Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mce

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 09:07

we gaan ze maar een steuntje geven, of een proteststem!!

Oud-politiebaas Jan Struijs wordt lijsttrekker van 50Plus: ‘Ouderen worden als pinautomaat gezien’
Jan Struijs wordt de nieuwe leider van 50Plus. De partij hoopt met de voormalige politiecommissaris aan het roer weer zetels in de Tweede Kamer te veroveren. En dat is nodig ook, vindt Struijs. „Veel ouderen maken zich zorgen over hun inkomen.’’
https://www.ad.nl/politiek/oud-politieb ... ~a84bff47/

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 09:08

Ja proteststemmem. Dat heeft ons bijzonder veel gebracht de laatste keer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 20:38

Bbb verkiezingsprogramma , tja, geen commentaar want dat is het niet waard. PVV stemmers lokken.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:32

Ik moet het programma zelf nog lezen zodra het af is, maar wat er in het concept lijkt te staan over statushouders en dierenwelzijn, daar word ik niet vrolijk van (understatement).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:39

BigOne schreef:
Bbb verkiezingsprogramma , tja, geen commentaar want dat is het niet waard. PVV stemmers lokken.

Tja..... en net als bij PVV loze beloftes die niet haalbaar zijn.
Grenscontroles op één of twee plaatsen in Nederland ? Er is niet genoeg personeel.

En de Raad van State hervormen?
Hoe komt zij op het idee?

De kleine rechtse partijen groeien goed, zoals BBB, FvD en JA21.... met dank aan Yesilgoz en Wilders. Nog meer versnippering.

Stel dat deze peiling de uitslag is? PvdA/GL met CDA en dan?
Yesilgoz wil niet met PvdA/GL immers?
Dus een aantal kleine partijen erbij? Regeren wordt steeds lastiger.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:52

Ik ben er anders niet rouwig om dat rechts versplinterd is. Maar het wordt inderdaad niet makkelijk om zo een coalitie te vormen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 23:06

Nou, BBB sluit regeren met Wilders niet uit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 23:22

BigOne schreef:
Nou, BBB sluit regeren met Wilders niet uit.

Caroline was altijd een grote fan van Geert ;).

Ik keek vanavond de Oranjezomer. Bontebal was o.a. te gast, kan hij beter niet meer doen. Die Jack van Gelder ratelde er maar doorheen met zijn onderbuikretoriek. Bontebal probeerde wel genuanceerd en onderbouwd te reageren, maar dat lukt in dat programma gewoon niet.
Van Gelder is echt een PVV-er en wil alleen maar over islamisering en asiel praten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 23:32

Electra63 schreef:
Ik keek vanavond de Oranjezomer. Bontebal was o.a. te gast, kan hij beter niet meer doen. Die Jack van Gelder ratelde er maar doorheen met zijn onderbuikretoriek. Bontebal probeerde wel genuanceerd en onderbouwd te reageren, maar dat lukt in dat programma gewoon niet.
Van Gelder is echt een PVV-er en wil alleen maar over islamisering en asiel praten.

Bontebal moet wel uitkijken. Want die goede peilingen voor het CDA zijn zomaar voorbij.
Wat dat betreft zit de CDA wel in een lastig parket want het is nog wel even tot aan de verkiezingen.
Het CDA programma moet ook nog uitkomen en het is ook afwachten hoe dat valt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 23:54

Ja, maar ik vind hem wel een fijne politicus, die goed nadenkt en probeert eerlijk te zijn in zijn antwoord. En hij is Rotterdammert ;)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 06:59

Jack van Gelder is gewoon vreselijk. Heb het gisteren ook gezien Electra!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 09:08

Loretta schreef:
Electra63 schreef:

Bontebal moet wel uitkijken. Want die goede peilingen voor het CDA zijn zomaar voorbij.
Wat dat betreft zit de CDA wel in een lastig parket want het is nog wel even tot aan de verkiezingen.

Gevoelsmatig maakt een partijprogramma eigenlijk niet zoveel uit. Denk aan Omtzigt. Men vind Bontenbal symphatiek, en dat is genoeg.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 09:16

Inderdaad, gros van de kiezers kiest op gevoel en heeft het geheugen van maximaal een week lang als het gaat om politiek.

Partijprogramma gelezen van PvdA gl. Krijg er toch beetje matig gevoel bij. Veel punten die ze aanhalen, waren ze zelf bij toen het bergafwaarts ging ten gevolge van beleid. Heb eigenlijk daardoor wat twijfels over hun capaciteiten. D66 heeft het best redelijk gedaan altijd.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 09:27

Raineri schreef:
Inderdaad, gros van de kiezers kiest op gevoel en heeft het geheugen van maximaal een week lang als het gaat om politiek.

Partijprogramma gelezen van PvdA gl. Krijg er toch beetje matig gevoel bij. Veel punten die ze aanhalen, waren ze zelf bij toen het bergafwaarts ging ten gevolge van beleid. Heb eigenlijk daardoor wat twijfels over hun capaciteiten. D66 heeft het best redelijk gedaan altijd.

Het concept verkiezingsprogramma van GL/PvdA wordt op 18 augustus bekend gemaakt. Ik denk dat je een oude partijprogramma hebt gelezen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 09:29

nps schreef:
Loretta schreef:

Gevoelsmatig maakt een partijprogramma eigenlijk niet zoveel uit. Denk aan Omtzigt. Men vind Bontenbal symphatiek, en dat is genoeg.

Je hebt ook helemaal gelijk. De meeste mensen kiezen inderdaad op het gevoel.
Zelf was ik op NSC afgeknapt toen het verkiezingsprogramma uit kwam. Maar dat is helaas niet reprensatief op het grootste deel van de kiezers.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 10:13

Programma van de BBB staat wel online. Die zijn echt kampioen symboolpolitiek.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 10:23

benieuwd of ze hem nu wel laten doorrekenen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 10:50

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 13:56

https://www.instagram.com/reel/DNTL9IoI ... k0cjZxaTQy

Ik weet niet of jullie dit kunnen lezen?
Wilders had weer een opruiend bericht geplaatst en zij bewijzen dan, dat het bericht gewoon niet klopt.
Alleen Wilders-volgers lezen dit niet of het boeit ze waarschijnlijk niet.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 15:44

Electra63 schreef:

Wilders had weer een opruiend bericht geplaatst en zij bewijzen dan, dat het bericht gewoon niet klopt.

Ik had het gezien.

Denk dat ze het simpelweg niet willen geloven. Ik zie steeds meer verharding. Op FB lijkt het helemaal de spuigaten uit te lopen. Daar noemen ze bij bepaalde artikelen zelfs de VVD links.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 17:13

Benzz schreef:
Electra63 schreef:

Ik had het gezien.

Denk dat ze het simpelweg niet willen geloven. Ik zie steeds meer verharding. Op FB lijkt het helemaal de spuigaten uit te lopen. Daar noemen ze bij bepaalde artikelen zelfs de VVD links.

Ja, ik wil eigenlijk van FB af, maar ik heb veel familie en vrienden in het buitenland, daar is het handig voor.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 18:34

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 16:46

Vind het partijprogramma van PVDA/GL nog niet zo verkeerd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 16:52

Ik ook niet, ga wel even alle doorberekeningen afwachten. Maar mijn stem staat al vast .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 16:58

Ik ben niet zo heel blij met rekening rijden. Geen idee hoe ze dat willen gaan vastleggen of bepalen? Maar eerdere ideeen was de kilometerstand bij de apk ook al zouden de meeste kilometers over de grens gereden zijn. En het rekening rijden zou erg duur uitvallen voor kleine lichte autos. En de grote zware dure autos zouden dan juist goedkoper uitzijn. En worden mensen dan soort van gestraft als ze een lichte auto rijden