Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:Dat is dus het verschil van cultuur.Je mag de profeet niet beledigen.Onze humor is de hunne niet en gaat het niet worden ook
LadyMadonna schreef:"En jesus sprak tegen de vissen, sta op en loop"
Ook Hans Teeuwen.
De culturen verschillen ontzettend. Vroeger was het hier ook godslastering als je iets verkeerd zei, dat is nu ook binnen de islam. In dat opzicht kan je zeggen dat moslims naar onze maatstaven achter lopen. Maar moeten hun onze maatstaven hanteren dan? Of moeten we met zijn allen gewoon wat meer rekening met elkaar houden?
Gewoon iets wat me bezig houdt...
LadyMadonna schreef:"En jesus sprak tegen de vissen, sta op en loop"
Ook Hans Teeuwen.
De culturen verschillen ontzettend. Vroeger was het hier ook godslastering als je iets verkeerd zei, dat is nu ook binnen de islam. In dat opzicht kan je zeggen dat moslims naar onze maatstaven achter lopen. Maar moeten hun onze maatstaven hanteren dan? Of moeten we met zijn allen gewoon wat meer rekening met elkaar houden?
Gewoon iets wat me bezig houdt...
demo_love schreef:Het punt is dat Christendom op natuurlijke wijze in dit land (in bijna heel West-Europa) terecht is gekomen honderden jaren geleden. Moslims komen hier vanuit zuidelijkere landen. Wat op zich prima is, maar dan kunnen ze ook niet verwachten dat het Westen ineens alles overboord gooit om hen tegemoet te komen in hun geloof. Een beetje de wereld op z'n kop, en de meeste moslims zullen dat ook niet verwachten. Alleen vallen de 'slechte' moslims meer op doordat ze harder schreeuwen en meer angst veroorzaken. Maar NIETS geeft je het recht om anderen neer te knallen omdat hun mening (spot of niet) je niet bevalt.
LadyMadonna schreef:Thesserd, je begrijpt duidelijk helemaal niks van mijn post, of je interpreteert m compleet verkeerd, of weet ik veel....
Ik zeg nergens dat christenen zomaar alles moeten accepteren. Ik zeg net zo min dat wij ons aan moeten passen, en net zo min dat moslims zich niet aan hoeven te passen....
demo_love schreef:Het punt is dat Christendom op natuurlijke wijze in dit land (in bijna heel West-Europa) terecht is gekomen honderden jaren geleden.
BaileyMix schreef:Ik wilde net zeggen, volgens mij is het verspreiden van christendom in het westen ook niet zonder slag of stoot gegaan
geerke schreef:BaileyMix schreef:Ik wilde net zeggen, volgens mij is het verspreiden van christendom in het westen ook niet zonder slag of stoot gegaan
misschien een klein verschil...in de middeleeuwen waren er nog geen machine geweren.En de geweren die ze hadden toen kwam de gewone burger niet aan.wel was de brandstapel erg in trek als he heiden was.
Maar goed,als je in Syrie je niet bekeerd gaat je kop er af.Dat bedoel ik met 500 jaar achterlopen.
geerke schreef:BaileyMix schreef:Ik wilde net zeggen, volgens mij is het verspreiden van christendom in het westen ook niet zonder slag of stoot gegaan
misschien een klein verschil...in de middeleeuwen waren er nog geen machine geweren.En de geweren die ze hadden toen kwam de gewone burger niet aan.wel was de brandstapel erg in trek als he heiden was.
Maar goed,als je in Syrie je niet bekeerd gaat je kop er af.Dat bedoel ik met 500 jaar achterlopen.
Aria_zz schreef:Ik denk wel dat je moet oppassen met zeggen dat ze bij IS achterlopen...
ze weten heel erg goed wat ze doen, met wie, welke steun, waarom en wat ze er mee winnen.
Het is gemakkelijk het als 'achter(lijk)' te benoemen, maar ik vind dat echt niet juist. Het is anders dan hoe wij hier onze oorlogen uitvechten. Maar dat is nu net het punt, hier is niet daar, daar is niet hier.
Ook in het middenoosten hebben ze alle moderne technologien, goede opleidingen etc, en ook daar van gaan mensen naar IS etc.
Vergis je niet, het gaat hier niet over dommigheden.
Maar, wat ik wel vind, oke, mensen die van een ander land met een andere cultuur en eventueel een andere godsdienst naar hier komen, moeten zich aanpassen. Maar dat wil niet zeggen dat wij geen respect of begrip kunnen opbrengen of soms een toegeving.
Satire en humor daargelaten.
.
Ik vind heredelijk achterlijk/achterhaalt om iemand te onthoofden als hij zich niet wil bekeren....maar t ja,dat is mijn mening natuurlijk.Waarschijnlijk is het heel normaal
Mensen, islam is een wereldgodsdienst, leer er mee leven, je zult het nog zo vaak tegen komen. Je kunt er tegen vechten maar dat hoeft niet. Vecht liever tegen onbegrip en haat, zoals de aanslag in Parijs of die in brussel. Zodat dat minder gebeurd.
Aria_zz schreef:Waarom is dat achterlijk? Hier deden we het met gaskamers, so what?
Het gaat om het beeld dat ze hier mee willen uitbrengen, daar is over nagedacht.
Ze kiezen niet zomaar voor onthoofding, ook zij werken met Pr en media aandacht waarmee ze dingen willen duidelijk maken en bereiken.
Een onthoofding heeft een betekenis en is geen loze doding.
Ik vind het vreselijk dat er mensen om zo'n domme reden sterven, dat wel.
Ik kan er ook niet over dat ze dat doen.
Maar doe ze niet af als dom, dat zijn ze niet.
LadyMadonna schreef:Interessante (vind ik dan) link over geweld en Koran:
http://www.islam-koran.net/page/islam-geen-terrorisme