Steppe schreef:Een bananenrepubliek in wording
Zo noem ik het ook vaak. En Nederland is daar hard op weg naar toe.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
irmaz schreef:Maar feit is dat in vrijwel alle grote steden juist PvdA/GL de grootste partij is geworden![]()
https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/
hwn schreef:irmaz schreef:Maar feit is dat in vrijwel alle grote steden juist PvdA/GL de grootste partij is geworden![]()
https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/
Hier in België dezelfde trend: veel extreem-links en groen gestemd, extreem-rechts heel wat minder. Ik vraag me eigenlijk af wat de reden hierachter is: is het omdat men in steden al gewend is aan de multiculturele realiteit, en men er heeft leren samenleven, of is het enkel omdat daar meer allochtonen wonen en die minder vaak extreem-rechts stemmen? Is daar onderzoek naar gedaan?
Ik las trouwens ook deze:
"IK WIL NIET NORMAAL MAKEN WAT IK NIET NORMAAL VIND", zei Rutger Groot Wassink, de GroenLinks wethouder van Amsterdam, (in het Parool) en besloot per direct op te stappen als asielvoorzitter van de VNG, de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. "Ik vind de PVV een extreemrechtse partij die een bedreiging vormt voor de democratische orde en de rechtstaat."
Geen idee hoe bekend deze man is in Nederland, en of zijn vertrek een goede of slechte zaak is (ik heb het artikel en zijn verdere argumentatie niet gelezen).
BigOne schreef:Gewoon op 100 laten staan , minder doden , minder ongevallen, minder vervuiling en minder brandstofverbruik, en dat zegt iemand met een nogal beweeglijke rechtervoet. Dat is mijn ergste zonde, hard rijden wanneer het kan en zo zacht als het moet. Nu dus 100. Scheelt wel wat blauwe enveloppen.
pmarena schreef:Dat is altijd een probleem....degenen die uit ethische overwegingen ergens weggaan omdat ze het niet over hun hart / verstand kunnen verkrijgen om mee te werken aan slecht / harteloos beleid....zijn meestal nou juist degenen die eigenlijk zo hard nodig waren daar.
Loretta schreef:Hoe dik is de plaat die deze man voor zijn kop heeft. En is het publiek van ongehoord werkelijk zo dom dat ze nu alweer vergeten zijn dat deze man uit nota bene de VVD is gezet omdat hij het als huisjesmelker zo bont maakte dat hij zelfs bij de VVD niet meer te handhaven was.
https://youtu.be/-Zs6nclLtvY?si=mSA030kvoZIXk5uT
Dit is toch allemaal wel heel erg doorzichtig.
pmarena schreef:Dat is altijd een probleem....degenen die uit ethische overwegingen ergens weggaan omdat ze het niet over hun hart / verstand kunnen verkrijgen om mee te werken aan slecht / harteloos beleid....zijn meestal nou juist degenen die eigenlijk zo hard nodig waren daar.
Ann schreef:@Loretta
Dan waren de onderhandelingen vastgelopen, kwamen er uiteindelijk nieuwe verkiezingen en had de PVV een stukmeerminder stemmen (zetels) gekregen, denk je? Imo was dit minst 'slechte' keuze uit twee kwaden. Ik word er ook niet blij van als ik het nieuws lees, maar het afschuiven op de VVD of NSC vind ik te kortzichtig.
Mocht het alsnog vastlopen (wat een reële gedachte is imo) hoop ik dat er veel mensen tactisch op een linkse partij gaan stemmen, maar denk niet dat dit gaat gebeuren helaas.
Loretta schreef:Eens met Ann! Ik zie niet welke andere mogelijkheden er waren voor een kabinetAnn schreef:@Loretta
Dan waren de onderhandelingen vastgelopen, kwamen er uiteindelijk nieuwe verkiezingen en had de PVV een stukmeerminder stemmen (zetels) gekregen, denk je? Imo was dit minst 'slechte' keuze uit twee kwaden. Ik word er ook niet blij van als ik het nieuws lees, maar het afschuiven op de VVD of NSC vind ik te kortzichtig.
Mocht het alsnog vastlopen (wat een reële gedachte is imo) hoop ik dat er veel mensen tactisch op een linkse partij gaan stemmen, maar denk niet dat dit gaat gebeuren helaas.
Tja, ze hadden over links kunnen gaan. Maar eigenlijk heb je wel een punt. Ik ben eigenlijk bang dat bij nieuwe verkiezingen de PVV nog groter gaat worden. De laatste peilingen die een een paar weken geleden heb gezien stond de PVV hoger dan dat ze nu in de kamer hebben.
Loretta schreef:Ann schreef:@Loretta
Tja, ze hadden over links kunnen gaan. Maar eigenlijk heb je wel een punt. Ik ben eigenlijk bang dat bij nieuwe verkiezingen de PVV nog groter gaat worden. De laatste peilingen die een een paar weken geleden heb gezien stond de PVV hoger dan dat ze nu in de kamer hebben.
Emmaa2 schreef:Loretta schreef:Tja, ze hadden over links kunnen gaan. Maar eigenlijk heb je wel een punt. Ik ben eigenlijk bang dat bij nieuwe verkiezingen de PVV nog groter gaat worden. De laatste peilingen die een een paar weken geleden heb gezien stond de PVV hoger dan dat ze nu in de kamer hebben.
Ik denk dat links keihard de eigen glazen in heeft gegooid - al jaren overigens - door de nadruk zo hard op klimaat te leggen. De pvda zou het van origine in dit soort verkiezingstijden (veel mensen hebben pijn in de portemonnee) juist goed kunnen doen, maar in het samengaan met GL zijn ze wat mij betreft veel te hard naar groen gaan leunen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het klimaat heel belangrijk, maar door daar hard op te gaan ga je geen kiezers die zijn overgelopen naar de rechts-populistische partij(en) terugwinnen. Mensen willen gewoon horen wat ze erop vooruit gaan in hun huishoudboekje en ik vind dat Timmerfrans daar in de afgelopen campagne echt niet genoeg nadruk op heeft gelegd. Veel linkse mensen om mij heen hebben GL-PVDA toch laten liggen wegens het gebrek aan een helder en progressief standpunt over het conflict in de Gazastrook.
Emmaa2 schreef:Ik denk dat links keihard de eigen glazen in heeft gegooid - al jaren overigens - door de nadruk zo hard op klimaat te leggen. De pvda zou het van origine in dit soort verkiezingstijden (veel mensen hebben pijn in de portemonnee) juist goed kunnen doen, maar in het samengaan met GL zijn ze wat mij betreft veel te hard naar groen gaan leunen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het klimaat heel belangrijk, maar door daar hard op te gaan ga je geen kiezers die zijn overgelopen naar de rechts-populistische partij(en) terugwinnen. Mensen willen gewoon horen wat ze erop vooruit gaan in hun huishoudboekje en ik vind dat Timmerfrans daar in de afgelopen campagne echt niet genoeg nadruk op heeft gelegd. Veel linkse mensen om mij heen hebben GL-PVDA toch laten liggen wegens het gebrek aan een helder en progressief standpunt over het conflict in de Gazastrook.