Weeralarm donderdag 18 Januari

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barco

Re: Weeralarm donderdag 18 Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:34

nou het is hier weer aardig aan de gang. de wind hoor je fluiten rond mijn huisje.

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:45

Ik woon in Kamerik .. en t suist inderdaad erg hard niet zo fijn .. maar echte storm .. ik kijk maar niet naar buiten haha waar in harmelen woon je ergens ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:47

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:49

Ik heb het gelezen wat vreselijk ! zo wil je toch niet dat je paardje aan z'n einde komt ik ga maar lekker slapen morgen weer een nieuwe dag om de ''schade'' te bekijken .. xx welterusten

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:59

Da's pas 'schade'... Arm dier !

Nou, ik heb dus idd gebeld om mij te komen halen, no way dat ik met mijn fietsje door dat weer ging. Van de 4 wegen die je kan nemen van m'n werk tot thuis, zijn er trouwens 3 versperd door omgevallen bomen. En de enige weg die open was, was een heel smal baantje zonder straat verlichting. Haha!
Hebben meer in 't veld gezeten dan wat anders.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:02

Ik zit in de nachtdienst en mag van mijn werkgever niet komen, onze late diensten moeten blijven en nemen de nachtdienst over. Ik voel me echt verrot, kunnen m'n collega's ervoor opdraaien Boos! . Het is gewoon te gevaarlijk, dat begrijp ik ook wel, maar het voelt niet prettig.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:04

Ik vind dat eigenlijk wel netjes van je baas

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:07

ja, 't is wel heel erg jammer voor je collega's natuurlijk, maar met dit weer kan je echt maar beter binnen blijven hoor.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:13

Ja dat is wel zo, natuurlijk ben ik daar blij mee. Alleen voel ik me wel vervelend, omdat mijn collega's die al vanaf 15.00 uur aan het werk zijn nu de nacht er ook nog eens bij mogen doen. Ik heb wel gezegd dat zodra het crisisteam het fiat geeft dat we weer de weg op mogen, ze mij dan moeten bellen, al is het midden in de nacht, maar dan kunnen ze in ieder geval wel nog een paar uur slapen.

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:15

er komen weer wat rustiger momenten tussen, dan waait het nog mega hard, maar niet de storm van vanavond! dus het gaat de goede kant op! nog even en het ergste is echt helemaal voorbij Haha!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:20

Hier word het ook wat rustiger. Opzich wel veel schade. Tv is overleden, zal wel iets met de sateliet zijn. Schutting is foetsie, 2 bomen in onze tuin hebben het begeven en nog 1tje tegenover ons huis, dus die ligt nu half op de weg Clown En verder is de tuinbank weggewaaid, dus die gaan we morgen uit het weiland plukken Tong uitsteken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:21

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:22

Als je dat zo leest van instortende stallen en staldaken kun je je paarden beter buiten op de vlakte hebben.
Ze staan bij mij nu in de bak en bij de bosrand en schuilstal. Ik hoop dat de bomen en stal overeind blijven... De wei was zeiknat door die hoosbuien, daar konden we ze niet laten staan.
Met de vorige storm hebben we ze wel gewoon achter op het land gelaten, meest veilige plek. Kont in de wind, kop in het gras en afwachten...

Ik ga straks nog een ronde maken...Tuinbankje had mijn vriend al een onzachte ontmoeting mee gehad, die was het pad naar het weiland opgewaaid en had hij over het hoofd gezien...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:26

Het hele treinverkeer ligt stil en ze kunnen pas morgenvroeg als het ligt word beginnen met het weghalven van bomen en het maken van kapotte bovenleidingen Nagelbijten / Gniffelen
Dus kan misschien niet naar school morgen... weet niet of ik dat nu zo erg moet vinden maar toch...voor veel mensen zal het best klote zijn Ach gut

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:26

Brrr, je krijgt gewoon de rillingen op je lijf als je al die verhalen hoort. Ik ga zo nog even bij de paarden kijken. Vnvd was het rustig, alhoewel de wind om de schuur gierde. Ik ga zo slapen en hoop dat alles goed gaat...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:27

DunDijk schreef:
Het hele treinverkeer ligt stil en ze kunnen pas morgenvroeg als het ligt word beginnen met het weghalven van bomen en het maken van kapotte bovenleidingen Nagelbijten / Gniffelen
Dus kan misschien niet naar school morgen... weet niet of ik dat nu zo erg moet vinden maar toch...voor veel mensen zal het best stinkmodder zijn Ach gut

Je zult nu nog maar vastzitten op één van de stations.... Ben blij dat ik daar niet onder val.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:33

DunDijk schreef:
Dus kan misschien niet naar school morgen... weet niet of ik dat nu zo erg moet vinden maar toch...voor veel mensen zal het best klote zijn Ach gut

Ik heb morgen mijn laatste 2 tentamens en dan vanaf maandag 10 weken blokstage; lees: geen inhaal moment meer Nagelbijten / Gniffelen

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:34

Er zal maar een keer echt een ramp gebeuren, iedereen loopt nu al te hard van stapel, wat als er oorlog uitbreekt? dan ligt heel nederland plat van de paniek , het is vervelend en niet leuk dat er gewonden gevallen zijn en zelfs doden, maar het kan nog erger mensen, realiseer dat wel. ik had totaal geen problemem nmet de storm, gewoon op me fiets naar me werk en weer terug, zelfs boodschappen wezen doen, wel paar keer omgewaait, maarjah , dat hoort erbij,, maar vind het een beetje stom dat gelijk 3/4 Nederland in de paniek springt. maar dat is mijn mening,

Verder is het allemaal erg ongunstig, maar jah niets aan te doen,

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:35

Dioxide schreef:
DunDijk schreef:
Dus kan misschien niet naar school morgen... weet niet of ik dat nu zo erg moet vinden maar toch...voor veel mensen zal het best stinkmodder zijn Ach gut

Ik heb morgen mijn laatste 2 tentamens en dan vanaf maandag 10 weken blokstage; lees: geen inhaal moment meer Nagelbijten / Gniffelen

Dan zou ik toch maar naar school gaan, hoe hard het ook waait, mja tenzij je school zelf zegt dat je niet moet komen, maar dan heb je heus wel een herkansing Knipoog

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:39

rowo schreef:
DunDijk schreef:

Je zult nu nog maar vastzitten op één van de stations.... Ben blij dat ik daar niet onder val.

Een collega van mijn moeder kon ook niet meer naar huis, was al vanaf 4 uur aan het proberen om thuis te komen, ze is nu net een half uurtje hier en blijft ook bij ons slapen.
Idd zoals ik al zei dat het voor sommige zwaar klote zou zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:39

Het doet iig een beroep op de menselijke flexibiliteit. Haha!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:45

Aniron schreef:
Dioxide schreef:

Dan zou ik toch maar naar school gaan, hoe hard het ook waait, mja tenzij je school zelf zegt dat je niet moet komen, maar dan heb je heus wel een herkansing Knipoog

Ik pak om half 9 hier de bus naar het station en zie wel hoe we uitkomen.. Als we geen trein rijdt is er met geen mogelijkheid in Horst-Sevenum te komen zonder OV/geld/buskaart voor die richting. Pech dan hoor, overmacht is overmacht.
Raar trouwens dat er nog niets verder officieel bekend is gemaakt; geloof dat er om 21.00 een bericht gedaan zou worden?
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 18-01-07 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:46

pff ja idd!!

wordt het morgen alweer beter? (lees: met de bus of fiets naar school Vork )

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:50

Laatste bericht op nos site.
Ruim 5000 treinreizigers gestrand
De Spoorwegen schatten dat zo'n 5000 reizigers niet meer naar huis kunnen komen. Door de storm rijden er nergens meer treinen. Het is voor het eerst sinds 1990 dat dat gebeurt. Op de rails liggen bomen en leidingen zijn kapot.

Utrecht regelt opvang voor gestrande reizigers in de Jaarbeurs. In Amsterdam gebeurt dat in de RAI, in Rotterdam in een gebouw van de Erasmus Universiteit.

Volgens spoorbeheerder ProRail is het vrijwel uitgesloten dat er vanavond of vannacht nog treinen gaan rijden. Hoewel er met man en macht wordt gewerkt om de problemen op te lossen, zullen die morgenochtend nog niet voorbij zijn.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:52

Ik zou vandaag naar Milaan vliegen... Expres met de trein naar Schiphol gegaan omdat er al wegen waren afgesloten...
Ben er alleen nooit gekomen. Vastgelopen in Utrecht en uiteindelijk terechtgekomen in Arnhem waar mn pa me opgehaald heeft. Vlucht overgeboekt en morgen proberen we het nog een x!