Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
daantjuhhh schreef:Daar is geen bekentenis voor nodig.
Op heterdaad of genoeg bewijs is daar ook voldoende voor.
Wel moet de verdediging er mee instemmen en de verdachte nog in voorlopige hechtenis zitten.
daantjuhhh schreef:https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... rsnelrecht
Op de site staat dat de verdachte een bekentenis heeft afgelegd OF op heterdaad betrapt.
Popstra schreef:Het is overigens niet altijd zo dat de ouders voor de kosten moeten op draaien. Was op 1 vandaag meen ik. Van een kale kip kun je niet plukken
kiki1976 schreef:Aan de ene kant zeg ik ook ,top dat de ouders moeten dokken voor hun losgeslagen pubers die ze niet in de hand hebben. Of het geen ene moer kon schelen waar ze uithingen.
Maar hoorde via via een verhaal van iemand die was nogal klem gezet (verkeerde vrienden) maar echt zelf niet zo was. Degene zijn/haar moeder dacht dat ze gewoon net als altijd naar bed gegaan was. Maar was dus stiekem het huis uitgeglipt.
Voor deze ouders vind ik het dan wel weer echt sneu dat ze kaal geplukt worden. En ja ik snap echt wel dat de gedupeerde geld willen vanwege de schade en de ouders aansprakelijk zijn. Maar sneu vind ik het in hun situatie wel.
daantjuhhh schreef:Popstra schreef:Het is overigens niet altijd zo dat de ouders voor de kosten moeten op draaien. Was op 1 vandaag meen ik. Van een kale kip kun je niet plukken
Maar beslag konden ze 20 jaar laten leggen.
Dus ook al ben je nu kaal.
De komende 20 jaar moet je wat je verdiend inleveren totdat het bedrag voldaan is.
Loretta schreef:daantjuhhh schreef:
Maar beslag konden ze 20 jaar laten leggen.
Dus ook al ben je nu kaal.
De komende 20 jaar moet je wat je verdiend inleveren totdat het bedrag voldaan is.
En het dan gek vinden dat mensen een criminele carriere prefereren boven werken. De maffia vaart er wel bij en is de grootste werkgever in Noord Brabant.
_San87_ schreef:Loretta schreef:
En het dan gek vinden dat mensen een criminele carriere prefereren boven werken. De maffia vaart er wel bij en is de grootste werkgever in Noord Brabant.
Wat is jouw oplossing dan?
Loretta schreef:_San87_ schreef:
Wat is jouw oplossing dan?
Wat bedoel je met een oplossing?
Het ligt niet in de lijn der verwachting dat iemand die weet dat die moet betalen erg zijn best gaat doen om te werken met het vooruitzicht op een loonbeslag. Dus het feit dat je op iemand een eventueel beslag kunt leggen geeft nog geen garantie dat je als slachtoffer daadwerkelijk je geld krijgt. Tenzij je natuurlijk het geluk hebt dat de dader uit een goed gezin komt dan kun je dat gezin kaalplukken.