ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zappa

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:47

even vlug een vraagje
ik denk dat ik erover heen gelezen heb hoor (sorry) , maar zijn gerry en kate nog in portugal of in engeland ?

als gerry idd met het lichaampje gesleept heeft kan het dan niet zijn dat ze ergens in een van de andere landen ligt waar ze toen geweest zijn ?
dat ze daarom niks vinden

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:48

engeland Lachen

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:48

kitty_gomez schreef:
ik ken het syndroom van, herhaaldelijk naar ziekenhuizen en dokters gaan, steeds ziektes verzinnen

Nu ik de site gelezen heb ben ik ook akelig bekend met het syndroom. Had er nog nooit eerder van gehoord, maar kan nu een hoop dingen plaatsen die een bekende van mij heeft gedaan.

Gelukkig gaat het bij haar momenteel nog om haar zelf in grote mate, haar kind is wel een aantal keren naar huisarts/ziekenhuis geweest, maar nog niet met ernstige dingen. Hoop dus ook dat ze het niet doorzet op haar kind.

Gaat straks nog even meer lezen hierover.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:53

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:54

Storm76 schreef:
Ik heb ook wel eens gelezen van een moeder die 3 baby's had 'verloren' door wiegendood. Ze bleek het zelf gedaan te hebben om aandacht te krijgen! Ze wilde dat mensen met haar meeleefde, haar troosten, haar zielig vonden.

Of is dit het klepel en de klok verhaal. Er is een verhaal van een vrouw die verdacht is geweest, geloof zelfs veroordeeld, maar toen bleek dat ze een genetische aanleg had, waardoor ze meer kans op kindertjes die overleden aan wiegendood had.

BTW ik krijg een vreselijk gevoel in mijn maag als ik zo alles lees over Maddie. Nee ik zou nooit, maar dan ook nooit kunnen snappen dat mensen hun eigen kind zoiets aan kunnen doen.
Laatst bijgewerkt door IlsjePilsje op 07-09-07 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:56

toevallig is die film gister op tv geweest over die vrouw met die genetische aandoening

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:58

Hier even een artikel dat ik erover gevonden heb.. Vind het echt vreslijk en begin steeds meer te denken dat de moeder het gedaan heeft..

Bloedsporen Maddie in auto die ouders na verdwijning huurden
Madeleine McCann was drie toen ze vier maanden geleden verdween uit het vakantiehuis van haar ouders in het Portugese Praia da Luz. Speurders nemen aan dat het meisje niet meer in leven is.
Kate McCann kuste gisteren haar man toen ze aankwam bij het politiekantoor waar ze urenlang ondervraagd zou worden.
De ouders van Maddie, die diepgelovig zijn, gingen naar de paus.
Kate McCann droeg het knuffeltje van Maddie in haar tas toen ze tegen de middag aankwam op het politiekantoor.
Een menigte nieuwsgierigen wachtte ma McCann op aan het politiekantoor. Ze kreeg steunkreten, maar er werd ook gejoeld en gefloten.
HLN UPDATE 15:49
De moeder van de vermiste Britse peuter Maddie wordt verdacht van onopzettelijke doodslag. De advocaat van de familie heeft Kate McCann zonet gewaarschuwd dat ze vandaag nog aangeklaagd kan worden. Ook vader Gerry McCann wordt nu verdacht. Hij werd deze voormiddag ondervraagd en zal later op de dag nog eens geconfronteerd worden met de uitspraken van zijn echtgenote.

Terug op politiekantoor
Kate is terug aangekomen op het politiekantoor in Portimao, waar ze nu als verdachte beschouwd wordt. Ze zal vannamiddag verder verhoord worden. Ze moet verantwoording afleggen voor de sporen van bloed van Maddie die gevonden zijn in de auto die de ouders vijf weken na de verdwijning van hun dochter huurden. Kate houdt vol dat haar dochters bloed "onmogelijk" in de wagen gevonden kan zijn.

11 uur ondervraagd
Gisteren werd Kate McCann al elf uur lang ondervraagd. Het was de eerste keer dat de politie haar formeel ondervroeg sinds de verdwijning van de 4-jarige Maddie op 3 mei. De eerdere verhoren waren informele gesprekken. Volgens de woordvoerder heeft de politie 22 specifieke vragen die zij de moeder wil stellen en waarvoor zij officieel als verdachte moet bestempeld worden.

Uitgefloten
Een grote menigte stond de moeder op te wachten en floot en schreeuwde haar toe. Een Britse toerist riep: "We geloven je, Kate", maar er klonk voornamelijk boegeroep uit de menigte journalisten, locals en vakantiegangers. Kate McCann werd naar het politiekantoor gebracht door haar woordvoerster, Justine McGuinness. Gisteren werd ze daar nog afgezet door haar man, Gerry McCann.

Bloedsporen
Kate McCann zal vandaag nog formeel verdacht verklaard worden in de verdwijningszaak van haar dochter Madeleine. Dat heeft de woordvoerder van de familie, Martin Brunt, vanochtend verklaard. "De politie heeft Kate gezegd dat, wanneer ze vandaag terugkeert naar het politiekantoor, ze officieel verdachte zal worden". Eén van de nieuwe elementen is dat er tijdens het laboratoriumonderzoek bloed werd gevonden op één van de jurken van Kate McCann. Inmiddels wordt gespeculeerd dat de ouders hun dochter onopzettelijk zouden hebben gedood na het toedienden van kalmeermiddelen.

"Behandeld als betrokkene bij dood dochter"
"De politie behandelt Kate alsof ze betrokken is bij de dood van haar dochter", stelt Martin Brunt. Verwacht wordt dat de moeder zal bevraagd worden over de resultaten van DNA-tests die werden uitgevoerd op spullen uit het vakantiehuis van de McCanns in Praia da Luz. Brunt zei ook dat er stalen genomen zijn uit de auto die de McCanns vijf weken na Madeleines verdwijning hebben gehuurd. "Ze gebruikten die auto niet op het moment van Maddies verdwijning", verduidelijkte hij.

Verbijsterd
"Kate heeft er nog steeds vertrouwen in dat de politie Madeleine zal terugvinden en is verbijsterd door deze plotse wending in het onderzoek. Ze is geschokt dat ze als verdachte beschuldigd wordt. Ze maakt zich ook zorgen dat deze manier van onderzoeken pogingen om haar dochter terug te vinden in het gedrang zou kunnen brengen", aldus nog de woordvoerder van de McCanns.

'Arguido'
Wanneer Kate McCann zich opnieuw aanbiedt op het politiekantoor in Portimao, zal ze een 'arguido' zijn, een formele verdachte. De inschaling als 'arguido' (verdachte) betekent niet dat Kate McCann wordt gearresteerd of beschuldigd. Naar Portugees recht mag ze als officiële verdachte getuigenverklaringen weigeren en zich laten vertegenwoordigen door een advocaat.

Ook vader in verdenking gesteld?
Mogelijk zal ook de vader van Maddie, Gerry McCann, na zijn verhoor om twee uur vanmiddag in verdenking worden gesteld voor de verdwijning van zijn dochter, bericht de BBC. De moeder van Maddie werd gisteren elf uur lang ondervraagd als getuige, maar is nu verdachte in de verdwijningszaak. De hypothese van een ontvoering had de Portugese politie al enige tijd afgevoerd.

Speculatie over onopzettelijke doding met kalmeermiddelen
Volgens Britse mediaberichten gaat de Portugese politie er intussen vanuit dat het meisje niet meer in leven is. In Londense kranten wordt opnieuw over mogelijke verdenkingen van de politie tegen de ouders van Maddie gespeculeerd. Zo meent The Sun dat de speurders vermoeden dat beide artsen hun dochter een overdosis kalmeringsmiddelen hebben toegediend en haar onopzettelijk hebben gedood.

Media-actie
De toen driejarige Madeleine McCann verdween op 3 mei vanuit het vakantiehuisje van haar ouders in Portugal terwijl de ouders in een restaurant wat verderop dineerden met vrienden. Kate en Gerry hebben de voorbije maanden een nooit geziene actie op het getouw gezet om via de media, allerlei hulporganisaties, bekende figuren en zelfs de paus hun kind terug te vinden. (hln)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:58

zydeco schreef:
toevallig is die film gister op tv geweest over die vrouw met die genetische aandoening

Volgens mij is het geen genetische aandoening maar een gedragsstoornis.

maar welke film was dat?
Ik heb ook wel eens documentaires gezien hierover, maar nog nooit een film.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:00

Per privejet llijkje vervoeren vind ik toch een vergaande theorie Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:01

ze word niet in engeland ondervraagd dan? ow

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:02

Kate en Gerry zijn nog in Portugal, dat is ook een van de redenen waarom ze snel als verdachte te boek moet, dan mogen ze het land niet meer verlaten. Maar ze komen dus hier voor de rechter.

Wat nieuws betreft, hier heeft het dagelijks in de krant gestaan
hier kun je alles vinden (in het Portugees), "seguinte"is volgende.
http://www.correiomanha.pt/pesquisa.asp ... &bt_ok.y=3
Om maar even aan te geven hoe er hier mee om is gegaan.

Laten we aub geen andere zaken hier erbij halen, dat is niet ter zaken doende. Het syndroom op zich wellicht, maar het heeft weinig nut om daar over te speculeren daar er echt niet veel is dat daar op wijst.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:02

Storm76 schreef:
zydeco schreef:

Volgens mij is het geen genetische aandoening maar een gedragsstoornis.

maar welke film was dat?
Ik heb ook wel eens documentaires gezien hierover, maar nog nooit een film.

Ik denk dat het een reactie was op mijn antwoord. Een genetische aanleg om kinderen met meer kans op wiegendood te krijgen.

Dit betrof iemand die niet! het Syn. van Munch. had

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:03

Het lijkt zeer sterk op een zaak in Amerika..

Ook een moeder die de pers inschakelde voor het terug vinden van ontvoerde haar kind, alle toeters en bellen, smeekbedes op tv.
Later nam de zaak een wending en bleek ze zelf het kind om te hebben gebracht.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:03

katiavl schreef:
ze word niet in engeland ondervraagd dan? ow

Daar zijn ze NOOIT ondervraagt, alles speelt zich in Portugal af, in Portimão, op het hoofdbureau, waar zich nu overigens een menigte verzameld heeft. Ze noeten nog uitkijken dat ze niet gelinched worden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:04

ow heb ik dat gemist omdat ze terug in engeland waren, en dacht als gevolg ze daar ondervraagd zouden worden. Denk dat portugese het niet hebben met de familie inderdaad

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:05

oke zydeco en ilsjepilsje, ik begreep het verkeerd Bloos

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:06

*knip*

lusitana heeft helemaal gelijk gaat te ver off topic
Laatst bijgewerkt door Zappa op 07-09-07 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:07

Dat lynchen lijkt me ook wat te ver gaan. Hoeveel Portugese kinderen worden er niet mishandeld/gedood door ouders? Maar dat is weer een andere discussie. Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:08

katiavl schreef:
Per privejet llijkje vervoeren vind ik toch een vergaande theorie Lachen

Werd geopperd door een criminoloog, zijn niet mijn woorden.

In het stuk kom ik weer "jurk" tegen terwijl het hier een hemd was, en de auto huur 5 weken na de dood, maar dat is dus hier 3 dagen in de berichtgevingen, wat ik me kan herinneren. Wel een verschil....

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:09

Lusitana schreef:
Laten we aub geen andere zaken hier erbij halen, dat is niet ter zaken doende. Het syndroom op zich wellicht, maar het heeft weinig nut om daar over te speculeren daar er echt niet veel is dat daar op wijst.

maar waarom hebben ze dan de media-aandacht zo opgezocht?
ik vind dat ze daar een beetje in doorgedraait zijn, helemaal als blijkt dat ze zelf het kind al-dan-niet moedwillig hebben omgebracht.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:10

Mocht het daadwerkelijk zo uitpakken dat de ouders verantwoordelijk zijn voor de dood van Maddie, het nog wel eens kon escaleren.
Ze hebben dan immers heel de wereld een loer gedraaid, duizenden mensen hebben zich ingezet voor hen met het verspreiden van pamfletten en rondkijken.

De verontwaardiging kent dan geen grenzen ben ik bang...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:11

Ann schreef:
Dat lynchen lijkt me ook wat te ver gaan. Hoeveel Portugese kinderen worden er niet mishandeld/gedood door ouders? Maar dat is weer een andere discussie. Knipoog

Ja, maar die gaan vervolgens niet een mediacampagne en fonds opzetten...en verbergen het niet, met andere woroden, worden direct veroordeeld. Het is juist omdat ze zo zielig waren en iedereen met ze meeleefde, dat het nu zo extra hard aankomt dat het allemaal voorgelogen is, de daad op zich is maar deel van de boosheid!!!!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:11

idd jacimatho, als dat zo is halen ze de woede van heel veel mensen op de hals, incl. de paus! ben wel benieuwd wat die erover te zeggen heeft...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:12

katiavl schreef:
ow heb ik dat gemist omdat ze terug in engeland waren, en dacht als gevolg ze daar ondervraagd zouden worden. Denk dat portugese het niet hebben met de familie inderdaad

ZE zijn nooit samen in Engeland geweest. Gerry heeft er wat tripjes heengedaan. Ze dachten aan terugkeren eind deze maand. Dat kunnen ze nu wel shaken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:13

Echt? jeetje was echt verkeerd dan, ik dacht dat ze er al terug woonde