Mas schreef:lies schreef:Briljant betoog Mas
tja wat valt er meer te zeggen???
Hij zegt wat ik denk.
Ik denk dat ik snel uit dit dorp verhuizen moet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mas schreef:lies schreef:Briljant betoog Mas
tja wat valt er meer te zeggen???
Hij zegt wat ik denk.
Moniek schreef:nu begrijp ik hem even niet meer![]()
russel schreef:Maar mogen wij dan niet leven zoals het hier is?
Is het niet zo dat in Afrika onveilige sex met elk stamlid cultuur is, dat apenschedeltjes nog steeds een lekkernij is? En het niet kunnen betalen van de Aidsremmers is politiek, want betaalbaar kan het wel worden gemaakt, evenals de armoe tegen te laten gaan als ze leren omgaan met regenval en droogte, allemaal politiek. Putten van 500 meter diepte kunnen wel geslagen worden en apparatuur er neerzetten om het te laten werken ook, hoeveel decennia wordt er al niet over ontwikkelingshulp gesproken?
Het zijn juist de burgeroorlogen die het onmogelijk maken, maar moeten wij dat oplossen??
Wij wonen hier in een andere wereld en ook hier mag het eerlijk gaan en dat is het niet. Ik ken iemand die in 16 uur wit werkt, gescheiden is en 1 kind, alimentatie krijgt, dan nog ongeveer 15 uur zwart werkt, subsidies krijgt, ouderbijdrages e.d., zij heeft meer dan wij hebben aan inkomen en zit op een veel lagere last. Is dat eerlijk? Zij is nu zielig als alleenstaande moeder, maar heeft ondertussen alles. Zo gaat Nederland om met alles, is niet te controleren, zij gaat er op vooruit volgens de troonrede, wij gaan daar aan bijdragen.
Ik ken overigens niemand hier in de buurt waarvan de vrouwen ongeveer 10 tot 15 uur per week niet zwart bijkleunen. De mannen hebben ook allemaal handeltjes. Hier overigens veel AOW-ers die niets mankeren en lekker bij kleunen. Is een mentaliteit hier in deze omgeving en JA allemaal AUTOCHTOON. Wij gaan daar allemaal weer extra aan bijdragen en mannetjelief werkt zich te pleuris, zijn overuren gaan ook weer extra belast worden....fijn voor hem.
Dus wat is eerlijkheid, ik vind werken moet beter beloond worden, in dit land kleunt niemand NIET bij als ze te weinig binnen krijgen.
russel schreef:Is het niet zo dat in Afrika onveilige sex met elk stamlid cultuur is, dat apenschedeltjes nog steeds een lekkernij is? En het niet kunnen betalen van de Aidsremmers is politiek, want betaalbaar kan het wel worden gemaakt, evenals de armoe tegen te laten gaan als ze leren omgaan met regenval en droogte, allemaal politiek. Putten van 500 meter diepte kunnen wel geslagen worden en apparatuur er neerzetten om het te laten werken ook, hoeveel decennia wordt er al niet over ontwikkelingshulp gesproken?
Het zijn juist de burgeroorlogen die het onmogelijk maken, maar moeten wij dat oplossen??
Schimmelig schreef:russel schreef:Is het niet zo dat in Afrika onveilige sex met elk stamlid cultuur is, dat apenschedeltjes nog steeds een lekkernij is? En het niet kunnen betalen van de Aidsremmers is politiek, want betaalbaar kan het wel worden gemaakt, evenals de armoe tegen te laten gaan als ze leren omgaan met regenval en droogte, allemaal politiek. Putten van 500 meter diepte kunnen wel geslagen worden en apparatuur er neerzetten om het te laten werken ook, hoeveel decennia wordt er al niet over ontwikkelingshulp gesproken?
Ergens zijn wij gezamenlijk verantwoordelijk voor wat er op deze planeet gebeurt en dit is zeker niet wat iedereen horen wil, of bevatten kan. Als wij meer naar ons collectief gedachtegoed zouden handelen en alleen de problemen die er echt toe doen zouden aanpakken ziet de wereld er al een stuk mooier uit...
russel schreef:Mijn reaktie was eigenlijk naar Lies toe.
Ik vind namelijk dat de mensen met de uitkeringen helemaal niet zo slecht af zijn. Ze hebben een zee van tijd om een paar baantjes als schoonmaakster te zoeken bij mensen thuis en dat wordt ook gedaan, dan hebben ze huursubsidie, subsidie op gemeentebelastingen, ouderschapsbijdrage. Hierdoor worden hun kosten zo laag dat ze aan het eind van de rit aan de andere kant van de lat juist weer niet minder hebben als iemand die een forse huur moet betalen en een normaal salaris heeft. Zeker als ze ook nog 1 kind hebben en eventueel een partner die niet werkt om wat voor reden dan ook. Die moet weer bij gaan dragen.
En van eerlijkheid wordt men wel rijk hoor. Elk jaar een paar honderd er op achteruit gaan en geen salarisverhoging krijgen dat maakt mensen die net boven de bijstand zitten wel arm, die krijgen immers niet die subsidies en die vragen zich dan terecht af waarom ze nog werken. Buum met zijn uitkerinkje rijdt lekker rondtjes overdag in zijn autootje en klust wat in zijn tuintje, vrouwtje lief is even 20 uur zwart aan het bij kleunen, die gaat lekker weer op vakantie. Het gezinnetje heeft het geld er niet voor, want er moeten nog schoolboeken gekocht worden en schoolgeld betaald worden, wordt immers niet betaald, want die subsidie is voor de zielige uitkeringstrekkers.
lies schreef:Maxima heeft gewoon gelijk
russel schreef:Absoluut helemaal waar, maar de mensen met zulke mooie ideeen komen niet aan de macht en mogen het niet verdelen.
tamorka schreef:lies schreef:Maxima heeft gewoon gelijk
Nederlanders ontkennen hun eigen identiteit. En jij doet daar aan mee.
Noetanchamon schreef:Nederland heeft geen eigen identiteit meer, dan had ze de plank raak geslagen
Juul schreef:Hier ben ik het mee eens. Ik ken zelf ook meer Allochtonen die zich aanpassen, dan die dat niet doen. Die schamen zich inderdaad, en gelijk hebben ze. Ik schaam me ook als Nederlanders zich misdragen ( in het buitenland ).
russel schreef:De Ieren die ik ontmoet heb waren erg anti-Nederlanders, Engelsen zijn ook niet echt Nederlandsminnend, maar wellicht de schotten wel? Die hebben ook een aparte status in GB.
russel schreef:Ik iig vind het niet erg dat Nederland zijn cultuur gaat verliezen, vind het nl niet echt een cultuur om trots op te zijn. In de dorpen op het platteland kom je nog de kleinburgerlijke culturen tegen en die vind ik niet echt fijn om mee om te moeten gaan. De grote steden zijn gelukkig al wat algemener geworden en dat komt de Nederlander alleen maar ten goede.
Schimmelig schreef:Wat is dat eigenlijk, Nederlandse identiteit? Trots zijn op klompen, molens, kaas, bitter ballen en kroketten?
Ik krijg er spontaan een identiteitscrisis van
tamorka schreef:Schimmelig schreef:Wat is dat eigenlijk, Nederlandse identiteit? Trots zijn op klompen, molens, kaas, bitter ballen en kroketten?
We hebben toch een gezamenlijke geschiedenis als volk en die geschiedenis heeft ons gevormd zoals we nu zijn. Verder hebben we onze eigen cultuurfeesten die we op een nederlandse manier vieren zoals de kerst en de sinterklaas. Dat zijn dingen die we wel in stand mogen houden.
Verder zijn NEderlanders echt een handelsvolkje (ook ontstaan van oudsher). Ze verkopen graag en veel (daarom gaan die goede paarden ook zo vaak de grens over).
Ook is deel van onze cultuur (samen met meer noord europese landen) dat we dierenlevens meer respecteren dan bijvoorbeeld landen in zuid Europa. Dieren worden hier niet massaal voor de fun gemarteld want dat wordt niet goedgekeurd. (natuurlijk mogen de straffen voor mishandeling hoger maar dat is een ander onderwerp). IN dat opzicht zijn we als volk iets zachtmoediger. Zo zijn er wel wat meer dingen te bedenken, waarschijnlijk veel meer dan we op kunnen komen omdat we er gewoon niet bij stil staan.
tamorka schreef:Schimmelig schreef:Wat is dat eigenlijk, Nederlandse identiteit? Trots zijn op klompen, molens, kaas, bitter ballen en kroketten?
We hebben toch een gezamenlijke geschiedenis als volk en die geschiedenis heeft ons gevormd zoals we nu zijn. Verder hebben we onze eigen cultuurfeesten die we op een nederlandse manier vieren zoals de kerst en de sinterklaas. Dat zijn dingen die we wel in stand mogen houden.
Verder zijn NEderlanders echt een handelsvolkje (ook ontstaan van oudsher). Ze verkopen graag en veel (daarom gaan die goede paarden ook zo vaak de grens over).
Ook is deel van onze cultuur (samen met meer noord europese landen) dat we dierenlevens meer respecteren dan bijvoorbeeld landen in zuid Europa. Dieren worden hier niet massaal voor de fun gemarteld want dat wordt niet goedgekeurd. (natuurlijk mogen de straffen voor mishandeling hoger maar dat is een ander onderwerp). IN dat opzicht zijn we als volk iets zachtmoediger. Zo zijn er wel wat meer dingen te bedenken, waarschijnlijk veel meer dan we op kunnen komen omdat we er gewoon niet bij stil staan.
Chubby schreef:En toch.. Een beetje trots, houden van, betrokkenheid bij je land en haar inwoners, bij haar gebruiken, normen en waarden, bij haar klimaat, natuur en mogelijkheden.. Het zou "ons" sieren, het zou een fijnere maatschappij kunnen betekenen..
Want dat waar je van houdt en waar je trots op bent, dat laat je niet verslonzen, dat laat je niet verpesten, dat laat je niet ten onder gaan..
Ik denk dat dat juist het probleem is: mensen voelen zich niet meer betrokken bij het algemeen goed.
Schimmelig schreef:Het bovenstaande vind ik echt kul, mijn excuus. Ikzelf kan onmogelijk trots zijn op ons historisch verleden. Nederland heeft veel geld vergaard met slavenhandel en uitbuiting van haar koloniën. Die zogenoemde gouden eeuw die je hierboven beschrijft.
Schimmelig schreef:Ook worden er hier dieren gemarteld, net zo goed als in het zuiden. Dieren fokken in kisten er vervolgens opvreten behoort daar ook toe.
Schimmelig schreef:Op wat moet ik precies trots zijn? Straks ga je mij nog vertellen (net zoals alle andere Nederlanders) op onze Nederlandse tolerantie ofzo
Schimmelig schreef:Ik vind het zelf altijd zo'n giller dat mensen trots zijn op hun landDat zijn de mensen die andere vooroordelen, omdat zij op hun beurt weer trots zijn op hun eigen land/cultuur.
Wees trots op jezelf, je eigen prestaties en behaalde doelen. Dat doet je land niet voor je, dat moet jijzelf doen. Dan heb je pas met recht iets om trots op te zijn, i.p.v. dat enge (overgewaaid Amerikaanse) patriottistische gedoe.
Chubby schreef:En toch.. Een beetje trots, houden van, betrokkenheid bij je land en haar inwoners, bij haar gebruiken, normen en waarden, bij haar klimaat, natuur en mogelijkheden.. Het zou "ons" sieren, het zou een fijnere maatschappij kunnen betekenen..
Want dat waar je van houdt en waar je trots op bent, dat laat je niet verslonzen, dat laat je niet verpesten, dat laat je niet ten onder gaan..
Ik denk dat dat juist het probleem is: mensen voelen zich niet meer betrokken bij het algemeen goed.
Noetanchamon schreef:Ik merk dat ik veel socialer ben sinds ik hier woon....ik heb goed contact met de buren, ben veel zorgvuldiger met mijn spullen. Ruim troep op uit de berm etc etc.
Maar ja, hier is het nog allemaal zo ongerept
Moniek schreef:Nou wat jij zegt vind ik onzin.
Er is niks mis mee als iemand trots is op waar hij/zij vandaan komt.
Dat is alleen maar heel goed en daar mag nederland of ja de nederlander wat van leren.
Als ik nu kijk naar schotland en de schotten dat is echt een trots volk wat trots is op hun land wat een rijke history heeft.
En ze veroordelen helemaal niemand dus hoe je daar bij komt weet ik niet.
Kom maar eens een weekje hier en dan zul je zien dat het niet klopt wat jij nu zegt.