Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:32

ook goed Haha! , ik wil het wel eens meemaken en in gesprek gaan met mensen......tot die tijd blijf ik wel geert wilders stemmen hoor Haha!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:41

@Jameyskatje Kijk, ik ben sommige dingen met je eens. Dat je goed moet zijn voor andere mensen. Dat hun geaardheid niet jouw probleem is en dat je daarom normaal tegen ze kan doen. Ik kan niet begrijpen dat je gevoel van vrijheid vast zit aan die hoofddoek. Dat bepaal je nog altijd zelf. Je kunt je sletterig kleden, dan gaan mensen ook zo met je om, en je kunt je zakelijk kleden en dan gaan mensen ook zo met je om. Hoef je niet gelovig voor te zijn? En het is ook zonde om je leven in te delen met school --> werken --> geld verdienen --> huisje boompje beestje en dan dood.. Je leven is kostbaar en daar moet je uithalen wat er in zit. En dat doet iedereen op zijn eigen manier.

Ik kan ook (ooit hoop ik) rustig dood gaan met de wetenschap dat mijn leven goed is geweest. Ik heb alles voor elkaar, ik leef, ik leer ik groei iedere dag, ben goed voor mijn medemens en dier en ik ben gelukkig. Ik hoef ook niet bang te zijn om dood te gaan. Ik geloof niet in God, en niet in diens richtlijnen maar ik leef volgens mijn normen en waarden. Als er wel een god mocht zijn, en hij is liefhebbend en barmhartig zoals iedereen dat beweert, dan weet hij ook hoe ik heb geleefd en zal hij ook van mij houden. Daarvoor hoef ik niet in de kerk te zitten. Maar ik geloof dat die regeltjes van de kerk zijn opgfesteld door machtsbeluste mensen, en ik zie om me heen wat de geloven van deze wereld aanrichten. Moord, oorlog, doodslag en veel andere ellende. Ik zie het mooie van het geloof niet. Vooral omdat het de mensen zijn die het verpesten.

Ik heb niemand nodig waar ik aan ga gehoorzamen, ik kan mijn eigen leven indelen, ik heb de ruggegraat om mijn eigen leven op orde te houden. Ik hoef niet zo nodig de verantwoording voor mijn leven in iemand anders schoot te werpen. Maar je kunt gewoon niet blijven piepen dat de mensen die het anders (en dus fout) beleven niet de verantwoording is van de islam. Die mensen geloven in de islam en handelen uit naam van. Er zijn veel gevallen van vrouwen die als stront behandeld worden en moeten onderduiken voor hun eigen familieleden. Klopt, die gevallen zijn er ook 'gewoon' en die moeten evenhard worden aangepakt. Maar ik zit niet te wachten op een geloof dat ons 100 jaar terug in de tijd werpt.

Ik heb respect genoeg voor gelovingen. Mijn hele schoonfamilie is katholiek, maar die hebben ook respect voor hun medemens. En dan komt het respect ook terug. Ik weet dat Adam en Eva in de Bijbel even hard gestraft zijn. Het is alleen jammer dat de mensen (zijn ze weer) die het geloof uitoeffenen dat nog allemaal niet snappen. Waarom is een vrouw dan minderwaardig? Waarom minder rechten?

En as far as de uitnodiging... al ik dat zou willen, dan ga ik wel op vakantie naar een land waar ze zo leven en dan ga ik daar cultuursnuiven. Waarom moet ik begrip opbrengen voor mensen die ook geen begrip op kunnen brengen voor onze cultuur en onze leefwijzen? Jullie vragen je af of de moslima's wel bevrijd willen worden? Prima, maar dan moet je niet hier in Nederland zijn. Hier gaan we niet zo met vrouwen om.

Waarom denk jij dat het nutteloos is om te discusseren? Omdat jij je zin niet krijgt? Omdat ik niet om ga? Ik heb te veel ellende meegemaakt om dat nog te willen. Je zult vele goede moslims hebben, zoals er vele goede mensen zijn overal waar je kijkt. Maar het is nu eenmaal zo dat vele mensen het geloof slecht maken... En daarom houd ik er niet van.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:45

Het spijt me Esperanza, maar ik ga niet meer op jouw posts in. Om de reden die ik net heb uitgelegd. Als iemand serieus interesse heeft, best, ik wil heel veel vertellen over christen zijn, over geloven, whatever. Ik weet zeker dat Romy ook heel veel wil vertellen over moslim zijn, wat dat betekent voor haar en waarom, maar dan wel onder de voorwaarde dat er met respect gereageerd wordt en niet dat er zo in de grond gestampt wordt, zoals jij doet. Dat is niet nodig en wat mij betreft, daar ga ik dus ook niet meer op in.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:49

Blue_Eyes schreef:
Als je geen respect op kan brengen voor gelovigen, vraag het dan niet, want ik weet niet hoe het met Jameyskatje zit, maar ik heb persoonlijk weinig zin om de moeite te nemen om dingen uit te gaan zitten leggen, alleen om er vervolgens op afgerekend te worden.

Hier nog één. Ik heb al honderden keren een berichtje getypt maar dan toch maar niet geplaatst...
Een discussie over geloof is eigenlijk een discussie zonder einde.
Een ongelovige zal een gelovige nooit snappen, anders was die ongelovige ook wel gelovig geweest...

Jameyskatje verwoord alles goed en ik vind het knap dat ze het kan. Ik krijg van veel reacties nogal kippenvel en kan dan wel uit mijn slof schieten.

Ik geloof ook in de Islam. Aan mij zul je het alleen niet zien. Ik draag geen hoofddoek. Innerlijk ben ik wel verandert sinds ik geloof.
Mijn leven is ook meer gaan betekenen voor mij. Het leven is zo mooi en ik ben daar zo dankbaar voor.
Voor mij is dat het belangrijkste van mijn geloof. Ik bekijk dingen op een andere manier en heb respect voor alles en iedereen.
Maar ik moet eerlijk toegeven, dat ik niet streng geloof. Ik geloof met mijn hart en voor mij is dat genoeg.
Niemand zal dan ook aan mij zien of merken dat ik geloof. En dat hoeft voor mij niet. Want mijn geloof is iets tussen mij en Allah.

[edit] En voor de mensen die zo graag eens een moslim zouden willen ontmoeten... Ik & mijn vriend willen best een avondje met je gaan stappen ofzo. Knipoog Mijn vriend is dus ook moslim. Doet ook de Ramadan. Gaat elke vrijdag naar de Moskee.
Maar ik herken niets van al die rare dingen hier in hem. We lopen lekker gezellig langs elkaar, en hij geeft iedereen een hand etc.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:54

Violaaa schreef:
Sorry hoor maar die Wilders had het kunnen verwachten!
(en dat deed hij ook) De film was net 'bekend' en hij liep al met tig body guarts .. En tuurlijk is het een vrij land en mag je je mening uiten, maar als je het over de Islam gaat hebben moet hij de gevolgen weten.

Dus mag je er niks over zeggen? De bodyguards had hij al jaren er voor, hij laat zich niet voor niets vrijwillig in een cel zetten hoor. Dromen

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:12

Esperanza schreef:
Ik heb niemand nodig waar ik aan ga gehoorzamen, ik kan mijn eigen leven indelen, ik heb de ruggegraat om mijn eigen leven op orde te houden. Ik hoef niet zo nodig de verantwoording voor mijn leven in iemand anders schoot te werpen. .

ow dus een gelovigen heeft geen ruggengraat enzo? ik vind juist van niet. het is moeilijk om consequent aan je geloof te zijn.

Esperanza schreef:
Waarom is een vrouw dan minderwaardig? Waarom minder rechten?

oef, geen commentaar. want dat is een vrouw niet en dat heeft ze niet, dat word er alleen van gemaakt. dus
Esperanza schreef:
En as far as de uitnodiging... al ik dat zou willen, dan ga ik wel op vakantie naar een land waar ze zo leven en dan ga ik daar cultuursnuiven.

maaar we leven in NEDERLAND!! damn Cool wat heb je er aan om in een totaaaal ander land te kijken? ver van je bed show. en je zegt het zelf 'cultuursnuiven' het gaat om een religie. je leeft in Nederland, en ik Nederland leven moslims en leeft de Islam. hier leven moslims anders als in verwegistan. jij woont hier toch ook? je hebt wel commentaar,, maar ik gesprek gaan met jou eigen volk. ho maar

Esperanza schreef:
Waarom denk jij dat het nutteloos is om te discusseren? Omdat jij je zin niet krijgt? Omdat ik niet om ga? Ik heb te veel ellende meegemaakt om dat nog te willen. Je zult vele goede moslims hebben, zoals er vele goede mensen zijn overal waar je kijkt. Maar het is nu eenmaal zo dat vele mensen het geloof slecht maken... En daarom houd ik er niet van.

ik hoef mijn zin niet te krijgen hoor. en iemand "om' krijgen is al helemaal mijn bedoeling niet. mensen hoeven niet te bekeren. maar voor een positiever en realistischer beeld wil ik wel wat doen.
wat interesseert mij jou ellende?(sorry dat klinkt heel hard) ieder mens heeft ellende. ik heb ook veel ellende.. ik heb ook veel ellende gehad dankzij alcohol, dankzij zelfmoord, dankzij aggressie, dankzij roddelaars, dankzij relaties(vreemdgaan), dankzij dieven en criminelen enzovoort. maar ik plaats deze situatie niet in een hokje 'door het ongeloof' nee ik ben slimmer als dat.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:14

Mystica schreef:
Violaaa schreef:
(en dat deed hij ook) De film was net 'bekend' en hij liep al met tig body guarts .. En tuurlijk is het een vrij land en mag je je mening uiten, maar als je het over de Islam gaat hebben moet hij de gevolgen weten.

Dus mag je er niks over zeggen? De bodyguards had hij al jaren er voor, hij laat zich niet voor niets vrijwillig in een cel zetten hoor. Dromen

haha owja het ging over wilders:P

van mij mag er wel wat over gezegd worden hoor.. zelfkritiek kan heel leerzaam zijn. het is maar net de manier waarop. ik ben ook bang dat er 1 verstrooide 'moslim' bij zit die het gaat verpesten voor allen in Nederland.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:17

Het gaat allang niet meer over wilders Vork Daarover is alles nu wel gezegd geloof ik. Vond het alleen een beetje irritant om er zo plompverloren weer zo'n loze opmerking tussen te zien Clown

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:21

over het geloof nog even,is dat niet een van de grootste redenen dat een hoop mensen elkaar afmaken,of zie ik dit verkeerd?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:30

Ligt er aan, er zijn veel meer gelovigen die elkaar niet afmaken als die het wel doen Knipoog

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:31

geerke schreef:
over het geloof nog even,is dat niet een van de grootste redenen dat een hoop mensen elkaar afmaken,of zie ik dit verkeerd?

Ja
er zijn inderdaad veel mensen die hun daden afschuiven (of doen) op het geloof.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:33

nee ik denk dat dat meer te maken heeft met geld en macht.. en dit dus idd afschuiven op een geloof door iets 'uit de naam van' te doen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:35

Zoals hier al eerder genoemd is, kijk naar de KKK. Die werden afgedaan als christenen. Klopt niet, de KKK haat alles wat geen christen, blank en amerkaan is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:05

bedoel je die gasten met die witte lakens over zich heen?
die zijn pas eng....

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:18

Die bedoel ik ja Knipoog

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:30

Osama heeft Europa dit weekend bedreigd.. Ik vind dit wat Wilders doet heel, dom, hij brengt ons in gevaar.. Ik heb de petitie getekend om aangifte tegen hem te doen.. op grond van zijn racistische uitspraken!

Violaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:34

Mystica schreef:
Violaaa schreef:

Jewel maar hij moet de gevolgen weten. Ik ben niet tegen hem en niet voor hem Vork

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:47

Daphnezz schreef:
Osama heeft Europa dit weekend bedreigd.. Ik vind dit wat Wilders doet heel, dom, hij brengt ons in gevaar.. Ik heb de petitie getekend om aangifte tegen hem te doen.. op grond van zijn racistische uitspraken!

Als dat zo is, begin ik me toch zorgen te maken... maar waar heb je dat vandaan?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:55

CNN, ik zoek het op

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:02

Last Updated: Thursday, 20 March 2008, 03:15 GMT

New 'Bin Laden tape' threatens EU

The website showed a still of bin Laden and English translation

'Bin Laden' message
In a new audio message purportedly from Osama Bin Laden, the al-Qaeda leader threatens the EU over the re-printing of a cartoon offensive to Muslims.
The voice on it says the cartoon, re-published recently in all major Danish newspapers, was part of a crusade involving Pope Benedict XVI.

The drawing, first published in 2005, depicts the Prophet Muhammad with a bomb in his turban.

The voice on the audio has not yet been verified as belonging to Bin Laden.

The message comes on the fifth anniversary of the US-led invasion of Iraq.

But the BBC's Jonathan Beale in Washington says that the message was probably released to not to mark that anniversary, but rather the anniversary of the birth of Prophet Muhammad, which Sunni Muslims mark on Thursday.

It appeared on a Islamist website that has carried al-Qaeda messages in the past.

Over the audio is a graphic with a still image of Bin Laden holding an AK-47 and bearing the logo of al-Sahab, the media wing of al-Qaeda. There is a written translation of the message in English.

'Crowd pleaser'

John Pike, director of the defence think tank GlobalSecurity.org, said bin Laden had chosen to talk about the cartoon in an effort to remain relevant and provide direction to followers.

"His judgement is that it's a consistent crowd-pleaser, and that if he has any hope of getting people stirred up, this is probably a good way to try to do it."

Last month, Denmark's leading newspapers reprinted one of 12 cartoons that first angered many Muslims when they were originally published in September 2005.

Anger in the Muslim world peaked in 2006 as newspapers in other countries published the cartoons.

If there is no check on the freedom of your words, then let your hearts be open to the freedom of our actions

Words attributed to Osama bin Laden

What the cartoons show

Some of the protests turned violent and led to the torching of Danish diplomatic offices in Damascus and Beirut and dozens of deaths in Nigeria, Libya and Pakistan.

The Danish newspapers decided to republish the most controversial drawing after Danish intelligence said it had uncovered a plot to kill the cartoonist.

The re-printed drawing shows the Prophet Muhammad with a bomb in his turban. Islamic law forbids any representation of the Prophet.

The message attributed to bin Laden says the attacks of Europeans on women and children "paled [in comparison] when you went overboard in your unbelief and... went to the extent of publishing these insulting drawings.

"This is the greatest misfortune and the most dangerous," the voice says.

"If there is no check on the freedom of your words, then let your hearts be open to the freedom of our actions".

It is not clear when the message was recorded. The last audio message attributed to Bin Laden appeared in November but he has not been seen on video since October 2004.

He is believed to be in hiding on the rugged border area between Pakistan and Afghanistan.

Vron: BBC

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:03

De stem is overigens nu wel bewezen van Osama

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:43

en waar heeft ie het over Wilders met z'n filmpje?
Dus hoezo brengt Wilders ons daarmee in gevaar?
En aangifte doen? Dat snap ik al helemaal niet, heb jij die film al gezien dan?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 00:01

Ik las dat op een demonstratie, iemand de standpunten van wilders heeft voorgelezen, maar elke "moslim" heeft vervangen voor "jood". Deze man is gearresteerd wegens rasisme. Ik vermoed dat het daar over gaat Knipoog Dat hij letterlijk hetzelfde zei als wilders, maar zich op een andere groep richtte.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:03

Violaaa schreef:

Kijk en dat is dus het probleem, zou Wilders zo een film over het cristendom, jodendom of wat mij betreft homofielen maken.... dan zullen er geen groteren gevolgen zijn dan een demonstratie Lachen

Nu staat de wereld te beven in zn schoenen.............. en DAT is het probleem.

Niemand heeft nog de film gezien, maar de dreiging is al alom aanwezig.. Geen moslim die mij dat kan uitleggen/rechtvaardigen, behalve dat Wilders dit dan maar niet moet doen........

Nederland .... vrijheid van meningsuiting, behalve als het over de Islam gaat.... dan mag je vooral niks zeggen hoor, want voor je het weet blazen "ze" Pernis op...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:08

tja,je hebt gelijk,en dan ook de caberetiers die alle grappen over moslims maar geschrapt of verminderd hebben,we zijn schijnbaar toch bang,fout dus....