Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 10:54

Aimee schreef:
Wat heb ik toch een vreselijk hekel aan die Nederlandse mentaliteit....
Mijn geld is van mij, iedereen moet eraf blijven, niemand anders mag daar voordeel van hebben, iedereen moet z'n eigen hachje maar redden.... mijn, mijn, mijn.... ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.... Misselijk
Terwijl juist de rijkere burgers zoveel voordeel hebben gehad van de verzorgingsstaat en zoveel voordeel hebben van de welvaartsstaat.

Klopt. Als je zelf maar eens flink in de oliebol hebt gezeten en er is niemand die je helpt, ga je vanzelf wel zo denken.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 11:36

Diablo schreef:
Aimee schreef:
Wat heb ik toch een vreselijk hekel aan die Nederlandse mentaliteit....
Mijn geld is van mij, iedereen moet eraf blijven, niemand anders mag daar voordeel van hebben, iedereen moet z'n eigen hachje maar redden.... mijn, mijn, mijn.... ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.... Misselijk
Terwijl juist de rijkere burgers zoveel voordeel hebben gehad van de verzorgingsstaat en zoveel voordeel hebben van de welvaartsstaat.

Klopt. Als je zelf maar eens flink in de oliebol hebt gezeten en er is niemand die je helpt, ga je vanzelf wel zo denken.

dan weet je dus ook hoe belangrijk het is als er wel een hand wordt uitgestoken door anderen.

ik ben het helemaal met Aimee eens.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 11:38

jacimatho schreef:
ikke ikke en de rest kan stikken...

Deze kinderachtige en laag bij de grondse houding neemt helaas de afgelopen tien jaar steeds grotere vormen aan en trekt door alle vormen en lagen van onze samenleving.
Ikke ikke...want stel je voor dat er iemand komt die zomaar iets gratis krijgt, of zomaar hier mag wonen..
Stel je voor dat er andere geloven komen, andere gebruiken...stel dat ons eigen kleine veilige wereldje zoals wij dat kennen verandert.
Verandering willen we niet, en aanpassing al helemaal niet...weg met al die vreemden, die onze dochters inpikken en onze banen wegkapen.

Ikke ikke...ikke eerst en de rest kan stikken...
Angst en hebberigheid regeert de samenleving, met grote ogen kijken we naar wat de buurman heeft en gunnen we anderen niets.

We wonen appelflap op een van de veiligste en rijkste plekjes die de wereld kent.
Die veiligheid en rijkdom heeft onze hersenen aangetast, ipv ons te onwikkelen en ervoor te zorgen dat anderen ook veilig kunnen leven denken we alleen maar aan ons eigen hachje.

We zijn allemaal inwoners van de wereld, en het is absurd om te denken dat je aan die verantwoordlijkheid ontkomt door niet verder te kijken dan je tuinhek.

Als er een asielzoeker binnenkomt dient deze binnen 2 jaar te weten of hij/zij mag blijven of niet, het is een tekortkoming van ons bestuurlijk apparaat dat dit niet gebeurt.
Binnen 2 jaar is echt wel vast te stellen of iemand politiek, economisch of op anderswijze vluchteling is en of er plek is voor deze of gene in de samenleving.

Als mensen dan al 11 jaar.....11 jaar....hier zijn, dan dient men het boete kleed aan te trekken en te erkennen dat er gruwelijke fouten zijn gemaakt.
Wie zich brandt moet dan ook op de blaren zitten en niet proberen met een smoes eraf te komen en de mensen alsnog in een ver-van-ons bed show te plaatsen.
Dit is niet ver van ons bed, en deze problematiek gaat niet over door iedereen er dan maar uit te flikkeren.

Dat heeft Verdonk eerder gedaan en er zijn talloze mensen door omgekomen.
Wat mij betreft kleeft er daardoor bloed aan haar handen en aan die van de bestuursleden die dit beleid hebben mogelijk gemaakt.

Is ze gek geworden?
Nee hoor, ze is wie ze is en zo is ze al jaren

Sommige reacties in dit topic vind ik tenenkrommend en doen mij de bloeddruk uit de pan rijzen.....
Heel triest dat zoveel jongeren er zo over denken, dat belooft weinig goeds voor de toekomst.

ik haal de mooie verwoording van Jacimatho nog maar even naar voren.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 11:54

Barco schreef:

dan weet je dus ook hoe belangrijk het is als er wel een hand wordt uitgestoken door anderen.

ik ben het helemaal met Aimee eens.

Oh, maar ik vind ook zeker niet dat iedereen weg moet hoor. Mensen die al jaren in Nederland zijn, waarvan de kinderen niet anders weten dan een leven daar, hoeven van mij niet weg. Als ze maar goed geintegreerd zijn en hun eigen kost verdienen.
Alle anderen, die uiteraard geen gevaar lopen in hun eigen land, die het allemaal wel best vinden hier en zich de Nederlandse hulp fijn aan laten leunen, mogen van per direct weer uitgezet worden.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:11

jacimatho schreef:
Als er een asielzoeker binnenkomt dient deze binnen 2 jaar te weten of hij/zij mag blijven of niet, het is een tekortkoming van ons bestuurlijk apparaat dat dit niet gebeurt.
Binnen 2 jaar is echt wel vast te stellen of iemand politiek, economisch of op anderswijze vluchteling is en of er plek is voor deze of gene in de samenleving.

Hier komt dan wel één van de wieing nuttige punten van Wilders naar voren. Een tijdelijke immigratie stop. Eerdt zorgen dat alles op orde is hier qua asielaanvragen en de verwerkingen weg zijn, de 'wachtlijsten' wegwerken. En dan een quotum weer toe laten dat het Nederlandse systeem qua verwerking aan kan, anders zit je over een paar jaar met hetzelfde probleem.
De vijf jaar die Wilders voorstelt is uiteraard te lang!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:17

Diablo schreef:

Beetje jammer alleen dat de mensen die het hardst roepen "ikke, ikke en de rest kan stikken" de mensen zijn die het het beste hebben, alleen angstvallig de hand op eigen knip houden.

De mensen die weten hoe moeilijk het is om in de oliebol te zitten, die zullen nooit en te nimmer voor een regering stemmen die de verzorgingsstaat meer en meer gaat afbouwen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:20

Barco schreef:
ik haal de mooie verwoording van Jacimatho nog maar even naar voren.

Jacimatho heeft het inderdaad erg mooi verwoord OK dan!

Overigens vind ik zelf die 2 jaar nog veel te lang, waarom kan binnen een maand niet bekend zijn of iemand politiek, economisch of anderszins vluchteling is?
Ik kan me best heel goed voorstellen dat iemand die al 2 jaar hier zit niet heel makkelijk meer terug gaat, ook al is diegene uitgeprocedeerd.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:21

SanderP schreef:
Hier komt dan wel één van de wieing nuttige punten van Wilders naar voren. Een tijdelijke immigratie stop. Eerdt zorgen dat alles op orde is hier qua asielaanvragen en de verwerkingen weg zijn, de 'wachtlijsten' wegwerken. En dan een quotum weer toe laten dat het Nederlandse systeem qua verwerking aan kan, anders zit je over een paar jaar met hetzelfde probleem.
De vijf jaar die Wilders voorstelt is uiteraard te lang!

Het is toch van de zotte dat dergelijke maatregelen nodig zijn omdat het bestuurlijke apparaat zo slecht werkt Gestoord

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:27

Je kunt het ook omdraaien, het aantal aanvragen is met het aantal mensen wat er werkt niet in korte tijd te verwerken.
Ik heb geen idee hoeveel tijd erin gaat zitten om alles uit te zoeken.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:27

Aimee schreef:
Het is toch van de zotte dat dergelijke maatregelen nodig zijn omdat het bestuurlijke apparaat zo slecht werkt Gestoord

Ja dat is wel zo, maar het is niet anders.

En een maand is overigens niet haalbaar een veiligheidsonderzoek naar een nederlander in nederland duurt al langer.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:38

SanderP schreef:
Ja dat is wel zo, maar het is niet anders.

En een maand is overigens niet haalbaar een veiligheidsonderzoek naar een nederlander in nederland duurt al langer.

Kijk, een maand noem ik natuurlijk omdat dat imo ideaal zou zijn. Meer dan een maand in het buitenland verkeren, ook al is dat met de intentie terug te keren, heeft z'n weerslag op mensen. Onbewust neem je dingen over, zelfs als je totaal geïsoleerd zit. Hoe meer dat het geval is, hoe langer iemand hier zit, hoe moeilijker het wordt om terug te gaan ook al is er in het thuisland geen gevaar. Het bestuurlijke apparaat moet gewoon zo ingericht worden dat mensen binnen enkele maanden duidelijkheid hebben, misschien beginnen met een half jaar, om uiteindelijk als doel te hebben drie maanden.
Als daar een tijdelijke immigratiestop voor nodig is, okee... maar imo mag het nooit andersom zijn: we voeren een immigratiestop in en dan kunnen we het bestuurlijke apparaat veranderen.
Wanneer er een immigratiestop ingevoerd wordt, kan trouwens ook een generaal pardon gegeven worden... Pling

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:56

Die mensen die hier al 11 jaar zitten hadden al veel eerder weg gemoeten. Nu toe gaan geven is vragen om meer gelukzoekers. Ik gun iedereen t geluk hoor alleen wil daar niet aan mee betalen. Dan maar een ikke ikke ikke mentaliteit! Ik vind t heel jammer dat Rita haar taak niet meer waarneemt, want ik vond dat ze t goed deed. Je kan niet al t leed v de wereld op je bord hebben.
Ik ben ook bang dat een links kabinet (wat er waarsch gaat komen) lekker st Klaas gaat spelen en st Klaas is wel lollig hoor maar helaas ben ik de gene die de rekening krijgt. Zo kan ik ook uitdelen.....
De problemen waar Rita bang voor was zijn nu al begonnen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:05

ShirleyA schreef:
Die mensen die hier al 11 jaar zitten hadden al veel eerder weg gemoeten. Nu toe gaan geven is vragen om meer gelukzoekers. Ik gun iedereen t geluk hoor alleen wil daar niet aan mee betalen. Dan maar een ikke ikke ikke mentaliteit! Ik vind t heel jammer dat Rita haar taak niet meer waarneemt, want ik vond dat ze t goed deed. Je kan niet al t leed v de wereld op je bord hebben.
Ik ben ook bang dat een links kabinet (wat er waarsch gaat komen) lekker st Klaas gaat spelen en st Klaas is wel lollig hoor maar helaas ben ik de gene die de rekening krijgt. Zo kan ik ook uitdelen.....

Rot toch op..... jij bent niet persoonlijk degene die de rekening krijgt. Er komt niet vandaag of morgen een rekening bij je in de bus waarbij staat: onder vermelding van 26.000 asielzoekers met generaal pardon.

Gestoord

Die mensen die hier al 11 jaar zitten, zitten hier zolang omdat het bestuurlijke apparaat de procedering zo lang laat duren.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:06

Aimee schreef:
ShirleyA schreef:

Rot toch op..... jij bent niet persoonlijk degene die de rekening krijgt. Er komt niet vandaag of morgen een rekening bij je in de bus waarbij staat: onder vermelding van 26.000 asielzoekers met generaal pardon.

Gestoord

Die mensen die hier al 11 jaar zitten, zitten hier zolang omdat het bestuurlijke apparaat de procedering zo lang laat duren.

Aimee ik worstel met de reactie, maar je hebt het al voor me gedaan.
Ik ben het er (weer) mee eens.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:19

Aimee schreef:

Dat is niet helemaal waar. Er zitten er genoeg die al volledig uitgeprocedeerd zijn en ook al geld (voor een reis een een beetje voor daar) hebben gehad om te vertrekken. Ze weigeren zelf te gaan en wachten dus in feite op de gedwongen uitzetting. En dat gaat niet zo snel omdat er niet meer vluchten voor uitzetting ingezet mogen worden en dat heeft met milieu-eisen te maken.....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:51

SanderP schreef:
Dat is niet helemaal waar. Er zitten er genoeg die al volledig uitgeprocedeerd zijn en ook al geld (voor een reis een een beetje voor daar) hebben gehad om te vertrekken. Ze weigeren zelf te gaan en wachten dus in feite op de gedwongen uitzetting. En dat gaat niet zo snel omdat er niet meer vluchten voor uitzetting ingezet mogen worden en dat heeft met milieu-eisen te maken.....

Dus toch het bestuurlijke apparaat Knipoog Haha!
Nee gekheid, ik weet dat er genoeg zijn die inderdaad niet uit zichzelf vertrekken.... maar goed, dan hadden ze ook maar binnen afzienbare tijd geholpen moeten worden.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:58

Dat 'rot toch op' heb ik nu naar die uitgeprocedeerd assiel zoekers! Ik vind idd dat ze eerder weg hadden gemoeten en dat NL daar verkeerd in heeft gehandeld. Ze hadden idd nooit zo lang moeten blijven.... maar zoals al eerder is gemeld heeft een groot deel van hun dat zelf ook gedaan: ze gaan gewoon niet terug terwijl ze daar wel t geld voor hebben ontvangen.
Eneh krijg ik niet de rekening? Waarvan wordt het dan betaald? Ik betaal daar echt wel aan mee en dat wil ik dus liever niet. Uitgeprcedeerd zijn betekend nl dat het niet nodig is om hier te blijven anders dan voor t geld. Tja.... daar hebben we hier in sommige gevallen al niet genoeg van en dat lijkt mij voorrang hebben. Ik heb mijn geld zelf ook hard nodig om t hoofd boven water te houden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:10

ShirleyA schreef:
Dat 'rot toch op' heb ik nu naar die uitgeprocedeerd assiel zoekers! Ik vind idd dat ze eerder weg hadden gemoeten en dat NL daar verkeerd in heeft gehandeld. Ze hadden idd nooit zo lang moeten blijven.... maar zoals al eerder is gemeld heeft een groot deel van hun dat zelf ook gedaan: ze gaan gewoon niet terug terwijl ze daar wel t geld voor hebben ontvangen.
Eneh krijg ik niet de rekening? Waarvan wordt het dan betaald? Ik betaal daar echt wel aan mee en dat wil ik dus liever niet. Uitgeprcedeerd zijn betekend nl dat het niet nodig is om hier te blijven anders dan voor t geld. Tja.... daar hebben we hier in sommige gevallen al niet genoeg van en dat lijkt mij voorrang hebben. Ik heb mijn geld zelf ook hard nodig om t hoofd boven water te houden.

Als je echt je geld nodig hebt omdat het anders zo moeilijk is om je hoofd boven water te houden dan heb je geen hond, geen drie katten, geen zestien ratjes en zeker geen paard en pony. Dat kun je je dan namelijk niet veroorloven.
Waarom moeten anderen boeten voor fouten van Nederland? Niet omdat jij de rekening betaald.... die belastingen betaal jij sowieso wel, dat wordt echt niet helemaal afgeschaft hoor. Kortom: die uitgeprocedeerde asielzoekers zijn onder geen beding de oorzaak van jou geldproblemen. Zoek alsjeblieft de oorzaak niet bij een bepaalde bevolkingsgroep, ga eerst eens bij jezelf te rade en wil je dan nog geen belastingen betalen, verhuis dan naar Monaco Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:14

Aimee, ga jij je nu eerst maar eens een slag in de rondte werken voor een paar centen, want het is natuurlijk wel lekker makkelijk praten over het inkomen van een ander Clown

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:16

wat gij niet wilt wat u geschiedt.........

Wat ik altijd denk met dit soort discussies is hoe zouden we zelf reageren als we in een zelfde situatie zouden zitten. En dan bedoel ik echt eerlijk naar je zelf kijken........

Over gelukszoekers wordt ik echt misselijk. Dan kunnen de boeren die vanuit nederland naar Scandinavie, Denemarken, Canada, Australie en Nieuw Zeeland ook niet weg vanuit nederland. (ik noem maar een voorbeeld)
Zij willen toch ook beter 'boeren' omdat ze dat hier onmogelijk worden gemaakt.
Ik snap dit heel goed, maar waarom mogen wij dit wel, maar iemand uit een derde wereld land dit niet??

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:17

Ik ben het eens met shirleyA......

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:19

Aimee schreef:
Als je echt je geld nodig hebt omdat het anders zo moeilijk is om je hoofd boven water te houden dan heb je geen hond, geen drie katten, geen zestien ratjes en zeker geen paard en pony. Dat kun je je dan namelijk niet veroorloven.
Waarom moeten anderen boeten voor fouten van Nederland? Niet omdat jij de rekening betaald.... die belastingen betaal jij sowieso wel, dat wordt echt niet helemaal afgeschaft hoor. Kortom: die uitgeprocedeerde asielzoekers zijn onder geen beding de oorzaak van jou geldproblemen. Zoek alsjeblieft de oorzaak niet bij een bepaalde bevolkingsgroep, ga eerst eens bij jezelf te rade en wil je dan nog geen belastingen betalen, verhuis dan naar Monaco Vork

Je vergeet mijn kind.... die kan ik me eigenlijk ook niet veroorloven....
Ik heb niet t gevoel iets fout te hebben gedaan tov assielzoekers en heb dan ook niet t gevoel ze te moeten onderhouden. Ze zijn idd niet de oorzaak van de geldproblemen die men heeft maar ik vind dat belastinggeld aan ander zaken moet worden uitgegeven. Het geld moet toch ergens vandaan komen en het kan maar 1 x uitgegeven worden. Die assielzoekers zijn zeker niet het meest dringende in NL.
Wat betreft het te rade gaan bij mijzelf: ik zie daar de noodzaak niet van alleen omdat ik er anders overdenk dan jij....
Belasting betalen is niet zo zeer t probleem, maar dat wat er met t belastinggeld gedaan wordt! Ik betaal braaf maar heb te weinig zeggenschap over wat er mee gedaan wordt. In mijn ogen zijn er zat zaken waar t geld beter naar toe kan gaan en een belastingverlaging lijkt me ook fijner dan dat geld uit te geven aan assielzoekers die niet luisteren naar de uitspraak t geld aanpakken en vervolgens lekker blijven. Die mensen hebben in mijn ogen geen recht op dat geld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:24

Barco schreef:

Wat ik altijd denk met dit soort discussies is hoe zouden we zelf reageren als we in een zelfde situatie zouden zitten. En dan bedoel ik echt eerlijk naar je zelf kijken........

Over gelukszoekers wordt ik echt misselijk. Dan kunnen de boeren die vanuit nederland naar Scandinavie, Denemarken, Canada, Australie en Nieuw Zeeland ook niet weg vanuit nederland. (ik noem maar een voorbeeld)
Ik snap dit heel goed, maar waarom mogen wij dit wel, maar iemand uit een derde wereld land dit niet??

Die boeren namen wel een zak geld mee ,dat is wel een groot verschil Knipoog

Niks op kosten van de belastingbetaler in die landen iets opbouwen.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:25

Barco schreef:

Ik voel me niet aangesproken wat die boeren betreft daar ik ten eerst geen boer ben en ten 2e niet ben vertrokken. Ik heb ze ook niet daar heen gezonden, dus.......
Daarbij denk ik dat er wel een verschil is daar die boeren daar in hun eigen onderhoud voorzien.
Vind t dus een vergelijking van niets.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:25

faye schreef:
Aimee, ga jij je nu eerst maar eens een slag in de rondte werken voor een paar centen, want het is natuurlijk wel lekker makkelijk praten over het inkomen van een ander Clown

Al zou ik al het geld van de wereld hebben, dan nog heb ik geen problemen om belasting te betalen.....
En het is inderdaad makkelijk praten over een ander hè... zolang jullie er maar lekker bij zitten, maakt het geen flikker uit wat er met asielzoekers en moslims gebeurd