Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rinske schreef:Ik moet hier een beetje om grinniken, want ik zie ook bij jou niet op de inhoud maar op de toon reageren bij zowat elke reactie.
Rinske schreef:En ik bedoel natuurlijk ook dat ook al test je veel of weinig, er overlijden nog steeds enorm veel mensen daar per dag aan corona, allemaal door slap leiderschap. Alle zogenaamd "sterke leiders" scoren slecht bij de aanpak van de coronacrisis. Veel zieken, veel ziekenhuisopnames, veel doden. Dan kun je wel eigenwijs zeggen dat een mondkapje vervelend zit, maar een beademingsapparaat zit nog veel vervelender....
Askja schreef:Het zit je wel hoogFeitelijk heb ik dit al gedaan door aan te geven dat ik van je wil aannemen dat je de betreffende uitspraak bedoelde als mening en niet als feit. En dat meen ik. Zo heilig is de taalkunde nou ook weer niet voor mij dat ik er een principekwestie van wil maken.
Askja schreef:Opvallend trouwens dat er ineens een trol actief is hier. Maar dat zie je overal natuurlijk.
mysa schreef:Was me inderdaad direct duidelijk dat niet Enzino werd bedoeld. Heel gek misschien: maar bij dergelijke gelegenheden denk ik in eerste instantie: oei, zou die bokker wel weten dat haar account gehackt is?
Nog even over sterke en zwakke leiders: sterke leiders verbinden en laten hun bestuur niet beïnvloeden door electorale overwegingen. Ergo: crisisbeleid berust op feiten en is er op gericht de ongunstige omstandigheden te elimineren met de minste ongewenste neveneffecten.
Maar ja, er wordt niet voor niets gezegd dat een democratie de minst kwade regeringsvorm is te midden van een heleboel nog schadelijker regeringsvormen.
germie schreef:Ik heb me ook eens verdiept in de zgn. pizzagate, ik kende het helemaal niet. Als er ook maar iets van waar is, dan is het wel triest.
Ik krijg het gevoel dat trump meer medestanders krijgt. Gelukkig hoef ik zelf niet te stemmen daar.
Karl66 schreef:germie schreef:Ik heb me ook eens verdiept in de zgn. pizzagate, ik kende het helemaal niet. Als er ook maar iets van waar is, dan is het wel triest.
Ik krijg het gevoel dat trump meer medestanders krijgt. Gelukkig hoef ik zelf niet te stemmen daar.
Kan je ook uitleggen waar dat gevoel op gebaseerd is. En wat dat pizzagate betreft, nee natuurlijk is dat niet waar. Er was zelfs een gekkie die gewapend met een geweer die pizzeria binnen kwam vallen om zelf de problemen wel even op te lossen. Helaas voor hem kwam hij er toen achter dat die pizzeria geeneens een kelder heeft. Maar dat soort feiten zijn nooit zo relevant voor complotgekkies, zoals de QAnon gelovigen.
bigone schreef:Denk je oprecht dat hij daar toe in staat is?We zullen wel zien wie er president word. Ergens denk ik, laat het Trump maar zijn. Hij heeft nog geen tegenslag gehad tot Corona kwam, toen hij president werd kon hij wel juichen dat het allemaal hosanna ging maar hij lifte alleen mee op de economische groei die allang had ingezet onder Obama dus dat is zeker niet zijn verdienste. Wanneer hij president blijft kan hij dan laten zien wat hij waard is om een land dat economisch aan de rand van de afgrond staat weer op de been te helpen.
Askja schreef:Twitter verwijdert duizenden accounts die complottheorieën QAnon verspreiden:
https://www.nos.nl/l/m/234148
Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken.
QAnon is m.i. een erg kwalijke, schadelijke bron van complottheorieën (wie benieuwd is naar de oorsprong van de hier eerder geuite ideeën omtrent satanische Democraten, Pizzagate etc.: dat komt hier dus vandaan). Trump heeft overigens meer dan eens berichten van QAnon geretweet. Naar ik vermoed niet omdat hij er oprecht in gelooft, maar omdat het het past in zijn strategie om de Democraten aan te merken als onbetrouwbaar, corrupt, leugenachtig etc.
Maar je kunt betwisten of deze accounts verwijderd moeten worden. Tot men echt juridisch over de schreef gaat, mogen complottheorieën gedeeld worden, dat valt naar mijn idee onder vrijheid van meningsuiting.
Door ze te verwijderen geeft Twitter de QAnon-aanhang een stok in handen om hun vijanden mee te slaan: zie je wel, Deepstate aan het werk, we worden monddood gemaakt.
En dat zal indirect Trump, lijkt mij, ook weer in de kaart spelen wat betreft het verdacht maken van Democraten.
Schemerdier schreef:Eerlijk gezegd, misschien verdienen de Amerikanen wel een president als Trump.
Ik vind het in ieder geval positief voor ons dat Europa begint te beseffen dat we ons echt moeten losweken van de VS en zelf onze boontjes doppen.