Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:35

Niemand die even stil staat hoe ze aan die paspoorten zijn gekomen.. Die van mij zit gewoon in mijn tas.. :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:36

Sammie schreef:
Niemand die even stil staat hoe ze aan die paspoorten zijn gekomen.. Die van mij zit gewoon in mijn tas.. :=

Wat bedoel je daarmee? Lijkt me dat ze de spullen die ze vinden goed doorzoeken. Nog even los van het feit dat er al eea geplunderd zal zijn.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:37

Dat dit soort beelden worden vrijgegeven.... Als voer voor journalisten etc maar echt heel pijnlijk voor nabestaanden.. Ik kan daar met mn kop niet bij hoor ;(

Brittneyx

Sammie schreef:

en alles is vernield maar de paspoorten zijn ongedeerd?

Anoniem

Onze vriend was niet aan boord!

Thesserd

Sterkte iedereen die bekenden heeft verloren door deze ramp ;(

Wat een nieuws zeg...

Ik vind het eerlijk gezegd best bizar dat ze passagiers vliegtuigen over dat gebied laten vliegen waar in de afgelopen dagen en weken al meerdere vliegtuigen zijn neergehaald. So what dat die lager vlogen... Blijft een groot risico toch -O- Jammer dat er eerst weer zoiets moet gebeuren voordat ze vliegtuigen om laten vliegen...

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:38

Robijntjah schreef:

Wat fijn voor je! :j

Anoniem

Robijntjah schreef:

Gelukkig maar.

Quad

Filmpje wat in het CNN/NOS breaking nieuws zou zijn geweest, is van 6 juni en betreft een militair vliegtuig.

Anoniem

Robijntjah schreef:

Oh gelukkig! Wat een opluchting..

Sammie

Fiffill schreef:
Sammie schreef:
Wat bedoel je daarmee? Lijkt me dat ze de spullen die ze vinden goed doorzoeken. Nog even los van het feit dat er al eea geplunderd zal zijn.

Ik krijg dus eerder het idee dat ze gewoon in tassen e.d. zijn gaan graaien. Dus niet het e.e.a. opgeraapt hebben, maar gewoon plunderen dus. Die beelden waren al getoond eer er goed en wel 'hulp'diensten waren.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:39

Robijntjah schreef:

Wat fijn!

LadyMadonna

Kwam net op Twitter dus wel de leaks foto's tegen :r
Dat je lichamen ziet liggen op een rampplek lijkt me logisch, maar zo close up hoeft nu ook weer niet...
Vriendin van mijn schoonzusje en haar man zaten in het vliegtuig. Hun kinderen waren thuis en zijn ineens allebei hun ouders dus kwijt...

Cassidy

Tieneke schreef:
Ja maar Cassidy, ik bedoel, een hart is een hart. En als je lichaam het door de druk begeeft, is dat toch voor piloten net zo? Als het echt een puur lichamelijk gevolg is dat je je bewustzijn daardoor verliest, gaat dat voor piloten toch geen verschil meer maken?

Mensen overlijden niet door wegvallen van druk maar door gebrek aan zuurstof. En bij een probleem en een steile duikvlucht gaat een persoon bewusteloos worden door g-krachten, maar die gaat een piloot beter kunnen hanteren dan een doorsnee passagier. En overlijden gaan beide, als het zuurstofgebrek niet lang genoeg is, door de crash of een eventuele explosie/brand daarna.

Fenrir

@Sammie die mensen heb je altijd. Maar ligt eraan door wie het gefilmd is, kan ook zijn dat het hulpdiensten zijn, maar er zullen ook plunderaars bij zitten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Sammie schreef:
Tieneke schreef:
Maar hoe zit dat dan met piloten die een vliegtuig alsnog uit een duikvlucht hebben weten halen?

Die krijgen sowieso extra training. Misschien ook wel G-kracht training. En natuurlijk leren ze ook in soortgelijke situaties te reageren. Wat doe je als er een motor uitvalt, wat doe je in een luchtzak etc. etc.

Wat doe je als je neergeschoten wordt?

Serieus, je kan wel training hebben gehad. Maar ik denk niet dat je als piloot dan ook maar iets kunt. Niet op die hoogte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:40

Echt vreselijk dit.... Hoe moet het wel niet zijn voor alle nabestaanden, de mensen die de lichamen moeten bergen, moeten onderzoeken en vooral de passagiers die hun laatste minuten zo moesten doormaken... Echt verschrikkelijk :'(

Ik heb dat filmpje ook op NOS gezien over hoe dat vliegtuig neerstortte, gewoon een klein zielig hoopje van het vliegtuig die zo neerstort...

En ook al mocht er geen familieleden in dat vliegtuig zitten, het komt alsnog dichtbij, zelf heb ik gehoord van klasgenoten dat er kennissen in zaten of iemand anders, en zelfs mijn gymleraar (die er waarschijnlijk toch niet in zat) misschien dood zou zijn.

En die beelden.... Echt vreselijk, waarschijnlijk wil je als nabestaande geen eens zien hoe je zoon, dochter, oma, vriendin etc heeft geleden en zo is gestorven. En vooral die posts op Twitter en instagram zijn verdrietig om te lezen, mensen die enthousiast waren over hun vakantie of iets anders, moest eindigen in doodsbange paniek.

Ik wens echt iedereen heel veel sterkte! Vooral de nabestaanden, maar ook vooral alle militairen, onderzoekers en journalisten die dit allemaal met eigen ogen mee moeten maken. Je moet daar maar staan en persoonlijke dingen van een slachtoffer vinden, en dan vooral alle lichaamsdelen die daar zo rond dwarrelen... Traumatisch :'(

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:40

Robijntjah schreef:

O wat een opluchting moet dat voor jullie zijn geweest!

Fenrir

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:41

Wat fijn Robijntjah!

Vayo

x_ankieee schreef:
Dat dit soort beelden worden vrijgegeven.... Als voer voor journalisten etc maar echt heel pijnlijk voor nabestaanden.. Ik kan daar met mn kop niet bij hoor ;(

Nee inderdaad! Dat het gefilmd wordt voor duidelijkheid ...prima. Maar stuur dat filmpje dan enkel naar de directeur van Schiphol (geen idee wie allemaal verantwoordelijk zijn voor het naar buiten brengen van info bij vliegtuigrampen) en breng het niet in de media. Dat is puur sensatielust.
Natuurlijk wil je als nabestaande duidelijkheid. Maar ik zou dat veel liever krijgen tijdens een bijeenkomst op Schiphol, dan dat je dit via internet ziet.

Sammie

LadyMadonna schreef:
Kwam net op Twitter dus wel de leaks foto's tegen :r
Dat je lichamen ziet liggen op een rampplek lijkt me logisch, maar zo close up hoeft nu ook weer niet...
Vriendin van mijn schoonzusje en haar man zaten in het vliegtuig. Hun kinderen waren thuis en zijn ineens allebei hun ouders dus kwijt...

;( Sterkte voor je schoonzusje

Met zoveel Nederlanders is de kans dus ook groot dat iemand wel iemand kent.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:42

Godzijdank Robijntjah.

Op het nieuws stond een man die zou vertrekken voor dezelfde bestemming.
Die wilde een ticket boeken in dit vliegtuig, maar het was te laat om te boeken, dus heeft hij de volgende dag geboekt en was het betreffende ticket al verkocht.
Toen heeft hij dus een andere vlucht geboekt en daarom leeft hij nog.
Sjeetje dan komt het dicht bij zeg, dan dank je god wel op je blote knietjes.

Ik heb net het register getekend, wat verschrikkelijk.

Cassidy

_San87_ schreef:
Serieus, je kan wel training hebben gehad. Maar ik denk niet dat je als piloot dan ook maar iets kunt. Niet op die hoogte.

Zoals Dhr. Baksteen al zei: als piloot van een civiel vliegtuig zie je eventuele projectielen die van achteren komen niet aankomen en kun je er ook niets aan doen. Ik denk zomaar dat de piloten ook niet wisten wat hen overkwam....laat staan dat ze er adequaat op hadden kunnen reageren of hadden kunnen uitwijken.

Yaralisa

Drawerlover en ander bokkers die iemand hebben verloren: gecondoleerd en sterkte!
Ook alle andere nabestaanden heel veel sterkte, het lijkt me vreselijk om op zo'n manier iemand te verliezen!

Wat een verschrikkelijk nieuws..
Laatst bijgewerkt door Yaralisa op 17-07-14 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:43

Ja minimaal de helft was dus Nederlands brr wat vreselijk. Ook voor Malaysia Airlines 2 toestellen in korte tijd..