Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Ik zie wel dat veel mensen wel in de groen linkssprookjesbeloftes geloven.
DuoPenotti schreef:Maar pvv en bbb die vertellen allemaal onzin. Die kunnen dat niet waar maken..
DuoPenotti schreef:Echt zo...![]()
Hier gaat weer een kruisje op het topic bij mij.
Zo kortzichtig daar valt toch niks tegen in te brengen.
Wintu succes!
Janneke2 schreef:Persoonlijk heb ik nooit beweerd dat iedereen een tesla zou kunnen betalen.
De subsidie daar op vind ik ook geld dat beter besteed had kunnen worden.
En 5000 kilometer per jaar haal ik ook ruim. Inclusief werk (Fiets en af en toe een huurauto en vooral OV.)
OleJon schreef:Het is duidelijk dat links slecht over verlies kan
robert45 schreef:https://m.youtube.com/watch?v=ZjjbajOR-H4
Een interessant interview op WNL. Blijkbaar hebben er ook veel mensen uit de islamitische hoek gestemd op de PVV.
Elisa2 schreef:Hoezo wordt Kaag geprezen om de energietoeslag?
Dit komt van minister Schouten van de Christenunie:
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... e-inkomens
Volgens mij was Kaag alleen de uitvoerende minister.
Trouwens rechts of links, beide hebben goede ideeen en minder goede ideeen. Laten we vooral over de inhoud blijven praten.
Tango1979 schreef:Ik sta hier echt met mijn oren te klapperen. Bij GL/PvdA gaat de burger er VEEL meer op vooruit dan bij bijna alle andere partijen. En dan zeggen dat ze slecht voor het land zouden zijn economisch, schaam je!!
Eerste is VVD, tweede GL
[ [url=m/ifA1OZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MNGSZ3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Je mag van mij prima zeggen dat je de klimaatplannen slecht vind. Dat de immigratie teruggedrongen moet worden. Maar dat de gemiddelde burger SLECHTER af is bij GL PvdA is gewoon een grote leugen
nps schreef:Wintu schreef:Dat klopt als je het over de kale gasprijs hebt. Alleen heft Nederland nog eens 30 procent aan heffingen over die kale gasprijs en verhoogt die ook nog.
Zucht, neeehee. De overheid verhoogt niet de prijzen, het prijsplafond gaat eraf. De leveranciers verhogen zélf de energieprijzen en mogen dat gewoon doen van onze overheid. Blijft overigens wel staan dat ons gas relatief veel belast wordt, maar dat verminderen van die belasting weer een onverstandige korte termijn oplossing is.
Gunst, dat zeg ik toch telkens, dat de overheid het gas enorm belast, 30 procent maar liefstWintu schreef:En precies om deze houding heb je veel mensen die links niet willen. Het gemakkelijke gepraat van mensen die het kunnen betalen en niks tot amper iets hoeven te laten. Enkel naar de toekomst kijken en niet zien hoe schrijnend de situatie is voor de mensen van nu. En dan hebben we het nog maar niet over oude mensen met enkel een aow en amper toekomst.
Ook op korte termijn zorgden de linkse programma’s voor meer koopkracht voor de midden- en lage inkomens. Althans, bij de programma’s die hun beleid hebben laten doorrrekenen (zie samenvatting CPB en dar artikelen hierover). Het is een misvatting dat investeren in duurzaamheid en langere termijn automatisch betekent dat de rekening bij Jan Modaal komt te liggen.
Ouderen hebben zoiezo niet echt een toekomst, want ze zijn, tsja… oud. Wat wel weer de politiek valt aan te rekenen is het sturen op langer thuiswonen van ouderen. Ze houden allemaal huizen bezet waar de jongeren niet in kunnen wonen en worden door onze goede zorg ook nog eens belachelijk oud. En dat sturen op langer thuisblijven is, jawel - rechts beleid om zorgkosten te drukken.
Ik snap het dus gewoon nog steeds niet zo goed.
Als GL/PVDA het compleet voor het zeggen had en ze de plannen helemaal naar eigen inzicht kunnen uitvoeren misschien. Maar aangezien dat niet zou gebeuren, hebben velen eieren voor hun geld gekozen.
Tja, waar moeten de ouderen van tegenwoordig naar toe verhuizen dan, naar de vele kleine woningen die voor het oprapen liggen?
En breek me de bek maar niet open, over hoe het is om ouderen langer thuis te laten wonen, daar hebben de kinderen van die ouderen hun handen vol aan.
pmarena schreef:Wij zijn met angst en beven met lease EV Peugeotje op vakantie naar Drenthe geweest dit jaar.
Dan moet je dus onderweg 1x 20 minuten aan een snellader staan en dat was geen enkel probleem, even kopje koffie / patatje / broodje / plasje doen en je kan weer
Hier ook geen geld voor een nieuwe EV. Maar met lease en het geld dat je dan bespaart op brandkosten en onderhoud....toch wel interessant
DuoPenotti schreef:Ik zie wel dat veel mensen wel in de groen linkssprookjesbeloftes geloven.
Maar pvv en bbb die vertellen allemaal onzin. Die kunnen dat niet waar maken..
Echt zo...![]()
Hier gaat weer een kruisje op het topic bij mij.
Zo kortzichtig daar valt toch niks tegen in te brengen.
Wintu succes!
Wintu schreef:pmarena schreef:Wij zijn met angst en beven met lease EV Peugeotje op vakantie naar Drenthe geweest dit jaar.
Dan moet je dus onderweg 1x 20 minuten aan een snellader staan en dat was geen enkel probleem, even kopje koffie / patatje / broodje / plasje doen en je kan weer
Hier ook geen geld voor een nieuwe EV. Maar met lease en het geld dat je dan bespaart op brandkosten en onderhoud....toch wel interessant
Misschien leuk om dat te doen op vakantie, maar als je veel rijdt voor werk is dat toch niet te doen.
Wat voor actieradius heeft de peugeot dan en hoeveek pk en wat voor type?
Nikass schreef:Floooo dat heeft Timmermans niet gezegd.
En als jij minder belasting op arbeid gaat betalen ga je er normaal gesproken op vooruit
Wintu schreef:Janneke2 schreef:Meid, doe niet telkens zo denigrerend.@Wintu: mijis niet zo duidelijk wat jij niet snapt...
Citaat:Het probleem is juist dat mensen zoals jij het niet willen snappen, snap je?
Citaat:Ik ga ook niet meer op je reageren, want je irriteert me mateloos met je hautaine houding.
Avalanche schreef:Wat mij een beetje irriteert aan de EV-discussie: prima als je er niet aan wilt he, helemaal zelf weten, en een auto doorrijden die gewoon goed is vind ik een duurzame keuze.
Maar een keuze baseren op misinformatie vind ik gewoon stom. Argumenten zoeken omdat je iets niet wilt, die dus gewoon niet kloppen vind ik idioot. Zeg dan liever gewoon dat je het niet wilt, of zoals DP dat je hem te duur vindt. Dat is eerlijk en die eerlijkheid waardeer ik. Maar ik vind het helemaal vreemd om een range van 1000 km te verwachten bij een EV als een brandstofauto die ook niet heeft.DuoPenotti schreef:Dan heb je wel een snellader aan je huis, gewoon stekker in het stopcontact doet dat niet.
Nee sorry, dat is idd op een snellader. 's Nachts laadt hij langzaam op idd.DuoPenotti schreef:En mijn yaris tank ik pas bij 850 op de teller...dus waar die 500 Vandaan komt?
Gemiddelde cijfers van alle auto's
germie schreef:[
De mijne, een Octavia haalt 1080-1100 op een tank.
Daarnaast, als ik naar de Lot in frankrijk rij, 1235km, dan doe ik dat in m'n uppie in ongeveer 12.5-13 uur, mits er geen files staan. Dit is dan met rustpauzes en tanken. Dat red je absoluut niet met een ev.
Ik rij van boven Groningen tot onder Parijs op 1 tank. Dan heb ik voordat ik daar ben nog 1-2 keer geplast (paar minuten, thee koop ik niet onderweg, heb m'n eigen drinken bij me, is goedkoper).
Als je zo'n afstand wilt rijden met een ev, dan heb je stress of je wel kunt laden, of de laadpalen niet bezet zijn, en 20 minuten verplciht moeten wachten voor slechts 80% vind ik echt te lang. Het moet in 5 minuten naar 100%, net als met een brandstofauto. Kennelijk is bij veel bokkers tijd geen geld.
irmaz schreef:Voor de liefhebbers die zich wat meer in de mensen achter de onlangs meest gekozen partij van Nederland willen verdiepen:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... ingle=true