Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 16:07

Jij springt ook van de hak op de tak :?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:08

Wranglerbutt schreef:
Je moet niet onderschatten hoe 'rechts' de media in de VS eigenlijk zijn.
Ik vind ze over het algemeen ook nauwelijks kritisch op uitingen (vaak regelrechte verzinsels en leugens) van Trump.

Ah ik heb het idee dat er over Harris vnl positieve en over trump vnl negatieve dingen te vinden zijn..

Maar Trump is dan helemaal niet geraakt?

Het is idd wel opvallend hoe snel de aandacht ervoor is overgewaaid…

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:09

Om eens wat anders in de groep te gooien: waarom hebben we het bij religies niet over complotdenkers?
Bijvoorbeeld: god is almachtig, heeft wel/niet een zoon die rondliep op aarde. Opgestaan uit de dood??, heeft het beste voor met zijn volgelingen terwijl ondertussen de wereld een flinke puinhoop is. Enz Enz Enz.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:10

Ik? Ik reageer gewoon op berichten die er staan (en die niet over COVID gaan )

Edit: CharleyT: religie is al meerdere malen genoemd, oa door mij (maar ook door anderen). Alleen is corona interessanter blijkbaar ?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:11

CharleyT schreef:
Om eens wat anders in de groep te gooien: waarom hebben we het bij religies niet over complotdenkers?
Bijvoorbeeld: god is almachtig, heeft wel/niet een zoon die rondliep op aarde. Opgestaan uit de dood??, heeft het beste voor met zijn volgelingen terwijl ondertussen de wereld een flinke puinhoop is. Enz Enz Enz.

Ik vind religie ook vele malen gevaarlijker dan iemand die zich niet heeft laten vaccineren.
Wat een dood en verderf en ellende heeft religie teweeg gebracht zeg. Idioot.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:11

Cer schreef:
Ik weet niet wat ik ervan vind.. ik vind t te risicovol om bedacht te zijn..

Trump heeft persoonlijk veel te verliezen als hij NIET verkozen wordt (zeer waarschijnlijk gevangenisstraf) en hij wordt (financieel) gesteund door groepen die er veel voor over hebben om hem WEL weer in het Witte Huis te krijgen. Heb je ooit de film 'Wag The Dog' gezien? :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 16:11

God,allah en al die andere benamingen is voor mij ook een soort complot , er is nog nooit iemand geweest die kon bewijzen dat ze er zijn geweest.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:15

Wranglerbutt schreef:
Cer schreef:
Ik weet niet wat ik ervan vind.. ik vind t te risicovol om bedacht te zijn..

Trump heeft persoonlijk veel te verliezen als hij NIET verkozen wordt (zeer waarschijnlijk gevangenisstraf) en hij wordt (financieel) gesteund door groepen die er veel voor over hebben om hem WEL weer in het Witte Huis te krijgen. Heb je ooit de film 'Wag The Dog' gezien? :D

Hm, goed punt …

Maar bij dat tweede ga je (niet jij letterlijk maar iemand) er dus wel vanuit dat politici gemaakt worden door “anderen”.. of dat dan Blackrock is of de Rothschilds..

Nee, niet gezien volgens mij, ga ik op mijn lijstje zetten :j dustin en robbert :D
Maar, politiek is maakbaar dus eigenlijk..
Laatst bijgewerkt door Cer op 01-09-24 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:15

Cer schreef:
Maar Trump is dan helemaal niet geraakt?
Daar ben ik van overtuigd :j

Citaat:
Ah ik heb het idee dat er over Harris vnl positieve en over trump vnl negatieve dingen te vinden zijn..
Dát is ook makkelijk te verklaren; de ene kandidaat is een fatsoenlijk & integer mens en de andere, euh.. niet :')

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:16

Cer schreef:
Hm, goed punt …

Maar bij dat tweede ga je (niet jij letterlijk maar iemand) er dus wel vanuit dat politici gemaakt worden door “anderen”.. of dat dan Blackrock is of de Rothschilds..

Recentelijk tweets van Elon Musk gezien? O:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:16

Shadow0 schreef:
Elisa2 schreef:
Ik denk dat we helemaal niet moeten dimdammen over wat wel of niet de juiste keuze was qua vaccinatie. Wel of niet, dat mag ieder voor zich bepalen en hoeven we niet over te oordelen.

Maar over de weergave van zo'n voorbeeld heb ik dus wel een oordeel. Want je komt niet zomaar op deze twee voorbeelden. Opnieuw wordt hier zorgvuldig het verhaal ondersteund dat vaccins en covid eigenlijk uitwisselbare keuzes zijn, met gelijkwaardige gevolgen en kansen. De vraag om open, neutrale, duidelijke, informatieve cijfers wordt opnieuw overgeslagen om er een heel selectief anecdotisch verhaal van te maken. Dat patroon is schadelijk, want het is bedoeld om mensen juist geen vrije keuze te geven op basis van correcte informatie, maar om via allerlei trucs juist een hele andere indruk te wekken dan de werkelijkheid.

Shadow ik was absoluut voor covid enting en heb dat ook gedaan zeer gemotiveerd.
Wel wil ik graag kwijt dat jouw posts voor mij iets drammerigs hebben. Je duwt eigenlijk jouw mening door de strot op een manier die zelfs bij mij, pro vaccer , weerstand oproept. Laat staan bij de anti vaccers. Misschien kun je daar eens over nadenken want je bereikt juist het tegenovergestelde van wat je wil. Nl dat mensen het nut en de functie zien van vaccineren en je posts daar aan bij dragen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:18

Wranglerbutt schreef:
Dát is ook makkelijk te verklaren; de ene kandidaat is een fatsoenlijk & integer mens en de andere, euh.. niet :')

Ja dat snap ik :D dus een fake aanslag zou t nieuws moeten halen zou ik denken ..

Musk: hij is niet de enige die erover gaat en dat zou dan ook betekenen dat mensen echt niet zelf kunnen nadenken… :+
Dat is misschien een retorische vraag :')

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:20

Tinka schreef:
Kom hier ook even binnenvallen.
Ik vind het altijd heel fascinerend dat mensen in complotten geloven. Kan daar echt met mijn verstand niet bij.
Met De corona crisis nog eindeloze discussies gehad met mensen die gern mondkapje opwilden bijvoorbeeld. Ik had toen een eigen dierenarts praktijk en wilde echt geen risico lopen om ziek te worden. Zoudan totaal zonder inkomen komen te zitten. Bovendien loop ik verhoogd risico ernstig ziek te worden omdat ik diabetes heb.
Ik heb dan ook alle vaccinaties gehaald, en niet echt ziek van geweest.
Vind vooral vervelend dat verschil in menitot grote problemen binnen families leidt. Bv tussen een vriendin en haar ex, een wappie, die daar erg ver in ging.
En dan de vrouw van mijn vader, ook wappie. Gelooft in aliens, reptielen, satanische kindermoorden, alles. Heeft ook fraude gepleegd omdat ze geen vaccinatie wil.
Ze wil alleen nog omgaan met gelijk gestemden. Hierdoor ben ik al jaren niet welkom bij mijn vader thuis. Vind dit heel erg, ligt natuurlijk ook aan mijn vader, slappe hap. Hij is geen wappie, maar wil de goede vrede bewaren.

Dat mensen geen simpele maatregelen wilden nemen heb ik ook nul respect of begrip voor. Dit zijn simpele dingen die een ander niets kosten maar wel veel voordeel opleverden. Qua besmettingsrisico vaak zelfs nog meer dan de vaccinaties, zo bleek wel uit het dansen met Jansen debacle. Als mensen dan geen maatregelen wilden nemen heb je groot gelijk om ze uit je praktijk te weren.

Persoonlijk vond ik het nog wel een ding hoe te handelen met huisdieren, nadat duidelijk werd dat zij ook besmet konden worden met corona. Een enthousiaste hond is toch net wat lastiger te vragen wat afstand te houden... :) Dat lijkt me als dierenarts soms best lastig.

Wat betreft familiebanden en vriendschap heeft corona voor veel mensen inderdaad veel gekost. Het zou veel schelen als mensen meer respect hadden voor elkaars keuzes en een klein beetje rekening wilden houden met elkaar. Dat maakt het leven een stuk leuker.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:22

Shadow0 schreef:
Elisa2 schreef:
Ik denk dat we helemaal niet moeten dimdammen over wat wel of niet de juiste keuze was qua vaccinatie. Wel of niet, dat mag ieder voor zich bepalen en hoeven we niet over te oordelen.

Maar over de weergave van zo'n voorbeeld heb ik dus wel een oordeel. Want je komt niet zomaar op deze twee voorbeelden. Opnieuw wordt hier zorgvuldig het verhaal ondersteund dat vaccins en covid eigenlijk uitwisselbare keuzes zijn, met gelijkwaardige gevolgen en kansen. De vraag om open, neutrale, duidelijke, informatieve cijfers wordt opnieuw overgeslagen om er een heel selectief anecdotisch verhaal van te maken. Dat patroon is schadelijk, want het is bedoeld om mensen juist geen vrije keuze te geven op basis van correcte informatie, maar om via allerlei trucs juist een hele andere indruk te wekken dan de werkelijkheid.

Ik wil niet voor Elisa spreken maar even aangeven dat ik vind dat je onzorgvuldig interpreteert wat dit onderwerp betreft, Shadow. Want bij mij doe je hetzelfde.

Ik heb het idee dat je onze uitleg van een persoonlijk afwijkende risico-analyse die bij sommige mensen voor kan komen, verward met een soort algemeen idee dat we dit zouden benoemen als iets dat voor de gehele populatie geldt.

En dat is niet zo. Dat is nou juist het hele punt, dat verschil tussen populatie en individu.....

Wat betreft die aanslag op Trump. Tja het is wel heel bijzonder hoe die jongeman zo op dat dak terechtgekomen kan zijn. Hoe hij precies Trump het meest subtiele krabbeltje aan zijn oor gegeven zou hebben. Ik vond het ook opvallend hoe "stoer" Trump er op reageerde terwijl het zo'n lafaard eerste klas is altijd. Ook frappant hoe zijn beveiliging reageerde door hem niet gewoon als de sodemieter in die auto te donderen, maar hem nog op zijn gemakje zijn schoenen laten pakken en hem boven hun uit laten torenen voor een mooie "heldhaftige" foto.

Als Trump ergens om bekend staat dan is het wel het stagen van dit soort foto-momenten.
Hij weet niks van wat er speelt in de wereld voor de gewone man, geeft niks om andere mensen maar is wel meesterlijk in het bespelen van media om zijn doelen te bereiken.

Het is ook wel opvallend dat die jongeman uit een Republikeins nest gekomen lijkt te zijn.
En verder niet echt iets achtergelaten heeft dat een goede verklaring geeft voor deze daad.

Dus het zou mij persoonlijk niks verbazen als ze op 1 of andere manier dit gestaged hebben, die gozer
wat geld / roem beloofd hebben als hij daar (om Trump te helpen?) op dat dak ging liggen.

Dat hij wel geschoten heeft. Maar ze wisten dat hij ging missen en het juist schrikken was dat er toch iets dat oor raakte? Want ik geloof ik echt nevernooit dat Trump zich daadwerkelijk zou laten beschieten :=

Maar wat mij betreft is het net zo goed mogelijk dat het gewoon allemaal echt was. Daar ga ik eigenlijk vanuit. Dat de beveiliging gewoon niet optimaal was. Hij is immers geen president meer. En kijk naar hoe Paul Pelosi zo zonder strobreed in de weg aangevallen werd, dat hun huis überhaupt niet eens bewaakt werd...

Dat die gozer Trump om welke reden dan ook van de wereld wilde hebben (redenen genoeg te bedenken :(:) ) en daadwerkelijk geschoten en gemist heeft. Dat Trump van de beveiligers hoorde dat ze de schutter neergeschoten hadden en hij daarom wel een kans zag om van de hele situatie te profiteren door zich er met opgeheven vuist bovenuit te gooien.

Het kan wat mij betreft op verschillende manieren gebeurd zijn.
Maar frappant is het wel, dat kleine krasje op dat oor vooral...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:28

Als mensen symptomen hadden moesten ze van mij thuis blijven. Ik had wel een stagiaire toen, die bleef ook thuis als ze ziek was of iemand bij haar in huis.
Ik liet de mensen buiten wachten en pakte dan het dier aan. Tenzij dat niet mogelijk was vanwege agressieve hond.
Als mensen niet mee wilden werken waren ze niet welkom, mijn praktijk, ik bepaal.
Ik heb nog ruzie gehad met iemand die ern huisbezoek wou, deed ik toen niet meer. Ze ging een slechte recensie achterlaten ed. Dat mens dat was dus geeneens klant bij mij. Bij haar eigen praktijk kon het wel, maar moest ze een paar uur wachten, zucht.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:29

Trump heeft gewoon heel erg veel geluk gehad dat hij het überhaupt kan navertellen. Ik heb niets met je stuk dat dit vooropgezet zou kunnen zijn.
Ik vind wel dat er zeer slecht gereageerd is door de veiligheid mensen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:31

Die aanslag op Trump daar heb ik ook wel zo mijn twijfels over hoor. Als hij echt geraakt was door een kogel kan het nooit zo snel genezen. Die hele Amerikaanse politiek is 1 grote show van moddergooien en leugens rond slingeren. Trump is een gevaarlijke gek met maar 1 hersencel. Misschien een goede zakenman, maar absoluut ongeschikt als president.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:32

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:33

“De beveiliging niet optimaal” is wel heel vriendelijk uitgedrukt hoor… wat een prutsers (maar dat hoorde wellicht bij het complot)

Ik denk dat het echt was… maar dat baseer meer op gevoel en omdat ik redelijk wat documentatie over shooters heb gezien ook, en dat die bijna altijd geen of een heel slechte reden hebben om te doen wat ze doen

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:33

Cer schreef:
Ik? Ik reageer gewoon op berichten die er staan (en die niet over COVID gaan )

Edit: CharleyT: religie is al meerdere malen genoemd, oa door mij (maar ook door anderen). Alleen is corona interessanter blijkbaar ?

Corona vind ik totaal niet meer interessant, al die ouwe koeien uit de sloot halen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:34

Tinka schreef:
Als mensen symptomen hadden moesten ze van mij thuis blijven. Ik had wel een stagiaire toen, die bleef ook thuis als ze ziek was of iemand bij haar in huis.
Ik liet de mensen buiten wachten en pakte dan het dier aan. Tenzij dat niet mogelijk was vanwege agressieve hond.
Als mensen niet mee wilden werken waren ze niet welkom, mijn praktijk, ik bepaal.
Ik heb nog ruzie gehad met iemand die ern huisbezoek wou, deed ik toen niet meer. Ze ging een slechte recensie achterlaten ed. Dat mens dat was dus geeneens klant bij mij. Bij haar eigen praktijk kon het wel, maar moest ze een paar uur wachten, zucht.

Ja jeetje, het was voor niemand leuk maar een beetje begrip opbrengen voor een behandelaar, die het vast ook graag anders had gezien, was toch wel het minste dat je kon doen zeg.....

Hier in april 2020 ouwe oma en 2 katten afgegeven, dus dat was wel een bijzondere ervaring.... ik vond wel dat ze er hier in de praktijk (Sommelsdijk en Oude-Tonge) wel heel lief er mee omgingen. Beleid was dat mensen op afspraak hun dier kwamen brengen maar buiten de behandelkamer moesten blijven. Niet erg prettig maar wel begrijpelijk.

Maar toen het op inslapen aankwam deden ze gelukkig niet moeilijk en mocht je wel naar binnen :j
Wel via de achterdeur naar buiten bij nr. 2 die overdag was. Nummer 1 was midden in de nacht.... dus toen was er verder niemand.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:35

CharleyT schreef:
Corona vind ik totaal niet meer interessant, al die ouwe koeien uit de sloot halen.

Same.. daarom begon ik over religie :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 16:37

pien_2010 schreef:
Trump heeft gewoon heel erg veel geluk gehad dat hij het überhaupt kan navertellen. Ik heb niets met je stuk dat dit vooropgezet zou kunnen zijn.
Ik vind wel dat er zeer slecht gereageerd is door de veiligheid mensen.

Nou ??? Hij zou, zoals hij in elkaar steekt, heel veel foto’s van zijn er half afgeknalde oor laten zien, zo veel mogelijk.
Juist het feit dat hij er na een week met een maandverband op z’n oor het er nooit weer over heeft gehad, dat zorgt toch voor steeds meer twijfel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:38

Wranglerbutt schreef:
Cer schreef:

Apart... je komt uiteindelijk dus wel uit bij Blackrock :7

https://www.google.nl/search?q=who+owns ... nt=gws-wiz
https://www.google.nl/search?q=who+owns ... s-wiz-serp
https://www.google.nl/search?q=who+owns ... s-wiz-serp

Blackrock in combinatie met ESG scores is helemaal interessant maar die tunnel ben ik nog niet in gegaan :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:39

Tinka schreef:
Die aanslag op Trump daar heb ik ook wel zo mijn twijfels over hoor. Als hij echt geraakt was door een kogel kan het nooit zo snel genezen. Die hele Amerikaanse politiek is 1 grote show van moddergooien en leugens rond slingeren. Trump is een gevaarlijke gek met maar 1 hersencel. Misschien een goede zakenman, maar absoluut ongeschikt als president.

Ook absoluut geen goede zakenman :n Alles dat hij aanraakt gaat kapot...

Alleen een hele goede con-man. Dat is het enige waar die echt goed in is. Maarja of je dat nou bewonderingswaardig moet vinden...

Hij schijnt wel naar het ziekenhuis gebracht te zijn toch...?
Maar die schijnen er niks over te mogen zeggen, alleen maar die bevriende dokter van hem die "de behandeling" vanuit het ziekenhuis overgenomen heeft, mag er iets over zeggen. En die is volop MAGA en deelde schijnbaar in het Witte Huis pillen zowat uit alsof het snoepjes waren, toen Trump daar de boel zat te vervuilen.