996981 schreef:€138 per maand. En wat krijg je van het land waarin je niet meer woont? Netto draag je niks bij Karuna. Hoe je het went of keert. Dat is niets persoonlijks naar jou. Het zal me worst wezen of ik voor jou, MvdEnde of Piet op de hoek betaald. Ik vind dat we met elkaar moeten zorgen voor anderen.
Maar als ik dan lees hoe D66 kiezers door het slijk worden gehaald, omdat ze voor een partij kiezen waar ze als werkende mens met een middeninkomen er ook een beetje op vooruit kunnen gaan, wordt ik best pissig.
Herken ik wel
Ik heb een goed inkomen, koophuis (in mijn up, 2021 gekocht, lucky me! Maar sta positief tegen het afschaffen van de hypo-aftrek), vaste baan, geen studieschuld, geen recht op welke toeslag dan ook. Helemaal prima, kan ik hebben.
De ikke-mentaliteit staat voor mij synoniem aan achteruitgang. Ik begrijp heel goed dat veranderingen niet leuk zijn. En dat het oliebol is als jouw wensen minder tot uiting komen. Mijn stem helpt mij misschien niet volledig mee in mijn eigen toekomst. Het kan ook tegen mij werken. Maar laten we hopen dat we eens vooruit kunnen. Dat die stikstofproblematiek eens wordt opgelost, dat we weer huizen en wegen kunnen bouwen etc.
En tjah, dat je dan eens een keer niet 3x op vakantie kan.. so be it.