Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KoudbloedKim schreef:Kriel schreef:Nog voor ik hier antwoord op ga geven, wil ik een tegenvraag stellen; vind jij dat niemand een Wajong uitkering verdiend?Waarom vind jij dat je een schadevergoeding van de staat, lees: ons zuur betaalde belastinggeld, verdient omdat jij chronisch ziek bent Kim?
En als je antwoord hierop is dat je vindt dat sommige mensen hem wel verdienen, waar baseer je dat dan op?
dems75 schreef:Wat ik nog de grootste grap vind.....werken is toch niet alleen een moetje? het is toch ook fijn om voor jezelf te kunnen zorgen? onder de mensen te zijn? Net alsof de hele dag thuiszitten leuk is????
Ik werk al jaren, sinds mijn 19e om precies te zijn. Nu heb ik afgelopen januari een driedubbele beenbreuk opgelopen (op mijn werk notabene), ben geopereerd en nu revaliderende. Ik ben dus nu 3.5 maand thuis. Nou....gadverdamme! ik verveel me de touwtjes, voel me eenzaam en compleet nutteloos. Hoe erg moet het zijn als je dus veel langer verplicht (ontslagen, ziek en zeer enz) thuiszit?
Ik zie werk ook als een sociaal gebeuren, ik voel me dan voldaan als ik heb gewerkt. Nu absoluut niet...thuiszittend. Het gaat toch niet alleen maar om het geld????
Heike schreef:Want dat lees ik ook veel. 'Ik werk heel veel en kan dit en dat niet betalen en de ander kan dat wel.' Maar dat doet er eigenlijk helemaal niet toe. Aan de ene kant maken we ons heel druk om de ander, en aan de andere kant geven we steeds minder om elkaar.
Kriel schreef:Dat is iets compleet anders dan de stelling die ze inneemt.
Een schadevergoeding, kom op. Heel ongelukkige woordkeuze
KoudbloedKim schreef:Kriel schreef:Ik zei 'soort van'... weet jij een beter woord dan?Dat is iets compleet anders dan de stelling die ze inneemt.
Het komt er wel op neer; ik heb chronische schade opgelopen en krijg hier een vergoeding voor.
Citaat:Wajong is de Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten. UWV voert de wet uit. Met Wajong krijgen jonggehandicapten ondersteuning om makkelijker werk te vinden of te behouden. En de wet ondersteunt werkgevers om Wajongers in dienst te nemen en te houden.
Thesserd schreef:@Geryon (nogmaals) ik ken veel WAJONGers die kunnen werken, maar die dat lang niet allemaal doenWanneer kan je niet werken? Wie bepaalt dat? De een zal sneller ondanks omstandigheden kunnen/willen werken dan een ander...
Ik zie nog steeds niet in waarom de WAJONG uitkering niet ook hier, net als in Belgie gewoon aangepast wordt op het huishoudelijke inkomen. Dus evt het inkomen van je partner.
Kriel schreef:Ayasha schreef:Ik zou soms wel eens een weekje willen ruilen met iemand die gezond genoeg is om te werken. En dan heeft die persoon toch ook ineens mijn zogenaamd luxe-leven?
Ik zeg deal!
Het zegt namelijk niet dat ik gezond genoeg ben om te werken maar ik mezelf genoeg acht m te werken.
Oftewel; ik doe gruwelijk veel consessies......
Celiien schreef:KoudbloedKim schreef:Ik zei 'soort van'... weet jij een beter woord dan?
Het komt er wel op neer; ik heb chronische schade opgelopen en krijg hier een vergoeding voor.Citaat:Wajong is de Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten. UWV voert de wet uit. Met Wajong krijgen jonggehandicapten ondersteuning om makkelijker werk te vinden of te behouden. En de wet ondersteunt werkgevers om Wajongers in dienst te nemen en te houden.
Dit misschien?
Zoolgangster schreef:Ik heb altijd mijn moeder als 'opvang' gehad voor zulke kosten.Wat trouwens ook de vraag is: wat doen mensen (in een uitkeringssituatie), als hun paard een koliek-operatie van minstens 1500 Euro nodig heeft?
KoudbloedKim schreef:Kriel schreef:Ik zei 'soort van'... weet jij een beter woord dan?Dat is iets compleet anders dan de stelling die ze inneemt.
Het komt er wel op neer; ik heb chronische schade opgelopen en krijg hier een vergoeding voor.
Snorlex schreef:Als ik daar op in mag haken KBK
Je hebt helaas de pech om chronisch ziek te zijn. Je krijgt daarom een uitkering. Helemaal prima! Maar die uitkering is niet bedoeld om paarden van te onderhouden.
Jij en je vriend kiezen ervoor om zelfs 3, straks 4 paarden in bezit te hebben.
Dat is een keuze die jullie samen maken en dat mag maar als jullie samenwonen kan je vriend kosten overnemen, waardoor de hoogte van jouw uitkering daalt, stukje teruggeven aan de samenleving.
Dat jullie daarbij zoveel paarden houden is jullie 'probleem'.
Een probleem klinkt een beetje cru. Zo bedoel ik het natuurlijk niet. Maar het is wel een stukje nemen van verantwoording voor jullie eigen keuzes. Je geeft namelijk geld uit van de gemeenschap en daar ben je naar mijn mening toch wat meer 'verantwoording' over verschuldigd.
Kriel schreef:Dit is geen mening, maar een feit.[naam] schreef:Ik zei 'soort van'... weet jij een beter woord dan?
Nee, ik weet geen beter woord want ik deel je mening niet
Emmaa_ schreef:Maar dit is echt heel persoonsgebonden. Ik kan het me best voorstellen dat mensen er gefrustreerd van raken als ze enorm veel werken, daardoor in een bepaalde schijf van inkomstenbelasting terecht komen en het grootste deel van hun salaris af moeten staan. Mijn vader staat net iets minder dan de helft af, terwijl hij zich echt de naad uit werkt. Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die op die manier een aversie creëren tegen anderen die wat hun betreft de hele dag op de bank zitten. Hier in Utrecht heb ik bijvoorbeeld echt slechte associaties met mensen die een bijstandsuitkering krijgen. Zitten er hier genoeg de hele dag voor hun huis onder een partytent halve liters te drinken en zware shag te roken.
Citaat:Even heel kort door de bocht; maar als iemand met een uitkering geld heeft om een paard te houden dan is imo de uitkering te hoog. Ik werk me iedere maand helemaal achterover, betaal een groot deel van mijn inkomen aan belasting etc. en ik kan geen paard houden, dus ik vind het vrij absurd als iemand die van mijn geld leeft dat wel kan.
KoudbloedKim schreef:mysa schreef:Andere formulering, zelfde betekenis.Foute formulering, je krijgt geen schadevergoeding maar er wordt in je levensonderhoud voorzien omdat je dat zelf niet kunt.