Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evel_Knievel

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:28

Chiqa schreef:
loveyoutoo schreef:
Is dat een rare vraag dan?

*LOL*

waarom antwoord je niet gewoon op de vraag. welke stof zit er in jouw sigaretten die jouw stofwisseling op gang helpt?
ipv van dat je onnozele smileys post. het is een vrij normale vraag vind ik zo. ben er ook wel benieuwd naar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:35

Stomme vragen stomme antwoorden Knipoog

Jullie weten alles zo goed mensen, heben alle kennis
en wijsheid op zak maar je kunt mij niet vertellen wat voor stofje er
in een sigaret zit die een psoitieve bijdrage levert aan bv mijn stofwisseling?
Sorrie dan schiet ik in de lach hoor, hoe serieus moet ik zoiets nog nemen.
Wat dacht je van NICOTINE?

Verassend he. Huilen van het lachen
Shadow0 schreef:
Chiqa: misschien kun jij speciaal medische ontheffing vragen

En dit meen jij ook nog serieus offe.... Knipoog

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:48

@chiqa: volgens mij heeft niemand hier gezegt : ' ik heb alle kennis en wijsheid op zak'
dus misschien iets minder bijdehand zou wel fijn zijn.
er bestaan trouwens geen stomme vragen Knipoog als je het niet weet dan weet je het niet. dat hoeft dan niet meteen te betekenen dat je stom bent. Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:12

Chiqa schreef:
Shadow0 schreef:
Chiqa: misschien kun jij speciaal medische ontheffing vragen

En dit meen jij ook nog serieus offe.... Knipoog

Ik meen het net zo serieus als jij.

Als er zwaarwegende medische redenen zijn om te roken, zoals jij hier beweert, en het is absoluut noodzakelijk om dan en daar te roken en je kunt niet buiten staan en weet ik veel wat allemaal, dan denk ik dat jouw overlast opweegt tegen de mijne. En weet je: ga dan je gang maar. Net als van 1 artiest op het podium zal ik van 1 roker met medische redenen geen onherstelbare last hebben. Maar... ik zie absoluut geen reden dat die 99,99% andere rokers dan ook weer gelijk een sigaret op moeten steken.

Overigens vind ik je manier van reageren niet zo vriendelijk over komen, en als je reacties bedoeld zijn om begrip op te roepen voor rokers, dan denk ik niet dat dat op deze manier ook gebeurt.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:21

Shadow0 schreef:
Ik meen het net zo serieus als jij.

Als er zwaarwegende medische redenen zijn om te roken, zoals jij hier beweert, en het is absoluut noodzakelijk om dan en daar te roken en je kunt niet buiten staan en weet ik veel wat allemaal, dan denk ik dat jouw overlast opweegt tegen de mijne. En weet je: ga dan je gang maar. Net als van 1 artiest op het podium zal ik van 1 roker met medische redenen geen onherstelbare last hebben. Maar... ik zie absoluut geen reden dat die 99,99% andere rokers dan ook weer gelijk een sigaret op moeten steken.

Overigens vind ik je manier van reageren niet zo vriendelijk over komen, en als je reacties bedoeld zijn om begrip op te roepen voor rokers, dan denk ik niet dat dat op deze manier ook gebeurt.

helemaal mee eens Ja Afgod

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:09

Ik heb er ook zo m'n twijfels bij of roken de enige mogelijkheid is , of een mogelijkheid die je gewoon goed uitkomt en waar de dokter in meegaat omdat dat maar het makkelijkste is. Als jij zegt dat je je er beter door voelt dan door de medicijnen , en de dokter heeft duidelijk gezegd dat het op je eigen verantwoordelijkheid is en nog even herhaald dat roken gezondheidsrisico's met zich meebrengt , dan zit hij wel goed en is het verder je eigen pakkie-an , toch ?

Als jij van mening bent dat je je daardoor beter voelt , dan IS dat ook zo. Of het nu echt door die peuk komt of gewoon een pacebo-effect is , dat je je beter voelt omdat je DENKT dat het helpt , allebei prima toch ? Het effect is hetzelfde , je voelt je beter. Hartstikke mooi !

Ik wil je best het voordeel van de twijfel geven dus , dat je de stinkstokjes echt nodig hebt om je beter te voelen.
En het is je eigen afweging of de baten opwegen tegen de risico's.

Ik geef jouw visie dus het voordeel van de twijfel. Maar geef mijn visie dat dan ook. Ik voel me beroerd door rook , krijg een gemene hoofdpijn nog voordat ik de sigaret ergens spot. Misschien stel ik me wel aan. Maar hoe dan ook , ik heb last van jouw rook. En met mij meer mensen. Jij wilt roken , voor jouw voordeel. Het is in niemand anders zijn voordeel als je die sigaret in gezelschap opsteekt. Wel in het nadeel van een aantal mensen. Dus jij "moet" wieberen als je het gewoon logisch bekijkt.

Maar in de praktijk doe je dat ook wel zo te lezen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:21

Ik heb eerlijk gezegt niet zo'n zin om herhaling te vallen.

Oja!
Tipisch bokt, dát was het.

Shadow ik heb daar namelijk allang al eerder in dit topic antwoord op gegeven. Vork
Even lezen dus.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:28

Hoe je het ook wendt of keert, dat verbod komt er gewoon...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:56

Emailtje dat ik kreeg van 'Clean Air':

Geachte sympathisant (of lid) van Clean Air Nederland,

Het bestuur van Clean Air Nederland heeft het genoegen u uit te nodigen voor onze aktieve nietrokersdag. Deze wordt op 6 oktober a.s gehouden in Driebergen. Waarom deze uitnodiging?

De horeca wordt op 1 juli 2008 rookvrij! Dit is mede te danken aan de inspanningen van Clean Air Nederland. Vorig jaar hebben we u allemaal uitgenodigd om mee te denken over methoden om de horeca rookvrij te krijgen. Dat is, ook door de inzet van heel veel sympathisanten, gelukt.

Dit jaar willen we u allen opnieuw uitnodigen om over de toekomst te praten. Clean Air Nederland heeft de afgelopen jaren gestreden voor de rookvrije werkplek. Dat lukte al grotendeels in 2004, en is met de invoering van de rookvrije horeca nu helemaal gelukt. Dat werpt de vraag op waar we ons vanaf 1 juli volgend jaar op moeten gaan richten.

Aandachtspunten kunnen zijn:
- rookoverlast op perrons en in internationale treinen in Nederland
- terrassen en overdekte winkelpromenades
- rommelmarkten en beurzen
- stranden
- filmfestivals
- dansscholen
- handhaving
- bewustwording bij ouders, over roken in bijzijn van kleine kinderen, over roken door hun eigen kinderen
- omvorming naar een belangenvereniging voor nietrokers

We nodigen u van harte uit hierover mee te praten. Tevens zal een beleidsmedewerker van het ministerie van Volksgezondheid tijdens de middag een presentatie geven.

Als u in Driebergen aanwezig wilt zijn, dan bent u welkom in centrum Champ Aubert, Boterbloem 1, 3972 SB Driebergen. Meldt u even dat u komt door op deze link te klikken. De zaal is open vanaf 12.00 uur. We beginnen om 13.00 uur, rond 17.00 sluiten we de middag af.

Zien wij ook u op 6 oktober in Driebergen?

Met vriendelijke groet,
namens het bestuur van Clean Air Nederland,
Willem van den Oetelaar, voorzitter.

Afgod Afgod Afgod

Eat your heart out Tong uitsteken

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 23:11

Citaat:
Ik zeg ook dat ze niet alles binnenkrijgen zoals jij wel suggereerde.

Eh... dat suggereerde ik ook niet. Ik beweerde gewoon dat je ''die troep ook binnenkrijgt''. Het kan mij eerlijkgezegd geen hol schelen HOEVEEL ik binnenkrijg, alles is teveel!

Citaat:
Verder snap ik niet waarom jij het jammer moet vinden als een ander de bewuste keuze maakt om te roken, vind je het ook jammer als een ander slechte eetgewoontes heeft, te dik is of teveel drinkt, drugs gebruikt of op enige andere manier risico met zijn gezondheid loopt?

Ja, dat vind ik jammer... een vriend van me is bv. kind van junkies en ik heb gezien wat dat met hem heeft gedaan... om maar een voorbeeld te noemen. Ja, ik vind alle vormen van zelfvernietiging (want hoewel dat hard klinkt, is het dat in mijn ogen WEL) vreselijk... mede omdat je ook ALTIJD anderen ermee hebt! Als je daar over na gaat denken, zal je snappen wat ik bedoel...

Citaat:
En niet iedere roker valt jouw lastig met zijn/haar rook, heerlijk dat je ze weer allemaal over 1 kam scheert komt de discussie weer echt ten goede....

Nee hoor, als je goed gelezen had, had je gelezen dat wij ook rokers op bezoek krijgen die keurig buiten roken. Ik ben ze dan ook zeer erkentelijk en dat weten ze ook. Lachen Ik had het alleen over de rokers die géén rekening houden met de nietrokers.

Citaat:
Degene die je op deze manier van het roken afgekomen zijn zullen wel jong geweest zijn of echt dom, de meeste rokers weten echt wel wat ze binnenkrijgen.

De oudste was in de veertig en docent... dus waar baseer je die uitspraak op?? Kennelijk zijn jou ervaringen nogal anders dan de mijne??

Citaat:
Ik snap eigelijk niet waar al die frustratie van komt, jarenlang hebben niet rokens thuis moeten blijven vanwegen een erg slechte verslaving van andere, nu dat er een wetgeving komt dat kansen geeft voor beide groepen. Zou het inneens discriminatie zijn.

Kunnen de mensen die dan "thuis" gaan blijven inneens eens voelen hoe het aan de andere kant van de lijn zit. Lijkt me eigelijk niet slecht. En als je dan nog eens hoort dat sommige mensen minder roken dan, bespaard het centjes en een goede gezondheid voor roker, mederoker, en de persoon die in die situatie moet werken

Tja, eerlijkgezegd ben ik het hier toch mee eens... wat is eerlijker... mensen met aandoeningen die niet uit kunnen, of rokers die zich moeten aanpassen als ze uitgaan?? Als je die zin goed leest, lees je het antwoord ook....

... en als je als roker dan niet meer uit WIL gaan, is dat je EIGEN keuze.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 23:22

Nakisha schreef:
[mede omdat je ook ALTIJD anderen ermee hebt! Als je daar over na gaat denken, zal je snappen wat ik bedoel...

Alsof ik hier nooit over nagedacht heb. Ik ben inmiddels ook alweer dik in de veertig en degene die ik eventueel zo kunnen hebben (lees: die wat om mij geven Knipoog)roken zelf ook of hebben zelf een leefgewoonte waarmee ze hun gezondheid aantasten. Dus ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik er niemand mee last val, zelfs niet als ik er dood aan zou gaan.

Verder zijn mijn ervaringen idd anders: ik ken geen mensen van in de 40 die nog niet weten hoe het eruit ziet wat je als roker binnen krijgt. Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 23:31

En hup! Daar gaan de rokers weer het verdomhoekje in!

Ja ik heb een stinkhok en een stinkauto en gebruik dus vele stinkstokjes

en ja soms kan je medisch beter blijven roken dan stoppen , ik heb namelijk ook een vorm van slijmbeursaandoening en krijg veel slijmophopingen in mijn keel die minder worden door een mentholsigarretje......

alles is tegenwoordig maar tegen de rokers! Nou ik vervloek de mensen met hun tevele parfum/aftershaves en al die andere STINK troep waar ik het zwaar benauwd door krijg! Word hier rekening mee gehouden? Nee natuurlijk niet , spuit er nog maar wat extra op!

Ik mag ook lijen dat de horeca er volledig door op zijn bek gaat,dan gaan ze in de kamers wel anders piepen na een tijdje
ook ik ga niet meer stappen als het verbod er straks doorheen is, als ik niet eens gewoon mijn ding kan doen wat al jaren gewoon is geweest...
ik drink bijv niet meer maar ik zal een drinker niet afkatten.....en dat terwijl ik door dronken mensen behoorlijk wat overlast ondervind!

en ja ik heb heus wel respect...als er bij iemand thuis niet gerookt mag worden dan doe ik dat ook niet en ik blijf vanwege die regel ook niet weg bij mijn familie enz...maarja wie niet in mijn "stinkhol" wil komen ,rot maar lekker op!

bij genoeg mensen ga ik over mijn nek vanwege hun kattenpis lucht of weet ik veel wat,dat moet ik dan toch ook maar accepteren?

ik vind het allemaal veels te ver gaan iig....er kunnen best regelingen komen..aparte rookruimtes enz..zoals ze dat op het werk ook al gedaan hebben

en het gekke he......dat er vele niet-rokers bij de rokers komen zitten omdat het daar veel gezelliger is Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 23:41

Moderatoropmerking:
Door dit topic op NM te plaatsen is het een discussietopic. In een discussie mag je van elkaar verwachten dat je op een normale en respectvolle manier op elkaar reageert. Voel je geen behoefte om inhoudelijk op een vraag te reageren, reageer dan niet. Dat komt de sfeer in het topic alleen maar ten goede.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 07:15

naadje24 schreef:
En hup! Daar gaan de rokers weer het verdomhoekje in!

Ja ik heb een stinkhok en een stinkauto en gebruik dus vele stinkstokjes

en ja soms kan je medisch beter blijven roken dan stoppen , ik heb namelijk ook een vorm van slijmbeursaandoening en krijg veel slijmophopingen in mijn keel die minder worden door een mentholsigarretje......

inderdaad soms, maar kom op nou zeg! dat is maar een heel klein deel van de rokers.

alles is tegenwoordig maar tegen de rokers! Nou ik vervloek de mensen met hun tevele parfum/aftershaves en al die andere STINK troep waar ik het zwaar benauwd door krijg! Word hier rekening mee gehouden? Nee natuurlijk niet , spuit er nog maar wat extra op!

Haha, sorry hoor hier moet ik een beetje om lachen.. Iemand met teveel parfum op? Krijg jij daar kanker van dan? Nee.. En iemand die naast mij zit in de trein die net gerookt heeft stinkt ook een uur in de wind.. Maar daar hoor je me niet om klagen.

Ik mag ook lijen dat de horeca er volledig door op zijn bek gaat,dan gaan ze in de kamers wel anders piepen na een tijdje
ook ik ga niet meer stappen als het verbod er straks doorheen is, als ik niet eens gewoon mijn ding kan doen wat al jaren gewoon is geweest...
ik drink bijv niet meer maar ik zal een drinker niet afkatten.....en dat terwijl ik door dronken mensen behoorlijk wat overlast ondervind!

Het is al BESLOTEN dat de horeca rookvrij wordt.. Dus het tekenen van dit heeft absoluut geen zin. Last hebben van iemand die dronken is? Dat kan.. En hooguit slaat hij je een keer een gat in je kop ofzo.. maar liever een gat in me kop dan in me longen Knipoog overigens ontloop ik zulke mensen en heb ik nog nooit mee gemaakt dat het bij mij verder ging dan een domme opmerking van iemand die dronken was

en ja ik heb heus wel respect...als er bij iemand thuis niet gerookt mag worden dan doe ik dat ook niet en ik blijf vanwege die regel ook niet weg bij mijn familie enz...maarja wie niet in mijn "stinkhol" wil komen ,rot maar lekker op!

dat laatste klinkt voor mij niet als respect. De regel van jou familie is normaal, net zo als dat de horeca straks rookvrij wordt. Nu hebben we geen keus en moeten we wel in het "stinkhol" komen, anders moet je thuis zitten.

bij genoeg mensen ga ik over mijn nek vanwege hun kattenpis lucht of weet ik veel wat,dat moet ik dan toch ook maar accepteren?

ik ga ook over me nek van een man die naar oud zweet ruikt en naast me komt zitten in de trein. Hier klaag ik ook niet om hoor..Dit is toch niet schadelijk voor mijn gezondheid!?

ik vind het allemaal veels te ver gaan iig....er kunnen best regelingen komen..aparte rookruimtes enz..zoals ze dat op het werk ook al gedaan hebben

Jij maakt het nog mooier.. Dus jij vindt dat je tijdens je werk ook gewoon in het openbaar moet kunnen roken? Dan kan ik net zo goed zelf weer gaan roken want dan rook ik anders helemaal over mee.

en het gekke he......dat er vele niet-rokers bij de rokers komen zitten omdat het daar veel gezelliger is Knipoog

Hmm.. bij mij en mijn vrienden niet het geval hoor..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 07:20

naadje24 schreef:

Ze MOGEN aparte rookruimtes maken zoals ik al meermalen gezegd heb, maar het is gemakkelijker om daar overheen te kijken en gewoon heul hard te roepen.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 07:30

naadje24 schreef:

Moet je sommige rokers hun sigaretje eens een paar uur ontzeggen. Kijken of ze dan nog zo gezellig zijn Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 07:43

Chiqa schreef:
Stomme vragen stomme antwoorden Knipoog

Waarom was dat een stomme vraag? Nors opkijken
Weet jij welke stoffen er oa in een sigaret zitten?
Zal ik ze eens opnoemen?

- Teer
- Nicotine
- Koolmonoxide
- Butaan
- Arsenicum (veel gebruikt door moordenaars)
- Aceton (nagelak remover)
- Ammoniak (schoonmaakmiddel)
- Acetic acid (azijn)
- DDT (bestrijdingsmiddel)
- Polonium (radioactief afval)
- Benzeen (uitlaatgassen)
- Zwavelstoksulfide
- Cyanide (gas waarmee in Amerika geëxecuteerd wordt)
- Methaan

Zo van het internet geplukt!

Vind je het nu nog steeds een rare vraag waarom ik me afvraag welke van deze stoffen jou helpt?
Dacht het niet he... Frusty

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:12

36 bladzijde vol met geklets over roken/niet roken.

laat iedereen in zijn waarde.
die wil roken, lekker laten roken.
die niet wil roken, lekker niet laten roken.

het is hun eigen lichaam. Haha!

( wat denk je wat drank met de lever doet) Sigaar

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:15

vrouwke schreef:

Ik vind het prima als mensen roken. Daar heb ik echt geen probleem mee. Lachen
Als ze mij er maar niet lastig mee vallen Knipoog.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:25

vrouwke schreef:

Helaas is het bij andermans rook ook MIJN lichaam.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:34

Ik heb getekend Ja

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:43

vrouwke schreef:

en wat denk je dat hun rook met MIJN lichaam doet? of al heeft gedaan liever gezegd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:52

Iedereen mag van mij roken, zoveel hij wil (alleen niet uitademen Tong uitsteken Clown )

Alleen niet waar ook andere mensen komen voor hun plezier.
Omdat roken nu eenmaal een verslaving is waar andere ook last van hebben, vervelend, maar het is helaas niet anders.

En dat glaasje fris is niet zo slecht...ben meestal Bob Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:56

en ik snap niet waarom een sigaretje een mens gezelliger maakt?
je kan ook wel excuses blijven verzinnen waarom er gerookt word........
ieder moet het zelf weten,alleen moet een ander daar geen last van ondervinden,in openbare gelegenheden

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:08

Gut, wat heb ik het als niet-roker, niet-drinker en (sinds kort wederom) vegetariër het dan toch makkelijk...
geen verslavingen, geen slechte gewoontes, gezonde leefstijl....

Oh nee, ik gebruik medicijnen, genoeg om een olifant plat te krijgen.... sjips Clown