Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mick75 schreef:Ik zie eigenlijk ook niet in wat een belediging als "jalouzie" toevoegt aan een discussie.
Maar heb je links gelezen Repelsteeltje, maar tot nu toe heb ik niets gelezen wat mij overtuigt van hetgeen jij beweert over vaccinaties.
Dat er veel mis is met de pharmaceutische industrie mag geen nieuws heten en is het voor mij ook niet, maar dat neemt niet weg dat niet alles wat ze daar doen alleen maar is om jou geld uit de zakken te kloppen. Om dat langdurig vol te houden zijn er namelijk echt ook daadwerkelijke resultaten nodig en die boeken ze dan ook zo nu en dan.
Enige scepsis ten opzichte van medicatie en vaccinaties is niet verkeerd. Zomaar blindelings volgen wat men zegt is per definitie link. Zelf blijven denken, altijd. En daarbij mag je gerust aannemen dat er meer onderzoeken zijn in de richting van wat "men" wil dat je gaat doen dan dat er tegen zijn. Maar dat zegt niet per definitie dat de onderzoeken die niet in het straatje van de overheid passen ook goed zijn uitgevoerd. Er zit aan de andere kant van de overheid niet alleen een groep die gewoon objectief onderzoek wil zien, maar ook een groep die alles wat overheden doen per definitie in twijfel trekken, of gewoon als leugen wegzetten, alleen omdat de overheid (en wie daarvoor opdracht krijgt) iets zeggen.
Helaas is tot nu toe mijn conclusie nog steeds dat de groep die anti-overheid is in de anti-vax groep zwaar overheerst. En aangezien deze groep reageert op alles wat overheden doen en bij mij in elk geval de indruk wekken dat tegen de overheden/ pharmacie ingaan belangrijker is dan feitelijke informatie verspreiden, kan ik ze helaas niet echt serieus nemen. Feiten zijn niet te beinvloeden. En de feiten geven wat mij betreft toch nog steeds aan dat zowel de ontwikkeling van vaccins, medicatie als ontwikkelingen als verbeterde hygiene tezamen verantwoordelijk zijn voor het terugdringen van zowel ernstige/ dodelijke ziekten als hele vervelende ziekten. En ik denk dat die factoren ook niet los van elkaar te zien zijn.
Sizzle schreef:Dat is interssant
Maar ik ben dan wel teleurgesteld als ik lees dat iets 'well established' is en de auteur enkel naar zichzelf verwijst.
Als ik iets publiceer wat 'well established' is gaat het meestal over een stuk of 50 publicaties ipv 1 eigen review.
9 van de 30 verwijzingen gaan terug op puur eigen papers evt samen met een familielid (zijn vrouw?).
Het is de moeite waard om zulke data in achterhoofd te houden (al krijgen NL kinderen een hoop van die vaccins niet) maar ik kijk nog steeds uit naar een goed en degelijk onderzoek ipv een zelfverheerlijkende review.
miss_lizje schreef:Ik kan trouwens niet ontkennen dat het voor de anti-vaxers waarschijnlijk moeilijker is om met veel en goede artikelen te komen als er in verhouding veel meer te vinden is over onderzoeken over nieuwe vaccins. Of er word gewoon niet over gepubliceerd, of de onderzoeken zijn gewoon niet gedaan wegens kosten. Het is voor vele namelijk veel interessanter om op zoek te gaan naar iets nieuws (nieuwe medicatie, nieuwe therapieën etc.) dan elke keer op het zelfde te blijven hangen. Vergeet niet dat onderzoek doen ontzettend veel geld kost. Dat geld steken ze vaak dus liever in nieuw onderzoek dan elke keer terug te kijken als daar geen rede voor is.
Sizzle schreef:[naam], wist je trouwens dat het doormaken van kinkhoest (dus niet gevaccineerd) ook gecorreleerd is aan een verhoogde kans op diabetis type 1?
wendyenbram schreef:want vanaf 2012 gaat kinkhoest juist rond onder kinderen die WEL gevaccineerd zijn.
[naam] schreef:
miss_lizje schreef:En nee, ik leef ook niet in angst
Anoniem schreef:Ik wil ook niet terug hoor.
En van teveel handen wassen met Dettol zeep krijg ik eczeemmiss_lizje schreef:En nee, ik leef ook niet in angst
Jouw hersenen zijn ook nog niet zover ontwikkeld, dat komt nog over een jaar of 4.
http://www.ehow.com/facts_6371486_age-h ... tml#page=4
[Although the brain reaches its full adult weight by the age of 21, it continues to develop for several years. In fact, a study done by the National Institutes of Health found that the region of brain that inhibits risky behavior does not fully form until age 25. This is the final stage of brain development.