Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:00

Hier kan ook elke idioot zich aanmelden bij een schietclub en daar een wapenvergunning opvragen.
Maar ook zijn er hier mensen vanwege de lage straffen die illegaal wapens dragen en hiermee juweliers beroven en winkeltjes en de winkelier die zich natuurlijk keurig aan de regeltjes houd kan in zo,n situatie niet eens zijn personeel beschermen ;)

Er moet of veel strenger en zwaarder ingegrepen worden. En in oorloogsstaat betekend dat een millitair op elke hoek van de straat of mensen de mogelijkheid geven zichzelf te verdedigen ;)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:01

Musiess schreef:
Ja dat wapen verbod is zo goed werkend.. dat ze eraan komen als een pakje boter bij de winkel..

Als ze het willen krijgen ze het toch wel.

Ts nu net jezelf voor bereiden op een Examen.
Goed leren ruim van te voren.
En niet 30 minuten van tevoren want dan is het risico dat je vaalt is ruimschoots aanwezig

"ze komen er toch wel aan". Ja, en tieners kunnen toch wel aan alcohol komen. Laten we dan meteen alle wetten maar afschaffen.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:02

Felicxa schreef:
Musiess schreef:
Ja dat wapen verbod is zo goed werkend.. dat ze eraan komen als een pakje boter bij de winkel..

Als ze het willen krijgen ze het toch wel.

Ts nu net jezelf voor bereiden op een Examen.
Goed leren ruim van te voren.
En niet 30 minuten van tevoren want dan is het risico dat je vaalt is ruimschoots aanwezig

"ze komen er toch wel aan". Ja, en tieners kunnen toch wel aan alcohol komen. Laten we dan meteen alle wetten maar afschaffen.

Met alcohol schiet ik je familie niet dood xd

Edit: daarnaast is harddrug ook verboden.. en dat is ook geen "wapen". Messen daar in tegen zijn als huis herij toegestaan.. als k die nou mee neem kan k ook flink schade aandringen.

Dus drigs waarmee je voornamelijk je zelf of on oplettende die hun drankje laten staan.. zijn niet toegestaan
Maar wapens tot op zekere hoogte niet.
Laatst bijgewerkt door Musiess op 14-11-15 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:02

waxmeltsenzo schreef:
Hier kan ook elke idioot zich aanmelden bij een schietclub en daar een wapenvergunning opvragen.
Maar ook zijn er hier mensen vanwege de lage straffen die illegaal wapens dragen en hiermee juweliers beroven en winkeltjes en de winkelier die zich natuurlijk keurig aan de regeltjes houd kan in zo,n situatie niet eens zijn personeel beschermen ;)

Er moet of veel strenger en zwaarder ingegrepen worden. En in oorloogsstaat betekend dat een millitair op elke hoek van de straat of mensen de mogelijkheid geven zichzelf te verdedigen ;)

Mijn vader slikt anti-depressiva. Hij is totaal geen gevaar voor de samenleving en zo nooit zomaar in de rondte gaan schieten, maar toch moest hij zijn vergunning en wapens inleveren vanwege die medicijnen. Zo makkelijk kom je niet aan een vergunning hoor.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:03

LadyMadonna schreef:
Wapens lossen niks op muzzies, denk je echt dat jij ook maar enige weerstand kunt bieden tegen een getrainde terrorist?

Ik heb daar weleens over na zitten denken...

Neem dat concertgebouw van gisteren.... Er wordt geschoten, mensen rennen in paniek weg.
Als al die mensen nou boven op de schieters springen....

Ik weet dat het een natuurlijke reactie is om te vluchten.

Anoniem

waxmeltsenzo schreef:

Ik weet niet of je wel eens in Amerika bent geweest maar daar kan je de eerste beste Walmart inlopen en een jachtgeweer kopen. Geen vergunning voor nodig (want het is jacht en geen handwapen) en je staat binnen twee minuten weer buiten. In Nederland kan je ook een aanvraag voor een vergunning doen, maar je moet duidelijk kunnen aantonen waarom je dit wil (en dat mag niet 'zelfverdediding' zijn) en je krijgt een hele serie controles die achter de schermen bepalen of jij dit ooit kan. Natuurlijk worden hier fouten in gemaakt, kijk bijvoorbeeld naar Alphen a/d Rijn, maar het zijn nog altijd substantieel minder incidenten dan in Amerika.

Felicxa

Musiess schreef:
Felicxa schreef:

maar ze kunnen met alcohol wel degelijk hun lichaam naar de filistijnen helpen.

Het feit dat er mensen zijn die zo makkelijk over het houden van wapens en het schieten hiermee denken vind ik toch wel verontrustend. Dan ben je imo net zo idioot bezig als die terroristen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:04

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:05

Felicxa schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Mijn vader slikt anti-depressiva. Hij is totaal geen gevaar voor de samenleving en zo nooit zomaar in de rondte gaan schieten, maar toch moest hij zijn vergunning en wapens inleveren vanwege die medicijnen. Zo makkelijk kom je niet aan een vergunning hoor.

Ik ken momenteel 2 mensen die een gevaar kunnen op leveren die een wapen vergunning hebben.
eentje met rascistische gedachtes en de ander heeft vluchtneigingen ;)

Anoniem

HorseTopShop schreef:
LadyMadonna schreef:
Wapens lossen niks op muzzies, denk je echt dat jij ook maar enige weerstand kunt bieden tegen een getrainde terrorist?

Neem dat concertgebouw van gisteren.... Er wordt geschoten, mensen rennen in paniek weg.

In dit geval hadden alle terroristen een bomgordel om. Je kan er wel leuk op springen maar dan blazen zij dat gebouw een andere wereld in en dan ben je alsnog allemaal dood.

In dit soort situaties is het echt niet verstandig om de held uit te hangen. Je bent hier niet voor opgeleid en je verspeelt al je kans om het uberhaupt te overleven.

Shadow0

waxmeltsenzo schreef:

Nee, dat kan niet. Dat het een keer mis is gegaan zegt eigenlijk vooral ook vrij veel over dat er wel degelijk een behoorlijke drempel is en dat de meeste mensen helemaal niet zomaar met wapens in aanraking komen.

Dit is niet echt een kwestie van meningen trouwens, maar van feiten. Er ZIJN hier veel minder wapens, en veel minder geweld, en veel minder vuurwapendoden, en ons wapenbeleid is niet perfect maar talloze malen zinniger en veiliger dan dat in de VS. En het werkt ook echt. Niet perfect, maar wel aantoonbaar beter dan hoe het in de VS werkt.

Citaat:

Ah, je wilt ons land een beetje laten lijken op hoe gezellig ze het in Syrie ingericht hebben? Is dat een samenleving waar je je veiliger of gelukkiger in zou voelen? Echt? We beginnen hier alvast met een oorlogsstaat want dan kunnen ze onze vrede niet meer afpakken omdat we die zelf al op hebben gegeven?
:n

Felicxa

Afbeelding

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:06

Felicxa schreef:
Musiess schreef:

Het feit dat er mensen zijn die zo makkelijk over het houden van wapens en het schieten hiermee denken vind ik toch wel verontrustend. Dan ben je imo net zo idioot bezig als die terroristen.[/quote]

Met die alcohol hebben ze alleen zichzelf mee. Niet jou je kinderen of je familie.

Musiess

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:07

Als ze nou meteen dood geschoten werden door mensen die een wapen droegen. Had t een hele hoop levens kunnen redden..

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:07

Emmaa_ schreef:
HorseTopShop schreef:

In dit geval hadden alle terroristen een bomgordel om. Je kan er wel leuk op springen maar dan blazen zij dat gebouw een andere wereld in en dan ben je alsnog allemaal dood.

In dit soort situaties is het echt niet verstandig om de held uit te hangen. Je bent hier niet voor opgeleid en je verspeelt al je kans om het uberhaupt te overleven.

Ja, inderdaad. Zover had ik nog niet verder gedacht...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:08

Musiess schreef:
Felicxa schreef:

Het feit dat er mensen zijn die zo makkelijk over het houden van wapens en het schieten hiermee denken vind ik toch wel verontrustend. Dan ben je imo net zo idioot bezig als die terroristen.

Met die alcohol hebben ze alleen zichzelf mee. Niet jou je kinderen of je familie.

Als iemand jou kinderen of je familie iets wil aandoen. Dan kan iemand zo in Belgiè heel makkelijk aan een wapen komenn, de straffen op het dragen van een wapen zijn veel te laag. En als jij wel heel netjes bent kun jij je niet verdedigen als dit ooit voorkomt als je toevallig net in het winkelcentrum loopt en iemand als Tristan van de Vlis loopt daar net in het wilde weg te schieten.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 14-11-15 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:09

Mussies, Misschien moet jij die link die ik hier neer heb gezet over wapens en criminaliteit in de VS ook eens lezen. Met wapens los je niks op, het wordt er hier alleen maar onveiliger op als jan en alleman zomaar aan wapens kan komen en die mogen dragen. Daar komen geheid veel meer ongelukken, doden en schietpartijen van.

Hopelijk zorgt onze wetgeving ervoor dat mensen zoals jij geen wapens in hun bezit krijgen. Moet er niet aan denken. Brr.

geerke

tegen een mechanisch wapen doe je niet zoveel.

Electra63

Musiess schreef:
Als ze nou meteen dood geschoten werden door mensen die een wapen droegen. Had t een hele hoop levens kunnen redden..

Volgens mij speel jij teveel spelletjes op je Playstation.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:10

Musiess schreef:

Ja, als er een iemand was geweest die misschien in totale verlamming door angst zijn of haar wapen had kunnen trekken zonder dat de aanvallers het door hadden dan had diegene er misschien eentje door kunnen schieten voordat de andere drie aanvallers er bovenop zouden springen.

Ik ben erg benieuwd of je nog steeds zo'n grote bek hebt als jij een keer degene bent die zoiets meemaakt. Kan het me haast niet voorstellen.

LadyMadonna

Ik krijg een beetje het heen en weer van: je moet je niet bang laten maken, dat is wat ze willen....

Sorry, maar vannacht was ik báng. Niet voor mezelf, maar wel voor de wereld.
Vanavond zit ik met 15.000 man in de ziggo. De kans dat daar wat gebeurt is klein, Maarja, ik hou al niet van mensenmassa's.... En als mensen in paniek raken (terecht of onterecht) weet je gewoon niet waar je blijft....

BeFunny

geerke schreef:
tegen een mechanisch wapen doe je niet zoveel.

Je moet maar net op de juiste plaats staan

Anoniem

Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:11

Musiess schreef:

Tenzij ze jouw kinderen of familie dood rijden omdat ze bezopen achter het stuur zitten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:12

LadyMadonna schreef:
Musiess schreef:

Tenzij ze jouw kinderen of familie dood rijden omdat ze bezopen achter het stuur zitten

Idd