Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
aikon schreef:Kies jij zelf dan niet de kleren die je wilt dragen? En wat maakt kleren, ongeacht voor wie "bedoeld", een onprettig iets voor je? Wil je dan bloot rond lopen? (van mij mag je, heb niks tegen nudisten)
Snap eigenlijk niet echt waar het probleem ligt.
Je bent transgender zeg je, gaat van vrouw naar man, men spreek je al aan als man en dat vind je vervelend terwijl je je zelf wil laten "ombouwen" (akelig woord) Daarnaast heb je de lichaamskenmerken (de mannelijke?) En daar heb je een hekel aan.![]()
Zelf ben ik niet-binair en vind dit een vreemd iets om te lezen. Ik draag wat lekker zit en kijk niet naar voor wie het bedoelt zou moeten zijn of kleur, lach als mensen mij met meneer aanspreken terwijl ik toch aan de buitenkant vrouw ben. Heb zeker geen hekel aan mijn lijf (nou ja die tieten mogen wel een aantal maten kleiner of helemaal weg, mij om het even) Ook geen probleem onder de douche of mij zelf in de spiegel te zien. (moet nodig afvallen dat wel weer)
Ik heb wat ik heb en heb het leren accepteren en respecteren.
Als ik jou tekst lees heb ik heel erg het idee dat je je zelf niet accepteert noch respecteert noch eigenwaarde hebt. En ik betwijfel of dit gaat veranderen als je omgebouwd bent.
Heb je hier al eens hulp bij gehad? Is een echt oprechte vraag.
Je zult niet de eerste (en ook niet de laatste) zijn die na ombouwen zich toch nog niet goed voelt in het lijf wat men dan heeft. Hou dit goed voor ogen!
aikon schreef:En wat maakt kleren, ongeacht voor wie "bedoeld", een onprettig iets voor je? Wil je dan bloot rond lopen? (van mij mag je, heb niks tegen nudisten)
Citaat:Als ik jou tekst lees heb ik heel erg het idee dat je je zelf niet accepteert noch respecteert noch eigenwaarde hebt.
Citaat:En ik betwijfel of dit gaat veranderen als je omgebouwd bent.
Heb je hier al eens hulp bij gehad? Is een echt oprechte vraag.
Je zult niet de eerste (en ook niet de laatste) zijn die na ombouwen zich toch nog niet goed voelt in het lijf wat men dan heeft. Hou dit goed voor ogen!
Geryon schreef:Ik snap ook niet zo goed waarom je het rot vind als mensen je aanspreken als man terwijl je juist een man wilt zijn? Als ze je aanspreken als vrouw is het ook weer niet goed want je voelt je geen vrouw.
Sizzle schreef:Unisex is dan ook weer niet specifiek gender neutraal.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat een ultiem voorbeel van genderneutraal is.
Misschien zoiets als een glittertopje en een legerbroek of zo. Of een man in zakenpak met uitgebreid make-up wellicht.
Ik probeer de term nog altijd wat beter te plaatsen want zo eenvoudig is het niet geloof ik.
Ik hoop dat je transformatie voorspoedig verloopt
Janneke2 schreef:Ik loop als paardenmeisje rond in spijkerbroeken en andere praktische kleding, waarmee je zo op paard kunt.
Ik maak graag grappen over het feit dat ik 'altijd een broek draag' maar toch naar die wc moet "met die lange rij" (en dat met enige regelmaat aan de laars lap).
Maar een paar jaar terug leende ik een jas van een mannelijke collega. Ik zag mezelf in een ruit weerspiegeld en dacht/ voelde "Neee...." . Ik ben geen man.
@Viekawiek: ik vermoed dat dat zo ongeveer hetzelfde is als wat jij telkens voelt: "Neeee - ik ben geen vrouw!"
Voor mij was het een paar seconden, voor jou is het een constante ervaring, en ik vond het geen leuk gevoel.
Ierpier schreef:Hoe haalbaar (en wenselijk) een colpllmpleet genderneutrale samenleving is vraag ik me dus wel af.
oomens schreef:Ierpier schreef:Hoe haalbaar (en wenselijk) een colpllmpleet genderneutrale samenleving is vraag ik me dus wel af.
Een compleet genderneutrale samenleving sterft vanzelf uit. Er is altijd een moment dat het er wel toe doet wat iemand tussen de benen heeft, anders komt er weinig nageslacht. Stiekem doet het er zelfs veel vaker dan alleen in de directe aanloop naar 'de daad', want een heel groot deel van ons gedrag heeft op de een of andere manier wel te maken met het communiceren richting (potentiële) partners.