Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:43

yvje86 schreef:
Vooraf wil ik zeggen dat ik niet de docu heb gezien, ik wil het ook niet zien ik vind dit een vreselijke manier van iemand door het slijk halen. Buitenom of dit allemaal nu wel of niet waargebeurd is.
Ik ben een fan van zijn muziek en van zijn performance, hij gaf zichzelf helemaal op het podium om de bezoekers te entertainen.
Hoe hij persoonlijk was weet ik niet, maakt mij ook niet uit.
Ik wéét wel dat zijn leven áltijd onder een vergrootglas heeft geleden en dat iedere misser die hij maakte breed in het nieuws kwam.
Ik kan me dan ook heel goed indenken dat als je op zo'n jonge leeftijd al zó bekend bent en eigenlijk geen normale dingen kunt doen je afwijkend gedrag gaat vertonen.
En afwijkend hoeft niet te betekenen dat het fout gedrag was, maar bijzonder is het wel te noemen.
Ik bedoel hierbij onder andere het balkon incident.

Daarnaast weten wij gewoon niet wat er allemaal in zijn bed heeft afgespeeld. En m.i. hoeven we dit ook niet te weten, mochten er 'foute' dingen zijn gebeurd dan vind ik zeker dat hij daarop zijn straf had moeten krijgen. Echter is de man nu (helaas) niet meer onder ons en vind ik dit een uitermate onrespectvolle manier van die 2 jongens om hun punt duidelijk te maken. Het lijkt wel een hele hype. En dat naar iemand die zichzelf niet meer kan verdedigen. Daarnaast hebben die jongens jaren de tijd gehad om een toneelstuk te bedenken en uit te voeren inclusief emoties e.d. ik weet niet of dit gespeeld is maar de manier waarop vind ik verschrikkelijk.
De waarheid zullen we nooit weten. Maar wat willen deze gasten hiermee bereiken, ik weet niet of ze beseffen dat ze de kinderen en familie van Michael hier veel pijn mee kunnen doen. En naast eventueel geld en de aandacht die ze krijgen; wat hebben die gasten eraan om dit zo op deze manier aan te pakken?
Ik snap het geloof ik niet zo.

Afijn ik ga er geen lied minder om draaien, ik hou van de muziek en de ster Michael Jackson.

Kijk de docu. ;)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:46

Tieneke schreef:
Imo gaat deze docu niet over MJ zelf.

Dit gaat over hoe misbruik gebeurt. Hoe het gebeurt door mensen van wie je het niet verwacht, wat grooming is, hoe slachtoffers zelf niet doorhebben dat het misbruik is en dat ze het mogelijk zelfs niet per sé aanvankelijk als negatief ervaren. En de grote schade achteraf. In het interview van Oprah (link die ik net plaatste) zie ik een gebroken man in James.

En als dit ietsje meer bewustwording kan creëren, is het imo een goede zaak.

Precies :j
Het groomen, verleiden en manipuleren van de kinderen én hun ouders, dat is de kern en de kracht van deze documentaire.
Ik vind het verhaal van de mannen én hun familie overtuigend genoeg.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:55

Ik moest aan de schoonmaakster denken. Zoveel bedden overal, zoveel “hidden spots” met bedden, ver uit het zicht en alles. Moet een hele klus en logistiek gedoe zijn geweest om elke keer de lakens te verschonen pfff.

Heb ook interview met Taj gezien. Bekijk het liever ook van meerdere kanten dan de eenzijdigheid in de documentaire.

Vraag me wel af of het waar is wat MJ’s dokter zei; dat MJ chemisch gecastreerd is/was (door vader, ivm stem). Want als dat waar is, zou hij zijn poppetje niet eens omhoog hebben kunnen brengen, naar wat ik hoorde.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:56

Wilde gisteravond al reageren maar moest er toch nog even langer over nadenken. Ik vond de docu heftiger dan verwacht. Mijn eerste reactie toen ik over deze docu hoorde was ook, jeetje wat laf een overleden persoon shamen die geen weerwoord meer kan geven. Maar na het zien snap ik heel goed waarom zij tijdens de rechtszaken hun verhaal nog niet hebben gedaan maar nu wel.

Dat hij een aparte man was dat weet iedereen wel, ik denk ook niet dat hij bewust doorhad dat hij de kinderen kwaad deed, maar dat maakt het absoluut niet minder erg. Als dit de vreemde onbekende, niet rijke buurman was geweest waren de reacties totaal anders geweest.

Wat ik ook heel bizar vind is (vooral bij de ouders) het vertrouwen in een bekend persoon. Alsof als je iemand ziet optreden en in videoclips ziet dansen/zingen dat je diegene persoonlijk kent. Terwijl eigenlijk de eerste keer dat ze hem ontmoeten, is hij net zo als een vreemde man op straat, je hebt geen idee met wie je te maken hebt. En dan toch vertrouwen ze zo iemand hun kinderen toe, de 1 nog meer dan de ander.. Wil de ouders absoluut niet shamen maar ben meer geïntrigeerd over hoe dat dus kan gaan..

Urbanus

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:02

Michael Jackson was een wereldster van formaat, echt bizar groot. Ik denk niet dat we nu nog zo iemand kennen eigenlijk. Onder jonge meiden nu Billie Eilish misschien maar Michael was voor iedereen. Oud, jong (no pun intended) arm en rijk.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:04

Dat is achteraf gemakkelijk praten he. ;)
Ik denk dat mensen die het niet geloven, zich maar eens moeten verdiepen in kindermisbruik. Hoe het in zn werk gaat, hoe daders te werk gaan en wat voor gevolgen het -op de lange termijn- voor een slachtoffer heeft.

En met mensen die de docu niet heeft gezien kun je er ook niet over discussieren.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:06

Ja, iedereen kende zijn muziek. Maar dan ken je die persoon toch niet? Of maakt hem dat dan automatisch maar go(e)d?

Ik kan me dat lastig voorstellen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:13

Ik vond het heel heftig om te zien. Kwam er toevallig bij uit maar bleef kijken en ik heb niks geeneens iets met of tegen MJ

Deze mensen willen Michael Jackson niet neerhalen als superster maar zij geven wel aan dat hij als mens niet goed was.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:21

Veel mensen hebben goede herinneringen aan de tijd hij een grote ster was. Zijn muziek, clips..optredens
Hij heeft veel mensen erg blij gemaakt. Juist daarom is het moeilijk voor velen te willen geloven dat dit gebeurde.
Ik zelf denk wel dat er wat gebeurde, vind het eerste verhaal van de jongen die met hem mee toerde het meest geloofwaardig namelijk dat het steeds verder ging van onschuldig naar ......
Ik denk ook dat Micheal zelf nog heel bleu was toen dit gebeurde. Die heeft zelf natuurlijk absoluut geen normale jeugd gekend. Maar wat ik lastig vind is het feit de jongen toch ook wel aan gaf dat hij het zelf ook fijn vond.
Praat dat absoluut niet goed he maar er leek een soort verhouding te zijn tussen die 2

Het 2e verhaal vond ik niet zo geloofwaardig. Inderdaad het feit dat na 4 uurtjes samen zijn hij al orale sex had met dat joch toen 7 jaar vond ik erg snel.

Nogmaals, wat is nou het nut om nu nog naar buiten te komen met deze info...waarom?? Je kan ook op andere manieren kinder misbruik onder de aandacht brengen.
Nu natuurlijk, keek iedereen en houd het de gemoederen hoog omdat het MJ betrof. Die lieve MJ die altijd zo bescheiden was. Dat mooie zoete plaatje is nu voorgoed verdwenen.....

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:26

astridastrid schreef:
Vraag me wel af of het waar is wat MJ’s dokter zei; dat MJ chemisch gecastreerd is/was (door vader, ivm stem). Want als dat waar is, zou hij zijn poppetje niet eens omhoog hebben kunnen brengen, naar wat ik hoorde.

Of het waar is weet ik niet, maar chemische castratie bestaat wel als onderdeel van therapie voor pedofielen die helaas niet altijd succesvol is (dit zijn pedofielen die zelf graag van hun gevoelens af willen, het is geen gedwongen therapie). Hoe dat precies werkt weet ik niet, is misschien ook wel interessant om een keer in te duiken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:30

Popstra schreef:
Veel mensen hebben goede herinneringen aan de tijd hij een grote ster was. Zijn muziek, clips..optredens
Hij heeft veel mensen erg blij gemaakt. Juist daarom is het moeilijk voor velen te willen geloven dat dit gebeurde.
Ik zelf denk wel dat er wat gebeurde, vind het eerste verhaal van de jongen die met hem mee toerde het meest geloofwaardig namelijk dat het steeds verder ging van onschuldig naar ......
Ik denk ook dat Micheal zelf nog heel bleu was toen dit gebeurde. Die heeft zelf natuurlijk absoluut geen normale jeugd gekend. Maar wat ik lastig vind is het feit de jongen toch ook wel aan gaf dat hij het zelf ook fijn vond.
Praat dat absoluut niet goed he maar er leek een soort verhouding te zijn tussen die 2

Het 2e verhaal vond ik niet zo geloofwaardig. Inderdaad het feit dat na 4 uurtjes samen zijn hij al orale sex had met dat joch toen 7 jaar vond ik erg snel.

Nogmaals, wat is nou het nut om nu nog naar buiten te komen met deze info...waarom?? Je kan ook op andere manieren kinder misbruik onder de aandacht brengen.
Nu natuurlijk, keek iedereen en houd het de gemoederen hoog omdat het MJ betrof. Die lieve MJ die altijd zo bescheiden was. Dat mooie zoete plaatje is nu voorgoed verdwenen.....

Maar als dit allemaal waar is, dan was hij dus helemaal niet zo lief en zoet. Daar gaat het denk ik om.
Hij creeërde een beeld dat niet klopte en waar anderen de dupe van werden omdat ze hem vertrouwden.
Ik denk dat dat erger is dan het verlies van het beeld van een onschuldige Michael Jackson.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:31

Anders genoeg mensen die menen dat ze een ster kennen. Of de persoon niet los kunnen zien van de rol die ze spelen (bv bij acteurs).
Zo was er vroeger een serie op de Nederlandse tv; medisch centrum west ( de oudere bokkers kennen het wel) en daar zat dus een personage in die een klootzak eerste klas was. Die acteur die de rol speelde is met de dood bedreigt tijdens zn andere schnabbel; rondleidingen op de wallen. Daar heeft hij toen mee moeten stoppen omdat de man compleet werd afgerekend op die rol. Veel mensen dachten dat de acteur net zo'n geniepige klootzak was.
En dan spreken we over een simpele tv serie die een paar jaar op tv is geweest.

Zet daar de wereldster MJ tegenover. Iedereen weet wie hij is en voor een groot deel zijn mensen met hem opgegroeid ( immers; hij was al als kind wereldberoemd). Mensen denken op een gegeven moment dat ze de man echt kennen ( aan de hand van bv de timide beelden als Mj een interview gaf; daar zie je eigenlijk vrijwel altijd een timide man die erg verlegen en zacht overkomt) al is dat natuurlijk helemaal niet zo. Je ziet alleen maar het poppetje/de image, maar niet de persoon zelf.
Die mensen waren voornamelijk zo gigantisch starstruck dat ze er met open ogen in gelopen zijn.
Vooral bij de moeder van Wade zie je dat heel goed. Daar hoefde MJ amper inspanningen te leveren om zn slag te kunnen slaan. Bij James zie je al dat hij meer moeite moest doen en dat daardoor het groomen veel langer duurde, omdat die moeder in eerste instantie wel oplette en er in eerste instantie veel bij was. Maar ook zij wordt handig steeds verder weg gestopt met de smoes; we konden geen suite voor u krijgen die dichtbij was. Tegen die tijd hadden ze al zoveel tijd samen doorgebracht dat ondanks bedenkingen die moeder uiteindelijk het maar opgaf om er zoveel mogelijk bij te zijn of ten minste toch in de buurt.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:32

Wat ik me afvraag, wade heeft al die jaren gezwegen, en de reden daarvan kan goed kloppen. Maar na mj's dood en de geboorte van zijn kind kwam het toch naar boven. Ik vraag me dan af, als mj nog geleefd had nu, waren die gevoelens dan alsnog eruit gekomen na de geboorte van zijn kind?
Het verhaal heeft teveel vage dingen, beide kanten op. Blijkt echt wel dat mj heel apart en vage dingen heeft gedaan..
Ik ben meer geïnteresseerd ook in het hoe en waarom, waarom iemand zwijgt en ineens niet. Dat lijkt me een enorm moeilijk en lastig proces, want dingen worden weggestopt, schaamte en toch iemand niet wilen beschuldigen etc.. En dan toch komt het er dan uit..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:32

Popstra schreef:
Maar wat ik lastig vind is het feit de jongen toch ook wel aan gaf dat hij het zelf ook fijn vond.
Praat dat absoluut niet goed he maar er leek een soort verhouding te zijn tussen die 2.

Ik pik dit stukje er even uit. Dit is namelijk het soort schuldgevoel waar slachtoffers mee kunnen dealen. 'Ik wilde het zelf, ik vond het lekker, het is mijn eigen schuld'.

banketstaaf Wang heeft dat ook mooi beschreven in haar boek 'Het tedere kind' waarin een sportcoach of trainer steeds een pupil misbruikt en daarna inruilt voor een jonger exemplaar.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:46

Het is ook erg flauw om maar steeds aan te halen dat ze jaren gewacht hebben met naar buiten komen met hun verhaal.
Er zijn misbruikslachtoffers die pas na 50 jaar hun mond open durfden te doen en velen daarvan zijn geloofd door anderen. Maar die daders waren uiteraard geen wereldster.

Heb voornamelijk het idee dat deze mannen zoveel stront over hun heen krijgen omdat hun dader een wereldster was. Was MJ schoonmaker geweest bij een fabriek dan waren deze 2 mannen gewoon geloofd door de meeste mensen.
Zijn fans willen gewoonweg er niet aan dat MJ niet alleen maar die timide, verlegen en kinderlijke man was en dus is het niet waar. Zelfs al zouden er keiharde bewijzen zijn, dan nog zouden de hardcore fans roepen dat het leugens zijn en dat die bewijzen zijn neergelegd door anderen om MJ kapot te maken.

Zo komt het hele zaakje wel op mij over in elk geval. Want niemand zou het gedrag wat MJ vertoonde, geaccepteerd hebben als hij 'the unknown man down the street' was geweest. Dan waren de reacties heel anders geweest. En hadden ouders hun kind lichtjaren van die man weg gehouden.
Maar die mening heb ik al jaren; sinds de tweede keer dat een jongen (Gavin dus) naar buiten kwam met het verhaal dat hij misbruikt was door MJ.
Hij is er gewoon mee weggekomen omdat hij verafgod werd vanwege zn sterrenstatus.

Kwam op fb notabene zelfs een comment tegen van een fan die het aandurfde de schuld te leggen bij Wade; want die jongen wilde toch zo graag bij MJ op de hotelkamer slapen. Had hij het dan niet aangemoedigd? Als het gebeurd was dan he; want daar wilde ze sowieso al niet aan....maar als het wel gebeurd was; had die jongen het dan niet aangemoedigd?
Een kind van 7 (die daarnaast ook nog eens mega fan was van MJ) de schuld geven.....zover gaan de fans van MJ; een kind van 7 blamen 8)7 :r :r
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 09-03-19 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:54

Maar dat is juist wat zo moeilijk is in het geval van misbruik. Dat gaat vaak ook psychisch doorwerken.
En helemaal in het geval van beroemde mensen, dat maakt alles zo mogelijk nog moeilijker vrees ik.
En laten we eerlijk zijn, er zijn nog altijd smerige mensen die dingen verzinnen, maar ook mensen die dat niet doen en er gewoon niet uitkomen en bang zijn voor alle gevolgen als het uit komt etc. Het is echt niet zo simpel allemaal..

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:00

Ik kom ook even binnenvallen na gisterenavond grote delen van de docu te hebben gezien.
Dat MJ een vreemde vogel was, was me al eerder duidelijk geworden. Een volwassen man met kinderachtige trekjes al dan niet veroorzaakt door zijn eigen jeugd.
Wat mij met name op gevallen is, is dat ondanks de handelingen die de jongens met MJ deden, op mij niet de indruk maakten dat ze het vervelend vonden. Ondanks alles verbleven ze alsnog graag in zijn nabijheid en wilden ze graag samen met hem slapen.
Het lijkt mij dat als je als kind iets niet prettig vind je juist gaat proberen om ergens onderuit te komen. Kinderen die op school gepest worden willen vaak niet meer naar school, om maar een voorbeeld te noemen.
Dus heel eerlijk gezegd kan ik me heel moeilijk voorstellen dat deze jongens het hele gebeuren als onprettig ervoeren.
Hoe dan ook, als volwassenen heb je je handen thuis te houden van kinderen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:03

vilheide schreef:
Ik kom ook even binnenvallen na gisterenavond grote delen van de docu te hebben gezien.
Dat MJ een vreemde vogel was, was me al eerder duidelijk geworden. Een volwassen man met kinderachtige trekjes al dan niet veroorzaakt door zijn eigen jeugd.
Wat mij met name op gevallen is, is dat ondanks de handelingen die de jongens met MJ deden, op mij niet de indruk maakten dat ze het vervelend vonden. Ondanks alles verbleven ze alsnog graag in zijn nabijheid en wilden ze graag samen met hem slapen.
Het lijkt mij dat als je als kind iets niet prettig vind je juist gaat proberen om ergens onderuit te komen. Kinderen die op school gepest worden willen vaak niet meer naar school, om maar een voorbeeld te noemen.
Dus heel eerlijk gezegd kan ik me heel moeilijk voorstellen dat deze jongens het hele gebeuren als onprettig ervoeren.
Hoe dan ook, als volwassenen heb je je handen thuis te houden van kinderen.

Dan heb jij de essentie van de docu wel een beetje gemist...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:05

Ze zeggen ook dat ze het op dat moment niet als onprettig hebben ervaren. Het was de normale gang van zaken geworden, anderen "zouden het nooit begrijpen".

Als de buitenwereld hem dan vervolgens ging aanvallen en mensen direct aan de kinderen gingen vragen of hij ongepaste dingen deed met hen, was dat voor heb verraad. Want ze voelden die daden op zich niet als verkeerd aan. Het waren kinderen. Ze wilden alleen maar zijn liefde niet verliezen, waren doodsbang om aan de kant geschoven te worden. Hij had ze zodanig bespeeld dat ze 100% loyaal waren naar hem toe.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:13

Dat is dus het hele probleem bij misbruik, het psychische gedeelte. Het is geen kwestie van een minder fijne handeling doen bij iemand, het is het hele verhaal omheen..

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:55

Het sexuele was natuurlijk maar een deel. Al het geld uitgeven, spelletjes doen, junkfood eten, jemig man, die vent had gewoon een pretpark rond zijn huis gemaakt. Hoe kun je dat als kind nu niet super tof vinden. Hij gaf ze ook het gevoel speciaal te zijn. Hij had hen uitgezocht. Daarom is dat jaloezie gedeelte toen ze werden vervangen ook zo dubbel. Dan denk je: hoera je bent eraf. Maar alle (echt) leuke dingen waren ook weg.

De kinderen “wilden” ook graag in de bekendheid staan. Dat betekent dan alleen niet dat je dan dus een 7 jarig kind maar oraal mag bevredigen of ervoor mag gebruiken om jou te bevredigen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:13

Brrr ik bedenk me net dat er misschien wel kinderen zijn die nu ook last hebben van misbruik en dit hele gedoe rond MJ ook volgen en denken 'laat maar, zij doen zo veel moeite en worden niet geloofd, hoe zullen ze mij dan ooit geloven.. '
En daar wordt ik heel verdrietig van..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:27

Ik vond het gedeelte waarbij één van de jongens een trouwceremonie had met Michael inclusief ringen en geloftes ook schokkend.
Als volwassen man weet je toch hoe fout dat is? Ik denk dat dat al aantoont hoe ziek hij moet zijn geweest.

Het nagesprek met hen en Oprah vond ik ook erg verhelderend.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:29

Mijn gedachte tijdens de docu was ook dat als mij dit was overkomen ik echt niet dit in geuren en kleuren zou gaan zitten vertellen. Ik zou me rot schamen...zo gênant. Denk dat dit vooral juist slachtoffers er van weerhoud dingen aan de grote klok te hangen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:30

Citaat:
Ik weiger ook te kijken naar een documentaire die iemand die overleden is zwart maakt. Deze persoon kan zichzelf niet meer verdedigen. Daarbij, is hij eerder al onschuldig bewezen en vrijgesproken. De hele zaak rammelt aan alle kanten. Zo'n sensatiestuk met aandachtszoekers hoef ik niet te zien.

Even mijn reactie van Facebook gekopieerd. Ik ben geen fan van MJ. Ik vind zijn muziek bij vlagen leuk, het liedje Earth Song vind ik erg mooi maar verder niet.
Laatst bijgewerkt door Marjo op 09-03-19 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt