Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wranglerbutt schreef:Je moet niet onderschatten hoe 'rechts' de media in de VS eigenlijk zijn.
Ik vind ze over het algemeen ook nauwelijks kritisch op uitingen (vaak regelrechte verzinsels en leugens) van Trump.
CharleyT schreef:Om eens wat anders in de groep te gooien: waarom hebben we het bij religies niet over complotdenkers?
Bijvoorbeeld: god is almachtig, heeft wel/niet een zoon die rondliep op aarde. Opgestaan uit de dood??, heeft het beste voor met zijn volgelingen terwijl ondertussen de wereld een flinke puinhoop is. Enz Enz Enz.
Cer schreef:Ik weet niet wat ik ervan vind.. ik vind t te risicovol om bedacht te zijn..
Wranglerbutt schreef:Cer schreef:Ik weet niet wat ik ervan vind.. ik vind t te risicovol om bedacht te zijn..
Trump heeft persoonlijk veel te verliezen als hij NIET verkozen wordt (zeer waarschijnlijk gevangenisstraf) en hij wordt (financieel) gesteund door groepen die er veel voor over hebben om hem WEL weer in het Witte Huis te krijgen. Heb je ooit de film 'Wag The Dog' gezien?
Cer schreef:Daar ben ik van overtuigdMaar Trump is dan helemaal niet geraakt?
Dát is ook makkelijk te verklaren; de ene kandidaat is een fatsoenlijk & integer mens en de andere, euh.. nietCitaat:Ah ik heb het idee dat er over Harris vnl positieve en over trump vnl negatieve dingen te vinden zijn..
Shadow0 schreef:Elisa2 schreef:Ik denk dat we helemaal niet moeten dimdammen over wat wel of niet de juiste keuze was qua vaccinatie. Wel of niet, dat mag ieder voor zich bepalen en hoeven we niet over te oordelen.
Maar over de weergave van zo'n voorbeeld heb ik dus wel een oordeel. Want je komt niet zomaar op deze twee voorbeelden. Opnieuw wordt hier zorgvuldig het verhaal ondersteund dat vaccins en covid eigenlijk uitwisselbare keuzes zijn, met gelijkwaardige gevolgen en kansen. De vraag om open, neutrale, duidelijke, informatieve cijfers wordt opnieuw overgeslagen om er een heel selectief anecdotisch verhaal van te maken. Dat patroon is schadelijk, want het is bedoeld om mensen juist geen vrije keuze te geven op basis van correcte informatie, maar om via allerlei trucs juist een hele andere indruk te wekken dan de werkelijkheid.
Wranglerbutt schreef:Dát is ook makkelijk te verklaren; de ene kandidaat is een fatsoenlijk & integer mens en de andere, euh.. niet
Tinka schreef:Kom hier ook even binnenvallen.
Ik vind het altijd heel fascinerend dat mensen in complotten geloven. Kan daar echt met mijn verstand niet bij.
Met De corona crisis nog eindeloze discussies gehad met mensen die gern mondkapje opwilden bijvoorbeeld. Ik had toen een eigen dierenarts praktijk en wilde echt geen risico lopen om ziek te worden. Zoudan totaal zonder inkomen komen te zitten. Bovendien loop ik verhoogd risico ernstig ziek te worden omdat ik diabetes heb.
Ik heb dan ook alle vaccinaties gehaald, en niet echt ziek van geweest.
Vind vooral vervelend dat verschil in menitot grote problemen binnen families leidt. Bv tussen een vriendin en haar ex, een wappie, die daar erg ver in ging.
En dan de vrouw van mijn vader, ook wappie. Gelooft in aliens, reptielen, satanische kindermoorden, alles. Heeft ook fraude gepleegd omdat ze geen vaccinatie wil.
Ze wil alleen nog omgaan met gelijk gestemden. Hierdoor ben ik al jaren niet welkom bij mijn vader thuis. Vind dit heel erg, ligt natuurlijk ook aan mijn vader, slappe hap. Hij is geen wappie, maar wil de goede vrede bewaren.
Shadow0 schreef:Elisa2 schreef:Ik denk dat we helemaal niet moeten dimdammen over wat wel of niet de juiste keuze was qua vaccinatie. Wel of niet, dat mag ieder voor zich bepalen en hoeven we niet over te oordelen.
Maar over de weergave van zo'n voorbeeld heb ik dus wel een oordeel. Want je komt niet zomaar op deze twee voorbeelden. Opnieuw wordt hier zorgvuldig het verhaal ondersteund dat vaccins en covid eigenlijk uitwisselbare keuzes zijn, met gelijkwaardige gevolgen en kansen. De vraag om open, neutrale, duidelijke, informatieve cijfers wordt opnieuw overgeslagen om er een heel selectief anecdotisch verhaal van te maken. Dat patroon is schadelijk, want het is bedoeld om mensen juist geen vrije keuze te geven op basis van correcte informatie, maar om via allerlei trucs juist een hele andere indruk te wekken dan de werkelijkheid.
Cer schreef:Maar bij dat tweede ga je (niet jij letterlijk maar iemand) er dus wel vanuit dat politici gemaakt worden door “anderen”.. of dat dan Blackrock is of de Rothschilds..
Cer schreef:Ik? Ik reageer gewoon op berichten die er staan (en die niet over COVID gaan )
Edit: CharleyT: religie is al meerdere malen genoemd, oa door mij (maar ook door anderen). Alleen is corona interessanter blijkbaar ?
Tinka schreef:Als mensen symptomen hadden moesten ze van mij thuis blijven. Ik had wel een stagiaire toen, die bleef ook thuis als ze ziek was of iemand bij haar in huis.
Ik liet de mensen buiten wachten en pakte dan het dier aan. Tenzij dat niet mogelijk was vanwege agressieve hond.
Als mensen niet mee wilden werken waren ze niet welkom, mijn praktijk, ik bepaal.
Ik heb nog ruzie gehad met iemand die ern huisbezoek wou, deed ik toen niet meer. Ze ging een slechte recensie achterlaten ed. Dat mens dat was dus geeneens klant bij mij. Bij haar eigen praktijk kon het wel, maar moest ze een paar uur wachten, zucht.
pien_2010 schreef:Trump heeft gewoon heel erg veel geluk gehad dat hij het überhaupt kan navertellen. Ik heb niets met je stuk dat dit vooropgezet zou kunnen zijn.
Ik vind wel dat er zeer slecht gereageerd is door de veiligheid mensen.
Wranglerbutt schreef:Cer schreef:Maar bij dat tweede ga je (niet jij letterlijk maar iemand) er dus wel vanuit dat politici gemaakt worden door “anderen”.. of dat dan Blackrock is of de Rothschilds..
Apart... je komt uiteindelijk dus wel uit bij Blackrock![]()
https://www.google.nl/search?q=who+owns ... nt=gws-wiz
https://www.google.nl/search?q=who+owns ... s-wiz-serp
https://www.google.nl/search?q=who+owns ... s-wiz-serp
Tinka schreef:Die aanslag op Trump daar heb ik ook wel zo mijn twijfels over hoor. Als hij echt geraakt was door een kogel kan het nooit zo snel genezen. Die hele Amerikaanse politiek is 1 grote show van moddergooien en leugens rond slingeren. Trump is een gevaarlijke gek met maar 1 hersencel. Misschien een goede zakenman, maar absoluut ongeschikt als president.