Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:36

Dat vind ik altijd zo moeilijk Geerke.. in hoeverre gaan de ideeen van een "goede" moslim. Zijn er moslims die andergelovigen en ongelovigen met rust laten, ook in hun gedachten? Ik bedoel: vinden zij het ook echt prima dat die mensen geen Moslim zijn en dus niet in Allah geloven?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:37

Anya schreef:
Marigold schreef:
ik maak me wel 'zorgen' om bepaalde groepen mensen in nederland, die zich makkelijk laten opruien, geen eigen mening vormen, en blind achter Wilders aan gaan rennen, en mischien dus echt in dit beeld van moslims gaan geloven..

ik heb wel een beeld bij een spotprent.
Teken je gewoon Wilders met baard en eromheen allemaal toehoorders met geblondeerd haar en een baard, die aan zijn lippen hangen. En Wilders roept dat zijn 'standaard Wilders-zinnetjes".

Haha! Clown

ja, en de Geertisten houden zich strikt aan zijn film en zijn leer, en als critisi er met hem over willen praten schuilen ze in hun bunkertjes, no comment. Tong uitsteken
misschien wil Wílders wel het land overnemen!
moeten we straks verplicht allemaal zo'n pruik op! Haha!
Laatst bijgewerkt door Marigold op 28-03-08 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:38

Diesel54 schreef:
Nathalie schreef:
Ik geloof in de Islam en die verzen die afgebeeld worden ken ik niet. Maar ik zou de Koran erbij moeten nemen om dat helemaal na te trekken.... maar ik kan eigenlijk voor 90% zeker zeggen dat die teksten niet in de Koran staan...

Helaas zijn het wel letterlijke quotes uit de Koran. Dat is gisteren door meerdere moslims in dergelijke programma's bevestigd.

Maar wat ook bevestigd is, is dat de quotes uit hun verband zijn gehaald.

Anya

Dat zal van de specifieke individuele moslim afhangen.

Stel je stelt je vraag anders..

zijn er christenen die andersgelovigen met rust laten, ook in hun gedachten. ik bedoel vinden zijn het ook echt prima dat die mensen geen Christen zijn en niet in god geloven?

Als je het zo bekijkt zullen ze in pakweg staphorst heel anders tegen deze vraag aankijken als bij bijvoorbeeld katholieken, Remonstranten e.d.

Nathalie

Marigold schreef:
ik maak me wel 'zorgen' om bepaalde groepen mensen in nederland, die zich makkelijk laten opruien, geen eigen mening vormen, en blind achter Wilders aan gaan rennen, en mischien dus echt in dit beeld van moslims gaan geloven..

En dat is ook het enigste waar ík me zorgen over maak.
Niet over die hele film, niet over terroristische aanslagen, maar over de afkeer tegen de Islam die nu alsmaar sterker zal worden.....
Er zijn mensen die niets van de Islam afweten en er bang voor zijn. Is hun goed recht. Maar zulke mensen zul je al snel als aanhangers van Wilders zien, helaas.
Mensen zijn bang voor islamitisering in Nederland... Ik ben nu dus juist bang dat we in Nederland teveel anti-islam persoontjes krijgen....
Zeg nu zelf, als herkenbare Moslim op straat heb je al minder respect dan een Nederlander. Ik merk dat goed. Ik zie er nl gewoon Nederlands uit, en aan mij zie je niet dat ik geloof in de Islam. Mijn vriend is Turks en ja, bij een Turks uiterlijk weet iedereen dat het een Moslim is.
Hoe anders mijn vriend soms behandelt wordt, je ziet bij sommige mensen gewoon al afkeer in de ogen. Jammer is dat.
En een film als deze maakt deze gevoelens alleen nog maar sterker. Ga zo door en wie weet komen er wel mensen in actie die zo tegen de Islam zijn dat ze elke Moslim een kogel door de kop willen schieten.....
Voor zulke dingen ben ik banger dan voor een terroristische aanslag, eerlijk gezegd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:39

Anya schreef:
Ik hoor hier in Nederland wel meer rare dingen roepen door kinderen van tien. En van allerlei geloven en huiskleuren. Het is naief om te denken dat kinderen genuanceerd zijn. Die roepen misschien een schoolvriendje na of hebben een keer wat gehoord.

Kinderen moeten dergelijke extremistische uitspraken ergens vandaan hebben. Dit zijn geen normale uitspraken voor een kind van tien, dat zijn extremisten in de dop.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:42

Anya schreef:

zijn er christenen die andersgelovigen met rust laten, ook in hun gedachten. ik bedoel vinden zijn het ook echt prima dat die mensen geen Christen zijn en niet in god geloven?

Als je het zo bekijkt zullen ze in pakweg staphorst heel anders tegen deze vraag aankijken als bij bijvoorbeeld katholieken, Remonstranten e.d.

Daar heb je gelijk in. Echter, er is een groot verschil.

Aanhangers van de Islam hebben al meerdere malen en ook nog recentelijk andergelovigen en ongelovig letterlijk de kop ingeslagen en dat heb ik de bewoners van Staphorst nog niet zien doen. Van die acties van de aanhangers van de Islam word ik wat achterdochtig..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:44

Pletje123 schreef:
Dat vind ik altijd zo moeilijk Geerke.. in hoeverre gaan de ideeen van een "goede" moslim. Zijn er moslims die andergelovigen en ongelovigen met rust laten, ook in hun gedachten? Ik bedoel: vinden zij het ook echt prima dat die mensen geen Moslim zijn en dus niet in Allah geloven?

Ja heel prima. Als iemand niet gelooft snap ik dat best. Is ook zijn goed recht natuurlijk.
Voor mij is deze persoon nog steeds van vlees en bloed, en dus hetzelfde als mij.

Mijn zus is streng atheist. Ik heb gewoon respect voor haar omdat zij mijn zus is. Ik hou van haar omdat zij mijn zus is.
Mijn schoon familie is redelijk streng gelovig, en hun zoon is getrouwt met een hele strenge atheist. Vindt het allemaal grote onzin.
Niemand die haar er minder om respecteerd.

We zijn allemaal van vlees en bloed, zijn allemaal verantwoordelijk voor onze eigen daden, kunnen zelf denken etc.... Dat iemand niet gelooft, tja tuurlijk denk ik soms wel eens van sjee, wat jammer eigenlijk, maar meer omdat het geloof opzich iets moois is, vind ik... En of je dan christelijk bent of Moslim, het maakt mij niet uit. Het geloof is mooi, want het kan je een steuntje in je rug geven, het kan je zoveel moois bieden.
Dus ja, ik zit wel eens met de gedachten dat ik het jammer vind dat mijn zus niet geloofd. Maar dat komt bij mij omdat ik zoveel beter geworden ben sinds ik geloof, en de wereld zoveel mooier zie, net zoals mijn leven. En ik hou van mijn zus, dus dat gun ik haar.
Dat zij niet geloofd, is totaal haar eigen keus, en dat neemt mijn respect en liefde voor haar absoluut niet weg!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:44

nouja, als Christen zou je natuurlijk het liefst zien dat je naasten ook bekeerd worden, uit liefde, omdat je zelf ervaart, ja hoe zeg je dat, ik zou niet zonder Jezus willen, en ben blij dat ik geloof.
maar het draait in de eerste plaats om eigen keuzes, en die mag iedereen zelf maken, ja toch.
hebt uw naaste lief als uzelf, en God boven alles,
en het is zegmaar eerder erg als je iemand bewust van het geloof af houd.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:45

wow in 1 dag 36 blz!! ik dacht dat hij veel erger zou zijn dan het blijkt te zijN! ik heb kleine stukjes gezien maar word er een beetje bang van...

SophievdV

Nathalie schreef:
Marigold schreef:

En dat is ook het enigste waar ík me zorgen over maak.
Niet over die hele film, niet over terroristische aanslagen, maar over de afkeer tegen de Islam die nu alsmaar sterker zal worden.....
Er zijn mensen die niets van de Islam afweten en er bang voor zijn. Is hun goed recht. Maar zulke mensen zul je al snel als aanhangers van Wilders zien, helaas.
Mensen zijn bang voor islamitisering in Nederland... Ik ben nu dus juist bang dat we in Nederland teveel anti-islam persoontjes krijgen....
Zeg nu zelf, als herkenbare Moslim op straat heb je al minder respect dan een Nederlander. Ik merk dat goed. Ik zie er nl gewoon Nederlands uit, en aan mij zie je niet dat ik geloof in de Islam. Mijn vriend is Turks en ja, bij een Turks uiterlijk weet iedereen dat het een Moslim is.
Hoe anders mijn vriend soms behandelt wordt, je ziet bij sommige mensen gewoon al afkeer in de ogen. Jammer is dat.
En een film als deze maakt deze gevoelens alleen nog maar sterker. Ga zo door en wie weet komen er wel mensen in actie die zo tegen de Islam zijn dat ze elke Moslim een kogel door de kop willen schieten.....
Voor zulke dingen ben ik banger dan voor een terroristische aanslag, eerlijk gezegd...

Dit is het nou wegwuifen van alle ellende die ik zojuist bedoelde. Denk je nu serieus dat het alleen door Wilders en zijn film komt dat mensen jouw vriend anders aankijken?

Denk eens even aan de aanslagen in Irak, New York, Madrid en London. Nu heeft jouw vriend in persoon daar niets mee te maken, maar snap je wat ik bedoel?

Moli

Pletje123 schreef:
Anya schreef:

Daar heb je gelijk in. Echter, er is een groot verschil.

Aanhangers van de Islam hebben al meerdere malen en ook nog recentelijk andergelovigen en ongelovig letterlijk de kop ingeslagen en dat heb ik de bewoners van Staphorst nog niet zien doen. Van die acties van de aanhangers van de Islam word ik wat achterdochtig..

Nog niet al te lang geleden was het in Europa ook zo. Je kan niet de moslims als terroristen zien, alleen omdat de modernisering in die landen anders is, dan haal je alles uit zijn verband. dat is gewoon het probleem in Nederland. We vinden onzelf geweldig, maar kijken niet naar andere culturen. We kunnen er niet vanuit gaan dat andere landen net zoals Nederland zijn, maar dat heeft niets met moslims te maken.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:46

Kinderen zijn meesters in extreme uitspraken.. en binnen het taalgebruik van kinderen is nu eenmaal sprake van ongenuanceerdheid.

als een kind zegt: even wachten tot ik dood ben, of tijdens een spel zegt: ik maak je hartstikke dood, dan wordt datzelfde kind niet direct een extremist. Dan zouden we heel veel extremisten hebben.

@pletje: Christen zijn is geen beletsel voor intolerant gedrag of mensen de koppen inslaan. in Ierland waren het katholieken en prottestanten die elkaar de kop inslagen. In voormalig yougoslavië zijn de Serven echt begonnen. De ETA bestaat uit katholieken. En dat alleen in deze tijd.

Sommige gelovigen uit Staphorst slaan niet letterlijk koppen in, die enten hun kinderen gewoon niet tegen polio waardoor ze invalide worden.

En dan heb je natuurlijk nog onze prachtige Christelijke geschiedenis. Kruistochten, Inquisitie, het uitmoorden van de Katharen (half zuidelijk Frankrijk dus) in opdracht van de toenmalige paus. Oh ja.. en slaven halen.. want de dominee zei dat dat geen mensen waren maar een ondersoort.

Wake up call!!!

Niet het geloof is fout. Welk geloof dan ook.
Maar wat sommige gekken ermee doen. Binnen welk geloof dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:48

Anya schreef:
Kinderen zijn meesters in extreme uitspraken.. en binnen het taalgebruik van kinderen is nu eenmaal sprake van ongenuanceerdheid.

als een kind zegt: even wachten tot ik dood ben, of tijdens een spel zegt: ik maak je hartstikke dood, dan wordt datzelfde kind niet direct een extremist. Dan zouden we heel veel extremisten hebben.

.

Je hebt duidelijk zelf geen kinderen. Letterlijke woorden van extremisten is iets anders dan de uitspraken die jij aanhaalt. Heel anders. Maar jij mag je ogen er voor sluiten hoor, ik hoop dat Wilders nooit hoeft te zeggen tegen mensen als jij: Ik zei het toch...
Er is niks met moslims, maar er zijn er veel meer met extremistische ideetjes en haat dan je in dit landje zou verwachten. Daarom schijt JP ook zo in zijn broek.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:49

@Anya: sorry, dan heb ik wellicht het verkeerde voorbeeld genomen of het niet juist omschreven. Ik ben het in ieder geval met je laatste zin eens.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:49

Pletje, hoeveel mensen zijn er hier in Nederland door een moslim vanwege hun geloof gedood? En hoeveel vanwege andere terroristische redenen?

En hoeveel mensen zijn er nou echt moslim in Nederland, hoeveel zijn dat er in pak hem beet 2050 en hoeveel daarvan zijn extremistisch in de zin dat ze te vuur en te zwaard anderen hun geloof op willen leggen?

Je gevoel is vooral op angst gebaseerd en dan vooral angst die met eenzijdige berichtgeving aangepraat wordt. Kijk je naar de feiten dan wordt het verhaal heel anders.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:51

die kinderen lezen of horen dat vast op tv of internet,
en ja als ze opgroeien met het idee dat de buitenwereld ze niet moet, en in een sfeer van protest en woede, dan vormen we ze uiteindelijk zelf tot extremisten denk ik.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:51

Pletje123 schreef:
Dit is het nou wegwuifen van alle ellende die ik zojuist bedoelde. Denk je nu serieus dat het alleen door Wilders en zijn film komt dat mensen jouw vriend anders aankijken?

Denk eens even aan de aanslagen in Irak, New York, Madrid en London. Nu heeft jouw vriend in persoon daar niets mee te maken, maar snap je wat ik bedoel?

Ik heb ook nergens gezegt dat dat door Wilders komt. Knipoog Ik sluit mijn ogen niet! Ik weet dondersgoed wat er allemaal is gebeurt en ja dat is té erg voor woorden en heeft in mijn ogen niks meer met de Islam te maken, helaas in de ogen van die terroristen wel.....

En zo is dat gebeurt in welk geloof dan ook.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:53

Marigold schreef:
die kinderen lezen of horen dat vast op tv of internet,
en ja als ze opgroeien met het idee dat de buitenwereld ze niet moet, en in een sfeer van protest en woede, dan vormen we ze uiteindelijk zelf tot extremisten denk ik.

Dat valt in NEderland allemaal wel mee hoor. Maar dat is wel hetgeen de linkse geitenwollensokkenbreiers constant aanhalen. We hebben deze problemen in Nederland wegens jarenlange overtolerantie.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:53

@Pletje Ja
Ik heb pleegkinderen gehad. En een onderwijsbevoegdheid voor het lager onderwijs Faye. En als gevolg daarvan veel ervaring met kinderen, gekoppeld aan kennis van ontwikkelingspsychologie en pedagogie.

En ik denk dat jij het fout hebt inderdaad.
Maar gelukkig kunnen wij in Nederland het heerlijk oneens zijn.

Verder zou ik het heel plezierig vinden als je mijn persoonlijke leven (het al dan niet hebben van kinderen bijvoorbeeld) uit deze discussie zou willen laten. Dat is niet kies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:56

Je hebt duidelijk zelf geen kinderen. Ik miszeg er niks mee.
Dergelijke uitspraken zijn niet normaal, gelukkig erkent de gemeente dat hier ook en worden er nu projecten opgezet om deze randjongeren normen en waarden mee te geven.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:58

Karl66 schreef:
Pletje, hoeveel mensen zijn er hier in Nederland door een moslim vanwege hun geloof gedood? En hoeveel vanwege andere terroristische redenen?

En hoeveel mensen zijn er nou echt moslim in Nederland, hoeveel zijn dat er in pak hem beet 2050 en hoeveel daarvan zijn extremistisch in de zin dat ze te vuur en te zwaard anderen hun geloof op willen leggen?

Je gevoel is vooral op angst gebaseerd en dan vooral angst die met eenzijdige berichtgeving aangepraat wordt. Kijk je naar de feiten dan wordt het verhaal heel anders.

Hoeveel mensen er "echt" Moslim zijn in Ned en hoeveel dat er in de toekomst zijn weet volgens mij niemand. Maar dat betekent niet dat je er niet alert voor hoeft te zijn.

Ik heb inderdaad angst voor gruwelijke gevolgen van dit alles, dat geef ik toe. Dat betekent niet dat ik denk dat iedere Moslim mij wat aan zal doen. Daar geloof ik niets van, maar ik geloof wel in het groter worden van het hele probleem!! Dat er bekende Nederlanders om hun geloofsovertuigingen worden vermoord vind ik een enorme alarmbel.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:00

Pletje, die cijfers zijn er gewoon hoor, op dit moment zijn er 5,8% moslims. Met een verdubbeling in 2050 praat je nog steeds maar over 11% en dus 89% niet moslims.

Maar hoeveel bekende nederlanders zijn er dan door moslims vanwege het geloof vermoord hier in Nederland?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:02

faye schreef:
Je hebt duidelijk zelf geen kinderen. Ik miszeg er niks mee.
.

1. je weet niets van mijn leven
2. het al dan niet hebben van kinderen gebruiken als melding om geen recht van spreken te hebben /danwel ergens geen verstand van te hebben is een ongelofelijk dom argument
3. dat zegt dan veel meer over jou dan over mij

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:03

Sorry, verkeerde woord gebruikt: niet geloofsovertuiging maar meer visie.

Nou Theo van Gogh is natuurlijk een inkopper. En al die doodsbedreigingen.

Ik kan me trouwens bijna niet voorstellen dat er nog geen 6% aan moslims hier zijn.