Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vanessa24 schreef:Sizzle schreef:Ik zat stiekum ook nog te wachten op het taboe borstvoeding in een restaurant![]()
Verbaast me dat dat nog niet als reden opgebracht is aangezien mensen daar ook zo heerlijk over kunnen klagen
Nee alsjeblieft niet! De discussie is zo ook al fel genoeg!
pmarena schreef:Joh als je al 8 keer hebt gezegd dat ze met hun handen uit een schaal nootjes moeten blijven en ze doen het tòch....dan gaat die bij de vorige waarschuwing heel boos opgeheven vinger toch even een tikje uitdelen op het handje dat nòg eens triomfantelijk naar dat schaaltje grijpt.
Zou mooi worden als iemand daarvoor de politie belt zeg, moet niet gekker worden
Mag toch hopen dat die je dan ook meewarig aankijken als je die klacht in komt dienen en eerlijk vertelt onder welke omstandigheden een tikje voor de schrik werd gegeven
Lijkt me logisch dat men in een wettekst gewoon alles over 1 kam scheert omdat je geen gezeur wilt over slaan.... gezien men het verschil tussen een tikje op de vingers en andermans corrigerende tik met een eind hout niet kan begrijpen blijkbaar
LadyMadonna schreef:Of ze zitten aan de worst, nee, toch maar kaas, nee, toch maar komkommer...
Heeft mijn nichtje een handje van... Of ze gaat haar vinger op elk stukje duwen, heerlijk als ze verkouden is...![]()
Maar ik ben imo niet diegene om daar wat van te zeggen...
Kipje39 schreef:LadyMadonna schreef:Of ze zitten aan de worst, nee, toch maar kaas, nee, toch maar komkommer...
Heeft mijn nichtje een handje van... Of ze gaat haar vinger op elk stukje duwen, heerlijk als ze verkouden is...![]()
Daarom vraag ik als moeder altijd aan m'n kind waar hij zin in zou hebben en pak dat dan voor hem.
Vriendin van mij laat haar kinderen een hapje nemen en leggen het worstje dan terug.. Ook zo goor! En ja ze ziet het gebeuren.. Toen haar kind het drinken tegen m'n raam smeet heb ik daar vanzelfsprekend wel wat opgezegd toen zij d'r kop omdraaide alsof er niets gebeurde..
pmarena schreef:Schitterend hoor, die over-gedramatiseerde slaan, meppen en politie verhalen
Ik vind het echt jammer dat door dat soort drama straks die van mij niet gecorrigeerd wordt als die ondanks alles eens een keer aan de aandacht mocht ontsnappen en in een vlaag van verstandsverbijstering een vlerkje in de snoepbakken steekt om eens even lekker te snoepen....
Ik hoop dan echt dat er iemand naast staat die gewoon een tikje op dat brutale handje geeft of het weg trekt, en daarbij zegt dat hij daar eens heel snel mee op moet houden En dan zal ik de eerste zijn om diegene te bedanken dat hij heeft voorkomen dat die ukkepuk er mee weg kwam
Sammie schreef:ah en dat mag natuurlijk wel. En das wel een goed voorbeeld uuiteraard. Vertellen dat slaan of tikken uitdelen niet mag en om dat kracht bij te zetten deel je zelf uit. In situaties waarin ouders niet te bekennen zijn wordt het inlichten of wachten van de ouders lastig... en een reflextikje.. tja.. ik blijf echt niet in herhaling vallen.Citaat:et kan ook op andere manieren of t iig aan de ouders over laten als ze na een paar keer waarschuwen toch nog aan iets van jou zitten bijvoorbeeld.
Maar echt, de eerste vreemde die mijn kind een tik geeft komt daar niet zo mee weg ik denk dat diegene er zelf een van mij terug krijgt
It takes a village to raise a child.. dus dat ik voed mijn kind op en niemand anders steekt men maar waar de zon niet schijnt.. Zeker als je nergens te bekennen bent. Ik ga dan toch echt mn eten niet van mn bord af laten jatten tot pa of ma eens een keer komen zeggen oh dat mag niet hoor. Dat kan die vreemde prima zelf.
Het is maar goed dat dit soort situaties niet dagelijks gebeuren.
Sammie schreef:Dan hoef je ook nooit meer te zeggen dat tikken uitdelen niet mogen. Die vreemde die die tik uit deelt heeft er geen moeite mee en vindt het een prima voorbeeld maar nog veel meer een duidelijke reactie dat hetgeen dat kind doet niet mag. jij hebt er wel moeite mee en vindt het een slecht voorbeeld. Tot een ander het wel doet... Oog om oog, tand om tand gevalletje. Dan ben je toch geen haar beter dan waar je een ander van beschuldigt. Kinderen tikken mag niet, maar een volwassene mag wel. Goed voorbeeld, lekker duidelijk ook voor Ukkie.
Sammie schreef:Dan hoef je ook nooit meer te zeggen dat tikken uitdelen niet mogen. Die vreemde die die tik uit deelt heeft er geen moeite mee en vindt het een prima voorbeeld maar nog veel meer een duidelijke reactie dat hetgeen dat kind doet niet mag. jij hebt er wel moeite mee en vindt het een slecht voorbeeld. Tot een ander het wel doet... Oog om oog, tand om tand gevalletje. Dan ben je toch geen haar beter dan waar je een ander van beschuldigt. Kinderen tikken mag niet, maar een volwassene mag wel. Goed voorbeeld, lekker duidelijk ook voor Ukkie.
LadyMadonna schreef:Of ze zitten aan de worst, nee, toch maar kaas, nee, toch maar komkommer...
Kipje39 schreef:LadyMadonna schreef:Of ze zitten aan de worst, nee, toch maar kaas, nee, toch maar komkommer...
Daarom vraag ik als moeder altijd aan m'n kind waar hij zin in zou hebben en pak dat dan voor hem.
Vriendin van mij laat haar kinderen een hapje nemen en leggen het worstje dan terug.. Ook zo goor! En ja ze ziet het gebeuren.. Toen haar kind het drinken tegen m'n raam smeet heb ik daar vanzelfsprekend wel wat opgezegd toen zij d'r kop omdraaide alsof er niets gebeurde..
hipkippie schreef:Je kan zeggen wat je wil, ik zeg alleen dat de eerste beste die mijn kind een tik over de vingers geeft er van mij een terug krijgt, goed voorbeeld of niet. Waarom mag je wel een kind een tik geven bij ongewenst gedrag, maar diegene wat t doet niet, want dat vind ik ook ongewenst gedrag. Goed ik ga hier nu verder niet meer op in want blijft toch welles nietus