Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:mick75@verzint dit toch niet???Ik weet niet wie hier nu eigewiijs is eigelijk...Vermoed dat jijzelf een giga bord voor je kop hebt.Dat jij normaal met je honden omgaat en dat ze lief zijn is absoluut niet representatief voor het gehele ras....of liever,de soort mensen die ze hebben.Want ik blijf van mening dat het de baasjes zijn die schuldig zijn,niet de hond zelf.
geerke schreef:ach..mensen zijn ook bang als ik met mijn pyreneese berghond ergens loop...vanwege zijn formaat.En ze staan hier in frankrijk niet als heel lief bekend.
mika11 schreef:Toch is er iets met deze honden wat tegenvalt als mensen ze hebben.
Anders zaten de asiels niet vol met staffords/pitt of kruisingen daarvan.
En bijna allemaal kunnen ze niet met andere honden, andere huisdieren, kinderen (wel lief maar te lomp) en los lopen.
Dan lijkt me dat de opvoeding toch ergens verkeerd gegaan is.
Waar je misschien bij een andere hond af en toe een foutje kan veroorloven of bepaald gedrag door de vingers kan zien zonder dat er problemen door ontstaan, is bij deze honden blijkbaar niet mogelijk of in ieder geval moeilijker.
En ik denk dat een hoop mensen daar toch de fout in gaan en zo'n dier in het asiel belandt.
geerke schreef:Ach,die honden en nog wat andere rassen staan hier in frankrijk op een lijst van gevaarlijke rassen die gemuilkort over straat mogen.Pakken ze je met een ras wat op die lijst staat en hij is niet gemuikorft is het inbeslag nemen en inslapen.En daar hoeft hij niet voor te bijten....op die lijst staan is genoeg. Ik mag toch aannemen dat dat niet bedacht is om de liefhebbers van die rassen te pesten?Zo een wet komt er niet zomaar door.Dat moet een achterliggende reden hebben.En die achterliggende reden zal niet zijn dat ernooit bijtincidenten zijn en dat ze schattig zijn denk ik.
gekvanfleur schreef:weet je wat zo jammer is Sammy: je reageert in dit topic om mensen te laten zien dat niet alle honden zo zijn en jij bijvoorbeeld juist wel goed met zo omgaat, dat is heel goed...maar door je openingspost en je manier van reageren denk ik dat al we hier een enquete zouden houden 90% zou aangeven dat jij juist de vooroordelen over dit ras bevestigd: eigenaren geven nooit toe dat er een hoop rotte appels tussen zitten (heb het uitdrukkelijk niet over jou honden hier!) Alsde goede eigenaren nou eens keihard afstand namen van de slechte.
en ja, ik denk ook dat er een bepaald type is dat deze honden houdt. Maar heel logisch:dat kan ook niet anders toch. Je moet nu eenmaal een bepaald type zijn om zo'n hond met sterk gedrag aan te kunnen. Is toch niets mis mee, maar is wel zo.
Geryon schreef:Dit topic blijft me verbazen. Ik wist echt niet dat het zo erg gesteld was met het racisme wat betreft honden.
akishino schreef:Ik denk dat elke hond ongeacht ras of grootte een gevaar kan zijn als het ontbreekt aan een goede opvoeding. Het blijkt alleen wel dat sommige honden gevoeliger zijn voor een slechte/ontbrekende opvoeding dan andere.
En er zijn natuurlijk rassen die veel meer schade toebrengen met één rake hap dan een andere.
slimmerik schreef:Geryon schreef:Dit topic blijft me verbazen. Ik wist echt niet dat het zo erg gesteld was met het racisme wat betreft honden.
Naar mijn idee zijn het hun eigenaren die dat racisme afroepen. Zij gedragen zich (vaak) onverantwoordelijk, hebben geen idee wat ze in huis gehaald hebben en halen die rassen vaak om verkeerde redenen in huis. (stoertjes) Hier zijn in wijken die sociaal niet zo hoog aangeschreven staan ongeveer 90% van de honden het stafford/pitbull type honden.....
Niet voor niets "lopen" de asiels over van deze rassen. Gewoon een (tijdelijk) modebeeld voor sommige type mensen. Asiels hebben ook al eens vol gezeten met dalmatiërs.
Het zijn doorgaans honden met een geweldig karakter maar in verkeerde handen moordmachines voor dier en mens. Deze honden imo meer dan andere rassen een goede, verantwoordelijke eigenaar nodig. En gelukkig zijn die er ook genoeg.... hoewel ik bijna het idee krijg dat bokt géén onverantwoorde eigenaars kent (???)
geerke schreef:Ik heb geschreven hoe de regels zijn hier in Frankrijk....ik loop niet achter de media aan.
En je leest gewoon NIET wat ik schrijf....in Nederland ging de muilkorfplicht in werking als de hond gebeten had.Hier in Frankrijk is het gewoon altijd verplicht.Niet omdat hij bijt,maar omdat de kans er in zit dat hij het gaat doen.Dus met muilkorven haal je het aantal bijtincidenten wel naar beneden.
Leg ik het nu zo onduidelijk uit?
lifaya schreef:geerke schreef:Ik heb geschreven hoe de regels zijn hier in Frankrijk....ik loop niet achter de media aan.
En je leest gewoon NIET wat ik schrijf....in Nederland ging de muilkorfplicht in werking als de hond gebeten had.Hier in Frankrijk is het gewoon altijd verplicht.Niet omdat hij bijt,maar omdat de kans er in zit dat hij het gaat doen.Dus met muilkorven haal je het aantal bijtincidenten wel naar beneden.
Leg ik het nu zo onduidelijk uit?
Ja en nee. Je zal de bijtincidenten onder de pitbulls en Staffordshire inderdaad laten dalen maar niet onder de honden in het algemeen gezien deze honden helemaal niet vaak bijten. Het enige nadeel is dat als ze bijten de schade groter kan zijn als bij een labrador.
dees_daan schreef:mika11 schreef:Toch is er iets met deze honden wat tegenvalt als mensen ze hebben.
En bijna allemaal kunnen ze niet met andere honden, andere huisdieren, kinderen (wel lief maar te lomp) en los lopen.
Waar je misschien bij een andere hond af en toe een foutje kan veroorloven of bepaald gedrag door de vingers kan zien zonder dat er problemen door ontstaan, is bij deze honden blijkbaar niet mogelijk of in ieder geval moeilijker.
En ik denk dat een hoop mensen daar toch de fout in gaan en zo'n dier in het asiel belandt.
Dat ligt niet aan de honden maar aan de eigenaren die een stoere hond willen.
Zelfde geval met de Jack Russels waarvan mensen denken dat ze die prima kunnen hebben als ze 3 keer per dag een kwartiertje lopen, vervolgens gaat hij slopen of zoekt een plek om te ontsnappen en de hond kan weg.
Of met de Borders die zo mooi zijn, maar vervolgens hun energie niet kwijt kunnen als er niet mee gewerkt word en veranderen in zenuwachtige stresskippen.. Ook niet leuk dus de hond gaat terug of op marktplaats.
Of de chi's die zo leuk zijn voor de kinderen en als speelgoedhond behandeld worden, als dat niet goed gaat belanden ze op marktplaats.
En zo kan je nog wel even door gaan, er is alleen een overschot aan Jack Russels en staffords dus ze raken ze niet snel genoeg kwijt op mp en dan is het asiel er snelle oplossing.
Edit: en laten we de labradors niet vergeten, als je die niet opvoed kunnen het ook ontzettende lompe honden met een plaat voor hun harses zijn, die kan je ook niet bij kleine kinderen plaatsen dan want daar zijn ze veel te lomp voor, nog lomper dan een staff denk ik.
mika11 schreef:Toch is er iets met deze honden wat tegenvalt als mensen ze hebben.
Waar je misschien bij een andere hond af en toe een foutje kan veroorloven of bepaald gedrag door de vingers kan zien zonder dat er problemen door ontstaan, is dat bij deze honden blijkbaar niet mogelijk of in ieder geval moeilijker.