Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Wilders en zijn extreme uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:36

Mas schreef:
lies schreef:
Briljant betoog Mas Vork

tja wat valt er meer te zeggen???
Hij zegt wat ik denk.

Ik denk dat ik snel uit dit dorp verhuizen moet Tong uitsteken Zou het besmettelijk zijn... Blond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:37

Maar mogen wij dan niet leven zoals het hier is?

Is het niet zo dat in Afrika onveilige sex met elk stamlid cultuur is, dat apenschedeltjes nog steeds een lekkernij is? En het niet kunnen betalen van de Aidsremmers is politiek, want betaalbaar kan het wel worden gemaakt, evenals de armoe tegen te laten gaan als ze leren omgaan met regenval en droogte, allemaal politiek. Putten van 500 meter diepte kunnen wel geslagen worden en apparatuur er neerzetten om het te laten werken ook, hoeveel decennia wordt er al niet over ontwikkelingshulp gesproken?
Het zijn juist de burgeroorlogen die het onmogelijk maken, maar moeten wij dat oplossen??

Wij wonen hier in een andere wereld en ook hier mag het eerlijk gaan en dat is het niet. Ik ken iemand die in 16 uur wit werkt, gescheiden is en 1 kind, alimentatie krijgt, dan nog ongeveer 15 uur zwart werkt, subsidies krijgt, ouderbijdrages e.d., zij heeft meer dan wij hebben aan inkomen en zit op een veel lagere last. Is dat eerlijk? Zij is nu zielig als alleenstaande moeder, maar heeft ondertussen alles. Zo gaat Nederland om met alles, is niet te controleren, zij gaat er op vooruit volgens de troonrede, wij gaan daar aan bijdragen.

Ik ken overigens niemand hier in de buurt waarvan de vrouwen ongeveer 10 tot 15 uur per week niet zwart bijkleunen. De mannen hebben ook allemaal handeltjes. Hier overigens veel AOW-ers die niets mankeren en lekker bij kleunen. Is een mentaliteit hier in deze omgeving en JA allemaal AUTOCHTOON. Wij gaan daar allemaal weer extra aan bijdragen en mannetjelief werkt zich te pleuris, zijn overuren gaan ook weer extra belast worden....fijn voor hem.

Dus wat is eerlijkheid, ik vind werken moet beter beloond worden, in dit land kleunt niemand NIET bij als ze te weinig binnen krijgen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:37

Moniek schreef:
nu begrijp ik hem even niet meer Clown Haha!

Klein spoedberaad universele wetten, lol Tong uitsteken

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:41

Dat heet de graaicultuur Russel.. Pakken wat je pakken kunt..

En iedereen is heeeeeel moralistisch zolang ze zelf de kans niet krijgen, maar owee als je zelf in de verleiding komt. Dan wordt het heel lastig nee te zeggen..

Knipoog

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:42

discussie is goed op gang Haha!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:43

russel schreef:
Maar mogen wij dan niet leven zoals het hier is?

Is het niet zo dat in Afrika onveilige sex met elk stamlid cultuur is, dat apenschedeltjes nog steeds een lekkernij is? En het niet kunnen betalen van de Aidsremmers is politiek, want betaalbaar kan het wel worden gemaakt, evenals de armoe tegen te laten gaan als ze leren omgaan met regenval en droogte, allemaal politiek. Putten van 500 meter diepte kunnen wel geslagen worden en apparatuur er neerzetten om het te laten werken ook, hoeveel decennia wordt er al niet over ontwikkelingshulp gesproken?
Het zijn juist de burgeroorlogen die het onmogelijk maken, maar moeten wij dat oplossen??

Wij wonen hier in een andere wereld en ook hier mag het eerlijk gaan en dat is het niet. Ik ken iemand die in 16 uur wit werkt, gescheiden is en 1 kind, alimentatie krijgt, dan nog ongeveer 15 uur zwart werkt, subsidies krijgt, ouderbijdrages e.d., zij heeft meer dan wij hebben aan inkomen en zit op een veel lagere last. Is dat eerlijk? Zij is nu zielig als alleenstaande moeder, maar heeft ondertussen alles. Zo gaat Nederland om met alles, is niet te controleren, zij gaat er op vooruit volgens de troonrede, wij gaan daar aan bijdragen.

Ik ken overigens niemand hier in de buurt waarvan de vrouwen ongeveer 10 tot 15 uur per week niet zwart bijkleunen. De mannen hebben ook allemaal handeltjes. Hier overigens veel AOW-ers die niets mankeren en lekker bij kleunen. Is een mentaliteit hier in deze omgeving en JA allemaal AUTOCHTOON. Wij gaan daar allemaal weer extra aan bijdragen en mannetjelief werkt zich te pleuris, zijn overuren gaan ook weer extra belast worden....fijn voor hem.

Dus wat is eerlijkheid, ik vind werken moet beter beloond worden, in dit land kleunt niemand NIET bij als ze te weinig binnen krijgen.

hmm ja van eerlijk word je ook niet rijk.
Ik heb niks tegen iemand die hard werkt en ernaast nog bij beunt voor zijn/haar droom.
OOk niet voor de moeders in bijstand die moeten rond komen van een uitkering kleine niet schoolgaande kinderen heeft en wat bij verdient door te poetsen.
Nee daar heb ik niks tegen.
Wel tegen mensen die NIET willen werken altans niet wit dus zwart en een uitkering trekken ernaast en het engige wat ze hebben uitgezoxcht toen ze hier kwamen welke benefits ze konden krijgen waar ze recht op hebben.
Tja dat is je niet verdiepen in nderland zoals ik dat bedoel.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:48

ik vind dat als je niet WILT werken dat wilders dan zijn gelijk krijgt maar mensen die wel willen werken dat die wel mogen blijven, bovendien vind ik wel dat de buitenlanders vaak buitenlands praten en dan heb ik vaak het gevoel dat ze over jou praten maar dat weet je niet want je kan niks verstaan

ik heb zelf in een klas gezeten met heeel veel buitenlanders en toen ik ruzie had met 1 heb je ruzie met allemaal dat vind ik ook echt vervelend, ze gaan ook wel erg ver met al die moskeeen bouwen en dat zelfs 1 basisschool islamitische les wou gaan geven Verward dat vind ik abnormaal

ik vind dat buitenlanders hier best mogen komen maar ze moeten zich wel aanpassen Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:50

russel schreef:

Ergens zijn wij gezamenlijk verantwoordelijk voor wat er op deze planeet gebeurt en dit is zeker niet wat iedereen horen wil, of bevatten kan. Als wij meer naar ons collectief gedachtegoed zouden handelen en alleen de problemen die er echt toe doen zouden aanpakken ziet de wereld er al een stuk mooier uit...

Anoniem

Mijn reaktie was eigenlijk naar Lies toe.

Ik vind namelijk dat de mensen met de uitkeringen helemaal niet zo slecht af zijn. Ze hebben een zee van tijd om een paar baantjes als schoonmaakster te zoeken bij mensen thuis en dat wordt ook gedaan, dan hebben ze huursubsidie, subsidie op gemeentebelastingen, ouderschapsbijdrage. Hierdoor worden hun kosten zo laag dat ze aan het eind van de rit aan de andere kant van de lat juist weer niet minder hebben als iemand die een forse huur moet betalen en een normaal salaris heeft. Zeker als ze ook nog 1 kind hebben en eventueel een partner die niet werkt om wat voor reden dan ook. Die moet weer bij gaan dragen.

En van eerlijkheid wordt men wel rijk hoor. Elk jaar een paar honderd er op achteruit gaan en geen salarisverhoging krijgen dat maakt mensen die net boven de bijstand zitten wel arm, die krijgen immers niet die subsidies en die vragen zich dan terecht af waarom ze nog werken. Buum met zijn uitkerinkje rijdt lekker rondtjes overdag in zijn autootje en klust wat in zijn tuintje, vrouwtje lief is even 20 uur zwart aan het bij kleunen, die gaat lekker weer op vakantie. Het gezinnetje heeft het geld er niet voor, want er moeten nog schoolboeken gekocht worden en schoolgeld betaald worden, wordt immers niet betaald, want die subsidie is voor de zielige uitkeringstrekkers.

Iinge_

en het worden ook zulke groepjes die buitenlanders (sorry voor de mensen die niet zo zijn Knipoog ) en dat gaat echt irriteren
ik durf ook echt niet s'avonds als het redelijk donker is langs zo'n groepje buitenlanders te gaan

ik vind ze gewoon eng Bloos kan er niks aan doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:52

Schimmelig schreef:
russel schreef:

Ergens zijn wij gezamenlijk verantwoordelijk voor wat er op deze planeet gebeurt en dit is zeker niet wat iedereen horen wil, of bevatten kan. Als wij meer naar ons collectief gedachtegoed zouden handelen en alleen de problemen die er echt toe doen zouden aanpakken ziet de wereld er al een stuk mooier uit...

Absoluut helemaal waar, maar de mensen met zulke mooie ideeen komen niet aan de macht en mogen het niet verdelen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:57

russel schreef:
Mijn reaktie was eigenlijk naar Lies toe.

Ik vind namelijk dat de mensen met de uitkeringen helemaal niet zo slecht af zijn. Ze hebben een zee van tijd om een paar baantjes als schoonmaakster te zoeken bij mensen thuis en dat wordt ook gedaan, dan hebben ze huursubsidie, subsidie op gemeentebelastingen, ouderschapsbijdrage. Hierdoor worden hun kosten zo laag dat ze aan het eind van de rit aan de andere kant van de lat juist weer niet minder hebben als iemand die een forse huur moet betalen en een normaal salaris heeft. Zeker als ze ook nog 1 kind hebben en eventueel een partner die niet werkt om wat voor reden dan ook. Die moet weer bij gaan dragen.

En van eerlijkheid wordt men wel rijk hoor. Elk jaar een paar honderd er op achteruit gaan en geen salarisverhoging krijgen dat maakt mensen die net boven de bijstand zitten wel arm, die krijgen immers niet die subsidies en die vragen zich dan terecht af waarom ze nog werken. Buum met zijn uitkerinkje rijdt lekker rondtjes overdag in zijn autootje en klust wat in zijn tuintje, vrouwtje lief is even 20 uur zwart aan het bij kleunen, die gaat lekker weer op vakantie. Het gezinnetje heeft het geld er niet voor, want er moeten nog schoolboeken gekocht worden en schoolgeld betaald worden, wordt immers niet betaald, want die subsidie is voor de zielige uitkeringstrekkers.

je beschrijft toch echt hetzelfde als wat ik zeg.
Het gezin wat het eerlijk doet heeft geen vakantie en de niet eerlijke manier gaat wel op vakantie,dat is toch hetzelfde wat ik zeg.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:58

lies schreef:
Maxima heeft gewoon gelijk Lachen

Nederlanders ontkennen hun eigen identiteit. En jij doet daar aan mee.

Overigens, wat betreft "konijnen fokken".... Ook allochtone vrouwen krijgen steeds minder kinderen. Sja, het is natuurlijk ook een dure liefhebberij en de centen groeien bij niemand op de rug.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:58

russel schreef:
Absoluut helemaal waar, maar de mensen met zulke mooie ideeen komen niet aan de macht en mogen het niet verdelen.

Zulke mensen hebben vaak ook helemaal geen politieke ambities en als zij ze wel hebben eindigen ze net zoals Kennedy, of MLK.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:04

tamorka schreef:
lies schreef:
Maxima heeft gewoon gelijk Lachen

Nederlanders ontkennen hun eigen identiteit. En jij doet daar aan mee.

Wat is dat eigenlijk, Nederlandse identiteit? Trots zijn op klompen, molens, kaas, bitter ballen en kroketten?
Ik krijg er spontaan een identiteitscrisis van Haha!

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:06

Noetanchamon schreef:
Nederland heeft geen eigen identiteit meer, dan had ze de plank raak geslagen Knipoog

Ik denk dat dat meer op zijn plaats was geweest ja.

Juul schreef:
Hier ben ik het mee eens. Ik ken zelf ook meer Allochtonen die zich aanpassen, dan die dat niet doen. Die schamen zich inderdaad, en gelijk hebben ze. Ik schaam me ook als Nederlanders zich misdragen ( in het buitenland ).

Het is ook niet dat ik trots ben op dat ik Nederlandse ben hoor. Ik vind heus niet alles goed aan Nederlanders, heb er zelfs veel kritiek op. En ik snap het punt van allochtone mensen ook. Zeker als ze een goede opleiding hebben gehad en vervolgens niet aan de bak kunnen komen, zoals die postbusreclame zo mooi illustreert, die jongen van arabische afkomst die zijn naam ondertekent met Maarten de Vries. Dat kan ik hem niet kwalijk nemen. Ik zou denk ik hetzelfde hebben gedaan. Alleen vind ik het wel onbegrijpelijk dat het nodig is.

russel schreef:
De Ieren die ik ontmoet heb waren erg anti-Nederlanders, Engelsen zijn ook niet echt Nederlandsminnend, maar wellicht de schotten wel? Die hebben ook een aparte status in GB.

Wat waren hun redenen ervoor eigenlijk? Ben ik best nieuwsgierig naar. Ik weet wel dat nederlanders er bijvoorbeeld bekend om staan ook erg onbeschoft te zijn. Sja, dat krijg je met al die vrije opvoeding he.....

russel schreef:
Ik iig vind het niet erg dat Nederland zijn cultuur gaat verliezen, vind het nl niet echt een cultuur om trots op te zijn. In de dorpen op het platteland kom je nog de kleinburgerlijke culturen tegen en die vind ik niet echt fijn om mee om te moeten gaan. De grote steden zijn gelukkig al wat algemener geworden en dat komt de Nederlander alleen maar ten goede.

Ik begrijp totaal niet wat je bedoelt. Het enige dat ik mooier vind aan mensen uit de stad is dat ze in sommige opzichten (wat modern denken) wat ruimdenkender zijn. En ook meer zichzelf durven te zijn. MAar verder vind ik het leven op het platteland mooier, veel minder anoniem. Mensen zijn er prettiger. En er zijn ook meer leuke gewoontes.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:11

Schimmelig schreef:
Wat is dat eigenlijk, Nederlandse identiteit? Trots zijn op klompen, molens, kaas, bitter ballen en kroketten?

We hebben toch een gezamenlijke geschiedenis als volk en die geschiedenis heeft ons gevormd zoals we nu zijn. Verder hebben we onze eigen cultuurfeesten die we op een nederlandse manier vieren zoals de kerst en de sinterklaas. Dat zijn dingen die we wel in stand mogen houden.

Verder zijn NEderlanders echt een handelsvolkje (ook ontstaan van oudsher). Ze verkopen graag en veel (daarom gaan die goede paarden ook zo vaak de grens over).
Ook is deel van onze cultuur (samen met meer noord europese landen) dat we dierenlevens meer respecteren dan bijvoorbeeld landen in zuid Europa. Dieren worden hier niet massaal voor de fun gemarteld want dat wordt niet goedgekeurd. (natuurlijk mogen de straffen voor mishandeling hoger maar dat is een ander onderwerp). IN dat opzicht zijn we als volk iets zachtmoediger. Zo zijn er wel wat meer dingen te bedenken, waarschijnlijk veel meer dan we op kunnen komen omdat we er gewoon niet bij stil staan.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:25

tamorka schreef:
Schimmelig schreef:

We hebben toch een gezamenlijke geschiedenis als volk en die geschiedenis heeft ons gevormd zoals we nu zijn. Verder hebben we onze eigen cultuurfeesten die we op een nederlandse manier vieren zoals de kerst en de sinterklaas. Dat zijn dingen die we wel in stand mogen houden.

Verder zijn NEderlanders echt een handelsvolkje (ook ontstaan van oudsher). Ze verkopen graag en veel (daarom gaan die goede paarden ook zo vaak de grens over).
Ook is deel van onze cultuur (samen met meer noord europese landen) dat we dierenlevens meer respecteren dan bijvoorbeeld landen in zuid Europa. Dieren worden hier niet massaal voor de fun gemarteld want dat wordt niet goedgekeurd. (natuurlijk mogen de straffen voor mishandeling hoger maar dat is een ander onderwerp). IN dat opzicht zijn we als volk iets zachtmoediger. Zo zijn er wel wat meer dingen te bedenken, waarschijnlijk veel meer dan we op kunnen komen omdat we er gewoon niet bij stil staan.

Het bovenstaande vind ik echt kul, mijn excuus. Ikzelf kan onmogelijk trots zijn op ons historisch verleden. Nederland heeft veel geld vergaard met slavenhandel en uitbuiting van haar koloniën. Die zogenoemde gouden eeuw die je hierboven beschrijft.

Ook worden er hier dieren gemarteld, net zo goed als in het zuiden. Dieren fokken in kisten er vervolgens opvreten behoort daar ook toe.

Op wat moet ik precies trots zijn? Straks ga je mij nog vertellen (net zoals alle andere Nederlanders) op onze Nederlandse tolerantie ofzo Haha!

Ik vind het zelf altijd zo'n giller dat mensen trots zijn op hun land Haha! Dat zijn de mensen die andere vooroordelen, omdat zij op hun beurt weer trots zijn op hun eigen land/cultuur.
Wees trots op jezelf, je eigen prestaties en behaalde doelen. Dat doet je land niet voor je, dat moet jijzelf doen. Dan heb je pas met recht iets om trots op te zijn, i.p.v. dat enge (overgewaaid Amerikaanse) patriottistische gedoe.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:30

Schimmelig Afgod *LOL*

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:34

tamorka schreef:
Schimmelig schreef:

Het bovenstaande vind ik echt kul, mijn excuus. Ikzelf kan onmogelijk trots zijn op ons historisch verleden. Nederland heeft veel geld vergaard met slavenhandel en uitbuiting van haar koloniën. Die zogenoemde gouden eeuw die je hierboven beschrijft.

Ook worden er hier dieren gemarteld, net zo goed als in het zuiden. Dieren fokken in kisten er vervolgens opvreten behoort daar ook toe.

Op wat moet ik precies trots zijn? Straks ga je mij nog vertellen (net zoals alle andere Nederlanders) op onze Nederlandse tolerantie ofzo Haha!

Ik vind het zelf altijd zo'n giller dat mensen trots zijn op hun land Haha! Dat zijn de mensen die andere vooroordelen, omdat zij op hun beurt weer trots zijn op hun eigen land/cultuur.
Wees trots op jezelf, je eigen prestaties en behaalde doelen. Dat doet je land niet voor je, dat moet jijzelf doen. Dan heb je pas met recht iets om trots op te zijn, i.p.v. dat enge (overgewaaid Amerikaanse) patriottistische gedoe.[/quote]

Nou wat jij zegt vind ik onzin.
Er is niks mis mee als iemand trots is op waar hij/zij vandaan komt.
Dat is alleen maar heel goed en daar mag nederland of ja de nederlander wat van leren.
Als ik nu kijk naar schotland en de schotten dat is echt een trots volk wat trots is op hun land wat een rijke history heeft.
En ze veroordelen helemaal niemand dus hoe je daar bij komt weet ik niet.
Kom maar eens een weekje hier en dan zul je zien dat het niet klopt wat jij nu zegt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:36

En toch.. Een beetje trots, houden van, betrokkenheid bij je land en haar inwoners, bij haar gebruiken, normen en waarden, bij haar klimaat, natuur en mogelijkheden.. Het zou "ons" sieren, het zou een fijnere maatschappij kunnen betekenen..

Want dat waar je van houdt en waar je trots op bent, dat laat je niet verslonzen, dat laat je niet verpesten, dat laat je niet ten onder gaan..

Ik denk dat dat juist het probleem is: mensen voelen zich niet meer betrokken bij het algemeen goed.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:37

Chubby schreef:
En toch.. Een beetje trots, houden van, betrokkenheid bij je land en haar inwoners, bij haar gebruiken, normen en waarden, bij haar klimaat, natuur en mogelijkheden.. Het zou "ons" sieren, het zou een fijnere maatschappij kunnen betekenen..

Want dat waar je van houdt en waar je trots op bent, dat laat je niet verslonzen, dat laat je niet verpesten, dat laat je niet ten onder gaan..

Ik denk dat dat juist het probleem is: mensen voelen zich niet meer betrokken bij het algemeen goed.

juist dat denk ik niet alleen dat voel ik nu pas sinds ik niet meer in nederland woon

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:48

Ik merk dat ik veel socialer ben sinds ik hier woon....ik heb goed contact met de buren, ben veel zorgvuldiger met mijn spullen. Ruim troep op uit de berm etc etc.

Maar ja, hier is het nog allemaal zo ongerept Clown

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:49

Schimmelig schreef:

Is dat het enige dat hier gebeurd is? Slavenhandel? Erg beperkt en kortzichtig van je.
Schimmelig schreef:

Overigens, fokken in kisten heb ik hier nergens gezien. Mogelijk in het verleden geweest maar afgeschaft. En wat de rest betreft ben jij degene die hier kul praat. HIer worden niet dieren net zo goed gemarteld als in het zuiden. De honden worden hier niet in brand gestoken of levend uitgehongerd. Stieren worden niet opgejaagd en gemarteld omdat dat zo leuk zou zijn. Geiten worden niet van torens geworpen, etc. Hier zijn asielen en daar worden dieren zonder baasje opgevangen. Daar niet. DAar worden ze vergast.
Schimmelig schreef:

Ik heb het woord tolerantie niet in de mond genomen, niet genoemd. En ik heb het woord trots ook niet genoemd. Helemaal niet. DAt maak jij er nu van. Je hoeft er niet trots op te zijn, maar je kunt tenminste ERKENNEN dat het er is, die nederlandse cultuur.
Schimmelig schreef:
Wees trots op jezelf, je eigen prestaties en behaalde doelen. Dat doet je land niet voor je, dat moet jijzelf doen. Dan heb je pas met recht iets om trots op te zijn, i.p.v. dat enge (overgewaaid Amerikaanse) patriottistische gedoe.

Als deze opmerking speciaal voor mij is bedoeld dan is dat overbodig. Als je ook mijn eerdere reacties leest, zie je dat de woorden trots op Nederlanderschap en tolerantie niet aan mij besteed zijn.

Chubby schreef:

Sterk punt van jullie. ERG sterk punt.
Ik ben niet trots op Nederlanders, maar ik ben WEL betrokken. En dat ontbreekt hier en daar kennelijk bij een paar perseonen.

Noetanchamon schreef:
Ik merk dat ik veel socialer ben sinds ik hier woon....ik heb goed contact met de buren, ben veel zorgvuldiger met mijn spullen. Ruim troep op uit de berm etc etc.

Maar ja, hier is het nog allemaal zo ongerept Clown

Doordat Nederlanders geen grenzen willen erkennen, zijn ze doorgeschoten in hun vrijheid waardoor dit uitmondt in nonchalance en onverschilligheid. En dan zie je dus dat ze troep overal neersmijten bijvoorbeeld. En gemeentes geven te weinig geld uit aan prullenbakken.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:01

Moniek schreef:
Nou wat jij zegt vind ik onzin.
Er is niks mis mee als iemand trots is op waar hij/zij vandaan komt.
Dat is alleen maar heel goed en daar mag nederland of ja de nederlander wat van leren.
Als ik nu kijk naar schotland en de schotten dat is echt een trots volk wat trots is op hun land wat een rijke history heeft.
En ze veroordelen helemaal niemand dus hoe je daar bij komt weet ik niet.
Kom maar eens een weekje hier en dan zul je zien dat het niet klopt wat jij nu zegt.

Je hebt uiteraard verschillende vormen van trots. Neem Amerikanen, Israëlieten, etc.. Te eng voor woorden als je het mij vraagt. Het vaderland met je leven verdedigen en er bloed om verspillen. Kan mij vaag herinneren dat de Schotten dat ook ooit deden, maar tegenwoordig niet. Met de Schotse vorm van trots heb ik ook weinig problemen. Het zijn meer de andere bovenstaande vormen van trots waar ik mij aan erger. Laten we het 'destructieve trots' noemen.

Kortom:
Ik vind dat het klopt dat ik zeg ( Haha! ), maar het geldt niet voor iedereen. Net zoals zoveel dingen niet gelden voor iedereen Lachen