Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anya schreef:Marigold schreef:ik maak me wel 'zorgen' om bepaalde groepen mensen in nederland, die zich makkelijk laten opruien, geen eigen mening vormen, en blind achter Wilders aan gaan rennen, en mischien dus echt in dit beeld van moslims gaan geloven..
ik heb wel een beeld bij een spotprent.
Teken je gewoon Wilders met baard en eromheen allemaal toehoorders met geblondeerd haar en een baard, die aan zijn lippen hangen. En Wilders roept dat zijn 'standaard Wilders-zinnetjes".![]()
Diesel54 schreef:Nathalie schreef:Ik geloof in de Islam en die verzen die afgebeeld worden ken ik niet.Maar ik zou de Koran erbij moeten nemen om dat helemaal na te trekken.... maar ik kan eigenlijk voor 90% zeker zeggen dat die teksten niet in de Koran staan...
Helaas zijn het wel letterlijke quotes uit de Koran. Dat is gisteren door meerdere moslims in dergelijke programma's bevestigd.
Marigold schreef:ik maak me wel 'zorgen' om bepaalde groepen mensen in nederland, die zich makkelijk laten opruien, geen eigen mening vormen, en blind achter Wilders aan gaan rennen, en mischien dus echt in dit beeld van moslims gaan geloven..
Anya schreef:Ik hoor hier in Nederland wel meer rare dingen roepen door kinderen van tien. En van allerlei geloven en huiskleuren. Het is naief om te denken dat kinderen genuanceerd zijn. Die roepen misschien een schoolvriendje na of hebben een keer wat gehoord.
Anya schreef:Dat zal van de specifieke individuele moslim afhangen.
Stel je stelt je vraag anders..
zijn er christenen die andersgelovigen met rust laten, ook in hun gedachten. ik bedoel vinden zijn het ook echt prima dat die mensen geen Christen zijn en niet in god geloven?
Als je het zo bekijkt zullen ze in pakweg staphorst heel anders tegen deze vraag aankijken als bij bijvoorbeeld katholieken, Remonstranten e.d.
Pletje123 schreef:Dat vind ik altijd zo moeilijk Geerke.. in hoeverre gaan de ideeen van een "goede" moslim. Zijn er moslims die andergelovigen en ongelovigen met rust laten, ook in hun gedachten? Ik bedoel: vinden zij het ook echt prima dat die mensen geen Moslim zijn en dus niet in Allah geloven?
Nathalie schreef:Marigold schreef:ik maak me wel 'zorgen' om bepaalde groepen mensen in nederland, die zich makkelijk laten opruien, geen eigen mening vormen, en blind achter Wilders aan gaan rennen, en mischien dus echt in dit beeld van moslims gaan geloven..
En dat is ook het enigste waar ík me zorgen over maak.
Niet over die hele film, niet over terroristische aanslagen, maar over de afkeer tegen de Islam die nu alsmaar sterker zal worden.....
Er zijn mensen die niets van de Islam afweten en er bang voor zijn. Is hun goed recht. Maar zulke mensen zul je al snel als aanhangers van Wilders zien, helaas.
Mensen zijn bang voor islamitisering in Nederland... Ik ben nu dus juist bang dat we in Nederland teveel anti-islam persoontjes krijgen....
Zeg nu zelf, als herkenbare Moslim op straat heb je al minder respect dan een Nederlander. Ik merk dat goed. Ik zie er nl gewoon Nederlands uit, en aan mij zie je niet dat ik geloof in de Islam. Mijn vriend is Turks en ja, bij een Turks uiterlijk weet iedereen dat het een Moslim is.
Hoe anders mijn vriend soms behandelt wordt, je ziet bij sommige mensen gewoon al afkeer in de ogen. Jammer is dat.
En een film als deze maakt deze gevoelens alleen nog maar sterker. Ga zo door en wie weet komen er wel mensen in actie die zo tegen de Islam zijn dat ze elke Moslim een kogel door de kop willen schieten.....
Voor zulke dingen ben ik banger dan voor een terroristische aanslag, eerlijk gezegd...
Pletje123 schreef:Anya schreef:Dat zal van de specifieke individuele moslim afhangen.
Stel je stelt je vraag anders..
zijn er christenen die andersgelovigen met rust laten, ook in hun gedachten. ik bedoel vinden zijn het ook echt prima dat die mensen geen Christen zijn en niet in god geloven?
Als je het zo bekijkt zullen ze in pakweg staphorst heel anders tegen deze vraag aankijken als bij bijvoorbeeld katholieken, Remonstranten e.d.
Daar heb je gelijk in. Echter, er is een groot verschil.
Aanhangers van de Islam hebben al meerdere malen en ook nog recentelijk andergelovigen en ongelovig letterlijk de kop ingeslagen en dat heb ik de bewoners van Staphorst nog niet zien doen. Van die acties van de aanhangers van de Islam word ik wat achterdochtig..
Anya schreef:Kinderen zijn meesters in extreme uitspraken.. en binnen het taalgebruik van kinderen is nu eenmaal sprake van ongenuanceerdheid.
als een kind zegt: even wachten tot ik dood ben, of tijdens een spel zegt: ik maak je hartstikke dood, dan wordt datzelfde kind niet direct een extremist. Dan zouden we heel veel extremisten hebben.
.
Pletje123 schreef:Dit is het nou wegwuifen van alle ellende die ik zojuist bedoelde. Denk je nu serieus dat het alleen door Wilders en zijn film komt dat mensen jouw vriend anders aankijken?
Denk eens even aan de aanslagen in Irak, New York, Madrid en London. Nu heeft jouw vriend in persoon daar niets mee te maken, maar snap je wat ik bedoel?
Marigold schreef:die kinderen lezen of horen dat vast op tv of internet,
en ja als ze opgroeien met het idee dat de buitenwereld ze niet moet, en in een sfeer van protest en woede, dan vormen we ze uiteindelijk zelf tot extremisten denk ik.
Karl66 schreef:Pletje, hoeveel mensen zijn er hier in Nederland door een moslim vanwege hun geloof gedood? En hoeveel vanwege andere terroristische redenen?
En hoeveel mensen zijn er nou echt moslim in Nederland, hoeveel zijn dat er in pak hem beet 2050 en hoeveel daarvan zijn extremistisch in de zin dat ze te vuur en te zwaard anderen hun geloof op willen leggen?
Je gevoel is vooral op angst gebaseerd en dan vooral angst die met eenzijdige berichtgeving aangepraat wordt. Kijk je naar de feiten dan wordt het verhaal heel anders.
faye schreef:Je hebt duidelijk zelf geen kinderen. Ik miszeg er niks mee.
.