Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Maar als je dit dan weer leest is het toch echt wel slecht gesteld met de mentaliteit van mensen die ,zogenaamd, van dieren houden...
Hoe kun je??
https://www.parool.nl/amsterdam/amsterd ... ~bae3234b/
Het ging ook om kleine huisdieren toch!? Denk dat ik dit erger vind dan een paard wat maar 4 uur/dag buiten komt maar wel alle liefde en goede verzorging geniet!
Popstra schreef:
ruitje schreef:Popstra schreef:
Ik hoop dat al die betweters hier dit ook lezen.
Boeiend stuk, bedankt voor het delen!
Betreft de visserij, wat ik vooral krom vind is het eerst verbieden van de pulsvisserij, dus al die boten weer omgezet naar netvisserij en dan zeggen: ja, mag ook niet meer moet beter voor het milieu. Had dan die pulsvisserij niet verboden denk ik dan
Ik denk dat vissers inderdaad nog minder aanwezig zijn in het debat dan boeren, maar ik vind er ook wat van dat het in de media/door milieuorganisaties niet gedeeld word.
Wel gister op RTL nieuws dat het vlees duurder moet worden maar niet dit nieuws. Vind ik vreemd. Dit is toch een onwijze stap en betekent ook echt iets voor de Noordzee, dat zou toch nieuws moeten zijn
Dinopino schreef:Zou het niet leuker en misschien zinvoller zijn, om zich te concentreren op je eigen omgeving en wat je jezelf aan kan bijdragen om hier in verandering te brengen. Je helpt niemand ermee om je te concentreren op wat je denkt dat er allemaal mis is. Vroeger was het normaal dat kinderen geslagen werden. Zo groeide je op, dat hoort erbij. Het heeft lang geduurd voordat daar een switch kwam. Omdat we het niet anders kennen wil niet zeggen dat het goed is.
Maar het via regels op willen leggen van maatregelen is onzinnig. Waarom heb je regels nodig om te beseffen dat iets niet klopt. Hoe krijg je iemand ergens enthousiast voor. Ik denk niet door regels op te leggen.
Artikel van de hoefslag klinkt raar met dat woord "dierenliefhebberij"
pmarena schreef:Overigens ik zie meerdere keren in het topic genoemd worden dat Nederland minder boeren zou willen.
Is dat zo, is die uitspraak op concrete uitspraken gebaseerd of is dat meer een soort onderbuikgevoel...?
Citaat:Vandaag een gesprek met de @Kinderombudsman en een debat over fosfaatrechten. Over hoeveel koeien Nederland kan dragen en welke boeren we willen houden.
Tiepfoudt schreef:Nee echt, wie is hier nu deNazi? Fijne lui hoor daar op links![]()
Nog even los van het feit dat als je boeren vervangt door buitenlanders/moslims/joden/o.i.d. de wereld te klein was geweest... Het zijn precies dit soortranddebielenpolitici die de boel lopen te polariseren, waardoor ik inderdaad het gevoel krijg dat 'Nederland minder boeren zou willen'. Deze tweet staat trouwens niet op zichzelf. Continu zijn Bromet (en De Groot, Ouwehand) bezig om de Nederlandse burger op te stoken tegen ons d.m.v. halve waarheden, regelrechte leugens en sinds gisteren zelfs met pure discriminatie. Dus nee, van onderbuikgevoel is geen sprake.
Of is deze reactie ook weer te allergisch naar jouw zin?
pmarena schreef:Tiepfoudt: de algehele nare toon van je post ontneemt me überhaupt de zin om er energie in te steken eerlijk gezegd...
Dinopino schreef:Of het haalbaar is natuurlijk. Het vergt gewoon van ieder een omdenkproces. We zijn er mee opgegroeid.
Niemand heeft bewust hier voor gekozen. Gelukkig houden de nieuwe generaties al minder vogels in kooitjes. Ons wordt verteld dat er ONgedierte zijn en ONkruid. Op deze manier gaan we ook met die dingen om. Dat insecten wel degelijk een functie voor ons hebben is niet duidelijk bij iedereen. Zo wordt het ons nooit geleerd. Met de bijen begint er nu al langzaam een proces. Dat bloemen ook een functie hebben, en dat het straatbeeld steeds meer verandert in steen en voedselloos voor insecten en vogels.
Grasmaaien is zeer belangrijk, zodt het beetje natuur in de tuin er ook netjes uitziet. Je ziet dat bij jezelf beginnen, en dat kan ook op een balkon al heel veel kan veranderen. Het negatief benaderen, stuurt een ander in de verdediging. Leef zelf het goede voorbeeld. Er is bijvoorbeeld een dorp aan de woestijn, ik dacht in Indie, die respecteert de bomen en de dieren die er leven. Bomen worden niet omgehakt. En wanneer ze hout nodig hebben leggen ze kilometers af om dood hout te verzamelen. De dieren die daar leven mogen niet afgeschoten worden en ze doen er alles aan om ook te voorkomen, dat mensen van buitenaf op de dieren jagen.
Cer schreef:Ach ik merk het in mijn omgeving ook... de mensen die het meest anti-vlees/anti-boer zijn zijn de mensen die het minst met 'hun poten in de modder hebben gestaan'.. (ik zeg hiermee niks over anderen, maar over mijn omgeving). De dames die vroeger in hun coorporate leven de hele wereld overvlogen, alles hebben gedaan wat ze leuk vonden en toen zij er klaar mee waren geswitched zijn naar ... mindfullnes, meditatie, hallucogenen en vega .. ondertussen een groot huis met betonnen voor-/achtertuin (want IEUW onderhoudt en beestjes) en klagen dat de boom van de buren zon tegenhoudt.. (dit geldt niet voor allemaal, maar voor een aantal die ik ken). Over paarden zeggen ze "oh dat stinkt wel".. echt.. werkelijk..
Tiepfoudt schreef:Ja, ik heb getwijfeld of ik de Nazi-vergelijking er weer bij moest halen. Toch vond ik deze tweet van Bromet zó triest, dat ik het wel deed. Namelijk om een punt te maken. Wij werden hier in dit topic vergeleken met Nazi's. Daarop wordt (imo logischerwijs) fel op gereageerd, maar die reacties werden als 'allergisch' en 'jammer' bestempeld. Oké prima, een beetje meer ruggengraat kweken dus. Maar, blijkbaar gaat het hier om eenrichtingsverkeer. Wij moeten ons gedwee laten vergelijken met 1 van de ergste mensensoorten die de wereld ooit gekend heeft en toch eigenlijk wel toegeven dat de manier waarop wij met onze dieren omgaan wel wat weg heeft van de manier waarop de Nazi's joden (en zigeuners, gehandicapten, etc.) behandelden. Tegelijkertijd wordt van ons verwacht wel met fluwelen handschoenen de discussie te voeren. Wist ik veel
pmarena schreef:Tiepfoudt: de algehele nare toon van je post ontneemt me überhaupt de zin om er energie in te steken eerlijk gezegd...
Dat snap ik heel goed. Ik had ook weinig zin om inhoudelijk in te gaan op de posts waarin wij werden vergeleken met Nazi's of waarin werd aangegeven dat de vergelijking wel begrepen werd. En dat was nu precies de bedoeling van mijn te provocerende post, om te laten zien hóe polariseren werkt. Deze politici ontnemen mij de zin om met milieu/klimaatorganisaties te praten/denken/brainstormen over hoe wij ons bedrijf verder kunnen verduurzamen. Omdat ze mij het gevoel geven dat wat binnen onze (financiële) mogelijkheden ligt nooit, maar dan ook echt nooit, genoeg voor hen zal zijn. Het is pas genoeg als wij in onze stal 10 gehoornde koeien met kalf aan de voet hebben die 24/7 naar buiten kunnen om hun kostje bij elkaar te scharrelen in een kruidenrijke bloemenweide. Lijkt me best leuk hoor, daar niet van. Maar voordat het zover is, zijn wij failliet
Hm, dat haal ik er nu niet perse zo uit...Citaat:En het verbaasd me op Bokt alleen maar nog meer dat het blijkbaar weinig mensen nog iets kan schelen en ze het zo wel allemaal best vinden. Dan ben je echt je eigen straatje aan het goedpraten.