Je zou toch hopen dat die wat meer niveau hebben dan het de wereld inslingeren van zulke sarcastische berichten over mensen die zich het lot van anderen aantrekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
irmaz schreef:Van onze "leiders"...
[ Afbeelding ]
Je zou toch hopen dat die wat meer niveau hebben dan het de wereld inslingeren van zulke sarcastische berichten over mensen die zich het lot van anderen aantrekken
Electra63 schreef:https://www.trouw.nl/opinie/nederland-h ... p6mLfkVvVQ
Volgens deze columnist is er vooral een racismeprobleem.
Ik kan me goed vinden in deze column.
Mijn allochtone schoonvader was helemaal geïntegreerd, kinderen zijn Nederlands opgevoed, zodat zij de beste kansen zouden hebben later om een (goede) baan te vinden.
Maar als hij in gezelschap weleens een klein beetje kritiek had op iets, of dat nu een politieke maatregel was, duurdere gemeentebelastingen, of wat dan ook, dan kreeg hij gelijk bergen commentaar, dan ging hij toch lekker terug of is het daar dan beter geregeld?
Je doet het gewoon nooit goed.
irmaz schreef:Ik ben me nooit bewust geweest van het racisme in Nederland, totdat ik voor mijn afdeling een quality engineer zocht. We kregen iets van 15 reacties maar tot mijn verbazing gooide de HR-manager er bijna de helft zo uit. Pas later realiseerde ik me dat dit allemaal mensen waren met een niet-Nederlandse achternaam. Ik wilde iemand uit Syrië voor mijn afdeling, waar we al eerder mee hadden samengewerkt, maar ik kreeg dit dus niet voor elkaar
irmaz schreef:Ik ben me nooit bewust geweest van het racisme in Nederland, totdat ik voor mijn afdeling een quality engineer zocht. We kregen iets van 15 reacties maar tot mijn verbazing gooide de HR-manager er bijna de helft zo uit. Pas later realiseerde ik me dat dit allemaal mensen waren met een niet-Nederlandse achternaam. Ik wilde iemand uit Syrië voor mijn afdeling, waar we al eerder mee hadden samengewerkt, maar ik kreeg dit dus niet voor elkaar
prompter schreef:Dat is een grapje, Geert Wilders komt uit Venlo
prompter schreef:Dat is een grapje, Geert Wilders komt uit Venlo
irmaz schreef:Mèn, je moet tegenwoordig echt uitkijken, voor je het weet wordt je uitgemaakt voor discriminateurOver een tijdje ben je voor je het weet antisemiet en kun je je biezen pakken....
Electra63 schreef:Ik heb hier op de achtergrond een live-debat aanstaan.
De heer Boon van PVV is met een monoloog bezig en ik hoor alleen maar percentages en bedragen hoeveel immigranten/ statushouders kosten.
Het is zo'n brij van cijfers, die niet te controleren zijn, maar het racisme druipt er af.... echt bizar hoe tegenwoordig racisme gewoon geaccepteerd wordt.
Geen enkele medemenselijkheid.