Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Elisa2 schreef:Ik denk omdat zij steeds meer zien dat de Nederlandse cultuur meer en meer verdwijnt. Persoonlijk denk ik ook dat we daar voor moeten waken. Het kan toch niet zo zijn dat mensen die niet in Nederland geboren zijn gaan bepalen wat er hier wel en niet gebeurd. Dat gaat mij te ver, en ik denk dan dat ze wat lessen in aanpasen en integreren gemist hebben.
Prima om rekening te houden met anderen, maar niet ten koste van alles.
Noem eens één fundamenteel Nederlands gebruik wat verloren is gegaan door het toedoen van de niet in Nederland geboren Nederlanders.
Magrathea schreef:Weet je wat ook traditie was? Sigaretten op tafel in glaasjes als er bezoek kwam, of er nu kinderen bij waren of niet. Is toch gezellig. Doen we nu ook niet meer omdst ee inzien dat het misschien ook slecht kan zijn.
Magrathea schreef:Weet je wat ook traditie was? Sigaretten op tafel in glaasjes als er bezoek kwam, of er nu kinderen bij waren of niet. Is toch gezellig. Doen we nu ook niet meer omdst ee inzien dat het misschien ook slecht kan zijn.
Lynnepinny schreef:Traditie in die zin bestaat eigenlijk niet echt in Nederland. Als je vergelijkt hoe het er bijvoorbeeld 200 jaar geleden aan toeging is er van veel van die zaken niks meer over, waar we denk ik blij over mogen zijnVeel dingen zijn misschien pas enkele decennia echt een ding, iets waar bepaalde generaties mee zijn opgegroeid. Zoiets kan je lijkt mij geen traditie noemen, maar een gewoonte. En gewoontes zijn er om af en toe te breken zou ik zeggen. Regelmatig afstappen van de dagelijkse sleur en het opnieuw bekijken van bepaalde zaken in de huidige maatschappij is juist heel gezond in mijn ogen.
Elisa2 schreef:Ik denk omdat zij steeds meer zien dat de Nederlandse cultuur meer en meer verdwijnt. Persoonlijk denk ik ook dat we daar voor moeten waken. Het kan toch niet zo zijn dat mensen die niet in Nederland geboren zijn gaan bepalen wat er hier wel en niet gebeurd. Dat gaat mij te ver, en ik denk dan dat ze wat lessen in aanpasen en integreren gemist hebben.
Prima om rekening te houden met anderen, maar niet ten koste van alles.
elnienjo schreef:Lynnepinny schreef:Traditie in die zin bestaat eigenlijk niet echt in Nederland. Als je vergelijkt hoe het er bijvoorbeeld 200 jaar geleden aan toeging is er van veel van die zaken niks meer over, waar we denk ik blij over mogen zijnVeel dingen zijn misschien pas enkele decennia echt een ding, iets waar bepaalde generaties mee zijn opgegroeid. Zoiets kan je lijkt mij geen traditie noemen, maar een gewoonte. En gewoontes zijn er om af en toe te breken zou ik zeggen. Regelmatig afstappen van de dagelijkse sleur en het opnieuw bekijken van bepaalde zaken in de huidige maatschappij is juist heel gezond in mijn ogen.
Maar nooit onder druk van een ander.
elnienjo schreef:Lynnepinny schreef:Traditie in die zin bestaat eigenlijk niet echt in Nederland. Als je vergelijkt hoe het er bijvoorbeeld 200 jaar geleden aan toeging is er van veel van die zaken niks meer over, waar we denk ik blij over mogen zijnVeel dingen zijn misschien pas enkele decennia echt een ding, iets waar bepaalde generaties mee zijn opgegroeid. Zoiets kan je lijkt mij geen traditie noemen, maar een gewoonte. En gewoontes zijn er om af en toe te breken zou ik zeggen. Regelmatig afstappen van de dagelijkse sleur en het opnieuw bekijken van bepaalde zaken in de huidige maatschappij is juist heel gezond in mijn ogen.
Maar nooit onder druk van een ander.
mysa schreef:Valt dieren doden en opeten onder traditie dan?
Daarnaast, ik denk dat de vegan hausse vooral te maken heeft met een uitwas als de huidige bio-industrie.
MarlindeRooz schreef:Definieer "een ander"?
Lynnepinny schreef:Traditie in die zin bestaat eigenlijk niet echt in Nederland. Als je vergelijkt hoe het er bijvoorbeeld 200 jaar geleden aan toeging is er van veel van die zaken niks meer over, waar we denk ik blij over mogen zijnVeel dingen zijn misschien pas enkele decennia echt een ding, iets waar bepaalde generaties mee zijn opgegroeid. Zoiets kan je lijkt mij geen traditie noemen, maar een gewoonte. En gewoontes zijn er om af en toe te breken zou ik zeggen. Regelmatig afstappen van de dagelijkse sleur en het opnieuw bekijken van bepaalde zaken in de huidige maatschappij is juist heel gezond in mijn ogen.
Loretta schreef:Dit is nu wat ik eng aan deze beweging vind.
https://youtu.be/fdX6aVzPgHs
Noemen ze dit nu gelijkwaardigheid?
Loretta schreef:Dit is nu wat ik eng aan deze beweging vind.
elnienjo schreef:Loretta schreef:Dit is nu wat ik eng aan deze beweging vind.
Het lijkt wel 'n sekte.