Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Ik heb toevallig net Ongehoord Nieuws op staan; bizar hoe positief Rusland daar besproken wordt.
Alle schuld wordt bij Oekraïne en Europa gelegd (Behalve Orban).
Er is maar 1 gast, die Putin een oorlogsmisdadiger noemt.
Echt bizar wat daar allemaal wordt gezegd.
Citaat:Veevoerbedrijf De Heus, eigendom van een van de rijkste families van Nederland, heeft via zijn Russische joint venture medicijnen en andere goederen naar Russische soldaten aan het front in Oekraïne gestuurd.
Michael Persson
BigOne schreef:Caroline nog niet over gehoord en ze heeft er nog wel voor gewerkt.
pien_2010 schreef:BigOne schreef:Caroline nog niet over gehoord en ze heeft er nog wel voor gewerkt.
Er gebeuren in deze tijd toch wel heel bijzondere dingen. Heel heel vreemd dit. En wat een risico neemt deze familie want volgens mij zit je dan toch wel in de hoek van de mazen zoeken van de sanctie wet. Ik ben echt stom verbaasd.
Veronica2 schreef:Electra63 schreef:Ik heb toevallig net Ongehoord Nieuws op staan; bizar hoe positief Rusland daar besproken wordt.
Alle schuld wordt bij Oekraïne en Europa gelegd (Behalve Orban).
Er is maar 1 gast, die Putin een oorlogsmisdadiger noemt.
Echt bizar wat daar allemaal wordt gezegd.
Het is echt beter voor je gemoedstoestand om niet te vaak naar ON te kijken of te luisteren. Het is interessant om ook eens te horen hoe 'de andere kant' er in staat, maar alleen daarvoor dus.
pien_2010 schreef:Nederlands veevoeder bedrijf steunt Russische soldaten aan het front
https://www.volkskrant.nl/economie/nede ... ~bb5bf9cf/Citaat:Veevoerbedrijf De Heus, eigendom van een van de rijkste families van Nederland, heeft via zijn Russische joint venture medicijnen en andere goederen naar Russische soldaten aan het front in Oekraïne gestuurd.
Michael Persson
Het is een opmerkelijk en interessant artikel.
pien_2010 schreef:Het artikel heb ik goed gelezen. Er wordt medische steun verleend aan de Russische soldaten (pijnstillers onderanderen) en dat valt buiten de sancties. Daarnaast op de verdwenen website van het bedrijf werd steun uitgesproken voor Oekraïne (vindt Rusland nl niet leuk).
En itt Heineken en anderen hebben ze hun bedrijf (nog) niet verkocht;(kunnen verkopen) in Rusland.
Het blijft een interessant verhaal.
journee schreef:pien_2010 schreef:Het artikel heb ik goed gelezen. Er wordt medische steun verleend aan de Russische soldaten (pijnstillers onderanderen) en dat valt buiten de sancties. Daarnaast op de verdwenen website van het bedrijf werd steun uitgesproken voor Oekraïne (vindt Rusland nl niet leuk).
En itt Heineken en anderen hebben ze hun bedrijf (nog) niet verkocht;(kunnen verkopen) in Rusland.
Het blijft een interessant verhaal.
Medicijnen zijn geleverd door een dochteronderneming waar de Heus weliswaar een meerderheidsbelang heeft, maar dat ook gedeeltelijk Russisch is. Het hoofdkantoor was niet van de levering op de hoogte en heeft ook bij het dochterbedrijf aangegeven dat dit soort leveringen niet nogmaals mogen gebeuren.
De site met steunbetuigingen voor Oekraïne betrof een Oekraïnese vestiging van de Heus. Rusland treft heftige sancties tegen bedrijven die Oekraïne steun betuigen. Om het personeel van de beide vestigingen te beschermen heeft het bedrijf besloten om de site met steunbetuigingen te verwijderen.
Verschillende bedrijven hebben hun bedrijf in Rusland verkocht. De Heus is ook bezig om hun aandelen te verkopen. Ze geven hierbij aan dat dit maar moeizaam verloopt omdat ze voor elke verkoop toestemming moeten krijgen van de Russische overheid.
Dus in mijn optiek ligt het allemaal wel iets genuanceerder dan het wordt voorgesteld.
Electra63 schreef:journee schreef:
Medicijnen zijn geleverd door een dochteronderneming waar de Heus weliswaar een meerderheidsbelang heeft, maar dat ook gedeeltelijk Russisch is. Het hoofdkantoor was niet van de levering op de hoogte en heeft ook bij het dochterbedrijf aangegeven dat dit soort leveringen niet nogmaals mogen gebeuren.
De site met steunbetuigingen voor Oekraïne betrof een Oekraïnese vestiging van de Heus. Rusland treft heftige sancties tegen bedrijven die Oekraïne steun betuigen. Om het personeel van de beide vestigingen te beschermen heeft het bedrijf besloten om de site met steunbetuigingen te verwijderen.
Verschillende bedrijven hebben hun bedrijf in Rusland verkocht. De Heus is ook bezig om hun aandelen te verkopen. Ze geven hierbij aan dat dit maar moeizaam verloopt omdat ze voor elke verkoop toestemming moeten krijgen van de Russische overheid.
Dus in mijn optiek ligt het allemaal wel iets genuanceerder dan het wordt voorgesteld.
Dat kan zo zijn, maar die oorlog duurt al even...... echt eerlijk en transparant zijn ze niet geweest.
Maar zij zijn zeker niet de enige.
In de zeevaart wordt ook volop de sancties genegeerd. Op zee van vlag wisselen en dan toch olie leveren bijvoorbeeld.
Electra63 schreef:https://www.boerenbusiness.nl/artikel/1 ... -is-waarom
De Heus produceert gewoon diervoeder voor o.a. varkens. Ze leveren een bijdrage aan de Russische voedselketen.
Dit is een artikel van 2022.