Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 08:20

De tweets van zijn dochter Vivian zijn erg interessant om te lezen.
Ik dacht altijd dat Musk echt een slimme gast was die het beste met de wereld voor had, en pas sinds kort compleet was doorgedraaid naar extreemrechts, maar het schijnt altijd al een heel nare man te zijn geweest, die alleen naar de buitenwereld de schijn probeerde op te houden.
Afbeelding

Ik ben er ook van overtuigd dat hij X heeft gekocht om bewust desinformatie te kunnen verspreiden die hem (en Trump) goed uitkomen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 08:50

Ah, familie ruzie.. :)
Mag zij dat op x plaatsen zonder gecensureerd te worden.. daar is wat voor te zeggen :j

Ik heb overigens ook nooit gedacht dat ie het beste met de wereld voor had trouwens ..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:23

Er staat op YouTube ook een interview met zijn vader. Dan snap je wel waar het vandaan komt dat het zo'n rare zelfingenomen snuiter is met weinig compassie. (moeder schijnt ook een apart type te zijn...?) Maarja hij helpt wel waar mensen hulp nodig hebben.... en heeft an sich wel goede ideeën tussen de waanzin zitten. Dus ik hou een hoopje.

Dat zijn dochter (geboren als zoon) een nogal uitgesproken mening over hem heeft kan ik me goed voorstellen :(:)

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:43

Veel mensen hebben volgens mij geen idee hoeveel ellende Musk eigenlijk veroorzaakt.
Hij heeft door de jaren heen een hoop controversiële en onethische dingen gedaan.

Tijdens de pandemie riep hij bijvoorbeeld dat kinderen immuun zouden zijn voor COVID-19, noemde hij lockdowns fascistisch en promootte medicijnen die gewoon bewezen niet werken.
Dit soort uitspraken helpen natuurlijk niemand verder.

Bij de reddingsoperatie van dat Thaise(?) voetbalteam in een ondergelopen grot stelde Musk voor om een duikboot te gebruiken, terwijl iedereen al wist dat dat niet ging werken.
Toen een duiker daar kritiek op had, noemde Musk hem een pedo.

Hij heeft zijn werknemers geïntimideerd en doet er alles aan om vakbonden tegen te houden, omdat hij vindt dat die niet nodig zijn.
Bij o.a Tesla werken mensen onder een belachelijk hoge druk en in onveilige omstandigheden.
Er zijn meerdere medewerkers ingestort van de stress en overbelasting.
"Maar dan gaan ze toch ergens anders werken?" Veel mensen zijn in deze tijd al blij dát ze een baan hebben.

En dan is er nog zijn invloed op de aandelenmarkt.
Met z’n tweets over Tesla en crypto zorgt hij voor enorme schommelingen in de prijzen.
Sommige dingen die hij zegt, zoals dat hij Tesla van de beurs zou halen met gegarandeerde financiering, bleken gewoon niet waar te zijn.

Toen hij Twitter overnam, ontsloeg hij duizenden mensen, vaak zonder zich aan de wet te houden.
Dat zegt ook wel iets over hoe hij met mensen omgaat.

Musk’s invloed is echt heel groot, en ik denk dat veel mensen onderschatten hoe schadelijk zijn uitspraken en acties kunnen zijn.
Als de helft van wat hij zegt onethisch of gewoon onwaar is, moeten we ons echt afvragen of we iemand zoals hij zo’n grote rol willen laten spelen.

Ik volg Musk met een bepaalde reden en je kunt hem sowieso niet echt ontlopen met hoe vaak hij in het nieuws komt, o.a omtrent zijn dochter alleen al.
Maar dit is nog maar een kleine greep uit de dingen die hij heeft gedaan.

Niemand met een beetje gezond verstand, kan bovenstaande dingen goedpraten of goedkeuren, hoop ik.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 10:07

Musk retweete gisteren een bericht van Zelensky op Twitter/X:

Zelensky zei dat de VS hem niet kunnen dwingen om aan de onderhandelingstafel op elke voorwaarde ja en amen te zeggen want Oekraïne is een soeverein land.

Commentaar van Musk: "Hahaha, die gast heeft wel gevoel voor humor. ".

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 10:40

Daarnaast is naar voren gekomen dat in juli van dit jaar het algoritme van X is gewijzigd waardoor pro trump accounts en het account van Musk zelf meer gepromoot werd op X.

Dat kan je eventueel nog scharen onder vrijheid van meningsuiting, zelfs met alle desinformatie die hij verspreidt. Alleen nu dreigt hij met vervolging van iedereen die zegt dat hij (met hulp van buitenaf) de verkiezingen heeft beïnvloed. The Hammer of justice is coming. En vrijheid van meningsuiting dan? Iedereen moet toch alles zonder censuur kunnen zeggen?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 11:40

X censureert wel degelijk. Het is meer het online verlengstuk van Musk (en Trump) geworden. Sinds dat Musk het heeft overgenomen is online haat, verspreiding van complottheorieen enorm toegenomen. Hij roept dat hij advocaat is van vrije meningsuiting, maar wel alleen van een totalitair geluid.

https://amp.theguardian.com/commentisfr ... ree-speech

https://www.forbes.com/sites/markjoyell ... nded-by-x/

Musk is inderdaad een gestoorde narcist die geen kritiek duldt. Heeft hij redelijk gemeen met Trump. Een dictatoriale manier van leiden, het niet dulden van kritiek, het naar je eigen hand zetten van media…. heel totalitair. Je komt er ver mee, zo blijkt, maar ethisch verantwoord is het niet. Goed nieuws voor je medewerkers al helemaal niet. Die doneerden ook aan Harris: https://www.reuters.com/world/us/worker ... 024-09-18/ . Een hele gevaarlijke man met een heel gevaarlijk platform en heel veel macht en controle op de media. RIP free speech Amerika.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 12:12

Misschien heb ik iets te vaak Hamilton gekeken hoor en naar aanleiding daarvan iets te diep in de materie gedoken, maar altijd als ik dit soort dingen zie en lees denk ik 'hoe zouden de Founding Fathers hier op toekijken'. De (extreemrechtse) Republikeinen schreeuwen om het hardst dat ze de Declaration of Independence tot de letter volgen, maar hoe het nu gaat is zó niet hoe die Founding Fathers het bedoelt hebben. Als die Founding Fathers eens zouden horen hoe hun 'naam' misbruikt wordt nu... Concreet voorbeeld: de 2nd amendment garandeert gun-ownership, for a well-controlled militia. Niet voor ieder individu...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:53

Trump is een voormalig MMA fighter hoorde ik vanmiddag.
Hij was aanwezig op één of andere kooivechterswedstrijd gisteren. Uiteraard met Elon :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 18:02

Ja hoor _O-

Hij zat wel vrij diep in het worstel-wereldje volgens mij, dat hij het wel stoer vond om zich in die regionen te begeven. Maar als vechter...? Eerst zien, dan geloven :+

Het is natuurlijk wel een wereldje dat heel mooi aansluit bij zo'n figuur, die nep-gevechten en al die poeha....stoerdoenderij, grootspraak, relletjes.....veel voor de show...... precies een kolfje naar zijn hand. Hij zal wel het 1 en ander gestaged hebben in die afgelopen decennia dat hij daar te vinden was.

Zo is er toch ook een filmpje waarbij hij naast de ring (allemaal doorgestoken kaart voor de show) zeg maar "neergehaald" werd en je een luier om zijn kont zou zien zitten :=

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 18:57

Naar 't schijnt is het echt zo :D
De sportcommentator zei het vanmiddag. Die vent draait al heel wat jaren mee in die sporttak, dus ik durf hem wel te geloven.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:11

Hij is/was een enorme supporter en heeft evenementen op zijn locaties toegestaan en het helpen groeien, maar heeft zelf nooit 'gevochten', voor zover ik kan vinden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 06:38

Hij zal wel "fighter" gezegd hebben A om Trump te pleasen en B bedoeld als een soort voorvechter / supporter die zijn steun geeft zeg maar / zorgt voor aandacht ofwel media exposure.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 07:55

Nog even gezocht naar filmpje van "vechtende" Trump, het gaat dan om dit soort slecht geacteerd volksvermaak:

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 08:04

Pandora2 schreef:
Trump is een voormalig MMA fighter hoorde ik vanmiddag.
Hij was aanwezig op één of andere kooivechterswedstrijd gisteren. Uiteraard met Elon :+

Nee joh, hij deed in de jaren 80-90 WWF (World Wrestling Federation). Nepworstelen, al zijn de worstelaars (dus niet de randfiguren als Trump, Cindy Lauper en Captain Lou Albano) wel geweldig getrainde mensen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 08:31

Pandora2 schreef:
Naar 't schijnt is het echt zo :D
De sportcommentator zei het vanmiddag. Die vent draait al heel wat jaren mee in die sporttak, dus ik durf hem wel te geloven.

Nee het is echt niet zo.. Ik ben benieuwd wie dat dan zei? Is daar een linke van? Welke commentator was dat dan? :)
Wij kijken zelf al jaren UFC, dat is de mma bond waar Trump vaak op visite is, omdat hij Dana White in het begin een licentie heeft gegeven, hij is fan, Dana, Trump en Joe zijn vrinden. Elon zit daar ook wel eens bij (doet jiu jitsu in zn vrije tijd, net als Zuckerberg). Dit weekend was ufc 309, met Jon Jones.
Je moet niet alles geloven wat verteld wordt :D
Overigens, ik vind het irritant dat Trump aandacht krijgt binnen de ufc, ik hoef hem niet te zien als we fights kijken.. maar ik snap het wel.

Trouwens.. "dit soort slecht geacteerd volksvermaak" dat is wat jij ervan vindt Pmarena, er zijn hele volksstammen die het geweldig vinden. Ik vind er ook geen hol aan :')
Bij WWE heeft hij inderdaad af en toe een guest apperance gedaan.. Businessman to businessman, waarschijnlijk 'tegen' vince mcmahon ..?

het heeft ook weer weinig met de inhoudt te maken verder denk?
Zelf vind ik dat sport/entertainment niet perse iets politieks hoeft te doen, maar dat is niet tegen te houden denk. Als ik een concert luister, of een sportwedstrijd kijk, zit ik niet perse op politieke dingen te wachten, maar het hoort er misschien toch wel bij, bijv. protesten tegen een regime tijdens een sportwedstrijd?

Hebben jullie de handshake gezien tussen Trump en Biden, ik vind dat Biden het echt goed doet, ook zijn laatste speech, heel positief.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 09:57

Ja uiteraard is dat wat ik er van vindt, anders tik ik het niet :P Ik snap overigens wel wat mensen er leuk aan vinden hoor :j
Daarom is het ook volksvermaak. En slecht geacteerd is het trouwens ook gewoon dus ik miszeg er niks mee, zie link :))

Tja Biden pakt het gewoon diplomatiek / pragmatisch aan. Net als Obama het deed. En hoe het in principe hoort.
Het is alleen jammer dat het zo "gezellig" dan ineens net lijkt alsof er niets raars / verkeerds / verontrustends / gevaarlijks aan de hand is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 11:05

Ja slecht geacteerd kan je verder idd weinig anders van maken :')
Technisch is het dan weer wel bij vlagen, het is een soort soap opera met hele verhaallijnen.. ik vind het .. apart .. :') maar ja ik snap formule 1 ook niet :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 13:34

Cer schreef:
Ja slecht geacteerd kan je verder idd weinig anders van maken :')
Technisch is het dan weer wel bij vlagen, het is een soort soap opera met hele verhaallijnen.. ik vind het .. apart .. :') maar ja ik snap formule 1 ook niet :D

Dit soort worstelen is een klassiek geval van GOOD vs EVIL. Er zijn altijd 2 kampen met hun eigen helden. Daar gaan Amerikanen toch al goed op.

Leuk verhaal, ooit opgepikt in een docu: in Mexico is dit ook populair, maar daar zijn de worstelaars vaak gemaskerd. Was een verhaal van een tandarts, keurige man, zachtaardig. Elke week show-worstelde hij als gemaskerde worstelaar een paar stadjes verderop. Gewoon voor de leut. Niemand wist dat hij 'de tandarts van verderop' was.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 13:45

Een Amerikaans bedrijf dat cruises organiseert, gaat vanaf januari volgend jaar een nieuwe reis aanbieden, gericht op Amerikaanse inwoners.

Duur van de cruise? 4 jaar :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 15:07

Cowboy55 schreef:
Leuk verhaal, ooit opgepikt in een docu: in Mexico is dit ook populair, maar daar zijn de worstelaars vaak gemaskerd. Was een verhaal van een tandarts, keurige man, zachtaardig. Elke week show-worstelde hij als gemaskerde worstelaar een paar stadjes verderop. Gewoon voor de leut. Niemand wist dat hij 'de tandarts van verderop' was.

Mexico is daar echt wel heel fanatiek in :j het zijn helden ook volgens mij hoor, die worstelaars..

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 17:26

Ailill schreef:
Een Amerikaans bedrijf dat cruises organiseert, gaat vanaf januari volgend jaar een nieuwe reis aanbieden, gericht op Amerikaanse inwoners.

Duur van de cruise? 4 jaar :+

Ik zou voor de zekerheid een paar jaar extra boeken.. :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 00:56

Je zult er maar gewoon werken als ambtenaar, normaal zonder gekkigheid en dan er gewoon ontslagen worden omdat je niet in het plaatje past.

Vreselijk benieuwd hoe die termijn verloopt van 4 jaar.

Helemaal nu ze overal ook alles doorkunnen drukken omdat ze de meerderheid hebben overal.

Ook al zal een enkele republikein sommige dingen tegen stemmen

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 02:00

Iedereen hier al op de hoogte van de Bluesky app? Een soort X, maar dan blij.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 09:48

Veronica2 schreef:
Iedereen hier al op de hoogte van de Bluesky app? Een soort X, maar dan blij.

Ik ben onlangs geswitcht en heb X opgeheven, het begon teveel op een open inrichting te lijken.. :(
Eerste indrukken zijn wel positief, aantal gebruikers nam afgelopen week ook snel toe ..