Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:43

Die vraag voor kindvrije horeca of dat uitbaters zich gedwongen voelen om kinderen te weren zal echt wel met reden zijn. Ik denk echt niet dat ze dat voor hun eigen plezier doen maar eerder uit noodzaak omdat er gewoon weg te veel klachten zijn van hun klanten of dat hun personeel serieus gehinderd wordt in hun werk en dat vriendelijk vragen aan de ouders om hun kinderen rustig te houden blijkbaar niet werkt. Als subtiel zijn niet werkt tja dan moet je maar naar de "grovere middelen" over gaan.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:28

Sizzle schreef:
Ik zat stiekum ook nog te wachten op het taboe borstvoeding in een restaurant O:)
Verbaast me dat dat nog niet als reden opgebracht is aangezien mensen daar ook zo heerlijk over kunnen klagen :P

Nee alsjeblieft niet! De discussie is zo ook al fel genoeg! :D

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:46

Vanessa24 schreef:
Sizzle schreef:
Ik zat stiekum ook nog te wachten op het taboe borstvoeding in een restaurant O:)
Verbaast me dat dat nog niet als reden opgebracht is aangezien mensen daar ook zo heerlijk over kunnen klagen :P

Nee alsjeblieft niet! De discussie is zo ook al fel genoeg! :D

Hahahaha, inderdaad ja. :+

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:34

pmarena schreef:
Joh als je al 8 keer hebt gezegd dat ze met hun handen uit een schaal nootjes moeten blijven en ze doen het tòch....dan gaat die bij de vorige waarschuwing heel boos opgeheven vinger toch even een tikje uitdelen op het handje dat nòg eens triomfantelijk naar dat schaaltje grijpt.

Zou mooi worden als iemand daarvoor de politie belt zeg, moet niet gekker worden :P

Mag toch hopen dat die je dan ook meewarig aankijken als je die klacht in komt dienen en eerlijk vertelt onder welke omstandigheden een tikje voor de schrik werd gegeven :P

Lijkt me logisch dat men in een wettekst gewoon alles over 1 kam scheert omdat je geen gezeur wilt over slaan.... gezien men het verschil tussen een tikje op de vingers en andermans corrigerende tik met een eind hout niet kan begrijpen blijkbaar :o

Dat vind ik ook zoiets.. Eten op tafel zetten en daar moeten kinderen dan vanaf blijven..
Alle volwassenen zitten lekker te vreten en dan komt er een kindje om de hoek die netjes aan mama vraagt mag ik een worstje pakken en dan een snauw van de gastvrouw krijgen want kinderen moeten eraf blijven.

Ja ik heb deze situatie meegemaakt, het was niet mijn kind maar ik heb wel gezegd dat ik dit dus niet begrijp... Zijn gewoon haatdragende mensen naar kinderen dat kan niet anders..

LadyMadonna

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:44

Of ze zitten aan de worst, nee, toch maar kaas, nee, toch maar komkommer...
Heeft mijn nichtje een handje van... Of ze gaat haar vinger op elk stukje duwen, heerlijk als ze verkouden is... :r
Maar ik ben imo niet diegene om daar wat van te zeggen...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:47

ladym maar dat is iets anders daar zou ik mijn kinderen ook in begeleiden. maar ik ga niet zeggen dat ze niks mogen, ik kan er zelf namelijk ook niet vanaf blijven. :D al pakt mijn zoontje 3 stukjes en heeft het dan wel voort gezien met snoep/koek/worst etc.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:49

LadyMadonna schreef:
Heeft mijn nichtje een handje van... Of ze gaat haar vinger op elk stukje duwen, heerlijk als ze verkouden is... :r

Daarom vraag ik als moeder altijd aan m'n kind waar hij zin in zou hebben en pak dat dan voor hem.

Vriendin van mij laat haar kinderen een hapje nemen en leggen het worstje dan terug.. Ook zo goor! En ja ze ziet het gebeuren.. Toen haar kind het drinken tegen m'n raam smeet heb ik daar vanzelfsprekend wel wat opgezegd toen zij d'r kop omdraaide alsof er niets gebeurde..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:12

Kipje39 schreef:
LadyMadonna schreef:

Daarom vraag ik als moeder altijd aan m'n kind waar hij zin in zou hebben en pak dat dan voor hem.

Vriendin van mij laat haar kinderen een hapje nemen en leggen het worstje dan terug.. Ook zo goor! En ja ze ziet het gebeuren.. Toen haar kind het drinken tegen m'n raam smeet heb ik daar vanzelfsprekend wel wat opgezegd toen zij d'r kop omdraaide alsof er niets gebeurde..

:oo

Damn ik kreeg een draai om mijn oren van mijn moeder.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:24

Nou een draai om de oren geef ik niet maar mijn ik zou m'n kind wel even aan z'n arm grijpen en op z'n donder geven..

Bedoel, zulke snot jongens lopen dus ook in restaurants hahaha...

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:51

pmarena schreef:
Schitterend hoor, die over-gedramatiseerde slaan, meppen en politie verhalen :))

Ik vind het echt jammer dat door dat soort drama straks die van mij niet gecorrigeerd wordt als die ondanks alles eens een keer aan de aandacht mocht ontsnappen en in een vlaag van verstandsverbijstering een vlerkje in de snoepbakken steekt om eens even lekker te snoepen....

Ik hoop dan echt dat er iemand naast staat die gewoon een tikje op dat brutale handje geeft of het weg trekt, en daarbij zegt dat hij daar eens heel snel mee op moet houden En dan zal ik de eerste zijn om diegene te bedanken dat hij heeft voorkomen dat die ukkepuk er mee weg kwam :j

Een tik op dat handje of t handje wegtrekken en zeggen dat dat niet mag is wel heel wat anders. Dat tweede zou ik ook zeker niet erg vinden als ze ergens aan zit wat niet mag, maar ander mans kinderen tikken kan en mag gewoon niet!

Sammie schreef:
Citaat:
et kan ook op andere manieren of t iig aan de ouders over laten als ze na een paar keer waarschuwen toch nog aan iets van jou zitten bijvoorbeeld.

Maar echt, de eerste vreemde die mijn kind een tik geeft komt daar niet zo mee weg ik denk dat diegene er zelf een van mij terug krijgt :o
ah en dat mag natuurlijk wel. En das wel een goed voorbeeld uuiteraard. Vertellen dat slaan of tikken uitdelen niet mag en om dat kracht bij te zetten deel je zelf uit. In situaties waarin ouders niet te bekennen zijn wordt het inlichten of wachten van de ouders lastig... en een reflextikje.. tja.. ik blijf echt niet in herhaling vallen.

It takes a village to raise a child.. dus dat ik voed mijn kind op en niemand anders steekt men maar waar de zon niet schijnt. :) . Zeker als je nergens te bekennen bent. Ik ga dan toch echt mn eten niet van mn bord af laten jatten tot pa of ma eens een keer komen zeggen oh dat mag niet hoor. Dat kan die vreemde prima zelf.

Het is maar goed dat dit soort situaties niet dagelijks gebeuren.

Diegene wat mijn kind een tik geeft geeft zeker wel t goede voorbeeld? Of t nou een slecht voorbeeld is of niet ik laat mijn kind zeker niet door een vreemde over de handen tikken. Actie reactie doel je met zo'n tik op toch, nou die reactie krijg je dan zeker wel van mij ;-) het kind krijgt een tik omdat ie niet van meneer/mevrouw aan t eten mag zitten. Meneer/mevrouw krijgt een tik omdat ze niet aan mijn kind mogen zitten :-)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:28

Dan hoef je ook nooit meer te zeggen dat tikken uitdelen niet mogen. Die vreemde die die tik uit deelt heeft er geen moeite mee en vindt het een prima voorbeeld maar nog veel meer een duidelijke reactie dat hetgeen dat kind doet niet mag. jij hebt er wel moeite mee en vindt het een slecht voorbeeld. Tot een ander het wel doet... Oog om oog, tand om tand gevalletje. Dan ben je toch geen haar beter dan waar je een ander van beschuldigt. Kinderen tikken mag niet, maar een volwassene mag wel. Goed voorbeeld, lekker duidelijk ook voor Ukkie.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:48

Sammie schreef:
Dan hoef je ook nooit meer te zeggen dat tikken uitdelen niet mogen. Die vreemde die die tik uit deelt heeft er geen moeite mee en vindt het een prima voorbeeld maar nog veel meer een duidelijke reactie dat hetgeen dat kind doet niet mag. jij hebt er wel moeite mee en vindt het een slecht voorbeeld. Tot een ander het wel doet... Oog om oog, tand om tand gevalletje. Dan ben je toch geen haar beter dan waar je een ander van beschuldigt. Kinderen tikken mag niet, maar een volwassene mag wel. Goed voorbeeld, lekker duidelijk ook voor Ukkie.

Helemaal mee eens. Lijkt me erg verwarrend voor een kind. Kind doet iets fout, krijgt een tik van een vreemde, moeder tikt de vreemde....en zegt tegelijk dat slaan niet mag? Lijkt mij een situatie die veel stress oplevert en weinig leermoment.
Ik zou mijn hypothetische kind (of mn werkelijke nichtje bijv) eerst excuses laten aanbieden, want het is begonnen met het graaien in andermans bord. Dat is absoluut niet acceptabel en ook al ging de vreemde te ver, in principe hebben ze gelijk dat er een correctie op mag (of moet) volgen. Dan geef je samen een helder signaal naar het hummeltje, namelijk dat graaien not done is.
Ik zou het daar echter niet bij laten, aangezien ik slaan ook te ver vind gaan. Kan best gebeuren op zo'n moment, daar kan ik nog wel enige begrip voor opbrengen. Maar aangezien het net zo goed fout gedrag is, verwacht ik ook excuses van de vreemde aan het kind voor het tikken. "Sorry, die tik ging te ver, ik had dat anders moeten doen" oid. Beide acties zijn namelijk niet ok. Dus beide partijen mogen daar excuses voor aanbieden. Die optie mis ik in deze hele discussie eigenlijk.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:53

Sammie schreef:

Maar iets duidelijk maken kan ook anders daar hoef je een kind niet voor te slaan. Daar ging t om niet of t t goede voorbeeld was oid. Jij kiest slaan als optie om t kind te corrigeren, dan niet raar gaan kijken als jij ook door precies t zelfde word gecorrigeerd. Ik ben niet perfect en maak soms een foutje als voorbeeld functie als je t zo ziet, hoe dan ook krijgt die gene wat mijn kind slaat zeker een mep terug. Ik durf te wedden dat 9 van de 10 ouders waarvan jij t kind een tik over de vingers geeft jou dat niet in dank afneemt, of ze nou terug meppen ofniet ;-) maargoed ik laat t hierbij heb mijn punt wel duidelijk gemaakt zo :-)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:02

Je hebt je punt helemaal niet duidelijk gemaakt en je kan ook niet erg goed lezen. Ik kies slaan helemaal niet als optie...! Ik zeg dat ik mij goed kan voorstellen dat er in een reactie zoals geschetst eerder een schriktik kan worden uitgedeeld als er bijv. opeens een handje tevoorschijn komt op je bord. Dan gaat het er niet om of die tik wel uitgedeeld moet worden, want die is immers al uitgedeeld.. Dus het gaat om die situatie.. Die hele discussie of tikken ( en dat is imo wat anders dan slaan) mag doet er dan niet toe.. Het was immers al gebeurd.

maar in dat kader snap ik nog steeds niet hoe je in een adem kunt zeggen dat tikken cq slaan niet mag en vervolgens zegt dat je zelf zou slaan. Dus : Ik sla iemand om duidelijk t maken dat t niet mag..? (aangezien je een volwassene niet ff wegtikt met een schrikreactie is dat gewoon een volledige mep die qua kracht en snelheid op dt punt niet echt vergelijkbaar is met een schriktik die dat kind zou kunnen krijgen.). Lekker duidelijk zo.. goed voorbeeld ook. Dat uk zijn ouders iemand ziet slaan en tegelijkertijd als boodschap meekrijgt dat ie mag doen wat ie wil, want pa of ma gaan toch wel op de bres voor m.

En als je dan als enige excuus kunt verzinnen ik maak wel eens een foutje.. Tja.. Don't we all? (Dan vind ik zo'n schriktik eerder onder zo'n foutje vallen dan dat een volwassene doelbewust slaat)

Nee.. Dan hulde voor de ouder die rustig en verbaal blijft en zeg dat ie de gewenste oplossing niet prettig vindt. Al dan niet met excuses over en weer.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:53

Je kan zeggen wat je wil, ik zeg alleen dat de eerste beste die mijn kind een tik over de vingers geeft er van mij een terug krijgt, goed voorbeeld of niet. Waarom mag je wel een kind een tik geven bij ongewenst gedrag, maar diegene wat t doet niet, want dat vind ik ook ongewenst gedrag. Goed ik ga hier nu verder niet meer op in want blijft toch welles nietus ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:55

Als jij je kind zou opvoeden dan hoeft hij geen tik te krijgen. Maw, als je niet wil dat zoiets gebeurd hou dan je koter bij je. Zoniet moet je zelf ook maar de gevolgen dragen. Kort gezegd: hou je kind bij je in de eerste plek.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:39

Sjonge zeg voel je je aangevallen ofzo dat je persoonlijk begint te worden. Volgens mij hebben jullie zelf geen kinderen dat jullie zo praten. Een kind blijft een kind en geen robot en die doet wel eens wat wat die niet mag net zoals jij je vast ook niet aan alle regels houd. Maar daarom hoef je nog niet andermans kinderen te slaan. Makkelijk gezegt dan moet je de gevolgen maar dragen, dat geld dan ook voor degene die mijn kind slaat. Jij vind dat je t recht mag hebben ander mans kinderen te slaan, dan neem ik ook t recht in eigen hand als mensen hun handen niet thuis kunnen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:45

Ik heb om medische redenen geen kinderen nee, dankjewel.
Als je kind uit mijn bord blijft krijgt hij geen tik. Is dat nou zo moeilijk? Niemand moet met zijn tengels ongevraagd aan mijn eten zitten en zeker geen kind. Wie weet heeft ie net snot afgeveegd aan zijn handen. Ik verwacht van ouders dat ze op zo een plek hun kind onder controle hebben. Zoniet, jammer maar helaas.

En ik hoef echt geen fouten te accepteren "want het is maar een kind". Hij zal diezelfde fout verdomd nooit meer maken.
Ik heb het wel echt over in een bord graaien, niet in een schaaltje chips of hapjes op een tafeltje. Als er gegeten wordt hoor je aan tafel.

Edit: je zegt zelf "als ze hun handen niet thuis houden". Die kinderhand hoort in de 1e plek niet in mijn bord...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:49

LadyMadonna schreef:

Oh heel herkenbaar helaas. Echt smerig vind ik het :=

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:58

Ik kan jou er niet van weerhouden een kind te slaan, jij kan mij er niet van weerhouden diegene dan te slaan. Uitgepraat toch :-)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:16

Hipkippie, een tik is niet hetzelfde als slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:29

Wanneer een kind uit een.vreemd bord kan graaien ben jij al minimaal 10 minuten niet op je kind aan het Letten. Een kind gaan niet opstaan van tafel, naar een andere tafel lopen en zonder pardon iets proberen nemen.
Ze gaan rondlopen, rondkijken, stoppen aan tafel, even kijken en observeren en dan pas (voorzichtig) handje uitsteken. Bij een kind van Max. 5 jaar vind ik 10 min zonder toezicht een aardig risico. Op die tijd kan hij even goed de keuken in gerend zijn. Of in het slechtste geval de straat op.

Ik ga er dan ook van uit dat de meeste ouders zoiets nooit gaan meemaken omdat ze dit van tevoren al gaan zien aankomen. En dus kunnen ingrijpen voordat de tik zelfs maar aan bod komt. Is het toch zo, dan vind IK dat de ouder eerst maar even zichzelf in vraag moet stellen hoe het kon gebeuren.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:35

Kipje39 schreef:
LadyMadonna schreef:

LadyMadonna, het is eigenlijk niet je taak maar ik vind dat jij daar zelf ook best iets van mag zeggen hoor. Ik houd daar ook niet van. Als dat hier gebeurt en de moeder zegt er niets van dan spreek ik het kindje er gerust op aan hoor :o. Eerst kiezen en dan pas pakken en als ze het niet lusten dan in een servetje en in de prullenbak of papa of mama eet het maar op, maar niet terug leggen.

Kipje, ik vind dat echt niet netjes hoor. Als mijn kinderen iets niet lusten is dat helemaal niet erg, maar dan moeten ze het netjes op een servetje leggen bijv. of in de prullenbak gooien.
Jeetje en drinken tegen het raam smijten -O- en dat was niet eens een ongelukje :oo ? Ik zou me de ogen uit mijn hoofd schamen als moeder. Als het expres was zou mijn kind toch echt flink op z'n falie krijgen en mee mogen helpen opruimen. En bij een ongelukje zou ik het echt heel vervelend vinden en het netjes zelf opruimen bij degene waar we zijn.

Ik heb echt geen engeltjes van kinderen, maar ik verbaas me soms echt over de brutaliteit van kinderen ... maar nog vaker van het gebrek aan opvoeden door de ouders >;)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:43

Idd mijn kinderen proeven alles wat nieuw is en als ze het niet lusten mogen ze het in de prullenbak uittuffen, echter proberen we dit thuis en niet op een verjaardag :D

Nee het was een hele bewuste actie van dat jochie! En idd ik ben het samen met hem gaan schoonmaken.
Moeders was te druk aan de babbel..
Later dit voorval zeker besproken, en ook gezegd dat haar kinderen anders niet meer welkom zijn en zij dus ook niet.. Ik wil mijn kinderen nml niet blootstellen aan zulk gedrag :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:52

hipkippie schreef:
Je kan zeggen wat je wil, ik zeg alleen dat de eerste beste die mijn kind een tik over de vingers geeft er van mij een terug krijgt, goed voorbeeld of niet. Waarom mag je wel een kind een tik geven bij ongewenst gedrag, maar diegene wat t doet niet, want dat vind ik ook ongewenst gedrag. Goed ik ga hier nu verder niet meer op in want blijft toch welles nietus ;-)

Zeer verstandig.. Je spreekt jezelf ontzettend tegen. Slaan mag niet en om dat duidelijk te maken sla ik je. Helder. :j