Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Vraagje tussendoor, ik heb wellicht wat gemist, ik woon al lang niet meer in Nederland (20 jaar).
Ik kan me niet herinneren dat abortus een speciaal discussiepunt meer was. Gewoon legaal.
Is er een reden dat hier nu weer over wordt gediscussieerd?
Ayasha schreef:Kuggur schreef:Vraagje tussendoor, ik heb wellicht wat gemist, ik woon al lang niet meer in Nederland (20 jaar).
Ik kan me niet herinneren dat abortus een speciaal discussiepunt meer was. Gewoon legaal.
Iemand wilde weten wat bokkers er van dachten.
Palmera schreef:@Shadow: dus als we een zware afwijking zien in een vrucht aborteren we dat liever niet? We gaan, na de geboorte, eerst kijken of hij/zij wellicht wel een goed en mooi leven kan leiden?
Citaat:Juist, dat ongelukkige mens moet zijn/haar leven uitzitten. Zodat wij, gezegende en gezonde mensen, ons maar nederig voelen.
Citaat:Ik denk dat niet één aanstaande moeder haar kind zal laten aborteren wegens een zichtbare kromme teen. We hebben het echt over extreme en, voor het kind, levensbeïnvloedende afwijkingen, hè.
Kuggur schreef:Vraagje tussendoor, ik heb wellicht wat gemist, ik woon al lang niet meer in Nederland (20 jaar).
ual_95 schreef:Ik vind het simpelweg een heel naar idee om een zwangerschap al af te breken zonder dat je daadwerkelijk zeker weet (op bovenstaande uitzondering na) of een kind gelukkig kan zijn.
studiemiep schreef:ik ben pro voor eigen keus wel/geen abortus. Als iemand een ongeboren kind niet wil (om welke reden dan ook)`dan vind ik het goed dat deze uitweg erin.
Wel vind ik bij "veel"plegers (meer dan 1x om niet medische gronden) dat er andere voorzorgs- maatregelen moeten worden getroffen.
1x een ongeluk kan gebeuren...2x....tja sorry dan ben je gewoon niet goed bezig
Immers abortus/overtijds behandelingen/curretage zijn niet bedoeld als voorbehoedsmiddelen
watchthesky schreef:Ook dat sneeuwpop. Ik ken best een aantal kinderen die heel veel tekort (zijn ge)komen omdat broer/zus het zorgenkind de aandacht van pap en mam volledig opslokt.
Daar kan ik echt verdrietig van worden. "Oh Lotje, die redt zichzelf wel hoor. Die kan zo lief in haar eentje spelen!" en dan zit dat meisje daar rood aangelopen naar de grond te staren...