Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mirgino schreef:ken jij iemand waarbij dit het geval was/is?
want op de natuurlijke weg een drielingzwangerschap hebben is niet alledaags
AikePeer schreef:Ik vind niet dat iemand voor iemand anders mag beslissen (door tegen abortus te zijn)
odetteke schreef:runningkawa schreef:Maar hoe doen moeders dat dan waar de vader van overlijd als de kinders nog klein zijn (ik was 9 toen mijn vader overleed)
Terug stoppen kan dan ook niet meer
Dat is al weer een hele andere leeftijd, dan kunnen kinderen ook nog wat zelf doen. Met 1 baby ben je al 20 uur per dag bezig, en dan kan je 4 uur slapen volgens mij. Met 3 dus 60 uurIk kan me voorstellen dat het behoorlijk onmogelijk is om in die eerste levensfase er 3 in je eentje op te voeden en dat je dan voor abortus kiest.
runningkawa schreef:ik ken een vrouw, had 2 kinderen 1 en 3 jaar oud, was 2 maanden zwanger toen haar man, onverwachts overleed.
Toch heeft zijn geen abortus laten plegen.
Ze was veel te blij nog wat van haar man te hebben.
odetteke schreef:mirgino schreef:ken jij iemand waarbij dit het geval was/is?
want op de natuurlijke weg een drielingzwangerschap hebben is niet alledaags
Nee, niet op natuurlijke wijze, maar het komt wel voor. Ik was benieuwd of daar begrip voor zou zijn als mensen (al waren ze wel op een zwangerschap uit) 3kinderen in 1 keer teveel vinden.
AikePeer schreef:Maar ik stelde de vraag al eerder, RK jij bent blijkbaar zwaar tegen abortus.. waarom "keur" je het bij zware handicap dan niet af?
AikePeer schreef:Maar ik stelde de vraag al eerder, RK jij bent blijkbaar zwaar tegen abortus.. waarom "keur" je het bij zware handicap dan niet af?
runningkawa schreef:Tuurlijk kan dat wel.
Maar mensen kiezen zo graag de makkelijkste weg, maar dat mag je niet hardop zeggen..
AikePeer schreef:Maar ik denk dat mensen die er zoveel moeite voor doen ook geen abortus laten plegen mirgino..
Ja maar RK hoe kun jij voor iemand bepalen of het de "gemakkelijkste" oplossing is.
Zep schreef:AikePeer schreef:Maar ik stelde de vraag al eerder, RK jij bent blijkbaar zwaar tegen abortus.. waarom "keur" je het bij zware handicap dan niet af?
Dat is een redenatie die ik ook niet kan volgen. Abortus mag niet want het is moord, maar als het om een meervoudig gehandicapt kindje gaat ineens niet meer![]()
Mijn zwager en zijn vrouw hebben 2 kindjes waarvan eentje meervoudig gehandicapt, en ik kan niet bepaald zeggen dat dat jochie geen leven heeft of dat zijn ouders niet blij met hem zijn
Zep schreef:[***]: bij 3 kinderen uit een IVF behandeling zou ik ook geneigd zijn te zeggen: dat is een risico waar je weet dat je aan begint als je aan IVF begint.
Anderzijds ben ik van mening dat niemand een kind hoeft te krijgen waar hij niet op zit te wachten