Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:41

Killyenn schreef:
Danique schreef:
Ik vind niet dat je dat jezelf kwalijk moet nemen hoor, Yipee. Als je wordt gebeten door een hond vindt niemand het raar dat je alle honden uit de weg gaat, hoe lief ze ook zijn.

Maar we moeten niet vergeten dat we het niet over honden, maar over mensen hebben... Wiens leven op extreme wijze wordt benadeeld als iedereen ze nu uit de weg gaat vanwege de actie van een minimale minderheid met wie zij slechts enkele kenmerken delen.

Inderdaad! Dit zijn geen honden, maar mensen. Net zoveel mens als wij dat zijn, met gevoelens. Dat er angst ontstaat vind ik niet raar, dat je wat meer om je heen kijkt ook niet. Maar laten we niet een groep mensen buitensluiten (of nog erger) alleen maar omdat ze enkele kenmerken delen met een groepje in en inslechte wezens.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:42

wendyenbram schreef:
Waarom roepen zoveel niet christenen GVD of christus, of jezus?

Ze zullen het misschien IN naam van Allah/God doen, maar zeer zeker niet UIT naam.. Daar zit wel een verschil in.
Want het moorden wat ze doen hoort niet vanuit het geloof. Maar wel uit hun ideaal gemaakt geloof. en ze hebben dan misschien de Koran/bijbel of wat dan ook als leidraad genomen, maar is niet DE islam.
Net zo min als dat de priesters die de kinderen misbruikt hebben dit uit naam van God gedaan hebben... Ze hebben wel de bijbel/kerk MISbruikt.

We moeten beter nadenken wat we zeggen, hoe we denken. Want zo krijg je haar tegen bepaalde mensen wat niet nodig is...
Maar als ik dan idd een tweet tegen kom van een leraar, met : hoe moet je nog lesgeven als de (moslim)kinderen staan te klappen en te juichen?

Dan kan ik alleen maar huilen, om de haat die er is in de wereld.

Dit inderdaad. Ik heb vrienden die Moslim zijn. Niks mis mee, hele vriendelijke mensen. Net zoals de meneer van de toko hier om doe hoek. De 'gewone' Moslim is niks mis mee. Maar deze mensen zitten ook met angst nu omdat zij bang zijn dat zij voor deze chaos aan worden gekeken.

IS = GEEN ISLAM. IS is vergif, rotzooi en zou eigenlijk op een eilandje moeten zitten en zichzelf daar opblazen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:42

Lukasje schreef:
Ik was vanmiddag in een winkel met achter de kassa een moslima, mèt hoofddoek. Ik zei tegen haar (niet aanvallend hoor!) dat de aanslagen voor haar toch ook moeilijk moeten zijn, waarop zij prompt begon te huilen .... Ze vond het zo vreselijk erg voor de gewonden en nabestaanden, dat dit alles niets met hun geloof te maken had, dat zij reeds ervaren had dat sinds de IS-terreur mensen anders op haar reageren terwijl ze hier opgegroeid is ....

Dat wilde ik gewoon even kwijt omdat ook dit me aangegrepen heeft ....

Ik denk echt dat het helpt als zulke mensen en zulke verhalen actief naar voren komen... mensen zijn "dom" ze moeten echt horen voor ze het beseffen. Ze moeten horen dat deze moslims niet zelfde geloof aanhangen

Madelou

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:45

School van mijn nicht laat kinderen wel naar huis gaan als ze opgehaald worden.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:45

Voor de mensen die vast zitten in Brussel: vanaf 16u zal het treinverkeer in Brussel-Noord en Brussel-Zuid weer op gang komen, niet in Brussel-Centraal.

The_Cat

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:48

Ik hoop dat het doorgaat, dan heb ik nog een deftige kans om thuis te raken. Anders lijkt het me niet zo'n wild succes te worden

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:49

Ik was vandaag gaan werken. Dacht dat ik wel even kon ontsnappen aan de gruwelijke wereld. Na 5 klanten achter elkaar bij mijn collega waar het woord aanslag en Brussel viel was ik het zat. Gevraagd aan m'n collega of ze er niet zoveel over wilde praten maar volgens haar waren het de klanten die begonnen. Daarna ook gelukkig niemand meer gehoord.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:49

Okay wtf. Ik zit in de trein, deuren kunnen niet open.... 5 man politie rent voorbij...

Heeft er wss niks mee te maken maar alsnog best spannend ofzo...

Madelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:50

" De burgemeester van Brussel, Yvan Mayeur, meldt dat er 20 doden zijn gevallen bij de aanslag in Maalbeek. 106 mensen zijn gewond geraakt, van wie 17 ernstig. Identificatie van de slachtoffers is niet gemakkelijk, zegt Mayeur. " Van het AD.

Sommigen zijn al geidentificeerd.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:50

Citaat:
Hotel naast metrostation Maalbeek is omgevormd tot een soort noodhospitaal. Alle gewonden zijn nu net geëvacueerd: Zwaargewonden met ziekenwagens en lichtgewonden met bussen van de MIVB. Binnenin het metrostation is het volgens een medewerker van de MIVB die ik sprak één grote puinhoop.

pff :(

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:51

UhNee schreef:
Okay wtf. Ik zit in de trein, deuren kunnen niet open.... 5 man politie rent voorbij...

Op Utrecht? Ik moet zo ook nog naar CS....

sans6

UhNee schreef:

Waar zit je dan ergens? Bah eng...

Sokje_6

karuna schreef:
Groot deel,van trein verkeer is omgegooid of gestaakt in nl. Veel intercitys en ic rijden niet naar zuiden/breda. En alles rondom schiphol is uitgevallen kwa intercity. Ex komt vanuit Utrecht geen idee of hij dadelijk kan of niet. Ik merk het wel.

Op NS staat meer info over wat wel en niet rijdt, misschien kun je dat checken? Mijn IC van Den Bosch naar Breda reed gewoon, niks aan de hand, op Breda geen extra controles of beveiliging gezien. Op Den Bosch wel wat extra, maar ook niet extreem.
Er rijdt meer wel dan niet, dat scheelt.

xniieeenke

Citaat:
De bom die gebruikt werd in Zaventem bevatte spijkers om meer slachtoffers te maken", zegt Marc Decramer van het universitaire ziekenhuis in Leuven op de Belgische omroep VTM. "Sommige slachtoffers hebben spijkers in hun lichaam, wat er op lijkt te wijzen dat daders extra metaal aan hun bom hadden bevestigd.

Ja of course hoe meer spijkers hoe beter he stomme mensen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:52

Net op deredactie.be n vrouw die wou bellen na t thuis front maar niemand van d'r collega's wouden een telefoon uit lenen
Ieder voor zich zei ze

Triest...

Uhnee waar zit je? Eng hoor probeer jezelf rustig te houden

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:52

Ex hangt daar dadelijk ook rond. maar kan natuurlijk ook een simpele technische storing zijn, of iemand die wil springen

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:53

Sokje_6 schreef:
karuna schreef:
Groot deel,van trein verkeer is omgegooid of gestaakt in nl. Veel intercitys en ic rijden niet naar zuiden/breda. En alles rondom schiphol is uitgevallen kwa intercity. Ex komt vanuit Utrecht geen idee of hij dadelijk kan of niet. Ik merk het wel.

Op NS staat meer info over wat wel en niet rijdt, misschien kun je dat checken? Mijn IC van Den Bosch naar Breda reed gewoon, niks aan de hand, op Breda geen extra controles of beveiliging gezien. Op Den Bosch wel wat extra, maar ook niet extreem.
Er rijdt meer wel dan niet, dat scheelt.

Bij mij stond niet aangegeven... op bord op station was ook geen vertraging van mijn trwin... Alleen op app zelf te zien dat de ic nie treed

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:54

Gentlegiant schreef:
Net op deredactie.be n vrouw die wou bellen na t thuis front maar niemand van d'r collega's wouden een telefoon uit lenen
Ieder voor zich zei ze

Triest...

Tjah en toch.. als ik daar zou zijn, zou ik hem toch ook echt zelf willen houden.. mensen proberen mij te bereiken, ik wil mensen kunnen bereiken en dan kan je hem wel aan iedereen uitlenen waardoor de batterij leeg gaat.. Tjah dan inderdaad ieder voor zich...

Crazy_boon

Ja, mevrouw was duidelijk in shock. Maar ookal wou ze bellen, de lijnen liggen plat.

UhNee

Ik zit in Putten.... Net 3 man op motoren voorbij.
De deuren kunnen nu open maar er word nog niet verder gereden. Hoorde dat het gaat om mishandeling van een conducteur. Niks mee te maken dus, maar alsnog naar....

Keet

Ik lees alleen over het vliegveld en station Maalbeke. Niets over de andere 3 stations waar explosies geweest schijnen te zijn?
Vind dat de berichtgeving wat warrig en onduidelijk blijft.

Yasmine

Gentlegiant schreef:
Ieder voor zich zei ze

Triest...

Uhnee waar zit je? Eng hoor probeer jezelf rustig te houden

Degoutant dat mensen zo individualistisch zijn. (Niet dat telefoons werken, ik zit op 10km van Zaventem en kan ook al de hele dag niet bellen, maar toch.)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:56

Keet schreef:
Ik lees alleen over het vliegveld en station Maalbeke. Niets over de andere 3 stations waar explosies geweest schijnen te zijn?
Vind dat de berichtgeving wat warrig en onduidelijk blijft.

Dat komt omdat er ook nog steeds erg veel onduidelijkheid is.

Er zijn 2 aanslagen bevestigd, één in Zaventem (2 explosies, één zelfmoordterrorist en één bompakket) en één op een metrostel aan de halte Maalbeek (1 zelfmoordterrorist). Wanneer je hoorde over metrohaltes Kunstwet, was het denk ik omdat die vlakbij Maalbeek liggen en daar zal ook wel impact geweest zijn.

Gentlegiant

Nou n berichtje sturen dan
Hoef je m niet uit te lenen maar je kunt wel uit naam van die vrouw n berichtje sturen

In z'n momenten moet je samen sterk staan en niet als invidu leven want dat maakt je geen beter mens

Anoniem

Jemig wat laf Uhnee.