Nieuwe dierenwet veehouderij en huisdieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Nieuwe dierenwet veehouderij en huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 08:28

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 08:30

Popstra schreef:
Maar als je dit dan weer leest is het toch echt wel slecht gesteld met de mentaliteit van mensen die ,zogenaamd, van dieren houden...

Hoe kun je??

https://www.parool.nl/amsterdam/amsterd ... ~bae3234b/

Het ging ook om kleine huisdieren toch!? Denk dat ik dit erger vind dan een paard wat maar 4 uur/dag buiten komt maar wel alle liefde en goede verzorging geniet!

Diep triest en zo voorspelbaar zijn mensen. Maar vind je dit echt erger dan een paard dat zijn leven lang 20 uur van de 24 opgesloten staat?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:04

Popstra schreef:

Die komt op mij heel erg over als 'Wij willen graag op de oude voet verder gaan en niets aanpassen dus komen we hiermee'.
Als je denkt dat je je dieren dierwaardig en ethisch verantwoord huisvest en behandeld zou je niet bang moeten zijn voor de nieuwe wet, zo wel, dan moet je eens ernstig achter je oren krabben en nadenken over je prioriteiten. Er is zo veel wat 'traditie' of 'cultureel erfgoed is' en daarom maar geaccepteerd moet worden (stierenvechten bijvoorbeeld), laten we vooral het houden van huisdieren op onacceptabele wijze niet op net zo'n manier in stand willen houden.

ruitje schreef:
Popstra schreef:

Ik hoop dat al die betweters hier dit ook lezen.

Boeiend stuk, bedankt voor het delen!

Betreft de visserij, wat ik vooral krom vind is het eerst verbieden van de pulsvisserij, dus al die boten weer omgezet naar netvisserij en dan zeggen: ja, mag ook niet meer moet beter voor het milieu. Had dan die pulsvisserij niet verboden denk ik dan :+

Ik denk dat vissers inderdaad nog minder aanwezig zijn in het debat dan boeren, maar ik vind er ook wat van dat het in de media/door milieuorganisaties niet gedeeld word.

Wel gister op RTL nieuws dat het vlees duurder moet worden maar niet dit nieuws. Vind ik vreemd :) . Dit is toch een onwijze stap en betekent ook echt iets voor de Noordzee, dat zou toch nieuws moeten zijn :o

Het overgaan op pulsvissen was toch ook een gok waarvan al bekend was dat het mogelijk/waarschijnlijk verboden zou worden? Meen ik me te herinneren in elk geval, dat het eigenlijk al wel bekend was dat de kans groot wat dat het niet zou mogen maar bij wijze van proef wel gedaan werd.
Wel heel raar dat dit inderdaad niet op het nieuws is. Zal wel pas komen als mensen gaan miepen dat hun kibbeling of gebakken scholletje opeens duurder is geworden.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:06

Zou het niet leuker en misschien zinvoller zijn, om zich te concentreren op je eigen omgeving en wat je jezelf aan kan bijdragen om hier in verandering te brengen. Je helpt niemand ermee om je te concentreren op wat je denkt dat er allemaal mis is. Vroeger was het normaal dat kinderen geslagen werden. Zo groeide je op, dat hoort erbij. Het heeft lang geduurd voordat daar een switch kwam. Omdat we het niet anders kennen wil niet zeggen dat het goed is.
Maar het via regels op willen leggen van maatregelen is onzinnig. Waarom heb je regels nodig om te beseffen dat iets niet klopt. Hoe krijg je iemand ergens enthousiast voor. Ik denk niet door regels op te leggen.

Artikel van de hoefslag klinkt raar met dat woord "dierenliefhebberij"

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:22

Dinopino schreef:
Zou het niet leuker en misschien zinvoller zijn, om zich te concentreren op je eigen omgeving en wat je jezelf aan kan bijdragen om hier in verandering te brengen. Je helpt niemand ermee om je te concentreren op wat je denkt dat er allemaal mis is. Vroeger was het normaal dat kinderen geslagen werden. Zo groeide je op, dat hoort erbij. Het heeft lang geduurd voordat daar een switch kwam. Omdat we het niet anders kennen wil niet zeggen dat het goed is.
Maar het via regels op willen leggen van maatregelen is onzinnig. Waarom heb je regels nodig om te beseffen dat iets niet klopt. Hoe krijg je iemand ergens enthousiast voor. Ik denk niet door regels op te leggen.

Artikel van de hoefslag klinkt raar met dat woord "dierenliefhebberij"

Ja graag, maar is dat haalbaar?
Ik denk dat er altijd mensen zullen zijn die alleen aan zichzelf denken en wel de zee leeg zullen vissen zonder er bij na te denken dat de vissers in de toekomst helemaal niks meer te vissen hebben. En wat dat doet met ander leven in zee.

Engeland heeft al een no go area en daar is de zee(bodem) heel goed aan het herstellen. Een regel ook maar ja, blijkbaar nodig.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:45

Pulsvisserij was ook nog niet voldoende wetenschappelijk onderzocht en het ging ook om de grote schaal waarop het toegepast werd.

"De EU liet bij het afkondigen van de visserijverordening nog een muizengaatje open: als wetenschappelijk bewezen is dat pulsvisserij geen ecologische schade veroorzaakt, kan het verbod herzien worden."

In België alleszins stond het onderzoek naar de gevolgen van pulsvisserij echt nog in de kinderschoenen. oa overleving van de bijvangst (denk hierbij niet enkel aan andere vissen, maar ook het klein grut, zoals garnalen, krabben, zeesterren,...) en ook de beschadiging aan vis die het wel overleeft (zweervorming bij platvissen).

De Belgische hengelaars (niet enkel recreatief, op sommige vissoorten wordt met de hengel gevist, wat een duurzame manier van vissen is; geen bijvangst en geen bodemberoering) waren echt niet gelukkig met de Nederlandse pulsvissers. Het is geen zwart-wit verhaal.

Zelf denk ik inderdaad dat, na voldoende onderzoek, kleinschalige pulsvisserij een alternatief kan zijn voor boomkorvisserij.

Een 10% no go zone zou echt het minimum moeten zijn. Tempo waarop de bodem nu kapot gemaakt wordt, is anders niet meer te herstellen. 1/5de van de Noordzee was vroeger bedekt met oesterbanken (die dan kraamkamers/foerageer en schuilplek voor vissen waren), quasi alle oesterbanken (toch zeker in België) zijn nu gewoon verdwenen.

Triestige vind ik dat iets dat eigenlijk ook invasief is voor de zee en bodemverstoring veroorzaakt, windmolens offshore plaatsen, een overduidelijke netto winst voor de natuur is. Resultaat van 10 jaar lang monitoring: florerend schelpdierleven, rifvorming, vestiging van anemonen, koralen,... aantrek van oa kabeljauw, grote toename visbestand, zelfs toename van de vangsten bij vissers rondom het windmolenpark (voor cijfers: https://odnature.naturalsciences.be/winmonbe2013/report ) met als enige reden: uitsluiting van de visserij. Want het is verboden om tussen de windmolens te vissen.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:05

pmarena schreef:
Overigens ik zie meerdere keren in het topic genoemd worden dat Nederland minder boeren zou willen.

Is dat zo, is die uitspraak op concrete uitspraken gebaseerd of is dat meer een soort onderbuikgevoel...?

N.a.v. een tweet die Laura Bromet (GL) gisteren de wereld in slingerde alsof het de normaalste zaak van de wereld is, zou ik hier graag even op terug willen komen. Omdat het meer dan eens duidelijk maakt dat binnen de linkse gelederen discriminatie gewoon geaccepteerd wordt, zolang het maar over vervuilende boeren gaat en niet over buitenlanders.

Citaat:
Vandaag een gesprek met de @Kinderombudsman en een debat over fosfaatrechten. Over hoeveel koeien Nederland kan dragen en welke boeren we willen houden.

Nee echt, wie is hier nu de Nazi? Fijne lui hoor daar op links :=

Nog even los van het feit dat als je boeren vervangt door buitenlanders/moslims/joden/o.i.d. de wereld te klein was geweest... Het zijn precies dit soort randdebielen politici die de boel lopen te polariseren, waardoor ik inderdaad het gevoel krijg dat 'Nederland minder boeren zou willen'. Deze tweet staat trouwens niet op zichzelf. Continu zijn Bromet (en De Groot, Ouwehand) bezig om de Nederlandse burger op te stoken tegen ons d.m.v. halve waarheden, regelrechte leugens en sinds gisteren zelfs met pure discriminatie. Dus nee, van onderbuikgevoel is geen sprake.

Of is deze reactie ook weer te allergisch naar jouw zin? ;)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:11

Of het haalbaar is natuurlijk. Het vergt gewoon van ieder een omdenkproces. We zijn er mee opgegroeid.
Niemand heeft bewust hier voor gekozen. Gelukkig houden de nieuwe generaties al minder vogels in kooitjes. Ons wordt verteld dat er ONgedierte zijn en ONkruid. Op deze manier gaan we ook met die dingen om. Dat insecten wel degelijk een functie voor ons hebben is niet duidelijk bij iedereen. Zo wordt het ons nooit geleerd. Met de bijen begint er nu al langzaam een proces. Dat bloemen ook een functie hebben, en dat het straatbeeld steeds meer verandert in steen en voedselloos voor insecten en vogels.
Grasmaaien is zeer belangrijk, zodt het beetje natuur in de tuin er ook netjes uitziet. Je ziet dat bij jezelf beginnen, en dat kan ook op een balkon al heel veel kan veranderen. Het negatief benaderen, stuurt een ander in de verdediging. Leef zelf het goede voorbeeld. Er is bijvoorbeeld een dorp aan de woestijn, ik dacht in Indie, die respecteert de bomen en de dieren die er leven. Bomen worden niet omgehakt. En wanneer ze hout nodig hebben leggen ze kilometers af om dood hout te verzamelen. De dieren die daar leven mogen niet afgeschoten worden en ze doen er alles aan om ook te voorkomen, dat mensen van buitenaf op de dieren jagen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:13

tiepfoudt je krijgt het door. Wil je je vijand vernietigen dan noem je hem het ergste wat een mens vindt:-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:14

Tiepfoudt: de algehele nare toon van je post ontneemt me überhaupt de zin om er energie in te steken eerlijk gezegd...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:20

Tiepfoudt schreef:
Nee echt, wie is hier nu de Nazi? Fijne lui hoor daar op links :=

Nog even los van het feit dat als je boeren vervangt door buitenlanders/moslims/joden/o.i.d. de wereld te klein was geweest... Het zijn precies dit soort randdebielen politici die de boel lopen te polariseren, waardoor ik inderdaad het gevoel krijg dat 'Nederland minder boeren zou willen'. Deze tweet staat trouwens niet op zichzelf. Continu zijn Bromet (en De Groot, Ouwehand) bezig om de Nederlandse burger op te stoken tegen ons d.m.v. halve waarheden, regelrechte leugens en sinds gisteren zelfs met pure discriminatie. Dus nee, van onderbuikgevoel is geen sprake.

Of is deze reactie ook weer te allergisch naar jouw zin? ;)

Het huidige neo liberalisme brengt de gewone burger en de kleine boer anders ook niet veel goeds. Ja voor de grote boer is het neo liberalisme een voordeel,

En weer dat met die nazi's erbij? Waarom?
Laatst bijgewerkt door Loretta op 11-06-21 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 10:20

Toch zit er wel een goede kern in wat Tiepvoudt zegt.
Draai het om naar een andere groep en de wereld is te klein.
Maar als het boer is mag er alles over gezegd worden, de grootste leugens en niemand word op de vingers getikt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:24

DuoPenotti schreef:
Draai het om naar een andere groep en de wereld is te klein.
Maar als het boer is mag er alles over gezegd worden, de grootste leugens en niemand word op de vingers getikt.

Dat is helaas ook wel erg polariserend. Er wordt teveel gezegd over boeren dat gewoon niet klopt.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:44

Wanneer je weet( uit orginele bron) dat de media niets negatiefs over vluchtelingen mag plaatsen,dan zou het ook wel duidelijk moeten zijn, dat door berichten in de media de mening van de mensen wordt gevormd. Je kijkt naar tele visie. De vraag is dan toch wiens visie. Weet je de functie van CO2 of dat wat je via de media krijgt. Eerst hadden we een aardeopwarming. De conferentie in Davos werd afgelast,omdat het toch wel lastig is midden in de sneeuw over klimaatopwarming te praten. Nu heet het dus klimawandel. Wanneer ik fotos van vroeger zie op een bepaalde datum, dan heb ik nu exacte hetzelfde weer. Het imago van de boer wordt systematisch kapot gemaakt. En de boeren hebben enkel maar keuzes, groter te worden of te stoppen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:49

Klinawandel is gewoon het duitse woord voor klimaatverandering en zo heet het al heel lang.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:56

Friday for future waar ze hier voor protesteren, had het toch duidelijk over de opwarming van de aarde.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:01

Ach ik merk het in mijn omgeving ook... de mensen die het meest anti-vlees/anti-boer zijn zijn de mensen die het minst met 'hun poten in de modder hebben gestaan'.. (ik zeg hiermee niks over anderen, maar over mijn omgeving). De dames die vroeger in hun coorporate leven de hele wereld overvlogen, alles hebben gedaan wat ze leuk vonden en toen zij er klaar mee waren geswitched zijn naar ... mindfullnes, meditatie, hallucogenen en vega .. ondertussen een groot huis met betonnen voor-/achtertuin (want IEUW onderhoudt en beestjes) en klagen dat de boom van de buren zon tegenhoudt.. (dit geldt niet voor allemaal, maar voor een aantal die ik ken). Over paarden zeggen ze "oh dat stinkt wel".. echt.. werkelijk..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:08

Ik vind het op zich wel een beetje flauw eigenlijk, de indruk die gewekt wordt of als je vóór dierenwelzijn bent, dat je dan tégen boeren zou zijn. Of minder boeren zou willen.

Wat mij betreft zou ik veel liever geen mega-stallen willen waar dieren het daglicht niet te zien krijgen, maar die dieren gewoon verdeeld zien over familiebedrijven die hun hart er in stoppen en er fatsoenlijk van kunnen leven, met en voor die dieren, waar ieders behoeften tot hun recht komen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 11:13

Ik denk dat iedereen dat wil en nog het meeste de boeren zelf.
Het is helaas denk ik niet eens meer terug te draaien. Mijn opa!! zei het al, de grote bedrijven blijven dadelijk alleen nog maar over, de kleintjes gaan allemaal de fles op.
Opa is overleden in 85. Ik denk niet dat hij ooit heeft voorzien hoe groot de grote bedrijven nu zijn.
Maar toen begon dat al, de kleinere boertjes van toen begonnen het af te leggen tegen de boertjes die al een melktank hadden ipv melkflessen.
En dat is doorgezet en doorgezet en doorgezet.
ER is meer vraag naar melk en vlees, dat kan niet meer klein, dat komt niet meer uit in de prijs, dus het is of groter of stoppen.
En dat stoppen van de kleine boeren is in volle gang. En denk maar niet dat die daar blij mee zijn.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:14

Ja, ik heb getwijfeld of ik de Nazi-vergelijking er weer bij moest halen. Toch vond ik deze tweet van Bromet zó triest, dat ik het wel deed. Namelijk om een punt te maken. Wij werden hier in dit topic vergeleken met Nazi's. Daarop wordt (imo logischerwijs) fel op gereageerd, maar die reacties werden als 'allergisch' en 'jammer' bestempeld. Oké prima, een beetje meer ruggengraat kweken dus. Maar, blijkbaar gaat het hier om eenrichtingsverkeer. Wij moeten ons gedwee laten vergelijken met 1 van de ergste mensensoorten die de wereld ooit gekend heeft en toch eigenlijk wel toegeven dat de manier waarop wij met onze dieren omgaan wel wat weg heeft van de manier waarop de Nazi's joden (en zigeuners, gehandicapten, etc.) behandelden. Tegelijkertijd wordt van ons verwacht wel met fluwelen handschoenen de discussie te voeren. Wist ik veel :+

pmarena schreef:
Tiepfoudt: de algehele nare toon van je post ontneemt me überhaupt de zin om er energie in te steken eerlijk gezegd...

Dat snap ik heel goed. Ik had ook weinig zin om inhoudelijk in te gaan op de posts waarin wij werden vergeleken met Nazi's of waarin werd aangegeven dat de vergelijking wel begrepen werd. En dat was nu precies de bedoeling van mijn te provocerende post, om te laten zien hóe polariseren werkt. Deze politici ontnemen mij de zin om met milieu/klimaatorganisaties te praten/denken/brainstormen over hoe wij ons bedrijf verder kunnen verduurzamen. Omdat ze mij het gevoel geven dat wat binnen onze (financiële) mogelijkheden ligt nooit, maar dan ook echt nooit, genoeg voor hen zal zijn. Het is pas genoeg als wij in onze stal 10 gehoornde koeien met kalf aan de voet hebben die 24/7 naar buiten kunnen om hun kostje bij elkaar te scharrelen in een kruidenrijke bloemenweide. Lijkt me best leuk hoor, daar niet van. Maar voordat het zover is, zijn wij failliet :')

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:16

Dinopino schreef:
Of het haalbaar is natuurlijk. Het vergt gewoon van ieder een omdenkproces. We zijn er mee opgegroeid.
Niemand heeft bewust hier voor gekozen. Gelukkig houden de nieuwe generaties al minder vogels in kooitjes. Ons wordt verteld dat er ONgedierte zijn en ONkruid. Op deze manier gaan we ook met die dingen om. Dat insecten wel degelijk een functie voor ons hebben is niet duidelijk bij iedereen. Zo wordt het ons nooit geleerd. Met de bijen begint er nu al langzaam een proces. Dat bloemen ook een functie hebben, en dat het straatbeeld steeds meer verandert in steen en voedselloos voor insecten en vogels.
Grasmaaien is zeer belangrijk, zodt het beetje natuur in de tuin er ook netjes uitziet. Je ziet dat bij jezelf beginnen, en dat kan ook op een balkon al heel veel kan veranderen. Het negatief benaderen, stuurt een ander in de verdediging. Leef zelf het goede voorbeeld. Er is bijvoorbeeld een dorp aan de woestijn, ik dacht in Indie, die respecteert de bomen en de dieren die er leven. Bomen worden niet omgehakt. En wanneer ze hout nodig hebben leggen ze kilometers af om dood hout te verzamelen. De dieren die daar leven mogen niet afgeschoten worden en ze doen er alles aan om ook te voorkomen, dat mensen van buitenaf op de dieren jagen.

Natuurlijk zijn wij gewend geraakt aan dingen, ONkruid en ONgedierte en hoe we daar mee om gaan, vergeten hoe belangrijk insecten zijn. Als je mensen daarvan bewust kan maken, kan overtuigen is dat mooi. Zal dat bij iedereen lukken, ik denk het niet.
Naar mijn idee naïef om te denken dat regels niet nodig zijn.

Mensen zien hun tuin als een verlengstuk van hun woonkamer, op zich begrijpelijk. En je tuin spik en span hebben daar zit ook wat druk op. Wat zullen de buren wel niet denken van al dat ONkruid. Gelukkig gaat het daaromheen, de gemeente tuin, al een stuk beter, hier in de gemeente in ieder geval wel. Dan komen er reacties van mensen dat ze liever een gemaaid gazon zien, nog een paar jaar en niemand maakt zich meer druk om het hoge mooie gras/gewas wat mag groeien en bloeien in de dorpen en langs de wegen.
We komen er wel, hopelijk.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:19

Cer schreef:
Ach ik merk het in mijn omgeving ook... de mensen die het meest anti-vlees/anti-boer zijn zijn de mensen die het minst met 'hun poten in de modder hebben gestaan'.. (ik zeg hiermee niks over anderen, maar over mijn omgeving). De dames die vroeger in hun coorporate leven de hele wereld overvlogen, alles hebben gedaan wat ze leuk vonden en toen zij er klaar mee waren geswitched zijn naar ... mindfullnes, meditatie, hallucogenen en vega .. ondertussen een groot huis met betonnen voor-/achtertuin (want IEUW onderhoudt en beestjes) en klagen dat de boom van de buren zon tegenhoudt.. (dit geldt niet voor allemaal, maar voor een aantal die ik ken). Over paarden zeggen ze "oh dat stinkt wel".. echt.. werkelijk..

Ik heb eigenlijk wel vaak het idee dat mensen een binding zoeken met de natuur maar geen enkel idee hebben waar te beginnen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:31

Tiepfoudt schreef:
Ja, ik heb getwijfeld of ik de Nazi-vergelijking er weer bij moest halen. Toch vond ik deze tweet van Bromet zó triest, dat ik het wel deed. Namelijk om een punt te maken. Wij werden hier in dit topic vergeleken met Nazi's. Daarop wordt (imo logischerwijs) fel op gereageerd, maar die reacties werden als 'allergisch' en 'jammer' bestempeld. Oké prima, een beetje meer ruggengraat kweken dus. Maar, blijkbaar gaat het hier om eenrichtingsverkeer. Wij moeten ons gedwee laten vergelijken met 1 van de ergste mensensoorten die de wereld ooit gekend heeft en toch eigenlijk wel toegeven dat de manier waarop wij met onze dieren omgaan wel wat weg heeft van de manier waarop de Nazi's joden (en zigeuners, gehandicapten, etc.) behandelden. Tegelijkertijd wordt van ons verwacht wel met fluwelen handschoenen de discussie te voeren. Wist ik veel :+

pmarena schreef:

Dat snap ik heel goed. Ik had ook weinig zin om inhoudelijk in te gaan op de posts waarin wij werden vergeleken met Nazi's of waarin werd aangegeven dat de vergelijking wel begrepen werd. En dat was nu precies de bedoeling van mijn te provocerende post, om te laten zien hóe polariseren werkt. Deze politici ontnemen mij de zin om met milieu/klimaatorganisaties te praten/denken/brainstormen over hoe wij ons bedrijf verder kunnen verduurzamen. Omdat ze mij het gevoel geven dat wat binnen onze (financiële) mogelijkheden ligt nooit, maar dan ook echt nooit, genoeg voor hen zal zijn. Het is pas genoeg als wij in onze stal 10 gehoornde koeien met kalf aan de voet hebben die 24/7 naar buiten kunnen om hun kostje bij elkaar te scharrelen in een kruidenrijke bloemenweide. Lijkt me best leuk hoor, daar niet van. Maar voordat het zover is, zijn wij failliet :')

Je werd niet vergeleken met Nazi's. Niemand heeft gezegd "boeren zijn net als nazi's".
Dat was jouw interpretatie. Je koos er zelf voor om de opmerking dat een onderdeeltje van het 1 wel deed denken aan een onderdeeltje van het ander, uit te smeren tot alsof het over een geheel ging. Maar dat was niet wat de bewuste bokker zei en ook niet wat ze bedoelde. Heeft ze zelfs nog proberen uit te leggen....

En vervolgens ga je er zelf over door en gebruik je het woord ook.
Zo erg vind je het blijkbaar dus toch niet als je zelf ook je punt er mee gaat proberen te maken...dan ben je net zo erg.

Maarja het zal wel aan mij liggen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:37

Het is jammer dat als je kritisch bent, mensen meteen denken dat je anti bent.

Ik heb echt niks tegen boeren en ken er meerdere. Maar ik vind wel dat veel boeren zich naar opstellen continu in de discussies. Agressief, in de slachtofferrol etc.

Als je wordt aangesproken op welzijn, zeg dan eens hoeveel je wel van de dieren houdt, hoe je het graag zou zien en wat voor de boer beter zou werken.
Terug naar vroeger gaat niet lukken en het beleid vanuit de politiek helpt ook echt niet voor de toekomst. Maar wil je begrip van de bevolking, zal de instelling en voorlichting vanuit boeren echt anders kunnen.

Laat zien hoe het gaat. Laat zien hoe het nu moet door de politiek en waar je tegenaan loopt. En wat je dus zelf ook graag anders zou willen zien. Laat het volk zien; hier lopen we tegenaan en is echt niet nodig.

Mensen hadden volop begrip voor de protesten, maar dat werd ook steeds minder door de manier waarop. En de boodschap blijft niet hangen, waar het echt om gaat.

En wat huisdieren betreft is het gewoon schandalig. Men wil al jaren dat de straffen bijv op dierenmishandeling zwaarder moeten.
Ik zei vroeger al; Laat mensen een bewijs halen, ook voor ze kinderen krijgen, maar je wil niet weten hoeveel oliebol ik over me heen kreeg.
Toch had het imo echt veel ellende kunnen besparen.

En wat dat betreft zijn particulieren en boeren weer gelijk. Je kan niet commentaar geven op een ander als je het zelf ook niet goed doet.
Maar ik lees over het algemeen nog weinig dat mensen vooral het welzijn voor dieren beter willen. En het verbaasd me op Bokt alleen maar nog meer dat het blijkbaar weinig mensen nog iets kan schelen en ze het zo wel allemaal best vinden. Dan ben je echt je eigen straatje aan het goedpraten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:39

Citaat:
En het verbaasd me op Bokt alleen maar nog meer dat het blijkbaar weinig mensen nog iets kan schelen en ze het zo wel allemaal best vinden. Dan ben je echt je eigen straatje aan het goedpraten.
Hm, dat haal ik er nu niet perse zo uit...

Overigens, ik snap het issue met Nazi's wel.. het is nogal wat, wat er toen gebeurde.. Gewoon het hele woord niet gebruiken zou een hoop schelen. Er is vast een andere metafoor te bedenken :)