Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
journee schreef:Kiezen is inderdaad een keuze. Het verschil tussen ons is dat ik vind dat een consument zelf verantwoordelijk is voor de keuzes die ze maken en jij vindt dat de overheid verantwoordelijk is om de keuzes van de consument te sturen.
8nnemiek schreef:Dat is natuurlijk onzin. Die willen dat veehouders hun verantwoordelijkheid nemen en hun dieren goed beschermen. Daar is ook wat van te zeggen natuurlijk. Het is toch triest hoeveel slechte omheiningen er nog steeds voorbij komen bij haast elk bericht van een wolvenaanval?
Mensen beschermen hun kippen ook door ze ‘s nachts binnen op te sluiten, dat vinden we ook allemaal heel normaal.
Jildau schreef:8nnemiek schreef:Dat is natuurlijk onzin. Die willen dat veehouders hun verantwoordelijkheid nemen en hun dieren goed beschermen. Daar is ook wat van te zeggen natuurlijk. Het is toch triest hoeveel slechte omheiningen er nog steeds voorbij komen bij haast elk bericht van een wolvenaanval?
Mensen beschermen hun kippen ook door ze ‘s nachts binnen op te sluiten, dat vinden we ook allemaal heel normaal.
Dit is natuurlijk ook onzin. Want volgens mij wil PvdD ook dat dieren zo natuurlijk mogelijk gehouden worden. En dan is het advies om ze het grootste deel van de dag op te hokken? En dan wel afgeven op de bio-industrie. Grapjassen.
baudyh schreef:Nee zo was het niet. En dat legde hij ook uit. Ze proberen het nog om het te laten uit rekenen en dan veranderd er wel eens wat en alles word niet mee genomen in de berekening.
Zo de linkse Volkskrant haalt weer uit.
baudyh schreef:Nee zo was het niet. En dat legde hij ook uit. Ze proberen het nog om het te laten uit rekenen en dan veranderd er wel eens wat en alles word niet mee genomen in de berekening.
mylittlejoy schreef:Met het verschil dat hij dit nu al heeft voor kunnen bereiden. Laten we er niet omheen draaien, dit is van alle partijen die dit doen even slecht.
baudyh schreef:8nnemiek schreef:Dat is natuurlijk onzin. Die willen dat veehouders hun verantwoordelijkheid nemen en hun dieren goed beschermen. Daar is ook wat van te zeggen natuurlijk. Het is toch triest hoeveel slechte omheiningen er nog steeds voorbij komen bij haast elk bericht van een wolvenaanval?
Hoe dan alle schapen ophokken . Paarden mag je niet opsluiten maar schapen wel. Dat is met 2 maten meten.
Slechte omheiningen? De goede wolfwerende omheining spring een wolf zo over. Laat me niet lachen. Ik ken zat schapen boeren met wolfwerende omheiningen waar de schapen met bosjes te gelijk te pakken worden genomen.
En ook gewoon overdag hè .
BigOne schreef:Voordeel is wel dat we Baudet en Wilders dan uit kunnen zetten met hun buitenlandse voorouders.
verootjoo schreef:Maar goed, de mens dood dagelijks enorm veel meer dieren en dat vinden we allemaal heel normaal.
Citaat:....politici liegen over de haalbaarheid en de gevolgen van hun plannen..[...].... Dus is de overheid nodig om de burger en het milieu te beschermen tegen de uitwassen van het kapitalisme.
Citaat:Daarvóór was hier alleen water, dus niemand is echt autochtoon.
Elisa2 schreef:De enige goede wolfwerende heiningen zijn er die in de dierentuin staan en die mogen niet neer gezet worden..
Lieser schreef:BigOne schreef:Voordeel is wel dat we Baudet en Wilders dan uit kunnen zetten met hun buitenlandse voorouders.
Iedereen heeft buitenlandse voorouders. Nederlanders stammen af van Germaanse en Frankische stammen die zich in de regio vestigden. Daarvóór was hier alleen water, dus niemand is echt autochtoon.
8nnemiek schreef:Wolven reguleren, prima, maar volledig uitroeien gaat echt niet gebeuren, hoe graag veehouders dat ook willen, dus dan moeten mensen toch gewoon hun eigen verantwoordelijkheid gaan nemen en niet lekker achterover leunen en wachten totdat de politiek het oplost.
8nnemiek schreef:Elisa2 schreef:De enige goede wolfwerende heiningen zijn er die in de dierentuin staan en die mogen niet neer gezet worden..
Laatst zag ik nog een bericht voorbij komen van een pony die aangevallen was, toevallig net in die ene nacht dat het dier niet achter de veilige omheining stond. Dat laat toch zien hoe goed een degelijke omheining werkt? Tuurlijk, het geeft geen 100% bescherming, maar ik zie foto's voorbij komen van omheiningen van pallets en een prikkeldraadje op een meter hoogte. Dan ben je gewoon niet verstandig bezig.
Wolven reguleren, prima, maar volledig uitroeien gaat echt niet gebeuren, hoe graag veehouders dat ook willen, dus dan moeten mensen toch gewoon hun eigen verantwoordelijkheid gaan nemen en niet lekker achterover leunen en wachten totdat de politiek het oplost.
Elisa2 schreef:Er zit wel een verschil tussen humaan doden en levend opgegeten worden en uren creperen. En dan heb ik het nog niet eens over surplus killing.
De enige goede wolfwerende heiningen zijn er die in de dierentuin staan en die mogen niet neer gezet worden..
Cer schreef:8nnemiek schreef:Wolven reguleren, prima, maar volledig uitroeien gaat echt niet gebeuren, hoe graag veehouders dat ook willen, dus dan moeten mensen toch gewoon hun eigen verantwoordelijkheid gaan nemen en niet lekker achterover leunen en wachten totdat de politiek het oplost.
dat is in de afgelopen jaren toch best gelukt..![]()
Elisa2 schreef:Dus nog meer ophokken? Bij ons moeten de paarden al voor het donker naar binnen en ver na de ochtendschemering naar buiten. In de winter staan ze dan veel te lang opgesloten op stal, want de luiken moeten dicht anders kunnen die krengen naar binnen springen. En dat beweerd dan voor diervriendelijkheid te zijn? Laat me niet lachen!
Lynne, er zijn zeker misstanden in slachterijen..maar dat is niet de opzet en daar wordt gelukkig ook op gecontroleerd. En zelfs de misstanden zijn humaner dan levend opgegeten worden, want dat de wolf dood met een keelbeet is ook allang achterhaald. Wat betreft het ethische, dat is een andere discussie.