Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shaggy09 schreef:Even off topic gaan is niks mis mee maar zo'n lang, uitgebreid verhaal was idd niet nodig geweest. No offense overigens.
Ik vind het absurt om de gebeurtenissen van vanochtend op een partij of persoon af te schuiven. Niemand heeft hier iets aan kunnen doen en ik ben alleen maar dankbaar voor alle hulpverleners en hulpmiddelen die zijn ingezet.
En hoe stom het ook klinkt, juist die collectieve rouw vind ik iets heel moois. Dan is politiek even niet meer zo belangrijk, en zo hard.
Electra63 schreef:Ik vind het bizar dat Baudet de schuld van de aanslag van vanmorgen bij het beleid van CDA en VVD neerlegt.
Ik begreep dat de dader/verdachte hier al 26 jaar woont en zelfs de Nederlandse nationaliteit heeft?
Er is er maar 1 schuldig en dat is de schutter. Ik ga ervan uit dat hij levenslang of 20 jaar in combinatie met TBS krijgt.
Avalanche81 schreef:Het was toch ook geen terroristische aanslag? Deze man was al eerder veroordeeld voor verkrachting, en hij had zijn ex partner ook mishandeld. Dit was volgens mij een zaak van huiselijk geweld.
En deze keer was het iemand van Turkse afkomst, maar dit soort horror gebeurt ook onder autochtonen. Ik heb heel erg te doen met de slachtoffers, en ik denk dat het heel goed is dat we benoemen wat het is. Overigens hal ik dit van de site van de NOS.
SusanH schreef:Zulke vreselijke dingen kunnen altijd gebeuren. Wie er ook in het pluche zitten.
Valerie93 schreef:Dat is heel bijzonder. Want op HET actuele thema klimaat opwarming van de aarde hebben ze tegenovergestelde mening.Volgens stemwijzer groenlinks en nog een groene partij. Maar kan mijzelf meer vinden in de FVD. Dus daar gaat stem naartoe.
bigone schreef:Ik zie dat anders. In Nederland moeten we polderen ongeacht op wie je stemt en wie als winnaar uit de bus komt. Dus zelfs als je GL onrealistisch vindt, kun je wel op hun stemmen als je klimaat erg belangrijk vindt. Want er zal genoeg water bij de wijn gedaan worden, zie alleen maar de macht die het bedrijfsleven heeft en de grote meute die stemt op rechts. Dus dan heb je een in mijn ogen gezonde tegenhanger door GL te versterken.Ik zit in de linkse hoek qua stemmen maar ga zeker niet op GL stemmen. Ze hebben van alles aan maatregelen voor het milieu maar die zijn totaal onrealistisch, helaas.
Shaggy09 schreef:Ik vind het absurt om de gebeurtenissen van vanochtend op een partij of persoon af te schuiven. Niemand heeft hier iets aan kunnen doen en ik ben alleen maar dankbaar voor alle hulpverleners en hulpmiddelen die zijn ingezet.
SusanH schreef:Helemaal mee eens. Wel kunnen partijen tegenstellingen vergroten door te polariseren, maar dat heeft dit kabinet niet gedaan en dat is ook in NZeeland niet gebeurt.Alsof Rutte kan voorkomen dat zo'n gek met een pistool de tram in stap. Maakt niet uit wie de "baas" is in NL. Zulke vreselijke dingen kunnen altijd gebeuren. Wie er ook in het pluche zitten.