Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 09:50

Dat Peter is neergeschoten door een sukkeltje dat het voor weinig doet staat er helaas niet los van.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 09:57

Peter R is tegenstander van de doodstraf (zei hij o.a. in de podcast van Ruud de Wild). Dus misschien beter om die discussie in een ander topic te voeren.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:00

Mocht hij genezen is zijn mening daarover en over beveiliging misschien wel anders... Wie zal het zeggen.

1 ding is zeker Nederland is niet opgewassen tegen dit soort zware criminelen en Peter heeft dat helaas mogen ondervinden.

Maar ik zal er over ophouden al vind ik dit hier gewoon horen. Het is aan elkaar verbonden.
Want over Peter is weinig te zeggen nu alles is wat dat betreft al gezegd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:01

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:06

Ik vind ze echt op elkaar lijken hoor!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:08

Ja, ik ook! Je ziet duidelijk zijn vader in hem terug :j

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:09

Wat een mooie foto!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:11

Is toch vreselijk als je je vader zo ziet liggen :(:)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:15

DuoPenotti schreef:
Dat Peter is neergeschoten door een sukkeltje dat het voor weinig doet staat er helaas niet los van.

Voor weinig doet?

Dat weet je niet, misschien heeft hij niet eens in opdracht gehandeld? Misschien heeft hij er heel veel voor gekregen?

En inderdaad een mooie foto, maar ik vind hem juist niet echt op zijn vader lijken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:20

Op andere foto's is de gelijkenis wel echt duidelijk, viel me van de week op. Die neus enzo :j

Ik zou trouwens niet graag in Vught wonen, dicht bij die EBI..... of je zal er werken.... doodeng joh -O-

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:28

verootjoo schreef:
Uit onderzoek is gebleken dat strengere straffen en de doodstraf niet leidt tot minder misdaad.

Precies dit. Hoe cru het ook is... -O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:32

pmarena schreef:
Op andere foto's is de gelijkenis wel echt duidelijk, viel me van de week op. Die neus enzo :j

Ik zou trouwens niet graag in Vught wonen, dicht bij die EBI..... of je zal er werken.... doodeng joh -O-

Wij wonen er redelijk dichtbij. Wel in een ander dorp, maar we zouden het absoluut merken wanneer er iemand is ontsnapt (politiehelicopters etc).
Ik ken ook iemand die er heel dichtbij woont, maar zij zegt dat ze zich juist heel veilig voelt omdat er juist zoveel beveiliging in de omgeving is ivm de EBI.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:34

Je zou er beveiliger zijn voor 12 euro bruto per uur....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:38

Ik heb geen idee wat hun salaris is, maar ik zou het voor geen goud doen..... ligt er straks ineens een raket in je nek van wat "vriendjes".....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:39

Voor zover ik weet is er nog nooit iemand uit de EBI ontsnapt, klopt dat?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:41

pmarena schreef:

Wonen er redelijk in de buurt maar gisteren toevallig met mijn man over gehad... Ik denk hoe dichter je er bij woont hoe minder de kans is dat een voortvluchtige in de buurt van de gevangenis blijft en juist er van vanaf zal gaan. Dus in dat opzicht zou je veiliger moeten zijn

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:43

StalNollie schreef:
pmarena schreef:

Wonen er redelijk in de buurt maar gisteren toevallig met mijn man over gehad... Ik denk hoe dichter je er bij woont hoe minder de kans is dat een voortvluchtige in de buurt van de gevangenis blijft en juist er van vanaf zal gaan. Dus in dat opzicht zou je veiliger moeten zijn

Dat denken wij inderdaad ook! Ik denk dat je daar in de omgeving juist heel veilig woont.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:46

Nou dat dichtbij zou ik vooral spannend vinden in de categorie rondvliegend wapentuig, als ze met een legertje zouden komen om wat kopstukken er uit te breken.... Of gewoon wat mensen uit hun huis trekken als wisselgeld....

Maar laten we maar hopen dat zoiets niet gebeurt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:46

Niobe schreef:
Het enige verschil is dat er 25 jaar geleden de berichtgeving wat minder snel ging

De berichtgeving inderdaad en ze deden het iets subtieler.
Minder vaak op klaar lichte dag. Niet in een auto met kinderen.

Maar 20 jaar geleden gebeurde het ook inderdaad wel.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:35

Volgens mij is het grootste verschil met vroeger de (snelheid) van berichtgeving. Bij iets heftigs hoorde je het op zijn vroegst bij het acht uur journaal of las je het de volgende dag in de krant.
Nu lees je het binnen 2 minuten op alle kanalen en is er geen ontkomen aan. Ik denk dat dat wel veranderd is en er ook voor zorgt dat het lijkt alsof er nu veel meer criminaliteit is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:42

Er is natuurlijk al heel wat vooraf gegaan voordat Nederland zo diep is gezonken. Decennia lang een war on drugs voeren die alleen maar zware criminaliteit in de kaart speelt. Een overheid die weigert om iets aan de preventieve kant te doen. Dat zoiets niet werkt heeft de geschiedenis ons inmiddels al geleerd in de VS. Eerst met de drooglegging van alcohol en later nog weer eens exact dezelfde fouten gemaakt met drugs. En nu is Nederland dus in die valkuil gevallen.

Om dit op te lossen moeten ze als stap 1 de oorzaak aan pakken. Daar had Peter R de Vries gelijk aan. Daarna kan men pas gaan beginnen met de ontstane rotzooi op te gaan ruimen die hierdoor ontstaan is. Waar de overheid nu mee bezig is dat is dweilen met de kraan open.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:08

En de oorzaak is? In mijn ogen nog altijd de mensen die drugs gebruiken. En ja, dat zijn ook mensen die een pilletje nemen op een festival. Die werken ook mee aan ondermijning.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:18

Fitzroy schreef:
En de oorzaak is? In mijn ogen nog altijd de mensen die drugs gebruiken. En ja, dat zijn ook mensen die een pilletje nemen op een festival. Die werken ook mee aan ondermijning.

Legaliseren. Mensen gebruiken het toch wel, en dat zorgt voor een hoop minder criminaliteit

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:23

Zijn er inmiddels nieuwe berichen over hoe het met Peter gaat?

Via de media heb ik meegekregen dat er 5 x geschoten is, en dat Peter in zijn hoofd geraakt is, maar is hij verder nog ergens geraakt?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:38

Ik neem aan dat ze dat nergens laten uitlekken, als is het maar om geen info in de schoot van daders etc te werpen