Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sees schreef:Gohya, waarom zou ik? Dit is toch een discussietopic? En als Cavaletti persoonlijk wordt door mijn Oma erbij te halen en mij dom te noemen, moet ik dat dan negeren? Moet zij zich dan niet weerhouden van commentaar?
papagroom schreef:Fijn dat het topic weer open is,het onderwerp is te belangrijk om door slechte manieren,en een slechte sfeer,niet besproken te worden.
Ik trof in de groene een artikel dat treffende gelijkenissen met de huidige situatie laat zien.
http://www.groene.nl/artikel/alle-grenzen-gingen-dicht
anneliesdj schreef:
anneliesdj schreef:Ja maar het is wel vreemd dat ze er dan toch in mocht én vervolgens plaats moet maken voor allochtonen terwijl die ook in de andere woning hadden kunnen wonen.
Als ze geen kind zou hebben oke, maar daar wordt nu wel erg weinig rekening mee gehouden.
Daks schreef:Maar ze had toch rechtop 3 maanden. Die waren nog niet om.
En ja sorry ik durf te wedden dat de nieuwe bewoners er langer in mogen blijven
gohya schreef:Quote:als daar staat maximaal drie maanden.. hoe kun je dan boos worden als je er bijna de hele periode hebt mogen wonen, tot de woning nodig was voor de mensen voor wie ze bestemd waren..
Ze heeft er net 5 weken gewoont.Het was een Noodwoning.
elenaMM77 schreef:shenavallie..
sociale huurwoningen kunnen ten prooi vallen aan een voorrangsregel..
vergeet niet dat mensen die uiteindelijk een verblijfsvergunning krijgen, tijdelijk of niet, in het reguliere woonproces moeten instromen..
net als andere spoedaanvragen, kun je niet verwachten dat ze 10 jaar staan ingeschreven ergens.
Dat het je drie maal overkomt dat is wel enorme pech, kan niet anders zeggen..
maar zou je gevoel anders geweest zijn als dit een moeder zou zijn geweest die moest vluchten voor haar man en via spoed voorrang kreeg op die woning? en waarom zou het dan minder erg geweest zijn dan een een gezin dat moest vluchten voor hun leven en hier uiteindelijk mag blijven maar uit de opvang moet op een gegeven moment? die mensen mogen vaak nog steeds niet werken, of kunnen geen goede banen vinden en kunnen al zeer zeker geen huis kopen, dus die zijn op een bepaald segment en de goodwil van gemeenten aangewezen om een dak boven hun hoofd te krijgen..
en financieëel gezien op de lange termijn.. wees er blij mee dat deze voorvallen je in de richting van een koophuis gestuurd hebben.. op de langere termijn is dat een voordeel.. lasten zijn lager dan voor een gelijkwaardig huurhuis, het huis komt naar je toe met iedere termijn die je betaalt, in plaats van dat het gewoon in de bodemloze zakken van een verhuurder verdwijnt..