Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zeeuwtje68 schreef:omgekeerde wereld als je het mij vraagt, de islam hoort niet in dit land thuis..
en ja die spreken nl want die wonen hier allang...
alex66 schreef:Vooropgesteld dat ik als atheïst alle geloven afwijs, de islam streeft naar onderwerping wil je dat niet dan volgt er geweld.
Daarin staat de islam alleen in dit land, geen van de andere geloven preken geweld tegen ongelovige of roepen op homo,s van een hoog gebouw te gooien de islam wel.
En dat is al in Nederland enig idee wat voor vergif er in het midden oosten gepreekt wordt en het blijft niet alleen bij preken in die landen.
Dat gedachtegoed mag van mij ver weg blijven maar met de vluchtelingen loopt het zo ons land binnen.
bruintje123 schreef:Hoe het ooit begonnen is is leuk om te weten maar van belang is hoe het zich heeft verder ontwikkeld.
En dan ben ik toch blij dat wij in Nederland geen 100 jaar meer achterlopen en dat we vrolijk samen feesten op roze maandag. Dat de vrouw meer mag dan koken en kinderen fokken. Gesluierd nog wel omdat de geile msn zich niet kan gedragen.
Blij dat niet elke ruzie meteen met stokken en messen uitgevochten wordt.
Maar moeten wij wel weer terug in die tijd omdat andere hierheen komen?
Dat zou te idioot zijn.
Elk die hier tegen onze gewoontes is terug de bus in.
EskeGirl schreef:Wat is er eigenlijk zo slecht aan de Islam, en dan bedoel ik de echte Islam en niet de extremistische IS? Zelfde God als Joden en Christenen. Waarom zou het hier niet thuis horen? OT van de Bijbel wel eens gelezen? Waarin ook staat dat de vrouw de man hoort te gehoorzamen, gods naam lasteren resulteert in een steniging en seks hebben met hetzelfde geslacht op straffe van dood. Het NT is dan weer wat vriendelijker en vredelievender.
De Koran is o.a. op het OT gebasseerd, wat weer gebasseerd is op de Tora van de joden.
EskeGirl schreef:alex66 schreef:Vooropgesteld dat ik als atheïst alle geloven afwijs, de islam streeft naar onderwerping wil je dat niet dan volgt er geweld.
Daarin staat de islam alleen in dit land, geen van de andere geloven preken geweld tegen ongelovige of roepen op homo,s van een hoog gebouw te gooien de islam wel.
En dat is al in Nederland enig idee wat voor vergif er in het midden oosten gepreekt wordt en het blijft niet alleen bij preken in die landen.
Dat gedachtegoed mag van mij ver weg blijven maar met de vluchtelingen loopt het zo ons land binnen.
Wist je dat, in het begin toen de Islam zich ontwikkelde, veroverde landen de keus kregen om Islamitisch te worden. De Katholieke kerk gebruikte juist geweld. Daarnaast is nu al duidelijk dat veel van de 2e-3e generatie moslims in NL een stuk gematigder zijn.
En ook in het christendom wordt homosexualiteit eigenlijk niet geaccepteerd. Het gaat om dezelfde god.
EskeGirl schreef:Zeeuwtje68 schreef:Hier worden de hollanders al uitgescholden van je hoort hier niet we gaan het land overnemen
is niet de eerste x dat ik dit hoor, waar gaat dit naartoe mensen???
Spreken ze Nederlands dan?
Als ALLE 4 miljoen vluchtelingen naar Europa zouden komen en ALS ze allemaal moslim zouden zijn, zou de Europese moslimbevolking stijgen van 4 naar 5%. Schokkend hoor.
Thesserd schreef:EskeGirl nog even voor de duidelijkheid; OT is geen boek van leefregels voor Christenen. Hierin staat ook dat jongens besneden moeten worden en je geen varkensvlees moet eten... Zie je Christenen ook niet doen toch?Dit is meer waar de Joden zich mee bezig houden
Zij hebben nml geen NT.
EskeGirl schreef:Wie zegt dat jij last moet hebben van mensen die hun geloof uitoefenen? Zolang jij je niet tot hun geloof bekeert en hun wetten niet de onze worden (waar ik op gok).
Ik vind dat iedereen vrij mag zijn in wat hij geloofd en ben blij dat ik in zo'n land leef. En niet in een streng christelijk/joods/islamitisch/whatever.
Ieder geloof wil andere bekeren en de ene persoon doet dit heftiger en extremee dan de ander. IS is extreem, zeer extreem. De gemiddelde moslim misschien net zo als een gemiddelde christen of jehova. Dat je enkele extreme hebt, betekend niet dat het hele geloof zo is.
EskeGirl schreef:Wie zegt dat jij last moet hebben van mensen die hun geloof uitoefenen? Zolang jij je niet tot hun geloof bekeert en hun wetten niet de onze worden (waar ik op gok).
Ik vind dat iedereen vrij mag zijn in wat hij geloofd en ben blij dat ik in zo'n land leef. En niet in een streng christelijk/joods/islamitisch/whatever.
Ieder geloof wil andere bekeren en de ene persoon doet dit heftiger en extremee dan de ander. IS is extreem, zeer extreem. De gemiddelde moslim misschien net zo als een gemiddelde christen of jehova. Dat je enkele extreme hebt, betekend niet dat het hele geloof zo is.
EskeGirl schreef:Thesserd schreef:EskeGirl nog even voor de duidelijkheid; OT is geen boek van leefregels voor Christenen. Hierin staat ook dat jongens besneden moeten worden en je geen varkensvlees moet eten... Zie je Christenen ook niet doen toch?Dit is meer waar de Joden zich mee bezig houden
Zij hebben nml geen NT.
Dat klopt... maar ik bedoelde meer te zeggen dat het om dezelfde god ging en de boeken op elkaar lijken.
Teddy321 schreef:Van de week een documentaire zitten kijken van een Duitse journalist in Griekenland. Het merendeel van de "vluchtelingen" die daar aankomen, komen uit Eritrea. Dat land is niet in oorlog, maar men heeft gehoord dat de Europese grenzen wijd openstaan! Te gek voor woorden, alles wordt binnen gelaten zonder gedegen controle.
En heeft iemand al eens gedacht aan de gezinshereniging? Hoe gaan we dat in godsnaam betalen?