Oekraïne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 19:46

Ik heb hem gezien en volgens mij is het een broodje aap verhaal want volgens mij komt Poetin niet buiten Rusland.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 19:55

Broodje poep :D
Ik had hem ook gezien, wist niet wat ik er mee moest.

Maar Poetin komt/kwam wel gewoon in het buitenland hoor. Dat was juist met covid nog een dingetje omdat Swissmedic het Sputnik vaccin niet erkend en Poetin dus moest testen. Geen idee hoe dat verder afgelopen is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:03

pien_2010 schreef:
Ik heb hem gezien en volgens mij is het een broodje aap verhaal want volgens mij komt Poetin niet buiten Rusland.

Nu niet maar vlak voor de inval nog in China . Ik kan het me wel voorstellen want hij is compleet neurotisch over alles wat zijn imago als machtig heerser kan aantasten. Bijna alle filmpjes die sinds de inval online zijn gekomen waren in scène gezet, bijwonen paas mis, gesprek met tafel vol vrouwen, gesprek met gewonde militairen ( waren leden van de SFB ) hij blijkt ver uit de buurt van vreemden te blijven , om Corona en om een eventuele aanslag.
En wanneer zijn poep en plas aan zou tonen dat hij medicatie tegen een ziekte neemt ondermijnt dat zijn beeld als sterke leider, zodra hij dat imago kwijt is komen mensen in opstand. Nu denken ze dat het geen zin heeft want Poetin is machtig en sterk ( en gek)

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:22

Dinopino schreef:
Irmaz : Bigone zou mij in zo"n geval om de bronnen vragen. Maar die hoef je niet te geven, heb al een vermoeden waar die vandaan komen.

Vraag daar dan gewoon naar want ik zie nu dat de bronnen die ik heb gebruikt om 1 of andere reden (haast?) niet in het bericht terecht zijn gekomen terwijl dit wel de bedoeling was:
Bron van het strafdossier van het openbare ministerie: https://strafdossiermh17.om.nl/introductie
Bron van onderzoek naar informatie en desinformatie Bellingcat: https://www.bellingcat.com/tag/mh17/
PDF-bron van open source evidence Bellingcat: https://www.bellingcat.com/app/uploads/ ... nce-EN.pdf
De bron met het filmpje houd je tegoed, die kan ik niet meer terug vinden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:19

Steeds meer bewijzen (Unesco erfgoed en andere organisaties) dat Rusland willens en wetens het culturele erfgoed van Oekraïne vernietigt en dat goed geoorganiseerde bendes kunst roven uit de musea. Zie artikel vh AD
https://www.ad.nl/buitenland/bende-roof ... ~a82164ca/

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:55

Wat zijn de bewijzen dan? Een paar mensen in een gebouwtje volgen het nauwkeurig. Klinkt super interessant.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:11

Dinopino schreef:
Wat zijn de bewijzen dan? Een paar mensen in een gebouwtje volgen het nauwkeurig. Klinkt super interessant.

Follow the links, zou ik zeggen. En dan mag je zelf beoordelen of je de bewijzen afdoende vindt of niet. Mooi hè zo'n democratische insteek. Er is hier niemand die zegt dat jij het moet geloven, je bent er helemaal vrij in om dat helemaal voor jezelf te bepalen.
Net als wij trouwens.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:17

Misschien had de kop van het artikel moeten zijn: Ruim 2000 meldingen dat Rusland Ukraïnse cultuurhistorische voorwerpen van grote waarde in "veiligheid" brengt :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:53

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de boktregels

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:55

irmaz schreef:
Misschien had de kop van het artikel moeten zijn: Ruim 2000 meldingen dat Rusland Ukraïnse cultuurhistorische voorwerpen van grote waarde in "veiligheid" brengt :')

Het is een heel triest bericht inderdaad door verschillende organisaties gedaan. Op alle gebieden wordt het land vernietigd (letterlijk), "verkracht cq aangerand " letterlijk en figuurlijk.

Ik vind het goed dat o.a de UNESCO (de holder van nationaal erfgoed wereldwijd) hier aandacht voor vraagt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:07

Hele bibliotheken zijn leeggehaald en de boeken in brand gestoken, hij is wel goed in geschiedenis die Putler.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:20

pien_2010 schreef:
Het is een heel triest bericht inderdaad door verschillende organisaties gedaan. Op alle gebieden wordt het land vernietigd (letterlijk), "verkracht cq aangerand " letterlijk en figuurlijk.

Ik vind het goed dat o.a de UNESCO (de holder van nationaal erfgoed wereldwijd) hier aandacht voor vraagt.

Nee, alleen figuurlijk.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:36

enzino schreef:
pien_2010 schreef:

Nee, alleen figuurlijk.

Op meerdere plekken is ook gebleken dat seksueel geweld als oorlogswapen is ingezet, cq zijn er duidelijke signalen in die richting die nog onderzocht worden. Ook letterlijk dus.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:40

Dinopino schreef:

Misschien kunnen we een ticket regelen voor jou? Naar het oosten van de Oekraïne? Ben je er live bij en kun je ons op de hoogte houden hoe lief en mild de Russen zijn. Kijk dan ook even uit naar Yana, een kennis uit Rubizne , helaas alle contact al weken verloren nadat haar stad met de grond gelijk is gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:43

oomens schreef:
Op meerdere plekken is ook gebleken dat seksueel geweld als oorlogswapen is ingezet, cq zijn er duidelijke signalen in die richting die nog onderzocht worden. Ook letterlijk dus.

Het gaat dan duidelijk om de bevolking.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:44

enzino schreef:
oomens schreef:

Het gaat dan duidelijk om de bevolking.

Nee, het gaat om semantiek. Of eigenlijk, daar zou het niet over moeten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:52

oomens schreef:
Nee, het gaat om semantiek. Of eigenlijk, daar zou het niet over moeten gaan.

Nee, als je de woorden "letterlijk" gebruikt, dan is het heel belangrijk welke woorden je gebruikt omdat die woorden letterlijk genomen moeten worden.

Het land word figuurlijk verkracht, en gedeelte van de bevolking letterlijk.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:59

enzino schreef:
Nee, als je de woorden "letterlijk" gebruikt, dan is het heel belangrijk welke woorden je gebruikt omdat die woorden letterlijk genomen moeten worden.

Waarom zou dat moeten? Dat is toch alleen als je 'letterlijk' in de letterlijke betekenis gebruikt?

Er zijn meer betekenissen aan dat woord. Zie ook:
Onze Taal schreef:
Letterlijk = een versterkend woord

Al lange tijd is letterlijk ook een versterkend woord. Het betekent dan ‘volstrekt, totaal’ of ‘werkelijk, echt’. Het historische Woordenboek der Nederlandsche Taal (WNT) geeft dit gebruik van letterlijk al: “(...) thans altijd min of meer oneigenlijk als bijwoord van graad: geheel en al, volstrekt, ten eenenmale, kompleet, bepaald.” Daarbij vermeldt het WNT een citaat uit 1825: “Intusschen was letterlijk mijn gehele huisgezin ziek geworden.” Modernere voorbeelden zijn:

Ik heb me letterlijk kapotgeschaamd voor hem.Er was letterlijk geen land met haar te bezeilen.Zijn ovenschotels zijn letterlijk hemels.Ik heb me letterlijk het vuur uit de sloffen gelopen voor hen.

Soms wordt letterlijk ook nog versterkt door er en figuurlijk aan toe te voegen: ‘Ik heb me letterlijk en figuurlijk kapotgeschaamd voor hem.’
https://onzetaal.nl/taalloket/letterlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:07

Weer wat geleerd.

Dat maakt de taal wel moeilijk als letterlijk soms figuurlijk kan zijn.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:29

Moderatoropmerking:
Bericht is verwijderd omdat het niet aan de regels voldoet
Laatst bijgewerkt door Maureen95 op 13-06-22 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Dit bericht is leeggehaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:35

Misschien dat ik het daarom al aangepast had, maar als jij het nogmaals quote dan verdwijnt het niet ;)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:37

Lekker volwassen dan. "Ik typ iets lelijks, dan haal ik het weg, en als het dan toch nog ergens staat dan is dat lekker jouw schuld"

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:44

enzino schreef:
Misschien dat ik het daarom al aangepast had, maar als jij het nogmaals quote dan verdwijnt het niet ;)
Precies, omdat je dondersgoed weet dat je verkeerd zit.

Tem is richting het beheer gegaan, inclusief je originele bericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:51

oomens schreef:
Lekker volwassen dan. "Ik typ iets lelijks, dan haal ik het weg, en als het dan toch nog ergens staat dan is dat lekker jouw schuld"

Alleen zeg ik dat niet, dat maak jij ervan.

Een tem was overigens genoeg geweest, ik neem aan dat mods de geschiedenis kunnen zien, als je denkt dat het nodig is omdat je iets hebt gelezen dat jij niet vind kunnen. Maar dan is er minder "outrage", wat het doel lijkt te zijn.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:00

Ailill schreef:
enzino schreef:
Weer wat geleerd.
Dan ben ik vanaf nu ook letterlijk een slachtoffer van verkrachting, want zo voelt het dat het woord letterlijk niet meer "letterlijk" hoeft te betekenen. Ik ga me nu letterlijk zitten schamen in een hoek.
Dat je dit durft te typen, te walgelijk voor woorden.

Enne, je bent je nieuwste stokpaardje nog vergeten die je in ieder bericht van jou verwerkt:, haha!

Zie eens terug hoe vaak Enzino het woord verkrachting gebruikt. Hij heeft er iets mee. Heb hem daar al meermaals op gewezen. Het begint verontrustend te worden.