Wij hebben een beschermde woonvorm/ zorgboerderij dagbesteding. Wij vangen vnl dieren vanuit de industrie of slachterij op voor een tweede kans

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Horseloverl schreef:Lianne007 schreef:@horselover; wij hebben schapen voor de hobby. Fokken/dekken niet dus dat scheelt.
Wij hebben een beschermde woonvorm/ zorgboerderij dagbesteding. Wij vangen vnl dieren vanuit de industrie of slachterij op voor een tweede kans
Ooooh fijn!! Hoop dat ze er goed door mogen komen!
loulou schreef:Mijn hamel lijkt alweer opgeknapt. Hij loopt nog wel stram, maar verder eet hij weer goed en loopt weer. Gelukkig een milde vorm dus
Leuk lianne, welke regio zitten jullie ?
Horseloverl schreef:Wat klote, hoop voor je dat er niet meer volgen.
Hier is het heel raar. 1tje was vrijdag aan het zeveren, gister niks aan de hand en leek fit, net weer zeveren. Heel vreemd. Loopt nog wel zo fit door de wei heen dat ze niet te pakken is maar er komt elke kuch wel een halve liter slijm naar buiten. Hebben er al meer gehad zo en vaak lost het zichzelf op maar dit is een beeld wat ik niet ken van vorig jaar. Wij hebben nu niks op de gewrichten qua klachten dus het lijkt alsof het virus zich nu via de luchtwegen naar buiten drukt
Nimmy schreef:Hier een aantal ziek gehad, de meeste zijn opgeknapt alleen een lam staat nog erg slecht, is erg sloom en ligt ontzettend veel. Eet en drinkt nog wel, dus hopelijk gaat die het redden, maar ben er bang voor.
Voor degene die ab geven, vanwaar die keuze gezien het een virus is. Onze dierenarts raadt enkel pijnstillers/ ontstekingsremmers aan en geen ab.
Lianne007 schreef:Horseloverl schreef:Wat klote, hoop voor je dat er niet meer volgen.
Hier is het heel raar. 1tje was vrijdag aan het zeveren, gister niks aan de hand en leek fit, net weer zeveren. Heel vreemd. Loopt nog wel zo fit door de wei heen dat ze niet te pakken is maar er komt elke kuch wel een halve liter slijm naar buiten. Hebben er al meer gehad zo en vaak lost het zichzelf op maar dit is een beeld wat ik niet ken van vorig jaar. Wij hebben nu niks op de gewrichten qua klachten dus het lijkt alsof het virus zich nu via de luchtwegen naar buiten drukt
Ik heb er hier ook 1, heel erg kortademig. Geen slijm. Wel af en toe een kuch. Hoge koorts gehad tegen de 42. Novem draxxin en rapidexon spuiten, sinds vandaag slecht ; stram, slecht eten en pijn, dikke snuit, haar ogen zijn rood doorlopen. Ligt steeds meer. Ik ben er zelf beroerd van en dierenarts alweer gebeld.
De andere was zwaar kreupel, slecht eten en pijn. 5 dagen novem en antibiotica en heb ik er door.
Wat een verschillende verschijnselen, herkennen jullie dit ??
bruine schreef:hoe is het afgelopen horseloverl met de schapen die ontschoening hadden ? hier hebben wij er ook een paar gehad vorig jaar en die hebben het niet overleefd , dit jaar hadden wij een 1 en die kwam er door , leek er ook geen last van te hebben maar had gewoon een soort stomp ipv hoef . in overleg met de dierenarts hebben we haar inlaten slapen .
het vacicin geeft idd bij sommige een milder verloop , je weet alleen nog niet wat het straks voor invloed gaat hebben op de vruchtbaarheid en in het voorjaar gezond geboren lammetjes . en dan bedoel ihet BT virus . dit jaar hadden wij veel guste schapen en dood geboren (voldragen) lammetjes .