'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Re: 'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:06

Sammie schreef:
RZDLover schreef:
het punt is, dat hij die angel er weer uit trok, als hij hem had laten zitten had hij een kans gehad om het te overleven

ben jij een dokter?

als je het over dokteren hebt, als het niet nodig is, is niemand dokter, komen ze er ineens mee is iedereen ineens dokter Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:18

Dat gedeelte van de staart laat toch niet los bij een rog nadat hij gestoken heeft? Lijkt me dan ook sterk dat hij hem erin had kunnen laten zitten.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:25

ben het met je eens cayenne

manonetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:28

Needje schreef:
Jeetje!! Bloos!
Had wel verwacht dat t ooit een keer mis zou gaan Bloos
Maar als t dan gebeurd schrik je toch wel ff.

yep ik ook!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:32

waar ik me ook gruwelijk aan erger is dat steve door sommige afgeschildert wordt als een dierenmishandelaar.
Zoals ik eerder aangeef, de meeste mensen die met slangen werken duwen de slang met een speciale stok net achter de kop tegen de grond, en pakken hem vervolgens achter zijn kaken en knijpen het beest half fijn. Ja ok, hij kan dan idd geen kant op, das waar.
Maar dan zie ik toch liever steve, die ze niet vangt. Althans, niet uit hun eigen habitat haalt tenzij het niet anders kan.
heb laatst nog een aflevering gezien waarbij er een grote bosbrand was in australie.
Ook hier werd hij gebeten. Hij was daar heel simpel over. Liever ik een beet dat die slang verbrand.
Ach, je zal voor en tegenstanders houden denk ik, denk dat het moeilijk is om die "2 kampen" bij elkaar te krijgen

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:36

ja maar hij probeerde wel altijd de dieren te redden, veel mensen beseffen dat gewoon niet
en dat is sneu

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:47

Citaat:
Dat gedeelte van de staart laat toch niet los bij een rog nadat hij gestoken heeft? Lijkt me dan ook sterk dat hij hem erin had kunnen laten zitten.

Op papier had het gekund. Als een van zijn mede duikers de vis had gepakt en de staart had afgesneden(elke duiker hoord een mes bij zich te hebben.)
De staart had vervolgens als stop gefunctioneerd en dus geen bloed verlies .
Vraag me alleen af of je hart het nog wel blijft doen Verward

Ik heb al vaak genoeg ER LIVE gezien waar in mensen doorboord waren met pijpen, stukken hout , messen(zelfs in het hoofd!) en menig geen kwam er ongeschonden van af of had wellicht en lichte handicap.

Nog even terug komen op haaien (haaien zijn Cricky Tong uitsteken ) die hebben menig mens al gegrepen op nog geen 3 meter van het strand en soms ook met doelijk afloop.

Verder noemde stef nog dat we geen gevaarlijke dieren hebben in nederland.
Nou ik sta zowat dagelijks tussen gevaarlijke dieren en ben ook menig maal als een steve irwin aan de kant gesprongen om dat een stelletje ruzie kregen.(zelfs mijn mams keek daarvan op).
Mijn fjord heeft 1x zonder enige reden die ik kon vinden een klein kind gebeten(gelukkig alleen in de jas) ...je wilt niet weten hoezeer ik met mijn neus op de feite werd gedrukt dat het ook maar een paard is!
Een paard kan je doden!

Gister avond dacht ik even snel een stukje te kijken op animal planet , helaas moest ik mijzelf om 11 uur echt naar bed schoppen anders had ik de hele avond en nacht doorgekeken.
Bij sommige beelden kreeg ik echt wel een brok in mijn keel. Huilen

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:50

Ik vind het best jammer hij probeerde andere mensen te overtuigen hoe bijzonder die dieren waren. Ook erg voor zijn vrouw en zijn 2 kinderen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:54

Maar Cowgirl, die beesten zijn onwijs giftig. Als hij hem er niet uit had getrokken had hij onwijs veel gif binnen gekregen.. Dat had hij ook nooit overleefd. Sowieso niet lijkt me, want als het hart is doorboord kan hij geen bloed meer rondpompen, krijgen je organen geen zuurstof meer, ga je óók dood..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:55

Cowgirl schreef:
Verder noemde stef nog dat we geen gevaarlijke dieren hebben in nederland.
Nou ik sta zowat dagelijks tussen gevaarlijke dieren en ben ook menig maal als een steve irwin aan de kant gesprongen om dat een stelletje ruzie kregen.(zelfs mijn mams keek daarvan op).
Mijn fjord heeft 1x zonder enige reden die ik kon vinden een klein kind gebeten(gelukkig alleen in de jas) ...je wilt niet weten hoezeer ik met mijn neus op de feite werd gedrukt dat het ook maar een paard is!
Een paard kan je doden!

Ik doelde op wildlife Knipoog
maar verder ben ik het met je eens hoor.
Over haaien aan de kust: de meeste slachtoffers vallen door tijgerhaaien, die zich, jawel, juist aan de kust ophouden

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:56

Cowgirl schreef:
Gister avond dacht ik even snel een stukje te kijken op animal planet , helaas moest ik mijzelf om 11 uur echt naar bed schoppen anders had ik de hele avond en nacht doorgekeken.
Bij sommige beelden kreeg ik echt wel een brok in mijn keel. Huilen

Raar is dat dan, hé? Dan zie je een man met zoveel plezier, energie en passie over z'n werk praten en dan is hij er nu gewoon niet meer.

Citaat:
Op papier had het gekund. Als een van zijn mede duikers de vis had gepakt en de staart had afgesneden(elke duiker hoord een mes bij zich te hebben.)
Op papier ja, maar het had nooit gekund. Steve trok 'm d'r uit en dat was het. Gif verlamd, hart kon gewoon niet meer werken. Verdrietig

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:56

Cowgirl schreef:
Citaat:

De staart had vervolgens als stop gefunctioneerd en dus geen bloed verlies .
Vraag me alleen af of je hart het nog wel blijft doen Verward

Ik heb al vaak genoeg ER LIVE gezien waar in mensen doorboord waren met pijpen, stukken hout , messen(zelfs in het hoofd!) en menig geen kwam er ongeschonden van af of had wellicht en lichte handicap.

Dat met die mensen met pijpen en dergelijke door hun hoofd enzo, dat heb ik ook gezien, maar zo'n vis is toch wat anders, die leeft en zal zichzelf ook proberen los te krijgen en gaan spartelen en misschien wel in paniek raken. Van wat ik gelezen heb moet het ook wel een flinke zijn geweest en als zo'n beest zich probeert los te krijgen dan leg je het daar wel tegen af vrees ik.

De ene krant zegt trouwens dat hij zichzelf heeft losgemaakt, en de ander zegt weer dat de vis zich los trok Verward

Ik heb gister ook gekeken, vooral die scenes met Bindi gaven me een brok in mijn keel, dat jonge kinderen hun ouders moeten verliezen is echt verschrikkelijk (is het voor iedereen natuurlijk maar toch)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:58

Dat met die mensen met pijpen en dergelijke door hun hoofd enzo, dat heb ik ook gezien, maar zo'n vis is toch wat anders, die leeft en zal zichzelf ook proberen los te krijgen en gaan spartelen en misschien wel in paniek raken. Van wat ik gelezen heb moet het ook wel een flinke zijn geweest en als zo'n beest zich probeert los te krijgen dan leg je het daar wel tegen af vrees ik.

De ene krant zegt trouwens dat hij zichzelf heeft losgemaakt, en de ander zegt weer dat de vis zich los trok Verward

Ik heb gister ook gekeken, vooral die scenes met Bindi gaven me een brok in mijn keel, dat jonge kinderen hun ouders moeten verliezen is echt verschrikkelijk (is het voor iedereen natuurlijk maar toch)
[/quote]
die kranten willen alleen maar sensatie, en meer niet

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:00

Ja heel erg, had altijd bewondering voor die vent. Verdrietig
Zeker wát hij deed maar ook hóé hij het deed was prachtig! Pling Ach gut

Is er een opvolger? Tong uitsteken De wereld wordt straks nog eens overheerst door krokodillen als er geen mensen zoals hem zijn Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:01

Cayenne schreef:
moet het ook wel een flinke zijn geweest

Afbeelding
jeetje zeg, dit is een "ronde pijlstaartrog (je hebt er kennelijk dus nog soorten in ook)
Deze is wel mega!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:02

Wow het lijkt wel een walrus. Ja, er zijn verschillende. Kijk maar op wikipedia. Dan vind je er meerdere.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:13

ik hoorde dat het beest giftig was en het gif je spieren verlamd. Het hart is een spier dus of hij het nu had laten zitten of niet... Hij was toch overleden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:15

dat zeggen we dus Knipoog

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:15

secricible schreef:
ik hoorde dat het beest giftig was en het gif je spieren verlamd. Het hart is een spier dus of hij het nu had laten zitten of niet... Hij was toch overleden.
ja, maar als je liet zitten, kon je nog tegengif krijgen, of denk ik nou zo stom Haha!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:16

secricible schreef:

ergens heb je gelijk een hart is een spier raar eigenlijk grote spier opzich maar het klopt ! (naja letterlijk niet meer helaas Knipoog )

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:16

Steve is geprikt door de "Dasyatis brevicaudata" rog.Als je even op google kijkt zie je wel foto s van die rog!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:17

Ik zei toch ook op papier Knipoog

Dat is idd een hele grote vis Haha! Ik heb ze in aussieland ook wel gezien maar die waren lang niet zo groot als deze.

Verder zal het ook wel een flinke vis zijn geweest.

S_uus

Ketaki schreef:
secricible schreef:
ja, maar als je liet zitten, kon je nog tegengif krijgen, of denk ik nou zo stom Haha!

ketaki gif had zich waarschijnlijk al versprijt, en daar raak je verlamt van tegen gif had niet geholpen
anders hadden ze hem miskien ook proberen te reanimeren ofzo

Cayenne

Ketaki schreef:
secricible schreef:

ligt eraan hoe snel het gif werkt denk ik

LadyMadonna

nouja, op zich denk je logisch, maar niet realistisch.
als je in je been gestoken wordt, duurt het even voor het gif bij het hart is. als het gif direct in of om het hart komt, verlamt het hart dus, waardoor het stopt met slaan.
Einde oefening dus.
Daarbij, als je midden op zee zit, heb je niet zomaar 123 medische hulp tot je beschikking