Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 06:52

_San87_ schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... vang-regio

Onderzoek naar migratieproblematiek en de voorkeur voor opvang. Ik moet zeggen, ik voel er ook wel wat voor mensen in hun regio op te vangen en van daaruit asielaanvraag te regelen.

Slechts 12 procent van de ondervraagden is echt tegen het opvangen in de regio.
Je zou haast denken dat politiek Den Haag een keer wakker zou moeten worden, en het besef er komt dat het niet meer mogelijk is om de dagelijkse instroom aan te kunnen in dit kleine landje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 07:20

Het geeft iig aan dat er onder de bevolking geen draagvlak lijkt te zijn voor het huidige asielbeleid.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 08:28

Wij zitten niet zo ver van Budel af en eerder ook Weert.
En dat het draagvlak er niet meer is is niet vreemd.
Weert is al dicht door de ellende die het gaf, Budel geeft nog elke dag ellende en mensen enwinkeliers zijn het al jaren spuugzat. En dan kun je zeggen het is maar een kleine groep, maar als een kleine groep veel criminaliteit geeft, overlast, intimidatie, en er word maar op een softe tissue manier wat aan gedaan zakt het draagvlak vanzelf.

Ik zeg ook al jaren, doe het in de buurt of anders Europees waarmee ik mee bedoel dat niet zowat alles in Duitsland en Nederland terecht komt, maar daar waar plaats is. Laat ook het land de kosten niet voor een groot deel dragen maar uit een Europese pot die dan ook alle kosten betaald, de opvang, de zorg, de beveiliging, alles.
Wij zijn simpelweg het dichtstbevolkt, maar ook het duurste.
Met 1 Euro hier doe je veel minder dan 1 Euro in een ander land.

Daarnaast vluchtelingen zonder geld of lichamelijk ongemak kunnen de reis hierheen niet eens maken. Dus de schrijnendste gevallen bereik je niet.
Met in de regio wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 08:30

_San87_ schreef:
Ik moet zeggen, ik voel er ook wel wat voor mensen in hun regio op te vangen en van daaruit asielaanvraag te regelen.

Het zou de meest logische aanpak zijn. Naast dat het goedkoper is, schakel je ook nog eens de mensenhandelaren uit die nu goud geld verdienen en heb je geen problemen meer met uitzetten nadat de aanvraag afgekeurd is.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 08:31

Popstra schreef:
Engeland volgt nu Denemarken met dezelfde regels voor asielzoekers.

Bootvluchtelingen worden terug gezet per vliegtuig naar Ruwanda ( waar het veilig is) en moeten daar een asiel procedure afwachten. Krijgen ze die dan moeten ze daar ook blijven. Worden daar in hotels e.d geplaatst.

Engeland betaald daar 140 mill € voor, wat goedkoper is dan ze in eigen land op te vangen.

Reken maar ze dan 2x na denken voor ze de stap ondernemen.

Geweldig! Hopen dat West Europa snel volgt!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 08:43

elnienjo schreef:
Popstra schreef:
Engeland volgt nu Denemarken met dezelfde regels voor asielzoekers.

Bootvluchtelingen worden terug gezet per vliegtuig naar Ruwanda ( waar het veilig is) en moeten daar een asiel procedure afwachten. Krijgen ze die dan moeten ze daar ook blijven. Worden daar in hotels e.d geplaatst.

Engeland betaald daar 140 mill € voor, wat goedkoper is dan ze in eigen land op te vangen.

Reken maar ze dan 2x na denken voor ze de stap ondernemen.

Helemaal mee eens!
Nu Den Haag nog :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:14

chanicha schreef:
elnienjo schreef:

Helemaal mee eens!
Nu Den Haag nog :j

Ik neem aan dat genoemd onderzoek wel meegenomen gaat worden in de debatten over migratieproblematiek.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:16

Als ik dan lees dat zelfs vandaag de kranten ook nog vol staan van meer verdelen in Nederland en gemeenten verplichten heb ik er een hard hoofd in

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:37

En dan willen ze ook nog het schorum uit de Franse banlieu's importeren, alsof we nog geen schorum genoeg in ons land hebben (laat staan woningen ervoor)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:42

elnienjo schreef:
En dan willen ze ook nog het schorum uit de Franse banlieu's importeren, alsof we nog geen schorum genoeg in ons land hebben (laat staan woningen ervoor)

Ze zijn in de kamer ook alles behalve positief over het idee.
Laten ze eerst maar eens zorgen dat de werkloze jeugd vanuit Nederland aan de slag gaat.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:08

Nee dat zal ook vast ook niet gaan komen, maar de droeftoeter die al zoiets kan verzinnen moet toch per direct eruit geflikkerd worden?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:13

Nee DP want dat is sielug want de jeugd is al zo druk :x
Heb onze dochters grootgebracht met het vooruitzicht dat zodra ze een baantje mochten ze dat gingen doen en nooit een probleem mee gehad.
Niet dat ik het alleen maar goed heb gedaan maar hoe het nu gaat :n

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 18:16

_San87_ schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... vang-regio

Onderzoek naar migratieproblematiek en de voorkeur voor opvang. Ik moet zeggen, ik voel er ook wel wat voor mensen in hun regio op te vangen en van daaruit asielaanvraag te regelen.

Dat heeft zoveel voordelen dat het allang geregeld had geweest, ware het niet dat er ook in ons land gruwelijk veel geld verdiend wordt door instanties aan asielzoekers.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:00

Van mij mogen ze ze allemaal verschepen naar een ver land, helemaal degenen die alláng weg hadden moeten zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 20:01

Wie bepaald eigenlijk dat NL die hele stroom MOET opnemen? Ik bedoel als het vol is en ze op een stoel moeten slapen dan is dat toch zo klaar als een klontje!?

Waarom blijven ze maar komen??

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:04

Ze blijven komen omdat ze hier de procedure langdurig kunnen traineren en ondertussen kost en inwoning krijgen.
We moeten snel naar Deens model.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:05

Popstra schreef:
Wie bepaald eigenlijk dat NL die hele stroom MOET opnemen? Ik bedoel als het vol is en ze op een stoel moeten slapen dan is dat toch zo klaar als een klontje!?

Waarom blijven ze maar komen??

Omdat ze direct een advocaat krijgen toegewezen.
Ze recht hebben op leefgeld, gratis medische zorg, gratis reisproducten enz.
Als de procedure vetraging oploopt krijgen ze financiele compensatie.
En als ze een verblijfsvergunning krijgen krijgen ze voorrang op een woning.

Zelfs elders in europa is het niet zo gek als hier.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 21:22

Idioot zeg!!
Dat ze dat maar rap veranderen!
Weet nog hoe snel de wetswijziging erdoor was en wij onze winkel moesten sluiten. Dan moet dit toch ook niet zo een probleem zijn!?
Maarja, D66 he...

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 17:46

DuoPenotti schreef:
Ik zeg ook al jaren, doe het in de buurt of anders Europees waarmee ik mee bedoel dat niet zowat alles in Duitsland en Nederland terecht komt, maar daar waar plaats is. Laat ook het land de kosten niet voor een groot deel dragen maar uit een Europese pot die dan ook alle kosten betaald, de opvang, de zorg, de beveiliging, alles.

Daarnaast vluchtelingen zonder geld of lichamelijk ongemak kunnen de reis hierheen niet eens maken. Dus de schrijnendste gevallen bereik je niet.
Met in de regio wel.

Zo komen de rare verhalen de wereld in. Check jij ooit weleens wat je zegt? Nederland neemt maar een klein percentage op. Italie, Spanje, Frankrijk, Zweden, Griekenland, Turkije daar gaan de grote aantallen heen.
In 2020 zijn er iets meer dan 500 duizend vluchtelingen naar Europa gekomen en daar heeft Nederland er maar 20.000 opgevangen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 18:50

Heb je qua oppervlakte weleens vergeleken dan?
De landen die jij noemt zijn ook veel groter als Nederland en niet zo dicht bevolkt, daarbij is hier al jaren woningnood.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:04

Benzz schreef:
DuoPenotti schreef:

Met in de regio wel.

Zo komen de rare verhalen de wereld in. Check jij ooit weleens wat je zegt? Nederland neemt maar een klein percentage op. Italie, Spanje, Frankrijk, Zweden, Griekenland, Turkije daar gaan de grote aantallen heen.
In 2020 zijn er iets meer dan 500 duizend vluchtelingen naar Europa gekomen en daar heeft Nederland er maar 20.000 opgevangen.

In Nederland komen er 1000 per week binnen en een groot deel krijgt na 5 jaar traineren gewoon een paspoort kado zonder dat ze Nederlands spreken of geïntegreerd zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:37

elnienjo schreef:
In Nederland komen er 1000 per week binnen en een groot deel krijgt na 5 jaar traineren gewoon een paspoort kado zonder dat ze Nederlands spreken of geïntegreerd zijn.

Ongeveer 14000-15000 per jaar krijgen een tijdelijke verblijfsvergunning.

https://www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossie ... nederland-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 07:04

In Utrecht krijgen statushouders 6 weken lang voorrang op een sociale huurwoning.

Wat is dat toch met dat pappen en nathouden in dit land... Bouw in godsnaam woningen bij en zet uitgeprocedeerde asielzoekers terug naar eigen land.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 07:56

En veel strengere toelatingseisen handhaven want ho is ho!
Ze hebben niet in de gaten dat ze de weerzin tegen asielzoekers alleen maar aanwakkeren want heb nog nooit gehoord van een land die zulke achterlijke dingen doet :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 07:57

_San87_ schreef:
In Utrecht krijgen statushouders 6 weken lang voorrang op een sociale huurwoning.

Wat is dat toch met dat pappen en nathouden in dit land... Bouw in godsnaam woningen bij en zet uitgeprocedeerde asielzoekers terug naar eigen land.

Dit schijnen ze wel afgesproken te hebben met het rijk.
Maar dan moet er wel personeel en materiaal zijn...