Stemmen 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:55

Bestaat dat, 95plus? :)) Die partij wil ik zien :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:58

Ik vind Speld eigenlijk met regelmaat best grappig :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:01

phormicola schreef:
Bestaat dat, 95plus? :)) Die partij wil ik zien :D

PLUS het is een BINDEND stemadvies. Daar was De Speld heel duidelijk over. Dus dat wordt zoeken naar de Lijst 95Plus.

Weet iemand trouwens waar ik de Lijst Free Russia kan vinden? Of de Vrijzinnig Aquaritaine Partij?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:03

De Vrijzinnige Aquaritaine Partij moest je zelf oprichten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:05

Citaat:
Ok, dank u wel. Excuses overigens voor het ongemak, we hebben laatst heel veel gedoe gehad met een robot. Lang verhaal kort: hij was het er niet mee eens dat hij bij 50Plus uitkwam. Sindsdien hebben we liever niet dat robots deze stemwijzer invullen.

:')

Citaat:
Verenigd Rusland

U bent gehackt door de Russen en uw gegevens zijn doorgespeeld aan een grijs gebouw in Sint-Petersburg. Geen paniek, een van onze redacteuren is begonnen met een HTML-cursus. U hoort nog van ons.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:19

Ah, de Speld. Ik leef weer eens onder een steen :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:50

goldenarrow schreef:

Ja maar dat red ik NOOIT voor de 15e! Potverdorie.......nog an toe. Potverdorie nog an toe!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:54

snuffie123 schreef:
Citaat:
Tja, oma heeft het nog meegemaakt dat "gastarbeiders" (jawel... Zo heette dat toen) geen Nederlands mochten leren.
De vakbonden hebben deze regels grondig gesaboteerd want ze werden onder het CAO loon (= minder dan afgesproken, dus) betaald...
Maar we zitten helaas nog met de erfenis dat het jaren niet mocht.
Nu moet het - en jan en alleman mag een peperdure cursus gebakken lucht aanbieden...
Goed integreren: graag - maar het beleid daar omheen, daar krijgt iedereen hoofdpijn van.

Nouja wie had ze tegen gehouden? Opzich mocht het wel, maar wilde we het liever niet omdat ze weer terug zouden gaan. Maar goed daar heb je gelijk in hoor, ik zou denk ik ook geen andere taal leren als ik het niet zou hoeven en ik me zo ook prima had gered. Toch na een tijdje werd duidelijk dat we dat wel wilde en ook dat is al een hele tijd geleden. Ze hadden nu dus wel iets van Nederlands moeten spreken; het in ieder geval proberen. Helaas doen veel dat ook niet (een hoop ook wel hoor!)
Maar het gaat me niet alleen om de taal, ook om de rest daaromheen. Maar het werkt natuurlijk beide kanten op en daarin heeft Nederland dus gewoon gefaald.

Mij ontgaat waar je het precies over hebt: Nederlands leren was verboden ipv 'het hoefde niet'. Op straffe van ontslag, doorgaans.
Vandaag een weinig verrassend item bij de NOS: wie als kind van 6 binnenkwam als vluchteling, doet het ongeveer even goed als de gemiddelde Nederlander.
Chapeau!

Citaat:
Ik vind ook dat de scholen allemaal gewoon openbaar moeten zijn. Geen islamtische scholen maar ok niet christelijk of weet ik veel wat voor geloof. Dat doe je thuis maar. Ik denk dat er daardoor al wat meer verdeeldheid zou kunnen komen en er makkelijker kan worden geïntegreerd. (Alleen hoe ga je dat uitwerken?)

Citaat:
Citaat:
...als je dit graag wil is Frankrijk een goed land voor jou. Fijn klimaat, de gesproken taal vind ik persoonlijk wat lastig.
Binnen de Nederlandse cultuur en geschiedenis past dit geheel niet. (En de Britten zeggen dan :'let us agree to disagree.')

Ik heb niks met Frankrijk/ de Fransen :o
Ik zou niet weten waarom dat niet bij onze cultuur past? Ik vind dat iedereen lekker zijn godsdienst mag hebben, maar op school hoeft dat nou niet persé.

;) ;) ;) "...da's jok".
Jij bent aanhanger van een Franse staatkundige vorm, die niet in de Nederlandse traditie, geschiedenis en cultuur past.
Zoek just for fun eens "de schoolstrijd" op, of 'grondwetsartikel 23'.
"Dat is echt andere koek" dan het hoeft niet per se.
(Uiteraard heeft een ieder het volste recht op de mening dat het Franse systeem beter is.)

Citaat:
Citaat:
De echte vluchtelingen zouden eigenlijk echt gewoon naar ons toe moeten kunnen vluchten. Ik zou ze met alle liefde hier allemaal opvangen, maar praktisch gaat dat gewoon niet. We kunnen niet met zijn allen in Europa komen wonen. Heel lastig, maar ipv hier vluchtelingen op te vangen is het misschien beter om meer te investeren in defensie en het proberen op te lossen in Syrië. (Maar misschien denk ik over dat laatste wel veel te makkelijk)

1) ik heb grote moeite met het idee van echte en onechte vluchtelingen. Als iemand onvrijwillig huis en haard verlaat moet er echt iets aan de hand zijn.
2) Informeer je eens echt over vluchtelingenstromingen. Jordanië heeft momenteel een bevolking die voor 20% uit vluchtelingen bestaat. 80% van alle vluchtelingen bekend bij de UNHRC wordt 'in de regio' opgevangen. Waar de regio doorgaans weinig Europese hulp voor krijgt (wat raar is als velen hier dat zo hard propageren...)
Tuurlijk kan Europa het niet hebben als alle 7 miljard mensen hier kwamen wonen. Maar denk wat minder europa in het centrum van je eigen denken: heel erg veel mensen willen dat ook totaal niet.

Citaat:
Nouja de niet echte vluchtelingen zijn dan de mensen die niet in (levens)gevaar zijn.
Ik weet genoeg van en over vluchtelingen hoor, ik weet er meer van dan de gemiddelde Nederlander door mijn studie ;)
Toch komen er genoeg vluchtelingen hier en er zouden er nog veel meer deze kant op willen komen; dat gaat gewoon niet. Daarom vind ik dat er meer geld moet gaan om het daar op te kunnen lossen.

Steun aan Jordanië en het herbebossen van Darfur (icm de woestijn tegenhouden en andere milieu maatregelen) heel erg graag.
Maar dat mensen die niet in gevaar zijn (ik ken de kreten, hoor:"economische vluchtelingen" etc) geen vluchtelingen zouden zijn...? "Slechts avonturiers." Mijn hoela: hoezo is leven onder de armoedegrens met nul perspectief geen gevaar? Zelfs in Nederland leven Nederlanders echt korter als ze armoede lijden. Dus dat het niet over levensgevaar gaat, staat nog te bezien.

En nee, ze willen niet, ze moeten iets. Dat is totaal anders.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 23:13

goldenarrow schreef:

Die kwam er bij mij ook uit. :')

Test was reuze grappig.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 23:15

Ik moest heel hard lachen om het Auf Nedersehen _O-

Beetje jammer alleen dat ik in de klas zat :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 23:19

goldenarrow schreef:
Ik moest heel hard lachen om het Auf Nedersehen _O-

Beetje jammer alleen dat ik in de klas zat :')

Was ook mijn antwoord :')

In de klas is niet handig nee.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:09

Ik vond nederdoei het leukst :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 04:12

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 04:52

Dat is pertinent niet waar. In 2006 hoefde je veel minder zelf bij te leggen. Ik was toen een minima en ben dat nu ook en ik ben nu veel meer kwijt aan zorg, ook voordat ik ziek werd een krap jaar geleden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 07:34

phormicola schreef:
Dat is pertinent niet waar. In 2006 hoefde je veel minder zelf bij te leggen. Ik was toen een minima en ben dat nu ook en ik ben nu veel meer kwijt aan zorg, ook voordat ik ziek werd een krap jaar geleden.

Ik weet het niet. Ik behoor niet tot de minima. Ik ontvang geen toeslagen en was toen particulier verzekerd.
Maar ik ga ervan uit, dat deze cijfers waar zijn. Ze zijn gepubliceerd door het Ministerie van Volksgezondheid.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 08:13

Huh, da's voor mij juist een reden om ze extra kritisch te bekijken := (En ik ben zo verwend door de Correspondent (en Sargasso) dat ik artikelen zonder controleerbare bronnen maar kaal vind.)

Sowieso is het systeem een beetje raar - het compenseren van het eigen risico dat afhangt van wel of niet zorg gebruiken, via het zorgtoeslagsysteem dat niet afhangt van zorg gebruiken maar van inkomen.
Dat leidt dus juist tot cijfers waarin je kunt cherrypicken naar de paar die er extra voordeel van hebben. Vlak voor de verkiezingen om goede sier te maken - en over een tijdje om de zorgtoeslag terug te schroeven 'want het is toch niet eerlijk dat mensen het krijgen die het helemaal niet nodig hebben.'

(Mensen met een erg laag inkomen die gezond zijn, een reservepotje achter de hand hebben, en dus de allergoedkoopste verzekering met risico op max kunnen nemen, krijgen zelfs meer toeslag dan ze betalen aan premie. )

Maar het rare verzekeringssysteem maakt wel dat gezonde mensen die het risico kunnen nemen per jaar zo'n 600 a 700 meer te besteden hebben dan iemand die ziek is. (385 eigen risico, zo'n 250 euro premievoordeel voor een maximaal vrijwillig eigen risico, en wellicht nog wat kosten omdat de el-cheapo budgetpolis je arts niet vergoedt.)

Overigens had het ziekenfonds / particulier-systeem zeker ook nadelen, daar blind naar terug is niet nodig.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 08:19

Volgens mij betaalde ik toen iets van 26 euro per maand. Nu is dat netto een tientje meer. En ik heb nu een eigen risico, eigen bijdrages, etc, die er toen niet waren omdat alles gedekt was.
Dus ik weet niet over welke minima's ze het hebben maar niet over mij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:09

Ik ga ervan uit dat critici of politieke partijen zo de cijfers kunnen weerleggen. :D
Er zijn mensen die hun salisstroken en polisbladen van die tijd nog hebben.

Verschil blijft er altijd. Ik ontvang geen toeslagen en ik ben niet gezond. Ik ben in januari of februari meestal al door mijn eigen risico heen. Ik ben dus per saldo meer kwijt als iemand die toeslagen ontvangt of iemand die niet ziek is enz.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:30

Ik ben nu op een kwart van een aantal verkiezingsprogramma's, maar ik vind t voornamelijk quatsch.. ze vertellen van alles, maar bijna allemaal praten ze mensen naar de mond... Maar wat ze nou werkelijk kunnen en gaan doen blijft ondoorzichtig..

Nu aan het luisteren naar Seegers van de ChristenUni maar zoals hier ook al gezegd, ik wil geen godsdienst in de regering (sowieso vanwege abortus en euthanasie).
Gisteren was Lodewijk Asscher en die heeft gewoon een slecht verhaal.. Rutte had een goed verhaal maar dat klinkt nu zo als populistisch gepraat... ik weet t niet..

Welke partij heeft de afgelopen jaren eigenlijk echt gedaan wat ze van tevoren zeiden? Of op zn minst een goede poging gedaan?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:33

Ik wil juist wel een Christelijke partij

Kieswijzer had ik beter niet kunnen doen: PVV en SGP

Ben er nog niet uit,, maar ga wel echt stemmen.
No way dat ik een stem verloren laat gaan.

Ik weet in iedergeval al wel waar ik absoluut niet op ga stemmen.
D66 alles wat zij zeggen, daar ben ik tegen :o

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:05

Cer , kijk eens naar stemmentracker
En er zijn nog wat sites waar je het stemgedrag van de partijen van de afgelopen jaren in de kamer kunt bekijken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:11

Net op het nieuws zeiden ze dat het overgrote deel van de kiezers nog steeds zweeft, echt enorm veel mensen.. Ik ben er ook nog steeds niet uit := Wat milieubeleid betreft zou ik zo op Jesse Klaver stemmen.. kolencentrales sluiten, rekeningrijden, windmolenparken en zonnenenergie goedkoper maken, super! Maar ik ben het dan weer helemaal oneens met hun sociale beleid..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:14

ravellie schreef:
Ik wil juist wel een Christelijke partij

Kieswijzer had ik beter niet kunnen doen: PVV en SGP

Ben er nog niet uit,, maar ga wel echt stemmen.
No way dat ik een stem verloren laat gaan.

Ik weet in iedergeval al wel waar ik absoluut niet op ga stemmen.
D66 alles wat zij zeggen, daar ben ik tegen :o

SGP :+ ? Ik ben heel erg benieuwd naar de beweegreden daar achter.. geloof je echt in vrouw achter het aanrecht?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:16

volgens mij lees je verkeerd. Ze zegt juist dat ze de kieswijzer beter niet had kunnen doen, omdat daar SGP en PVV uit kwam.

Mijn kieswijzer kwam op 50+ uit. Opzich logisch, ik werk in de zorg dus daar wil ik me sterk voor maken en ik ben voorstander van het nationale zorgfonds of iig iets doen tegen de manier waarop de zorg nu ingeregeld is. Maar 50+ heeft als belangrijkste punt de AOWleeftijd en daar heb ik niks mee, dus geloof niet dat ik daar op ga stemmen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:18

8nnemiek schreef:
Net op het nieuws zeiden ze dat het overgrote deel van de kiezers nog steeds zweeft, echt enorm veel mensen.. Ik ben er ook nog steeds niet uit := Wat milieubeleid betreft zou ik zo op Jesse Klaver stemmen.. kolencentrales sluiten, rekeningrijden, windmolenparken en zonnenenergie goedkoper maken, super! Maar ik ben het dan weer helemaal oneens met hun sociale beleid..

Maar van Jesse Klaver is toch bekend geworden dat hij zn voorgeschiedenis wat aangepast heeft.. dan begin je al niet goed..