De rellen in nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:16

Daarom ben ik ook zo ontzettend blij met het snel recht. Dit geeft echt een boodschap.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:20

daantjuhhh schreef:
Daarom ben ik ook zo ontzettend blij met het snel recht. Dit geeft echt een boodschap.

:j
Mee eens.
Maar wel erg als het dan ineens wel kan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:22

secricible schreef:
De wereld op z'n kop, medelijden hebben met jongeren die de jumbo geplunderd hebbrn.

Nou moet ik wel even iets rechtzeten. Ik heb geen medelijden met jongeren die de Jumbo kaal plukken. enkel met hun ouders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:22

DuoPenotti schreef:
daantjuhhh schreef:

:j
Mee eens.
Maar wel erg als het dan ineens wel kan.

Niet echt. Snelrecht kan namelijk alleen wanneer de dader bekend heeft.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:24

Sorry voor de onduidelijkheid. Ik bedoelde meer dat het nu ineens rustiger lijkt. Eerder kunnen de ouders hun pubers niet bij houden. Nu wel. Als het zelf geld kost ipv de gemeenschap.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:25

DuoPenotti schreef:
Sorry voor de onduidelijkheid. Ik bedoelde meer dat het nu ineens rustiger lijkt. Eerder kunnen de ouders hun pubers niet bij houden. Nu wel. Als het zelf geld kost ipv de gemeenschap.

Ooow _O-! Ja, als ze t voelen in eigen portemonnee kan ineens veel :)).

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:26

Daar is geen bekentenis voor nodig.
Op heterdaad of genoeg bewijs is daar ook voldoende voor.

Wel moet de verdediging er mee instemmen en de verdachte nog in voorlopige hechtenis zitten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:28

daantjuhhh schreef:
Daar is geen bekentenis voor nodig.
Op heterdaad of genoeg bewijs is daar ook voldoende voor.

Wel moet de verdediging er mee instemmen en de verdachte nog in voorlopige hechtenis zitten.

Als de verdachte ook bij heterdaad alsnog zegt niets gedaan te hebben gaat t snelrecht of supersnelrecht niet door. Dat legde Moszkowics vanmiddag nog op de radio uit.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:30

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:33

daantjuhhh schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... rsnelrecht

Op de site staat dat de verdachte een bekentenis heeft afgelegd OF op heterdaad betrapt.

Ja, dat heb ik ook gelezen. Toch werd er gezegd dat de verdachte ook moet bekennen. De meeste doen dat bij heterdaad ook. Maar als je blijft volhouden onschuldig te zijn, dan wordt t geen snelrechtspraak en dat zit m dan ook in de verdediging die niet instemt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:34

Het is overigens niet altijd zo dat de ouders voor de kosten moeten op draaien. Was op 1 vandaag meen ik. Van een kale kip kun je niet plukken

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:34

Exact wat ik zei :o

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:35

Popstra schreef:
Het is overigens niet altijd zo dat de ouders voor de kosten moeten op draaien. Was op 1 vandaag meen ik. Van een kale kip kun je niet plukken

Maar beslag konden ze 20 jaar laten leggen.
Dus ook al ben je nu kaal.
De komende 20 jaar moet je wat je verdiend inleveren totdat het bedrag voldaan is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:36

daantjuhhh schreef:
Exact wat ik zei :o

Jij zegt dat bekentenis niet nodig is. Maar dat is t dus wel.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:36

Nee dat is het niet.
Er is toestemming nodig om het voor het snelrecht te laten komen. Geen bekentenis.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:43

daantjuhhh schreef:
Nee dat is het niet.
Er is toestemming nodig om het voor het snelrecht te laten komen. Geen bekentenis.

Ik denk dat ik dat verkeerd heb begrepen, dan. De verdachte moet er zelf ook mee akkoord gaan.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:03

Aan de ene kant zeg ik ook ,top dat de ouders moeten dokken voor hun losgeslagen pubers die ze niet in de hand hebben. Of het geen ene moer kon schelen waar ze uithingen.

Maar hoorde via via een verhaal van iemand die was nogal klem gezet (verkeerde vrienden) maar echt zelf niet zo was. Degene zijn/haar moeder dacht dat ze gewoon net als altijd naar bed gegaan was. Maar was dus stiekem het huis uitgeglipt.
Voor deze ouders vind ik het dan wel weer echt sneu dat ze kaal geplukt worden. En ja ik snap echt wel dat de gedupeerde geld willen vanwege de schade en de ouders aansprakelijk zijn. Maar sneu vind ik het in hun situatie wel.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:16

_San87_ schreef:
daantjuhhh schreef:
Nee dat is het niet.

Ik denk dat ik dat verkeerd heb begrepen, dan. De verdachte moet er zelf ook mee akkoord gaan.

Kan gebeuren. :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:17

kiki1976 schreef:
Aan de ene kant zeg ik ook ,top dat de ouders moeten dokken voor hun losgeslagen pubers die ze niet in de hand hebben. Of het geen ene moer kon schelen waar ze uithingen.

Maar hoorde via via een verhaal van iemand die was nogal klem gezet (verkeerde vrienden) maar echt zelf niet zo was. Degene zijn/haar moeder dacht dat ze gewoon net als altijd naar bed gegaan was. Maar was dus stiekem het huis uitgeglipt.
Voor deze ouders vind ik het dan wel weer echt sneu dat ze kaal geplukt worden. En ja ik snap echt wel dat de gedupeerde geld willen vanwege de schade en de ouders aansprakelijk zijn. Maar sneu vind ik het in hun situatie wel.

Deze jongeren beginnen vaak al voor 9 uur. Dus snachts je bed uit sluipen is nu niet echt een ding.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:32

daantjuhhh schreef:
Popstra schreef:

De komende 20 jaar moet je wat je verdiend inleveren totdat het bedrag voldaan is.

En het dan gek vinden dat mensen een criminele carriere prefereren boven werken. De maffia vaart er wel bij en is de grootste werkgever in Noord Brabant.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:35

Loretta schreef:
daantjuhhh schreef:

En het dan gek vinden dat mensen een criminele carriere prefereren boven werken. De maffia vaart er wel bij en is de grootste werkgever in Noord Brabant.

Wat is jouw oplossing dan?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:37

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:53

Zeker interessant Iris. Lijkt me wel gaaf om hier op deze manier in te kunnen duiken. Meer dan gewoon mensen die duidelijk in beeld komen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:57

_San87_ schreef:
Loretta schreef:

Wat bedoel je met een oplossing?
Het ligt niet in de lijn der verwachting dat iemand die weet dat die moet betalen erg zijn best gaat doen om te werken met het vooruitzicht op een loonbeslag. Dus het feit dat je op iemand een eventueel beslag kunt leggen geeft nog geen garantie dat je als slachtoffer daadwerkelijk je geld krijgt. Tenzij je natuurlijk het geluk hebt dat de dader uit een goed gezin komt dan kun je dat gezin kaalplukken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:06

Loretta schreef:
_San87_ schreef:

Wat bedoel je met een oplossing?
Het ligt niet in de lijn der verwachting dat iemand die weet dat die moet betalen erg zijn best gaat doen om te werken met het vooruitzicht op een loonbeslag. Dus het feit dat je op iemand een eventueel beslag kunt leggen geeft nog geen garantie dat je als slachtoffer daadwerkelijk je geld krijgt. Tenzij je natuurlijk het geluk hebt dat de dader uit een goed gezin komt dan kun je dat gezin kaalplukken.

Je hebt het steeds maar over ouders kaalplukken, mensen de criminaliteit in drijven, alsof er door de personen die hun schade verhaald willen zien iets onrechtsmatig wordt gedaa . Wat is jouw oplossing dan om de mensen die schade hebben te compenseren?