Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
friezenfan2 schreef:Het viel me inderdaad ook op dat al die mensen die zo tegen het hebben van een noodpakket zijn vaak ook tegen corona en die vaccinaties zijn.
Nou moet ik wel zeggen dat als mijn directe buren bij mij zouden aankomen of ik nog wel wat drinkwater heb dat ik dan niet zou zeggen ik deel mijn drinkwater niet met jullie want het is een kleine moeite om zelf wat voorraad te hebben.
Ik wordt misschien banger juist door die reacties dat de overheid binnenkort een stroomstoring plant. Probeer de overheid het juist niet voor alle Nederlanders zo goed mogelijk te maken en een algehele chaos plannen is daar geheel tegen in.
Cookies schreef:friezenfan2 schreef:Ik kwam net tijdens het kijken van reels op insta deze tegen.
https://www.instagram.com/reel/DRM0pYwD ... BiNWFlZA==
Is een gesponsorde post met denkvooruit waarin dit meisje zegt dat ze tijdens die stroomstoring in spanje was en dat haar avondeten 3 aardbeien waren en dat ze daarom nu voorbereid is.
Ik snap alleen niet waarom ze zoveel haat krijgt. Er staat ook nog eentje met Meester Jesper online en daar ook heel veel haat. Ze hebben het over angst zaaien en dat de overheid het plant om binnenkort de stroom in het hele land uit te zetten. Hoe ver van de werkelijke wereld ben je dan als je dit echt denkt?
Dat zijn dezelfde mensen die ook tegen de coronamaatregelen waren en tegen de coronaprik en tegen de overheid in het algemeen. Als de overheid blauw zegt, zeggen deze mensen rood. Wel is het zo, als het dan een keer een puinhoop wordt, dan had de overheid meer moeten doen en nu onmiddellijk zorgen dat ze een voedselpakket krijgen
Ik snap werkelijk niet wat je er tegen kunt hebben om voor een paar dagen eten in huis te hebben. Stroomuitval/sneeuwval/overstromingen/cyberaanval die alles platlegt/zonnevlammen/storm. Ook als je zelf een keer ziek bent is het fijn dat je er niet met je zieke kop uit hoeft.
Ik heb het zelf al 2 keer gehad dat we een dag zonder stroom zaten. Een wijk verderop zaten ze zelfs 3 dagen zonder gas, in de winter, dat was koud.
friezenfan2 schreef:@germie weet jij dan wanneer ze die geplande stroomuitval hebben gepland? Want het zou fijn zijn als we allemaal de datum weten.
Ook lees ik in die comments iets over 2030 en iemands naam? Een schrijver van een boek (of het boek) waar uitgelegd wordt wanneer dit soort dingen gepland staan.
germie schreef:Verder was corona gewoon een verkoudheidje en was er niets aan de hand.
Brainless schreef:germie schreef:Verder was corona gewoon een verkoudheidje en was er niets aan de hand.
Ohh dus dat ik nog steeds klachten heb door de corona klopt niet?
Daarnaast weten ze wel wat ozempic doet (bestaat ook al eventjes).. helpen bij diabetes 2.. dat het nu voor afvallen wordt gebruikt, daar weten ze het nog niet van wat er gebeurd als die mensen stoppen.
germie schreef:Nee, op de lange termijn weten ze niet wat het doet. Dat is bijvoorbeeld gezegd in deze documentaire op 16.16 minuut. https://www.youtube.com/watch?v=9hYMcoHouMY
DuoPenotti schreef:Zertab schreef:En hoe wil je pasta en soep opwarmen/koken dan????
Niet?
Mijn moeder van 80 belde gisteren ook al in paniek want ze had zo'n gas ding nodig.
Zie jij haar al bezig met zo'n ding wat gevaarlijk is als je er niet mee om kunt gaan....
Ja met geluk staat het hele appartement niet meer in de kou, dat wel
Iedereen kan 3 dagen zonder warme maaltijd.
En als er dan nog steeds geen einde in zicht is gaat er echt wel een aggregaat in een sporthal oid opgestart worden waar mensen kunnen opwarmen en vast wel soep opgewarmd worden.

Zertab schreef:Joh
Dat was mijn reactie op iemand die zei om rijst en pasta in huis te halen.
Douce schreef:Ik ga een wellicht hele domme vraag stellen:
Wij hebben een radio die ook op batterijen kan functioneren. Telt dat ook als noodradio? Of hebben die een andere eigenschap waar ik niet op kan komen?
DuoPenotti schreef:En om zo aan te haken hoe bang ze oa de oudjes maken en zo levensgevaarlijk dingen in huis laten halen als ze er nooit mee om hebben gegaan.
Veel senioren appartementen koken idd niet meer op gas voor brand gevaar.
En dan willen ze nu dit...