Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 00:34

Ik zie eigenlijk ook niet in wat een belediging als "jalouzie" toevoegt aan een discussie.

Maar heb je links gelezen Repelsteeltje, maar tot nu toe heb ik niets gelezen wat mij overtuigt van hetgeen jij beweert over vaccinaties.

Dat er veel mis is met de pharmaceutische industrie mag geen nieuws heten en is het voor mij ook niet, maar dat neemt niet weg dat niet alles wat ze daar doen alleen maar is om jou geld uit de zakken te kloppen. Om dat langdurig vol te houden zijn er namelijk echt ook daadwerkelijke resultaten nodig en die boeken ze dan ook zo nu en dan.

Enige scepsis ten opzichte van medicatie en vaccinaties is niet verkeerd. Zomaar blindelings volgen wat men zegt is per definitie link. Zelf blijven denken, altijd. En daarbij mag je gerust aannemen dat er meer onderzoeken zijn in de richting van wat "men" wil dat je gaat doen dan dat er tegen zijn. Maar dat zegt niet per definitie dat de onderzoeken die niet in het straatje van de overheid passen ook goed zijn uitgevoerd. Er zit aan de andere kant van de overheid niet alleen een groep die gewoon objectief onderzoek wil zien, maar ook een groep die alles wat overheden doen per definitie in twijfel trekken, of gewoon als leugen wegzetten, alleen omdat de overheid (en wie daarvoor opdracht krijgt) iets zeggen.

Helaas is tot nu toe mijn conclusie nog steeds dat de groep die anti-overheid is in de anti-vax groep zwaar overheerst. En aangezien deze groep reageert op alles wat overheden doen en bij mij in elk geval de indruk wekken dat tegen de overheden/ pharmacie ingaan belangrijker is dan feitelijke informatie verspreiden, kan ik ze helaas niet echt serieus nemen. Feiten zijn niet te beinvloeden. En de feiten geven wat mij betreft toch nog steeds aan dat zowel de ontwikkeling van vaccins, medicatie als ontwikkelingen als verbeterde hygiene tezamen verantwoordelijk zijn voor het terugdringen van zowel ernstige/ dodelijke ziekten als hele vervelende ziekten. En ik denk dat die factoren ook niet los van elkaar te zien zijn.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:42

mick75 schreef:
Ik zie eigenlijk ook niet in wat een belediging als "jalouzie" toevoegt aan een discussie.

Maar heb je links gelezen Repelsteeltje, maar tot nu toe heb ik niets gelezen wat mij overtuigt van hetgeen jij beweert over vaccinaties.

Dat er veel mis is met de pharmaceutische industrie mag geen nieuws heten en is het voor mij ook niet, maar dat neemt niet weg dat niet alles wat ze daar doen alleen maar is om jou geld uit de zakken te kloppen. Om dat langdurig vol te houden zijn er namelijk echt ook daadwerkelijke resultaten nodig en die boeken ze dan ook zo nu en dan.

Enige scepsis ten opzichte van medicatie en vaccinaties is niet verkeerd. Zomaar blindelings volgen wat men zegt is per definitie link. Zelf blijven denken, altijd. En daarbij mag je gerust aannemen dat er meer onderzoeken zijn in de richting van wat "men" wil dat je gaat doen dan dat er tegen zijn. Maar dat zegt niet per definitie dat de onderzoeken die niet in het straatje van de overheid passen ook goed zijn uitgevoerd. Er zit aan de andere kant van de overheid niet alleen een groep die gewoon objectief onderzoek wil zien, maar ook een groep die alles wat overheden doen per definitie in twijfel trekken, of gewoon als leugen wegzetten, alleen omdat de overheid (en wie daarvoor opdracht krijgt) iets zeggen.

Helaas is tot nu toe mijn conclusie nog steeds dat de groep die anti-overheid is in de anti-vax groep zwaar overheerst. En aangezien deze groep reageert op alles wat overheden doen en bij mij in elk geval de indruk wekken dat tegen de overheden/ pharmacie ingaan belangrijker is dan feitelijke informatie verspreiden, kan ik ze helaas niet echt serieus nemen. Feiten zijn niet te beinvloeden. En de feiten geven wat mij betreft toch nog steeds aan dat zowel de ontwikkeling van vaccins, medicatie als ontwikkelingen als verbeterde hygiene tezamen verantwoordelijk zijn voor het terugdringen van zowel ernstige/ dodelijke ziekten als hele vervelende ziekten. En ik denk dat die factoren ook niet los van elkaar te zien zijn.

_/-\o_

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:48

Dat is interssant :j
Maar ik ben dan wel teleurgesteld als ik lees dat iets 'well established' is en de auteur enkel naar zichzelf verwijst.
Als ik iets publiceer wat 'well established' is gaat het meestal over een stuk of 50 publicaties ipv 1 eigen review.
9 van de 30 verwijzingen gaan terug op puur eigen papers evt samen met een familielid (zijn vrouw?).

Het is de moeite waard om zulke data in achterhoofd te houden (al krijgen NL kinderen een hoop van die vaccins niet) maar ik kijk nog steeds uit naar een goed en degelijk onderzoek ipv een zelfverheerlijkende review.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:35

Repelsteel, wist je trouwens dat het doormaken van kinkhoest (dus niet gevaccineerd) ook gecorreleerd is aan een verhoogde kans op diabetis type 1?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:20

Waarom roepen jullie mij toch steeds terug terwijl jullie mij wel uit kunnen kotsen :?

Sizzle schreef:
Dat is interssant :j
Maar ik ben dan wel teleurgesteld als ik lees dat iets 'well established' is en de auteur enkel naar zichzelf verwijst.
Als ik iets publiceer wat 'well established' is gaat het meestal over een stuk of 50 publicaties ipv 1 eigen review.
9 van de 30 verwijzingen gaan terug op puur eigen papers evt samen met een familielid (zijn vrouw?).

Het is de moeite waard om zulke data in achterhoofd te houden (al krijgen NL kinderen een hoop van die vaccins niet) maar ik kijk nog steeds uit naar een goed en degelijk onderzoek ipv een zelfverheerlijkende review.

miss_lizje schreef:
Ik kan trouwens niet ontkennen dat het voor de anti-vaxers waarschijnlijk moeilijker is om met veel en goede artikelen te komen als er in verhouding veel meer te vinden is over onderzoeken over nieuwe vaccins. Of er word gewoon niet over gepubliceerd, of de onderzoeken zijn gewoon niet gedaan wegens kosten. Het is voor vele namelijk veel interessanter om op zoek te gaan naar iets nieuws (nieuwe medicatie, nieuwe therapieën etc.) dan elke keer op het zelfde te blijven hangen. Vergeet niet dat onderzoek doen ontzettend veel geld kost. Dat geld steken ze vaak dus liever in nieuw onderzoek dan elke keer terug te kijken als daar geen rede voor is.

Sizzle schreef:
[naam], wist je trouwens dat het doormaken van kinkhoest (dus niet gevaccineerd) ook gecorreleerd is aan een verhoogde kans op diabetis type 1?

wendyenbram schreef:
want vanaf 2012 gaat kinkhoest juist rond onder kinderen die WEL gevaccineerd zijn.

[naam] schreef:

en

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20200027

dus is vaccineren niet de oplossing om diabetes te voorkomen...
een gezonde levensstijl waarbij je het zelfherstellend vermogen van het lichaam zo veel en goed mogelijk ondersteund wel.
Ga je lopen kloten met een immuunsysteem waarvan men nog steeds niet 100% exact weet hoe het werkt, dan kun je verwachten dat dat immuunsysteem fouten gaat maken en auto immuunziektes creëert.

http://www.denieuwebaby.nl/2014/06/baby ... eugen.html

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:38

Waarom denk je dat wij je kunnen kotsen?
Alleen omdat je ook kritiek krijgt die je niet leuk vind?

Ik ben wetenschapper, die nemen en geven kritiek niet op de persoon maar op zijn/haar handelen/schrijven. Ik heb dus geen positieve of negatieve gevoelens bij jou als persoon maar op de dingen die je plaatst en daar zitten voor mij interessante dingen bij maar ook zaken waar ik niets mee kan of zelfs raar vind. Echter ook niet te beroerd om er even over na te denken.
Ik ga er eigenlijk altijd van uit dat iedereen zo denkt, maar daar vergis ik mij steeds weer in :D

Ik snap alleen de lijn in je quotes niet. Wat wil je daar precies zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:39

https://www.gezondnu.nl/dossiers/diabet ... tes-type-1

Dit is trouwens op het moment de ontwikkeling aangaande genezing van diabetes, een vaccin :')

Eerst wordt de tent afgebroken met een vaccin en dan komt daar de reddende engel, een ander vaccin.
Wat'n big business onnie dan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:42

De lijn van quotes... de anderen hadden al dingen gezegd die ik goed vond aansluiten op wat je zei/vroeg.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:50

De reden die je quote voor pertussis had ik inderdaad al verwacht (andere variant).
Voor mij ook de reden om geen pneumokokken te enten, want daar zijn er 90 van tov 13 in de inenting.

Die auteur van dat eerdere artikel dat je plaatste is volgens mij een hele rare snuiter. Hij publiceerde eerder dat je auto immuun ziekten kan reduceren tot onder normaal door inenten in de eerste maand. Verder gebruikt hij muizen met diabetis om aan te tonen dat ze diabetis krijgen (die muizen krijgen dat vanzelf al). Daarnaast heeft hij een patent op immunologische bijwerkingen van vaccins. Daarmee probeert hij volgens zijn idee te bereiken dat je in bijsluiters geen immuun bijwerkingen mag vermelden en theoretisch kan dat middel dan niet verkocht worden. Echter zou dat ook betekenen dat hij het alleen recht heeft op gerelateerd onderzoek wat hij tot nu toe op vrij bedroevend niveau heeft gepubliceerd.
Hij wordt door patent rechters bestempeld als 'patent-trol'
Wees dus bewust wat je leest voor je iets als waarheid ziet.

Begrijp je inmiddels ook dat het doormaken van de ziekte uiteindelijk dezelfde effecten kan hebben? Rubella is ook bekend om zijn schadelijke effect op de insuline producerende cellen.
Je voorkomt dus die auto immuun reacties niet perse door de ziekte zelf te willen verslaan.

Mijn moeder heeft als kind (net als mijn broer) ook kinkhoest gehad en heeft daar chronische bronchitis aan opgedaan. Ook die heb ik regelmatig in een ambulance afgevoerd zien worden. Dus ik begrijp heel goed wat voor impact dat soort zaken kunnen hebben op angstgevoelens.

Ondertussen ben ik wel nog steeds benieuwd naar het item waar ik jaloers op ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 00:33

Mijn eigen boerenklompenverstand mening zonder wetenschappelijke onderbouwing zegt me dat de kans op een auto immuunziekte groter is wanneer je een immuunsysteem gaat treiteren met een idioot grote aanval van 7 grote ziekteverwekkend in 1 keer, dan wanneer je 1 ziekte op natuurlijke wijze ontvangt en die op natuurlijke wijze doormaakt, wanneer mogelijk zonder medicijnen als pcm enz.
Ik weet dat je op een dag duizenden ziekteverwekkers moet bevechten maar je komt niet iedere dag polio, difterie, kinkhoest, griep, en de rest van de grote jongens die in vaccins zitten tegen terwijl je ook nog in een roestige vieze oude hoevenkrabber trapt met je blote voet.
Paul Offit beweert dat het lichaam van een baby zonder problemen 10000 vaccins in 1x kan verwerken, ik wacht er nog steeds op dat hij dat bewijst door het met zijn eigen lichaam als testkonijn te laten zien maar dat doet hij nog steeds niet ( en ik denk dat ik wel weet waarom :D )

Ik begrijp dat het doormaken van een ziekte dezelfde effecten kan hebben. Maar ik denk dat de kans dat het immuunsysteem een fout maakt groter is wanneer het systeem geactiveerd wordt met 3 of 7 grote ziekteverwekkers in 1 keer, waarvan een deel dood/verzwakt is, er van 1 een stukje huid als identificatie dient, er stoffen aan zijn toegevoegd die de reactie moeten versterken en dat alles dan ook nog in een systeempje dat er eigenlijk op gebouwd is om eerst nog te varen op de hulp die het via mamma's placenta heeft meegekregen en borstvoeding, dan dat het 1 van die ziektes op natuurlijke wijze tegenkomt en daar dan tegen moet gaan vechten.

Wanneer er vaccins ontwikkeld zouden worden die echt 100% veilig zouden zijn, waar 0,0 bijwerkingen aan zouden zitten en die ook echt zouden werken dan zou ik de eerste zijn die in de rij zou staan om te laten vaccineren, maar het is imo een te financiële wereld met een te slechte werking en te veel bijwerkingen.
Ik zie er geen voordelen in voor mijn familie, en ja, ik ben ook zo egoïstisch dat ik het niet ga doen om de vermeende voordelen die er voor anderen aan vast zouden kunnen hangen (als ik dat zou moeten geloven dan).
Ik zie vaccins niet als enige slechte probleem veroorzakende medicatie maar ik zie andere medicatie ook als noodzakelijk kwaad. Hier gaat er pas wat chemisch in wanneer dat echt noodzakelijk is. pcm ligt hier bijvoorbeeld wel maar gaat altijd onaangebroken over de houdbaarheidsdatum. Het ligt er meer voor de visite als voor onszelf. Vroeger nam ik voor opkomende hoofdpijn meteen een brufen bruis 600 want die hielp gegarandeerd en ik had ze toen toch altijd liggen voor chronische kaakontsteking.
Tot halverwege mijn zwangerschap was ik nog gewoon van plan om mijn baby te laten vaccineren, ondanks de diabetes van mijn dochter.
Op een gegeven moment ging ik nadenken over wat er allemaal ging komen, geboorte, consultatiebureau, prikken...
toen ben ik de bijsluiters van de vaccins op de site van het RIVM gaan zoeken om te kijken hoe lang zo' n vaccin buiten de koeling houdbaar zou zijn (omdat die destijds bij mijn dochter de hele dag op het warme bureau lagen te wachten tot ze 's middags aan de beurt was omdat ze in de ochtend allemaal al opgetrokken werden terwijl later dus bleek dat dat heel heel heel erg fout was!).
Mijn oog viel op "sorbitol". Ik vroeg me af wat sorbitol in een vaccin deed en ging toen verder kijken wat er nog meer in zat. Daar ben ik toen enorm van geschrokken!
Zo kwam bij mij het niet-vaccineren balletje aan het rollen. Mijn dochter haar diabetes was hiervoor dus niet de daadwerkelijke aanleiding.

Een paar jaar geleden rookte ik nog, ging ik naar houseparty's en interesseerde het me totaal niet hoeveel E nummers er in mijn eten zat. Dat ik nu alles heb omgegooid en zo bewust leef wil niet zeggen dat ik alles beter doe dan jij Sizzle, of dan een ander. Ik leef mijn overtuiging en mijn droom na, hoe raar, anders of overdreven ook, wat een anders daar ook van mag vinden of zeggen en hoeveel kritiek ik er ook op krijg... en hoeveel angst ik er soms stiekem wel eens bij heb en moet bevechten... ik leef mijn droom, mijn sprookje. En dan komen we op het gedeelte jaloezie ...
Jij bent niet jaloers op mij persoonlijk, tuurlijk niet! Maar ik hoop dat jij wel je overtuiging en droom leeft, ongeacht wat een ander daarvan vindt en zonder teveel compromissen met je angsten te moeten sluiten :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:52

Dank je voor deze post. Een ieder heeft inderdaad het recht om te leven naar zijn eigen overtuigingen. Iedereen wil ook het beste voor zijn kind. Maar het verklaard daarmee ook je fanatisme.
Ex-rokers zijn vaak ook het sterks tegen rokers tov van niet rokers :P

Ik ben het zeker met je eens dat je geen 30 verwekkers in een keer moet inspuiten. Ik geloof ook nooit dat dat verstandig is.
Echter iedere maand 1 nieuwe lijkt me ook niet echt fijn. Je wilt dus het liefst een middenweg. Voor mij persoonlijk is de dktp veilig genoeg.
Maar waarom ze meerdere verschillende prikken die ze nu tegelijkertijd geven niet over langere tijd willen verdelen is uiteraard een financiele kwestie. Dan ben ik blij dat we de mogenlijkheid hebben om zo'n extra consult gewoon zelf te betalen want dat gaat ook niet voor iedereen op.

Wat medicijnen betreft. Ik denk dat niemand voor zijn lol medicijnen neemt, dat moet je dus ook nooit veroordelen. Ik probeer dingen als pcm ook de vermijden maar mijn man die snel en veel hoofdpijn heeft kan het zich tijdens een stress situatie op het werk waar hij verantwoordelijk is voor andermans leven niet permiteren om even 'rustig aan' te doen. Hij zou dus in theorie voor jouw dochter een pcm nemen ;)
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 09-07-14 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:03

Ben na je eerste zin al gestopt met lezen. Mensen in Afrika denken ook met "hun boerenverstand" dat je van HIV kan genezen door seks te hebben met een baby of door een sjamaan/traditionele genezer die even 3 keer met zijn staf zwaait.
Ik stop met deze discussie, want als wetenschappelijke feiten er dus niet toe doen..... Dan had het misschien beter geweest dat Edward Jenner geen pokkenvaccin had bedacht en er dus veel mensen waren doodgegaan aan de pokken, ook in Nederland en dan hadden wij hier waarschijnlijk niet zitten discussiëren.
En nee, ik ben niet jaloers op jou levensovertuiging etc. Ik heb eerder medelijden met mensen die zulke oogkleppen op zetten voor onderzochte feiten. En nee, ik leef ook niet in angst en ja, je kan zelf je vaccinaties zelf ook over lange termijn verdelen, al moet men dat wel zelf regelen met de huisarts etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:18

Er was een tijd dat softenon aan zwangere vrouwen werd gegeven. Dit was volgens de medische wereld geen enkel probleem.

Er was een tijd dat roken zo normaal was dat er overal posters hingen van rokende mensen die daarop het ultieme genot uitbeelden en wanneer ouders in hun auto rookten terwijl ze hun kinderen naar school brachten keek niemand daar raar van op......

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:22

Er was ook een tijd dat het normaal was om te overlijden aan de gevolgen van een steenpuist.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:47

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:53

En met teveel aan hygiene gaat het aantal astma patienten weer omhoog :D

Zonder gekheid, ik moet er niet aan denken nog in de tijd te leven dat van je 6 kinderen er 1 de huwbare leeftijd weet te bereiken omdat je bijvoorbeeld een simpele ontsteking niet kan behandelen en het kind dood gaat. Het idee dat mijn dochter een grotere kans zou hebben op overlijden dan op overleven is geen tijd waar ik naar terug zou willen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:36

Ik wil ook niet terug hoor.
En van teveel handen wassen met Dettol zeep krijg ik eczeem :-)

miss_lizje schreef:
En nee, ik leef ook niet in angst

Jouw hersenen zijn ook nog niet zover ontwikkeld, dat komt nog over een jaar of 4.

http://www.ehow.com/facts_6371486_age-h ... tml#page=4

[Although the brain reaches its full adult weight by the age of 21, it continues to develop for several years. In fact, a study done by the National Institutes of Health found that the region of brain that inhibits risky behavior does not fully form until age 25. This is the final stage of brain development.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:40

Whahaha, laat me niet lachen. Denk je nou echt dat ik over 4 jaar ineens bang ben voor de wetenschap, vaccins etc. ? Nee, mijn hersenen zijn niet beïnvloed baar door dat soort angst, daar ben ik te nuchter voor.
Betreft de softenon, daar was sprake van racemisch mengsel waarbij dus een D en L vorm werd gevonden. Tegenwoordig worden nieuwe medicatie strenge controle uitgevoerd betreft racemische mengels. Ondanks dat het verschil in het molecuul dus maar erg klein is, kunnen de stoffen geheel verschillende werkingen hebben.
Maar ik stel voor dat iedereen die tegen de wetenschap etc. wil schoppen ook af ziet van de voordelen die ze daar wel van hebben gehad. Want veel mensen vergeten kennelijk dat we ook een hele hoop goede dingen te danken hebben aan deze ontdekkingen etc.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:08

Bij softenon hebben ze daarnaast het verkeerde proefdier gebruikt. Al met al zijn daar grote fouten gemaakt.
Maar ook dat zijn maar mensen uiteindelijk.
De medische wereld heeft ook geel goeds gebracht (zoals handen wassen tegen ziektes ipv bidden). En laten we wel zijn, vele van ons zouden er allang niet meer zijn. Ik zou in iedergeval mijn moeder al lang voor mijn 10e jaar verloren zijn zonder ziekenhuis. Nu is zij een gezonde vrouw.
Ik moet er ook niet aan denken dat ik mijn amandelen nog had (god wat deden die dingen zeer) en ik ben ook blij dat ik een keizersnede kon krijgen.
Je kan nog zo'n fanatiek natuurmens zijn en naar heling vanuit positieve energie leven (heb er meerdere in de familie) maar als ze hun been breken gaan ze toch ook gewoon naar de eerste hulp :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:17

Het feit dat de wetenschap veel goeds heeft gebracht wil niet zeggen dat alles wat ze brengt alleen maar goed is en dat je automatisch alles moet doen, nemen en slikken/spuiten.
Waarom moet het zo zwart/wit zijn en mag een mens niet van alle werelden het goede pakken?

Ik heb iedere woensdag dressuurles met mijn Shire maar ik doe ook bepaalde onderdelen van Parelli met hem en ik heb alle pathway dvd's hier ook liggen. Daarin doe ik toch ook niet extreem alleen maar het ene.
Mag men dan niet hoofdzakelijk natuurmens zijn met wanneer echt noodzakelijk wat uit de medische wetenschap? Is het dan alles of niks?
Als ik niet wil vaccineren mag ik mijn gebroken been ook niet laten zetten in het ziekenhuis want dan moet ik ook maar naar een magnetiseur heen die reiki doet maar waar ik dus absoluut niet in geloof.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:47

Ik ben het roerend met je eens dat je moet profiteren van wat er is en moet laten wat je niet vertrouwd.
Echter is dat voor iedereen anders, dus daarom vind ik het onterecht om 1 specifiek punt te verketteren zoals jij in eerdere posts aan het begin van het topic de vaccinatie aanviel en mensen die zich laten vaccineren als een soort onwetende bestempelde.
Prednison is zo ongeveer het grootste gif uit de medische wereld, dat wil je echt niet zomaar nemen, maar er zijn heel wat mensenlevens mee gered. Je kan dan ook niet zo maar zeggen: mensen denk nou eens na, je gaat toch geen gif tablet nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 16:11

Zoals jullie (gedeeltelijk) voor vaccineren zijn ben ik er nu tegen.
Zoals bijv Miss lizje vindt dat ik oogkleppen op heb vind ik dat andersom ook, daar zal van beide kanten waarschijnlijk nooit verandering in komen.

Ik heb zelf 2 zomers achter elkaar een stootkuur prednison moeten slikken omdat ik beide keren direct na de DTKP en hep B vaccins enorme uitslag kreeg. Had ik toen geweten wat ik nu weet dan had ik me voor die vakanties naar Egypte helemaal niet laten vaccineren. Dat had me dan ook 2x die prednison bespaard.
Maar de GGD zei dat je hep B van vuil water kon krijgen in dat land en aangezien ik toen nog klakkeloos aannam dat zij er wel verstand van zouden hebben geloofde ik dat en werd ik bang.

In de ogen van vele wetenschappers ben ik nu waarschijnlijk niet zo slim bezig, andersom vind ik dat ook en zal mijn standpunt dus niet veranderen.

Van mij mag iedereen zelf weten of ze hun kind vaccineren. Wanneer zo'n kind dan besmettelijk is neem ik zelf wel maatregelen als dat bekend is, dan ga ik ze niet verplichten uit onze buurt te blijven of nergens asn deel te nemen. Andersom is dat echter niet het geval als ik kijk naar de kdv en pro vax ouders.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:40

Ik kan het niet haha, ik zag deze advertentie in de Donald Duck staan en op de een of andere manier dacht ik gelijk aan dit topic :))

Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:18

Anoniem schreef:
Ik wil ook niet terug hoor.
En van teveel handen wassen met Dettol zeep krijg ik eczeem :-)

miss_lizje schreef:
En nee, ik leef ook niet in angst

Jouw hersenen zijn ook nog niet zover ontwikkeld, dat komt nog over een jaar of 4.

http://www.ehow.com/facts_6371486_age-h ... tml#page=4

[Although the brain reaches its full adult weight by the age of 21, it continues to develop for several years. In fact, a study done by the National Institutes of Health found that the region of brain that inhibits risky behavior does not fully form until age 25. This is the final stage of brain development.

Wow. Ik geloof niet dat ik ooit iemand hier zo hard op een ander neer heb zien kijken.

Oh en: gekke dokters toch, zeggen dat je hep B kunt krijgen van vuil drinkwater :') hoe komen ze daar nou bij... Het risico lopen op een leverziekte en vervolgens een transplantatie moeten is het écht wel waard tenslotte.