12 doden in Parijs na aanslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:18

Mensen die leven volgens hun geloof moeten dat vooral doen MAAR mogen dit nooit of te nimmer opdringen aan anderen.
En satire moet kunnen als je er niet tegen kunt moet je gewoon niet luisteren kijken.
God lastering is alleen van toepassing voor mensen die geloven en dan ermee spotten en niet voor andere mensen die niet volgens het geloof leven.

Het hele geloof in extreme vorm want dat is hier aan de orde is verzonnen door mensen die het geloof gebruiken, misbruiken voor macht.
Dit is een bedreiging voor iedereen en moet gestopt worden er moet in ieder geval opgetreden worden en geprobeerd worden om deze groepen uit te schakelen.
Extremisme is een gevolg van onvrede en het willen hebben en uitdragen van macht.
Of het hier in Nederland gaat gebeuren geen idee maar de kans is wel degelijk aanwezig.
over de hele wereld trouwens maar het enige dat je kunt doen is er zo min mogelijk aandacht aan geven en optreden op het moment dat het nodig is.
Vergeet niet dat deze mensen gewoon ordinaire criminelen zijn en een gevaar zijn voor de hele wereld.
Bang ben ik niet en ik gun het ze ook niet om mij bang te krijgen want dan zouden ze hun doel bereikt hebben.

Wat er in Parijs gebeurt is is zo mensonterend dat ik echt niet kan treuren om hun dood.
De wereld is beter af zonder ze want zo kunnen ze geen schade meer aanrichten.
De naam mens vind ik ze dan ook niet waardig.
Wel betrap ik me erop hoe vreselijk ik het vind voor hun ouders maar ik denk dat dat menselijk is.
Zou dit normaal zijn? Ik vind van wel.
Laatst bijgewerkt door lady62 op 10-01-15 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:27

geerke schreef:
Dat is dus het verschil van cultuur.Je mag de profeet niet beledigen.Onze humor is de hunne niet en gaat het niet worden ook

Dat is nog steeds geen reden om te moorden.
Hun hebben hier de vrijheid hun eigen geloof en gewoonten uit te voeren.
Ze mogen net als iedereen hun leven zo inrichten zoals ze het willen.

Maar ze moeten ook accepteren dat er hier dingen zijn die hun niet zo goed uit komt.
Dat moet ik ook als ik naar een ander land verhuis.

Aria_zz

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:30

Het zijn erg vaak zij die hier geboren en getogen zijn en dan bekeren die extreem worden.
Zeker een van de twee daders is rond 2008 bekeerd, nog niet erg lang dus.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:55

LadyMadonna schreef:
"En jesus sprak tegen de vissen, sta op en loop" ;)
Ook Hans Teeuwen.

De culturen verschillen ontzettend. Vroeger was het hier ook godslastering als je iets verkeerd zei, dat is nu ook binnen de islam. In dat opzicht kan je zeggen dat moslims naar onze maatstaven achter lopen. Maar moeten hun onze maatstaven hanteren dan? Of moeten we met zijn allen gewoon wat meer rekening met elkaar houden?

Gewoon iets wat me bezig houdt...

Waarom zouden christenen het allemaal maar moeten accepteren, terwijl vrijwel heel Nederland vroeger Christelijk was, en hoeven Moslims het niet te accepteren, terwijl zij hier heen komen? Ik vind dat zij zich aan moeten passen aan het land waar ze zich vestigen. Imho onzin dat wij ons opeens aan hun aan moeten passen :')

En ja er wordt best wel eens 'he' of 'nou moet dat nou?' gezegd als iemand Jezus of Godnogwat of wat dan ook zegt, maar wat stelt dat nou voor? Dat lijkt me ook helemaal geen probleem, dat is gewoon normaal en fatsoenlijk communiceren met elkaar :+ en als je ergens bent waar Christenen niet in de grote meerderheid zijn, dus bijv. in de supermarkt, school (ja zelfs christelijke scholen), je werk, etc dan wordt er 9 van de 10 keer gewoon helemaal niks van gezegd. Jezus en appelflap is voor heel veel mensen gewoon deel van hun dagelijkse woordenboekje geworden.

Naar mijn mening zouden alle Moslims zich ook prima op die manier moeten kunnen aanpassen, dat ze er hoogstens eens wat van zeggen, en daar blijft het bij. Zo gaat dat nou eenmaal in een land met verschillende geloven en veel mensen zonder geloof.

Lijkt me bizar als Nederland, die zich steeds verder distantieert van het Christendom, de Islam opeens gaat omarmen omdat hun zieltjes anders zo snel gekrenkt worden :+

Klinkt misschien hard, maar ik zie niet in waarom Moslims een voorkeursbehandeling zouden moeten krijgen :p mensen moeten niet bang zijn om te spotten met Allah of Mohammed of de Koran met Moslims in de buurt, net als dat ze nu niet bang zijn om met God of Jezus te spotten met Christenen in de buurt. Ik zeg niet dat iedereen dat lekker moet gaan doen, maar het gebeurt al dus moet het naar mijn mening in beide gevallen kunnen.

Het zou zeker mooi zijn als men op dat gebied meer rekening met elkaar hield, maar houd dan ook meer rekening met de Christenen, ipv te pas en te onpas Jezus overal te roepen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:00

LadyMadonna schreef:
"En jesus sprak tegen de vissen, sta op en loop" ;)
Ook Hans Teeuwen.

De culturen verschillen ontzettend. Vroeger was het hier ook godslastering als je iets verkeerd zei, dat is nu ook binnen de islam. In dat opzicht kan je zeggen dat moslims naar onze maatstaven achter lopen. Maar moeten hun onze maatstaven hanteren dan? Of moeten we met zijn allen gewoon wat meer rekening met elkaar houden?

Gewoon iets wat me bezig houdt...

Ik ben het helemaal met je eens. Ik ben atheïstisch en probeer altijd met de gevoelens van andere gelovige rekening te houden (terwijl andersom gelovige mij ook heel vaak beledigen,...meestal zonder dit te weten)

Maar niets, helemaal niets in deze wereld zou een rede moeten zijn om de ander neer te schieten.

Welke grens je ook over gaat. Hoe onsmakelijk de humor ook is of opmerking ook is.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:32

Het punt is dat Christendom op natuurlijke wijze in dit land (in bijna heel West-Europa) terecht is gekomen honderden jaren geleden. Moslims komen hier vanuit zuidelijkere landen. Wat op zich prima is, maar dan kunnen ze ook niet verwachten dat het Westen ineens alles overboord gooit om hen tegemoet te komen in hun geloof. Een beetje de wereld op z'n kop, en de meeste moslims zullen dat ook niet verwachten. Alleen vallen de 'slechte' moslims meer op doordat ze harder schreeuwen en meer angst veroorzaken. Maar NIETS geeft je het recht om anderen neer te knallen omdat hun mening (spot of niet) je niet bevalt.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:57

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:18

demo_love schreef:
Het punt is dat Christendom op natuurlijke wijze in dit land (in bijna heel West-Europa) terecht is gekomen honderden jaren geleden. Moslims komen hier vanuit zuidelijkere landen. Wat op zich prima is, maar dan kunnen ze ook niet verwachten dat het Westen ineens alles overboord gooit om hen tegemoet te komen in hun geloof. Een beetje de wereld op z'n kop, en de meeste moslims zullen dat ook niet verwachten. Alleen vallen de 'slechte' moslims meer op doordat ze harder schreeuwen en meer angst veroorzaken. Maar NIETS geeft je het recht om anderen neer te knallen omdat hun mening (spot of niet) je niet bevalt.

Idd :j ook mijn punt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:22

Thesserd, je begrijpt duidelijk helemaal niks van mijn post, of je interpreteert m compleet verkeerd, of weet ik veel....
Ik zeg nergens dat christenen zomaar alles moeten accepteren. Ik zeg net zo min dat wij ons aan moeten passen, en net zo min dat moslims zich niet aan hoeven te passen....

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:39

LadyMadonna schreef:
Thesserd, je begrijpt duidelijk helemaal niks van mijn post, of je interpreteert m compleet verkeerd, of weet ik veel....
Ik zeg nergens dat christenen zomaar alles moeten accepteren. Ik zeg net zo min dat wij ons aan moeten passen, en net zo min dat moslims zich niet aan hoeven te passen....

Nou, jij zegt: vroeger was het hier ook Godslastering, alsof het nu voor een Christen niet meer zo is, daarom interpreteerde ik jouw post zo :j

Verder doelde ik ook een beetje op de algemene gedachtengang, iedereen heeft opeens wel begrip voor Moslims die gekwetst zijn, terwijl iedereen (ik zeg maar even voor het gemak iedereen) het wel normaal vind dat er Jezus en appelflap overal en nergens doorheen geroepen wordt. Niemand denkt daar uberhaupt nog over na volgens mij.

Dat pik ik een beetje op uit de reacties en meningen van mensen de laatste tijd :+ zo komt het iig op mij over.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:10

demo_love schreef:
Het punt is dat Christendom op natuurlijke wijze in dit land (in bijna heel West-Europa) terecht is gekomen honderden jaren geleden.

Natuurlijk???? Nee joh,..ook gewoon gedwongen.

Wat ze wel gedaan hebben is de plaatselijke religies in het christendom opgenomen. Zoals bijvoorbeeld kerstmis.
Dat maakte acceptatie makkelijker.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:13

Ik wilde net zeggen, volgens mij is het verspreiden van christendom in het westen ook niet zonder slag of stoot gegaan :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:15

Wat betreft dat aanpassen... volgens mij leven wij in een intergratieland dat inhoudt dat mensen zich aanpassen aan ónze cultuur met behoud van eigen cultuur. Dus wat betreft dat aanpassen, wij hoeven ons niet aan te passen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:21

BaileyMix schreef:
Ik wilde net zeggen, volgens mij is het verspreiden van christendom in het westen ook niet zonder slag of stoot gegaan :=

misschien een klein verschil...in de middeleeuwen waren er nog geen machine geweren.En de geweren die ze hadden toen kwam de gewone burger niet aan.wel was de brandstapel erg in trek als he heiden was.
Maar goed,als je in Syrie je niet bekeerd gaat je kop er af.Dat bedoel ik met 500 jaar achterlopen. :+

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:23

geerke schreef:
BaileyMix schreef:

misschien een klein verschil...in de middeleeuwen waren er nog geen machine geweren.En de geweren die ze hadden toen kwam de gewone burger niet aan.wel was de brandstapel erg in trek als he heiden was.
Maar goed,als je in Syrie je niet bekeerd gaat je kop er af.Dat bedoel ik met 500 jaar achterlopen. :+

Het was meer een reactie op dat het christendom hier natuurlijk zou zijn gekomen :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:43

Ik denk wel dat je moet oppassen met zeggen dat ze bij IS achterlopen...
ze weten heel erg goed wat ze doen, met wie, welke steun, waarom en wat ze er mee winnen.
Het is gemakkelijk het als 'achter(lijk)' te benoemen, maar ik vind dat echt niet juist. Het is anders dan hoe wij hier onze oorlogen uitvechten. Maar dat is nu net het punt, hier is niet daar, daar is niet hier.
Ook in het middenoosten hebben ze alle moderne technologien, goede opleidingen etc, en ook daar van gaan mensen naar IS etc.

Vergis je niet, het gaat hier niet over dommigheden.

Maar, wat ik wel vind, oke, mensen die van een ander land met een andere cultuur en eventueel een andere godsdienst naar hier komen, moeten zich aanpassen. Maar dat wil niet zeggen dat wij geen respect of begrip kunnen opbrengen of soms een toegeving.

Satire en humor daargelaten.

Mensen, islam is een wereldgodsdienst, leer er mee leven, je zult het nog zo vaak tegen komen. Je kunt er tegen vechten maar dat hoeft niet. Vecht liever tegen onbegrip en haat, zoals de aanslag in Parijs of die in brussel. Zodat dat minder gebeurd.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:45

geerke schreef:
BaileyMix schreef:

Klopt, dat was 500 jaar geleden :+ barbaarse tijd, mede om die brandstapel taferelen etc, maar dat is 500 jaar geleden en inmiddels is iedereen wat meer geciviliseerd gelukkig :+ nouja, behalve inderdaad dan bepaalde personen.

Het gaat er overigens niet zo zeer om dat ze 500 jaar achter lopen qua techniek, maar qua denkwijze en civilicatie. Zo zien zij het misschien niet, maar omdat het hier 500 jaar geleden zo was, zien wij het wel zo.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:49

Aria_zz schreef:
Ik denk wel dat je moet oppassen met zeggen dat ze bij IS achterlopen...
ze weten heel erg goed wat ze doen, met wie, welke steun, waarom en wat ze er mee winnen.
Het is gemakkelijk het als 'achter(lijk)' te benoemen, maar ik vind dat echt niet juist. Het is anders dan hoe wij hier onze oorlogen uitvechten. Maar dat is nu net het punt, hier is niet daar, daar is niet hier.
Ook in het middenoosten hebben ze alle moderne technologien, goede opleidingen etc, en ook daar van gaan mensen naar IS etc.

Vergis je niet, het gaat hier niet over dommigheden.

Maar, wat ik wel vind, oke, mensen die van een ander land met een andere cultuur en eventueel een andere godsdienst naar hier komen, moeten zich aanpassen. Maar dat wil niet zeggen dat wij geen respect of begrip kunnen opbrengen of soms een toegeving.

Satire en humor daargelaten.

.
Ik vind heredelijk achterlijk/achterhaalt om iemand te onthoofden als hij zich niet wil bekeren....maar t ja,dat is mijn mening natuurlijk.Waarschijnlijk is het heel normaal
Mensen, islam is een wereldgodsdienst, leer er mee leven, je zult het nog zo vaak tegen komen. Je kunt er tegen vechten maar dat hoeft niet. Vecht liever tegen onbegrip en haat, zoals de aanslag in Parijs of die in brussel. Zodat dat minder gebeurd.

Ik vind het redelijk achterlijk/achterhaalt om iemand te onthoofden als hij zich niet wil bekeren....maar t ja,dat is mijn mening natuurlijk.Waarschijnlijk is het heel normaal

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:00

Waarom is dat achterlijk? Hier deden we het met gaskamers, so what?
Het gaat om het beeld dat ze hier mee willen uitbrengen, daar is over nagedacht.
Ze kiezen niet zomaar voor onthoofding, ook zij werken met Pr en media aandacht waarmee ze dingen willen duidelijk maken en bereiken.
Een onthoofding heeft een betekenis en is geen loze doding.

Ik vind het vreselijk dat er mensen om zo'n domme reden sterven, dat wel.
Ik kan er ook niet over dat ze dat doen.

Maar doe ze niet af als dom, dat zijn ze niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:03

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:03

Aria_zz schreef:
Waarom is dat achterlijk? Hier deden we het met gaskamers, so what?
Het gaat om het beeld dat ze hier mee willen uitbrengen, daar is over nagedacht.
Ze kiezen niet zomaar voor onthoofding, ook zij werken met Pr en media aandacht waarmee ze dingen willen duidelijk maken en bereiken.
Een onthoofding heeft een betekenis en is geen loze doding.

Ik vind het vreselijk dat er mensen om zo'n domme reden sterven, dat wel.
Ik kan er ook niet over dat ze dat doen.

Maar doe ze niet af als dom, dat zijn ze niet.

Ja...''we'' deden joden in gaskamers omdat ze zich niet wilde bekeren?Wat een vreemde vergelijkingen komen er steeds voorbij hier?Of ligt dit aan mij?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:14

wel, moslims zijn net als we niet zij.

en het ging over de methoden, niet over wie het gedaan heeft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:15

Aria_zz schreef:
wel, moslims zijn net als we niet zij.

en het ging over de methoden, niet over wie het gedaan heeft.

nou,die eerste regel begrijp ik helemaal niet...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:35

haha ja dat snap ik
het doet er ook niet toe, ik wou gewoon zeggen dat moslims ook tot de groep 'wij' behoren

maar dat van de gaskamers was dus gewoon de vgl tussen 'onze' methoden tot doden en die van extremisten nu
dat er geen moderne manier is behalve niet doden, doden en moorden is altijd barbaars, en toch gebeurd het overal. Daarom is dat niet meteen 'achter' of minder modern, het is gewoon niet aanvaardbaar voor onze maatschappij.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:36