Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Anoukie

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:14

Aimee schreef:
Het gros van de rijken zijn rijk geboren, die hebben er dus inderdaad niets voor hoeven doen Haha!

Voor die categorie rijken maakt die 70 % inkomensbelasting trouwens niet zoveel uit, zij zijn rijk vanwege bezit en daar geldt vermogensbelasting voor.

En hoe kom jij aan die wijsheid? Het is echt niet alleen "oud geld" onder de rijken hoor .

Bovendien, het zou al een leuke discussie an sich zijn om te benoemen wat nou eigenlijk rijk is...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:19

Anoukie schreef:
En hoe kom jij aan die wijsheid? Het is echt niet alleen "oud geld" onder de rijken hoor .

Bovendien, het zou al een leuke discussie an sich zijn om te benoemen wat nou eigenlijk rijk is...

Is hier al vaker gezegd hoor, over dat oude geld..... gewoon algemeen bekend Knipoog

Die discussie is hetzelfde als wat nou eigenlijk arm is Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:22

Armoede is imo meetbaar, dat kun je ook wel terugvinden in cijfers (en de armen worden nog steeds van ons geld betaald, maar goed).

De quote 500 rijkste mensen is ook te lezen. Toch hebben ze het maar over 5% rijken als ik me niet vergis.

Uiteindelijk ben ik van mening dat maar 1 klasse het echt slecht heeft in Nederland qua regelingen, belasting, geen subsidie etc. En dat is de middenklasse Knipoog. Je betaald het meeste en krijgt het minste Knipoog.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:25

Avanti schreef:
Even op de site van Wilders gekeken er zie er goede punten instaan.

-Rechten van het dier in de Grondwet
Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars
-Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren
-Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops)

-Afschaffen Europees Parlement, sterke beperking Europese Commissie en stoppen met jaarlijkse Nederlandse miljardenafdrachten aan Brussel.
-Meer investeren in wegen en automobiliteit: meer wegen, prioriteit bij knelpunten
-Extra geld voor verpleeghuiszorg: minder bureaucratie/overhead en meer handen aan het bed.
-Belastingvrij loon voor vrijwillig werkende 65-plussers
-Afschaffen dubbele nationaliteit
-Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams
-Geen kwijtschelding deel gevangenisstraf bij goed gedrag

Het is voor mij nu wel duidelijk, zijn alleen maar een paar puntje's waarvan ik denk pfff zoals nog steeds zeuren over de euro. Haha!

Geert Wilders was ook vrijdag op Radio 538 en hij had het ook over afschaffen van het kwartje van Kok. Zal wel beter zijn als hij dit voor elkaar krijgt Tong uitsteken Goedkopere benzine dus.
Alleen te hopen ALS dit zo is, dat we het dan niet ingehouden word op onze loonstroken

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:36

Tuurlijk klinkt het allemaal erg leuk om bepaalde lasten te verlichten en aan voor bepaalde punten meer geld beschikbaar te stellen. Maar waar denk je dan dat dat geld vandaan moet komen? Het is zo eenvoudig om te roepen voor iemand als Wilders.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:38

Anoukie schreef:
Armoede is imo meetbaar, dat kun je ook wel terugvinden in cijfers (en de armen worden nog steeds van ons geld betaald, maar goed).

De quote 500 rijkste mensen is ook te lezen. Toch hebben ze het maar over 5% rijken als ik me niet vergis.

Uiteindelijk ben ik van mening dat maar 1 klasse het echt slecht heeft in Nederland qua regelingen, belasting, geen subsidie etc. En dat is de middenklasse Knipoog. Je betaald het meeste en krijgt het minste Knipoog.

Die mening kun je alleen hebben als je geen flauw benul hebt hoe het is om onder de armoedegrens te leven en bovendien niet wilt inzien/begrijpen hoe dat zou kunnen zijn.

Armoede is net zo min meetbaar als rijkdom.... mijn redenatie staat volgens mij een pagina terug.
Ook rijkdom is vreselijk relatief en heeft te maken met hoe het ervaren wordt.....
Als ik mezelf als voorbeeld neem: ik heb geen cent te makken, maar ik vind mezelf wel rijk. Zeker vergeleken met 15 jaar geleden, toen m'n moeder en ik nog onder de armoedegrens leefden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:39

chevax schreef:
Het is zo eenvoudig om te roepen voor iemand als Wilders.

Dat geldt voor Marijnissen net zo......... Knipoog

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:40

Aimee schreef:
Anoukie schreef:

Is hier al vaker gezegd hoor, over dat oude geld..... gewoon algemeen bekend Knipoog

Was jij niet degene die steeds overal de precieze cijfers van wilde weten??? Rolleyes
Wat een onzin zeg. Het gros van de rijken... Ach gut

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:42

Dorée schreef:
Was jij niet degene die steeds overal de precieze cijfers van wilde weten??? Rolleyes

Geen onzin....

En nee, ik ben niet degene die steeds om de cijfertjes vraagt..... CGJ is ons cijfer-monster Haha!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:43

@CGJ12: dat klopt, maar ik reageerde op iemand die het over WILDERS had en niet over MARIJNISSEN.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:45

Aimee schreef:
Dorée schreef:

Geen onzin....

En nee, ik ben niet degene die steeds om de cijfertjes vraagt..... CGJ is ons cijfer-monster Haha!

Geen onzin? Oh nee sorry, het is algemeen bekend. Goede bron.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:52

Ik zou zeggen.... zoek een betrouwbare bron! Haha!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:04

chevax schreef:
Tuurlijk klinkt het allemaal erg leuk om bepaalde lasten te verlichten en aan voor bepaalde punten meer geld beschikbaar te stellen. Maar waar denk je dan dat dat geld vandaan moet komen? Het is zo eenvoudig om te roepen voor iemand als Wilders.

Het kwartje van Kok was ook eigenlijk maar iets tijdelijks en hoort dus teruggegeven te worden.

IK ben nou benieuwd waar Jan Marijnnisen die 10% verhogen op de uitkeringen vandaan haalt! Snap niet dat zoveel bokkers op die partij stemmen.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:04

Uit de test komt bij mij SP ...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:22

Ik snap ook niet waar die 10% vandaan moet komen. Maar het lijkt hie rop Bokt wel of je alleen vóór het één en tegen het ander kan zijn. Ik heb al vaker meegemaakt dat als ik iets negatiefs zeg over Wilders er direct reacties komen die betrekking hebben op linkse partijen. Dan ik Wilders een absolute ramp vind, wil toch niet automatisch zeggen dat ik het 100% eens ben met Jan Marijnissen? En mocht het ergens in deze discussie verloren zijn gegaan: ik stem PvdA.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:30

Samy schreef:
Uit de test komt bij mij SP ...

Stemwijzer zeker Clown

Ga eens naar kieskompas Pling

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:50

Avanti schreef:
Het kwartje van Kok was ook eigenlijk maar iets tijdelijks en hoort dus teruggegeven te worden.

Bij welke CLUB hoorde die man ook al weer?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:56

Ik zou zeggen, bel Wouter even Knipoog.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:59

Ik heb gisteren (n)iets gemist op Ned3......... Waarom zat Wouter daar eigenlijk niet bij BNN?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:01

Hij had al een andere afspraak, meer hebben ze niet gezegd Knipoog. Iets met een zeepkistje werd er al geroepen Haha!.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:05

ik heb de beide testen gedaan en ik ben dus rassistisch ik ben nog rechtser dan geert wilders Nors opkijken

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:07

Anoukie schreef:

Amen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:11

Zo dan, ik was op mijn 16e écht nog niet met politiek bezig hoor Haha!. Opvallend hoeveel jongeren die niet stemgerechtigd zijn, er toch een mening over hebben. Ik bedoel dat overigens positief Lachen.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:22

Aimee schreef:
Armoede is net zo min meetbaar als rijkdom.... mijn redenatie staat volgens mij een pagina terug.
Ook rijkdom is vreselijk relatief en heeft te maken met hoe het ervaren wordt.....
Als ik mezelf als voorbeeld neem: ik heb geen cent te makken, maar ik vind mezelf wel rijk. Zeker vergeleken met 15 jaar geleden, toen m'n moeder en ik nog onder de armoedegrens leefden.

Ondanks het politieke beleid zitten jullie nu blijkbaar wel ruim boven de armoedegrens.

Verder lees ik hier op de vorige pagina dat de armoede met 30% verminderd is de afgelopen 15 jaar (Paars en Balkenende).

Op deze site staan de speerpunten van de Partijen.
http://www.parlement.com/9291000/module ... MAod7GxRRw
Ik wordt gewoon bang als ik naar het SP programma kijk, op enkele punten halen ze geld binnen. En alle andere punten kosten enorm veel geld. Waar willen ze dat vandaan halen?

Ik laat woensdag VVD stemmen, ga nog ff precies opzoek wie het precies wordt.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:25

Marjolein schreef:
Ondanks het politieke beleid zitten jullie nu blijkbaar wel ruim boven de armoedegrens.

Verder lees ik hier op de vorige pagina dat de armoede met 30% verminderd is de afgelopen 15 jaar (Paars en Balkenende).

Op deze site staan de speerpunten van de Partijen.
http://www.parlement.com/9291000/module ... MAod7GxRRw
Ik wordt gewoon bang als ik naar het SP programma kijk, op enkele punten halen ze geld binnen. En alle andere punten kosten enorm veel geld. Waar willen ze dat vandaan halen?

Ik laat woensdag VVD stemmen, ga nog ff precies opzoek wie het precies wordt.

En dat is nou juist de "grap". Het lijkt momenteel een ware hype om SP te stemmen, maar kijk eens naar het verkiezingsprogramma, dat is om te janken. Ik vraag me af hoeveel mensen dat daadwerkelijk gedaan hebben, en of ze dan nog steeds zoveel stemmen zouden krijgen. Knipoog
En armoede is idd relatief. Ik leef al jaren onder de armoedegrens, maar voel me niet zo. En de grap is dat ik juist een groot voorstander ben van het zogenaamde Quote 500 kabinet. Haha! Haha! Haha!