Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:18

omgekeerde wereld als je het mij vraagt, de islam hoort niet in dit land thuis..
en ja die spreken nl want die wonen hier allang...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:22

Zeeuwtje68 schreef:
omgekeerde wereld als je het mij vraagt, de islam hoort niet in dit land thuis..
en ja die spreken nl want die wonen hier allang...

Nederland is een land waar alle geloven, mits niet schadelijk met de wet, mogen worden uitgeoefend. Dit staat in de grondwet. Dus je mag in het Vliegende Spagettimonster, de boomgod, Wodan, Zeus of God/Allah geloven.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:45

Wat is er eigenlijk zo slecht aan de Islam, en dan bedoel ik de echte Islam en niet de extremistische IS? Zelfde God als Joden en Christenen. Waarom zou het hier niet thuis horen? OT van de Bijbel wel eens gelezen? Waarin ook staat dat de vrouw de man hoort te gehoorzamen, gods naam lasteren resulteert in een steniging en seks hebben met hetzelfde geslacht op straffe van dood. Het NT is dan weer wat vriendelijker en vredelievender.
De Koran is o.a. op het OT gebasseerd, wat weer gebasseerd is op de Tora van de joden.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:03

Vooropgesteld dat ik als atheïst alle geloven afwijs, de islam streeft naar onderwerping wil je dat niet dan volgt er geweld.
Daarin staat de islam alleen in dit land, geen van de andere geloven preken geweld tegen ongelovige of roepen op homo,s van een hoog gebouw te gooien de islam wel.
En dat is al in Nederland enig idee wat voor vergif er in het midden oosten gepreekt wordt en het blijft niet alleen bij preken in die landen.
Dat gedachtegoed mag van mij ver weg blijven maar met de vluchtelingen loopt het zo ons land binnen.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:19

EskeGirl
Het punt is dat die mensen totaal andere gebruiken hebben, tegen de regels van ons land, daarom heb ik problemen met ze.
Als ze zich aanpassen heb ik geen problemen

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:21

alex66 schreef:
Vooropgesteld dat ik als atheïst alle geloven afwijs, de islam streeft naar onderwerping wil je dat niet dan volgt er geweld.
Daarin staat de islam alleen in dit land, geen van de andere geloven preken geweld tegen ongelovige of roepen op homo,s van een hoog gebouw te gooien de islam wel.
En dat is al in Nederland enig idee wat voor vergif er in het midden oosten gepreekt wordt en het blijft niet alleen bij preken in die landen.
Dat gedachtegoed mag van mij ver weg blijven maar met de vluchtelingen loopt het zo ons land binnen.

Wist je dat, in het begin toen de Islam zich ontwikkelde, veroverde landen de keus kregen om Islamitisch te worden. De Katholieke kerk gebruikte juist geweld. Daarnaast is nu al duidelijk dat veel van de 2e-3e generatie moslims in NL een stuk gematigder zijn.
En ook in het christendom wordt homosexualiteit eigenlijk niet geaccepteerd. Het gaat om dezelfde god.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:28

Hoe het ooit begonnen is is leuk om te weten maar van belang is hoe het zich heeft verder ontwikkeld.
En dan ben ik toch blij dat wij in Nederland geen 100 jaar meer achterlopen en dat we vrolijk samen feesten op roze maandag. Dat de vrouw meer mag dan koken en kinderen fokken. Gesluierd nog wel omdat de geile msn zich niet kan gedragen.
Blij dat niet elke ruzie meteen met stokken en messen uitgevochten wordt.
Maar moeten wij wel weer terug in die tijd omdat andere hierheen komen?
Dat zou te idioot zijn.
Elk die hier tegen onze gewoontes is terug de bus in.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:55

bruintje123 schreef:
Hoe het ooit begonnen is is leuk om te weten maar van belang is hoe het zich heeft verder ontwikkeld.
En dan ben ik toch blij dat wij in Nederland geen 100 jaar meer achterlopen en dat we vrolijk samen feesten op roze maandag. Dat de vrouw meer mag dan koken en kinderen fokken. Gesluierd nog wel omdat de geile msn zich niet kan gedragen.
Blij dat niet elke ruzie meteen met stokken en messen uitgevochten wordt.
Maar moeten wij wel weer terug in die tijd omdat andere hierheen komen?
Dat zou te idioot zijn.
Elk die hier tegen onze gewoontes is terug de bus in.

Strenge joodse gemeenschappen dan ook maar de deur uit... gescheiden zitten in de synagoge omdat ze de mannen anders afleiden, belachelijk tegenwoordig. En die mensen die rusten op zondag ook. Zondag is toch geen rustdag in de overheersend atheïstische maatschappij?

Alles wat anders is, is slecht? Dingen zullen heus wel vrouwonderdrukkemd zijn, zeker niet mee eens. Maar jouw argumenten kennen geen nuancerering.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:56

EskeGirl schreef:
Wat is er eigenlijk zo slecht aan de Islam, en dan bedoel ik de echte Islam en niet de extremistische IS? Zelfde God als Joden en Christenen. Waarom zou het hier niet thuis horen? OT van de Bijbel wel eens gelezen? Waarin ook staat dat de vrouw de man hoort te gehoorzamen, gods naam lasteren resulteert in een steniging en seks hebben met hetzelfde geslacht op straffe van dood. Het NT is dan weer wat vriendelijker en vredelievender.
De Koran is o.a. op het OT gebasseerd, wat weer gebasseerd is op de Tora van de joden.

Die drie op een hoop gooien is vloeken in de moskee. :P

Christendom is na de verlichting sterk veranderd, maar was daarvoor al van origine een vreedzame religie (iets anders dan pacifisme had het onder de Romeinse controle gewoon niet overleefd wegens risico op opstand tegen Rome). Midden-Oosten en daarmee Islam heeft een rotklap gehad van de kruistochten, toen waren zij op veel punten stukken verder dan Europa qua tolerantie en kennis (zoals ijs hebben midden zomer in de woestijn), sindsdien is eerder de andere kant op gegaan. Maar hoewel het NT en dus het eind van de Bijbel vreedzaam is, eindigt de Koran in oorlog. Beide zijn inmiddels redelijk terug richting de modus zoals hun heilige boek eindigt.

Echte Islam is net zo'n beladen term als de echte christenen, beide kunnen zowel vreedzaam en tolerant als ronduit intolerant en agressief zijn.

Kijk je naar bv IS, dan zie je dat die mensen zich de slaven van Allah noemen. Slaven denken niet, zij volgen enkel orders op. Oude uitspraken (8e eeuw) stelt ook al dat vrijheid komt uit volledige onderwerping aan Allah. Ook nu nog is kritiek op het geloof op zijn minst lastig en loopt discussie makkelijk dood op : Allah wil het, Islam is het enige ware geloof, dus ieder andere visie is altijd fout. Zelfstandig, kritisch denken en ook het zelfvertrouwen te hebben om niet om alles in de verdediging te schieten is zeldzaam ook onder de religieuze leiders. Grotendeels (imho) door een geloof dat dit zelfstandige denken nog steeds onderdrukt gecombineerd met veel analfabetisme en geen/weinig interactie met andere levensvisies. Islam heeft ook een geschiedenis van het geheel uitwissen van elk bewijs van andere religies in de gebieden waar het de grootste religie is. Er is daarmee ook geen blootstelling aan andere religies voor veel van deze mensen, want de geschiedenis van voor Islam is weg. Niet vreemd dan dat er geen besef is van dat er ooit iets anders was.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:57

EskeGirl schreef:
alex66 schreef:

Wist je dat, in het begin toen de Islam zich ontwikkelde, veroverde landen de keus kregen om Islamitisch te worden. De Katholieke kerk gebruikte juist geweld. Daarnaast is nu al duidelijk dat veel van de 2e-3e generatie moslims in NL een stuk gematigder zijn.
En ook in het christendom wordt homosexualiteit eigenlijk niet geaccepteerd. Het gaat om dezelfde god.

Ja dat weet ik en voor die tijd hingen we als apen in de bomen, zo kan je wel bezig blijven.
De katholieke kerk hete toen nog de kerk van Rome en is zich pas als een aparte christelijke stroming gaan duiden na de reformatie maar dat ter zijde.
Wat geweest is is geweest en wij hebben die bekrompen gedachtegang gelukkig achter ons gelaten, je mag hier geloven wat je wil. Mary Tudor is al 5 eeuwen dood en als niet katholiek eindig je niet meer op de brandstapel.
De islam vind niet dat je mag geloven wat je zelf wil, de islam schrijft voor dat er moet worden geleefd volgen de wetten van de sharia. Dat idee wordt er in het midden oosten met de paplepel in gegoten net als het idee dat vrouwen zonder bedekking prutsmutsen zijn.
Ik zit daar nou niet echt op te wachten en ben ook niet van plan om me op welke manier dan ook aan te passen, want aanpassen betekend een stap terug in vrijheid en dat vertik ik!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:58

EskeGirl schreef:
Zeeuwtje68 schreef:
Hier worden de hollanders al uitgescholden van je hoort hier niet we gaan het land overnemen
is niet de eerste x dat ik dit hoor, waar gaat dit naartoe mensen???

Spreken ze Nederlands dan? :D

Als ALLE 4 miljoen vluchtelingen naar Europa zouden komen en ALS ze allemaal moslim zouden zijn, zou de Europese moslimbevolking stijgen van 4 naar 5%. Schokkend hoor.

Zo lust ik er ook nog een paar.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:07

Wie zegt dat jij last moet hebben van mensen die hun geloof uitoefenen? Zolang jij je niet tot hun geloof bekeert en hun wetten niet de onze worden (waar ik op gok :D).
Ik vind dat iedereen vrij mag zijn in wat hij geloofd en ben blij dat ik in zo'n land leef. En niet in een streng christelijk/joods/islamitisch/whatever.
Ieder geloof wil andere bekeren en de ene persoon doet dit heftiger en extremee dan de ander. IS is extreem, zeer extreem. De gemiddelde moslim misschien net zo als een gemiddelde christen of jehova. Dat je enkele extreme hebt, betekend niet dat het hele geloof zo is.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:22

Het gaat er niet om hoeveel moslims er zijn,,maar de denkbeelden die onze samenleving kunnen schaden en daar heb je er maar een paar van nodig...kijk maar naar Turkije vandaag bv.....

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:22

halal vind ik echt vreselijk hoe die dieren aan hun einde komen en ze eisen dat we overal kruisen weghalen, omdat ze daar niet tegen kunnen en varkensvlees mag niet en ga zo maar door.. maar ik ben er klaar mee en hoop dat ze snel opdonderen..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:34

EskeGirl nog even voor de duidelijkheid; OT is geen boek van leefregels voor Christenen. Hierin staat ook dat jongens besneden moeten worden en je geen varkensvlees moet eten... Zie je Christenen ook niet doen toch? ;) Dit is meer waar de Joden zich mee bezig houden :+ Zij hebben nml geen NT.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:37

Thesserd schreef:
EskeGirl nog even voor de duidelijkheid; OT is geen boek van leefregels voor Christenen. Hierin staat ook dat jongens besneden moeten worden en je geen varkensvlees moet eten... Zie je Christenen ook niet doen toch? ;) Dit is meer waar de Joden zich mee bezig houden :+ Zij hebben nml geen NT.

Dat klopt... maar ik bedoelde meer te zeggen dat het om dezelfde god ging en de boeken op elkaar lijken.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:38

EskeGirl schreef:
Wie zegt dat jij last moet hebben van mensen die hun geloof uitoefenen? Zolang jij je niet tot hun geloof bekeert en hun wetten niet de onze worden (waar ik op gok :D).
Ik vind dat iedereen vrij mag zijn in wat hij geloofd en ben blij dat ik in zo'n land leef. En niet in een streng christelijk/joods/islamitisch/whatever.
Ieder geloof wil andere bekeren en de ene persoon doet dit heftiger en extremee dan de ander. IS is extreem, zeer extreem. De gemiddelde moslim misschien net zo als een gemiddelde christen of jehova. Dat je enkele extreme hebt, betekend niet dat het hele geloof zo is.

Jij bent tolerant, jij vind dat iedereen moet kunnen geloven wat hij of zij wil .....De islam is alles behalve tolerant.
De gemiddelde Nederlander is opgevoed met de stelling leven en laten leven, de gemiddelde islamiet is dat niet.
Het kleine groepje extreme christenen in dit land preekt nog steeds geen geweld tegen anders denkende. De grote groep moslim's die nu het land binnen komen is groot geworden met het idee dat geweld tegen anders denkende heel normaal is.
Juist die mooie gedachte van leven en laten leven heeft er voor gezorgd dat de 1e 2e en 3e generatie nieuwkomers zich niet of nauwelijks heeft aangepast aan onze normen en waarden en dat gaat de groep die nu binnen komt ook niet doen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:44

EskeGirl schreef:

Er zijn nu al in verschillende Europese steden wijken waar Moslims eisen stellen aan gedrag/kleding en seksuele oriëntatie van passerende mensen in de openbare ruimte op basis van hun geloof en regels. Daarbij komt het soms ook tot gewelddadigheden.

Er bestaat zo iets als kritische massa om verandering te krijgen in bv sociaal gedrag (zoals acceptatie van nieuwe technologie, maar bv ook van homoseksualiteit). Sommigen hangen daar een cijfer aan van 12% en anderen 30%. Met volgens de laatste cijfer 1,5 miljoen moslims die dit jaar meededen aan de ramadan en grote steden waarin een jonge nederlander een minderheid is, zitten we tegen of over deze kritische massa en is je zorgen maken niet zo vreemd meer.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:45

EskeGirl schreef:
Thesserd schreef:

Dat klopt... maar ik bedoelde meer te zeggen dat het om dezelfde god ging en de boeken op elkaar lijken.

Maar voor Christenen zijn dat geen regels, voor Moslims wel... (plat gezegd) niet te vergelijken toch? :P

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:56

Het is gewoon zo dat die mensen je verkrachten soms, omdat xe je naakt vinden zonder hoofddoek.

Ze zijn agressief soms

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 21:16

hier weer zoiets

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 21:49

En dat is in turkije een gematigd moslim land wat graag bij de EU wil.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 23:36

alex66 schreef:
En dat is in turkije een gematigd moslim land wat graag bij de EU wil.

Turkije is officieel seculier, anders hadden deze mensen dit verzoek niet eens kunnen doen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 00:51

Van de week een documentaire zitten kijken van een Duitse journalist in Griekenland. Het merendeel van de "vluchtelingen" die daar aankomen, komen uit Eritrea. Dat land is niet in oorlog, maar men heeft gehoord dat de Europese grenzen wijd openstaan! Te gek voor woorden, alles wordt binnen gelaten zonder gedegen controle.
En heeft iemand al eens gedacht aan de gezinshereniging? Hoe gaan we dat in godsnaam betalen?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 01:11

Teddy321 schreef:
Van de week een documentaire zitten kijken van een Duitse journalist in Griekenland. Het merendeel van de "vluchtelingen" die daar aankomen, komen uit Eritrea. Dat land is niet in oorlog, maar men heeft gehoord dat de Europese grenzen wijd openstaan! Te gek voor woorden, alles wordt binnen gelaten zonder gedegen controle.
En heeft iemand al eens gedacht aan de gezinshereniging? Hoe gaan we dat in godsnaam betalen?

Eritrea is een zeer strenge dictatuur, met veel problemen en je mag niet zomaar het land uit.