Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:02

Zal inderdaad gisteren zijn geweest, al staat het er 2 minuten geleden op.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:03

Het is vreselijk en erg naar dit.............ik vrees nog steeds het ergste.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:03

Ikzelf dacht ook, waarom zoveel in de buurt zoeken als ze ook kan zijn meegenomen. Maar de politie zal best gerichte aanwijzingen hebben om daar de buurt uit te kammen.

Ik heb in ieder geval naar aanleiding van dit hele gebeuren weer een app op mijn telefoon waardoor mijn vriend me kan traceren. Ben daar eigenlijk niet zo van, maar het doel heiligt de middelen.

Met in m'n achterhoofd dat in onze omgeving ook Hanno van Mil nooit meer is gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:06

Ik blijf er ook maar over nadenken...

Denk ook dat er 2 scenario's zijn.
Of ze is ter plekke vermoord of ze is in een voertuig meegenomen.
Iets anders zou toch zeker opgevallen moeten zijn?
Iemand onder dwang over toch wel vrij dukke wegen meenemen zou toch zijn opgevallen...
Maar waarom iemand meenemen en dan eerst de tijd nemen om de spullen zo ver uit elkaar weg te gooien?
Mijn ergste vrees is dat ze direct is vermoord... en dus ergens ligt en het een kwestie van tijd is dat ze gevonden wordt.

Is eigenlijk bekend wat er in de app naar haar vader stond? De laatste?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:09

Savannah's fietst stond een dorp verderop geparkeerd, haar pasjes en mobiele telefoon lagen door de aangrenzende polder verspreid. De dader heeft waarschijnlijk geprobeerd een wegloopactie in scène te zetten. Mocht er iemand kwade bedoelingen gehad hebben met Anne: zieke geesten doen hele nare dingen. ;(

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:09

KoudbloedKim schreef:
Ik blijf er ook maar over nadenken...

Denk ook dat er 2 scenario's zijn.
Of ze is ter plekke vermoord of ze is in een voertuig meegenomen.
Iets anders zou toch zeker opgevallen moeten zijn?
Iemand onder dwang over toch wel vrij dukke wegen meenemen zou toch zijn opgevallen...
Maar waarom iemand meenemen en dan eerst de tijd nemen om de spullen zo ver uit elkaar weg te gooien?
Mijn ergste vrees is dat ze direct is vermoord... en dus ergens ligt en het een kwestie van tijd is dat ze gevonden wordt.

Is eigenlijk bekend wat er in de app naar haar vader stond? De laatste?

Volgens mij lagen de spullen vrij dicht bij elkaar toch? De omgeving hier is een en al bos, wat dat betreft kun je iemand best ongezien in de busje krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:11

In principe wel vrij dicht bij elkaar, maar mij lijkt dat als je iemand (zonder voorbedachte rade) ontvoert, je niet zoveel tijd kwijt wil zijn aan het verspreiden van spullen.
Dat je dan zo snel mogelijk weg wil zijn om niet gezien te worden.
De spullen lagen niet een paar passen uit elkaar.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:26

Nee klopt. Want mocht het inderdaad moord zijn oid dan heeft de dader ook nog eens de moeite genomen om haar fiets in de vijver te gooien. Dat doe je denk ik ook niet 1,2,3 aangezien het niet een heel afgelegen stuk was waar de vijver is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:30

Is ze eigenlijk nog gezien door mensen? Uberhaupt gezien op de route die ze gefietst heeft?
En ze heeft anderhalf uur gefietst over een stuk wat normaal 44 minuten is, zou ze dan ergens gestopt zijn?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:30

Rare plekken om spullen te dumpen, dat zeker, maar je kan er van uit gaan dat een eventuele dader het nieuws op de voet volgt. Als het hem/haar te heet zou zijn geworden onder de voeten ist niet zo raar als ze op deze manier misschien iedereen proberen te verwarren?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:32

Ja dat zou inderdaad ook kunnen Xyris. Ik was even vergeten dat de dader net zo goed alle liveblogs en twitter etc. kan volgen. Best 'makkelijk' zo voor een (eventuele dader).

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:37

dwaallicht schreef:
Ikzelf dacht ook, waarom zoveel in de buurt zoeken als ze ook kan zijn meegenomen. Maar de politie zal best gerichte aanwijzingen hebben om daar de buurt uit te kammen.

Ik heb in ieder geval naar aanleiding van dit hele gebeuren weer een app op mijn telefoon waardoor mijn vriend me kan traceren. Ben daar eigenlijk niet zo van, maar het doel heiligt de middelen.

Met in m'n achterhoofd dat in onze omgeving ook Hanno van Mil nooit meer is gevonden.

Dit wil ik dus ook, maar het heeft weinig zin als iemand je telefoon uitzet/weggooid en je meenemen als ze je wat aan willen doen bedacht ik me zo. :(

Vanaf het begin van de vermissing constant ook het nieuws aan het volgen. Ongelooflijk verdrietig en een afschuwelijke zaak dit. Ik blijf me verbazen dat er waarschijnlijk vast wel iemand is, die meer weet, maar stomweg zijn/haar kaken op elkaar houdt. 8)7 -:(-

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:39

HorseTimeXL schreef:
Ja dat zou inderdaad ook kunnen Xyris. Ik was even vergeten dat de dader net zo goed alle liveblogs en twitter etc. kan volgen. Best 'makkelijk' zo voor een (eventuele dader).

Daarom maakt de politie waarschijnlijk ook niet alles tot in details bekend, ook vanwege eventuele daderinformatue.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:39

HorseTimeXL schreef:
Nee klopt. Want mocht het inderdaad moord zijn oid dan heeft de dader ook nog eens de moeite genomen om haar fiets in de vijver te gooien. Dat doe je denk ik ook niet 1,2,3 aangezien het niet een heel afgelegen stuk was waar de vijver is.

Een fiets in de vijver gooien komt over alsof die persoon er vanaf wilde zonder dat iemand het nog zou terugvinden. Dan doe je dat met de jas en tas ook, toch? Het klinkt alsof er veel moeite is gedaan om van de spullen af te komen, maar daar dan weer niet heel goed over na heeft gedacht.

Want als Anne mee genomen zou zijn geweest in een auto/busje, waarom dan niet de spullen van Anne ook meenemen, dan geef je de politie geen enkele aanwijzing.. Het komt over alsof iemand in paniek de spullen heeft proberen te verstoppen..

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:50

Heftig...

Op Twitter gelijk dat het peace teken dan wel voor de Volvo zou gelden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-10-17 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:51

xRivaldo schreef:
HorseTimeXL schreef:

Een fiets in de vijver gooien komt over alsof die persoon er vanaf wilde zonder dat iemand het nog zou terugvinden. Dan doe je dat met de jas en tas ook, toch? Het klinkt alsof er veel moeite is gedaan om van de spullen af te komen, maar daar dan weer niet heel goed over na heeft gedacht.

Want als Anne mee genomen zou zijn geweest in een auto/busje, waarom dan niet de spullen van Anne ook meenemen, dan geef je de politie geen enkele aanwijzing.. Het komt over alsof iemand in paniek de spullen heeft proberen te verstoppen..

Je gaat toch niet iemand in een auto sleuren en daarna nog een half uur klooien met een fiets in de auto te gooien? Ze waren als ze meegenomen is vast in de buurt van die vijver en dat was op het moment het makkelijkst. Daarbij is heel t gebied nu wel van voor naar achter uitgezocht toch? Daar zal ze echt niet meer gevonden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:53

Dat bedoelde ik inderdaad ook. :j

Wat ik wel vreemd vind is dat ze zolang heeft gedaan over een in principe niet heel lange route.
Als ze rond 5 uur is vertrokken, zou ze 2,5 uur gedaan hebben tot het punt waar haar telefoon signaal verloor, terwijl dat normaal gesproken veel korter is.

Telpeva
Moderator Algemeen

Myfairytale schreef:
dwaallicht schreef:

Dit wil ik dus ook, maar het heeft weinig zin als iemand je telefoon uitzet/weggooid en je meenemen als ze je wat aan willen doen bedacht ik me zo. :(

Vanaf het begin van de vermissing constant ook het nieuws aan het volgen. Ongelooflijk verdrietig en een afschuwelijke zaak dit. Ik blijf me verbazen dat er waarschijnlijk vast wel iemand is, die meer weet, maar stomweg zijn/haar kaken op elkaar houdt. 8)7 -:(-

Hoezo denk je dat laatste? Ik heb zo vaak dat ik ergens helemaal in mijn eentje op een fietspad rij, JUIST met smerig weer, want dan heb je altijd minder fietsers op de weg

Danielleeee_

Maar stel dat het zo zou zijn dat ze is meegenomen, dan is er nog wel een grotere kans dat ze leeft. Het is zo'n nare situatie, iedereen is zo machteloos en vol onwetendheid.. :n

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:54

Ja maarja, als ze is meegenomen.. waar in hemelsnaam moet je dan zoeken? Dit is het enigste wat ze kunnen doen, en vooral als ze daar haar spullen vinden die mogelijk naar meer kunnen leiden dan gaan ze daar toch verder zoeken?

Dus ik snap ze wel

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:55

Bah wat vreemd van die groene Volvo. Maar als meerdere agenten een vreemd gevoel hadden bij de bestuurder, had een van hen eigenlijk beter het kenteken kunnen noteren lijkt me.. Tenminste, ik ga er van uit dat dat de reden is dat ze fotografen vragen om foto's van de auto..

Kent iemand het gebied eigenlijk? Hoe lang kunnen ze daar nog doorzoeken voordat ze alles hebben gehad? Is het een uitgestrekt gebied?

Mocht het een misdrijf zijn: Wat zou er door het hoofd spoken van de dader op het moment dat ze in het gebied gaan zoeken waarvan hij weet dat ze ligt? Zou hij erover denken om naar het buitenland te vluchten? Vreemd om eraan te denken dat de "dader" (als die er is, wat wel steeds waarschijnlijker lijkt) dit nieuws ook op de voet volgt en misschien zelfs wel als vrijwilliger meezoekt.. Heel raar idee..

Ps: Ik wil niet teveel speculeren, maar omdat jullie het hebben over de mogelijkheid dat ze zou zijn meegenomen:
Misschien heeft haar lichaam in eerste instantie wel gelegen in de buurt van de vijver, maar is dat bijvoorbeeld zaterdagochtend alsnog meegenomen/verplaatst toen er wat meer over nagedacht was dat iedereen in dat gebied op zoek zou gaan naar haar...?

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:59

Al zoveel dagen in onwetendheid.. verschrikkelijk.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:59

Ik snap ook dat ze zich vast klauwen aan dit gebied, maar na 9 dagen zou je toch wel kunnen zeggen dat het zoekgebied nu helemaal uitgekiemd is :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:00

Huis -> Hollandsche Rading (eerste appje).
Normaal is de langste route zo'n 45 minuten fietsen.
Anne deed daar 1 uur en een kwartier over.

Hollandsche Rading (eerste appje) -> Selfie
Normaal is de langste route 27 minuten fietsen.
Anne deed daar 35 minuten over.

Dus het deel tussen het eerste appje en de selfie komt prima overeen, als je wind tegen hebt of iets langzamer fietst.
Maar het eerste deel, daar heeft ze erg lang over gedaan.

Maar goed, overal zal wel een reden voor zijn.