De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:25

Ach, als Putin dat kan, kunnen wij dat ook wel.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:39

fransje23 schreef:
huppelz schreef:
En gelukkig staan de christenen, homo's, Joden etc nog niet op hun persoonlijke verlanglijstje hoewel hun koran beweert dat dat zeker de vijanden zijn?

Past denk ik ook binnen de tijd waarin de koran ooit geschreven is.
Er zijn vele oorlogen gevoerd tussen christen en moslims om het beloofde land.

Ik geloof datvolgens de Islam Christenen sowieso geen vijand zijn, staat in de Koran.
Als Allah een goede dag heeft wil hij namelijk ook wel genadig zijn voor Christen of zoiets. Of dat ook voor Joden geldt, ik weet het niet. Ik denk het niet, aangezien er moslims zijn die Joden opblazen

huppelz

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:43

hangt dat van de imam af?

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:52

Jullie weten niet waarover je het hebt. We hebben de nodige vluchtelingen in ons land die om die reden gevlucht zijn.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:56

huppelz schreef:
hangt dat van de imam af?

Joden opblazen?

ik geloof dat er een hewl klein groepje moslims is die de Koran op een manier uitlegd, dat als je Joden opblaast Allah je sowieso in de hemel laat. Anders weet je het bij Allah maar nooit, als hij een slechte dag heeft kom je in de hel, al heb je nog zo netjes geleefd, en als Allah een goede dag heeft kom je in de hemel, en kunnen er zwlfs mensen van andere godsdiensten in de hemel komen.

Maar zoals gezegd, er is maar een heel klein groepje dat zo denkt.

Ik weet trouwens niet of alles wat ik zeg klopt, heb het geloof ik vorig jaar in een halve paragraaf gehad.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:57

ja dat zat ik net in de auto ook te bedenken. En toen ik laatst in Turkije was op een officieel bezoek zeg maar.........werd daar ook gezegd van: en we zijn er niet blij mee dat de islam weer in opkomst is.

Dus smaken verschillen echt wel daarin.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:58

agerrits schreef:
Jullie weten niet waarover je het hebt. We hebben de nodige vluchtelingen in ons land die om die reden gevlucht zijn.

Maar zo denken lang niet alle moslims. Hetzelfde als dat ik Christen ben, maar het absoluut verschrikkelijk en tegen de wet van God vind dat er Christenen in Afrikaanse landen moslims doden.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 00:00

ja nou als een klein groepje het voor het zeggen krijgt heeft de rest niks meer te vertellen.
Democratie en islam gaan niet hand in hand.

Het conflict in Yoegoslavie bijv bestond al 500 jaar zeker.
Toen er oorlogsdaden gepleegd werden daar was dat nog niet bekend in NL zelfs.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 00:06

gerlindie schreef:
ik geloof dat er een hewl klein groepje moslims is die de Koran op een manier uitlegd, dat als je Joden opblaast Allah je sowieso in de hemel laat.

Er staat niks over joden opblazen maar dit is toch best wel alarmerend vind ik:

Helft Brusselse moslimleerlingen is antisemitisch
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... isch.dhtml
Antisemitisme onder jonge moslims is fundamenteel en diepgeworteld
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... teld.dhtml
Waarom wordt islam beheerst door jodenhaat
http://www.elsevier.nl/Algemeen/blogs/2 ... ER334348W/

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 00:07

huppelz schreef:
ja nou als een klein groepje het voor het zeggen krijgt heeft de rest niks meer te vertellen.
Democratie en islam gaan niet hand in hand.

Het conflict in Yoegoslavie bijv bestond al 500 jaar zeker.
Toen er oorlogsdaden gepleegd werden daar was dat nog niet bekend in NL zelfs.

Democratie en mensen die willen overheersen gaat ongeacht welk geloof dan ook niet samen.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 00:19

er zijn experimenten gedaan onder kinderen bijv.
Over hoe snel een een klas om kon slaan in gedrag. En dat bleek extreem snel met diep bedroevend resultaat.

Maar ik denk toch dat als we de geschiedenis in vogelvlucht bij diverse landen bekijken dat dingen opeens heel snel kunnen gaan.
En nee ik wil niet perse zeggen dat er een moslimstaat op komst is. Geef alleen aan dat iets snel kan escaleren in welk opzicht ook.

Vandaag maakt men zich enorme zorgen over motorbendes bijv. Kan me niet herinneren dat er aanslagen gepleegd werden en nu dus wel.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 00:31

En precies die experimenten zijn nou de reden dat men zich zorgen maakt om de gelijkenis Wilders-Hitler....

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 00:42

Je kunt hier posten wat je wil. Maar je lost het niet op. Ook is er verschil onder dezelfde godsdiensten. Het is heel erg complex, en daar kun je volgens mij beter zorgvuldig in zijn.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 01:00

hoe bedoel je blue eyes?

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 01:03

agerrits ik denk niet dat mensen hier gekomen zijn om het op te lossen. Het kader van zorgvuldigheid is de overheid allang voorbij helaas maar hier gaat de discussie toch rustig toe?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 08:37

fransje23 schreef:
huppelz schreef:
En gelukkig staan de christenen, homo's, Joden etc nog niet op hun persoonlijke verlanglijstje hoewel hun koran beweert dat dat zeker de vijanden zijn?

Past denk ik ook binnen de tijd waarin de koran ooit geschreven is.
Er zijn vele oorlogen gevoerd tussen christen en moslims om het beloofde land.

Niet vergeten dat dit in een hoop landen nog heel actueel is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 08:46

huppelz schreef:
hoe bedoel je blue eyes?

Men zegt hier dat het met Wilders zo'n vaart niet zal lopen, dat hij nog lang niet zo is als Hitler, dat hij echt geen mensen heeft willen uitmoorden - dat was dus met Hitler in de beginperiode ook niet. En juist door dat soort experimenten en de uitkomst daarvan, maken mensen zich er zorgen om; als straks blijkt dat Wilders wèl nog verder extremisten, kost het waarschijnlijk niet veel moeite om het volk mee te krijgen.

Overigens; ik heb vandaag niet meer de tijd om hier verder op in te gaan, ik moet werken van 9 tot 22 uur.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 08:52

Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:36

Blue_Eyes schreef:
En precies die experimenten zijn nou de reden dat men zich zorgen maakt om de gelijkenis Wilders-Hitler....

maar vanwege die experimenten lijken alle groepsvormingen niet wenselijk (ook niet om omstreden Imams heen toch?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:46

Blue_Eyes schreef:
huppelz schreef:
hoe bedoel je blue eyes?

Men zegt hier dat het met Wilders zo'n vaart niet zal lopen, dat hij nog lang niet zo is als Hitler, dat hij echt geen mensen heeft willen uitmoorden - dat was dus met Hitler in de beginperiode ook niet. En juist door dat soort experimenten en de uitkomst daarvan, maken mensen zich er zorgen om; als straks blijkt dat Wilders wèl nog verder extremisten, kost het waarschijnlijk niet veel moeite om het volk mee te krijgen.

Overigens; ik heb vandaag niet meer de tijd om hier verder op in te gaan, ik moet werken van 9 tot 22 uur.

De Moslim extremisten, waar Wilders zo tegen is, willen dat wel en door hun aanslagen doen ze dat ook, hun geheime opleidingskampen zijn al het gevolg van, mogen we nu wel een Hitler vergelijking doen?, dat ze een bevolkingsgroep willen uitmoorden....

Nl de Christen, de ongelovigen, de Amerikanen.

Wilders predikt naar mijn weten niet anti Moslim, maar anti radicalisering....een hedendaagse Moslim, die van de vooruitgang gebruik heeft gemaakt, moedigt hij juist aan....

Nog even een blonde vraag..waarom hebben Moslima' s een hoofddoek en de mannen niet? Ik dacht nl uit respect naar hun geloof? En niet om als vrouw niet gezien te mogen worden, toch...dan toch ook de mannen, zoals de joden? Dan kan ik wel weer begrijpen dat Wilders een lijn wil. Als moslim in een westers land, dan ook een moderne moslim, anders naar een niet westers land, want daar hoort het...

Wilders is toch zelf ook met een buitenlandse getrouwd? Hitler wilde toch alleen Ariers? Blond met blauwe ogen? Hij deed aan rassen zuivering.

Juist daarom snap ik de vergelijking met Hitler nooit...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:55

Cer schreef:
Blue_Eyes schreef:

maar vanwege die experimenten lijken alle groepsvormingen niet wenselijk (ook niet om omstreden Imams heen toch?)

Ik denk dat groepsvorming om extreme mensen nooit goed is inderdaad. Maar juist die extreme lui schreeuwen het hardst, willen en krijgen veel aandacht.

Wanneer krijgen extreme een kans? Onder andere als het minder gaat met een land en als mensen zich in de hoek gedrukt voelen. Maar er zijn vast meer redenen te bedenken :)

Wilders was gisteren met het debat ook weer flink aan het schreeuwen en dreinen. Ging m.i. ook teveel tijd en aandacht naar heb aangezien de PVV maar slechts in 2 gemeenten mee doet.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:27

Ik ga zo maar eens naar de stembus :) ik moet 2 stemmen uitbrengen, ook 1 voor de gebiedscommissie. :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:11

russel schreef:
Jij zegt dat de staat beter wordt van witgewassen geld. Dat geld beland niet allemaal in omloop zoals jij en ik, dat is wat ik bedoel. Dat zogenaamde niet bestaande geld verdwijnt ook in kanalen waar vader staat niets beter van wordt.

En die dure buitenlandse reisjes, denk jij nu echt dat ze bij sunweb bestellen? Die gaan op een dure jacht ergens feestvieren van een maatje crimineel....misschien wel met privejet. Dat is een andere wereld, niet de wereld van het plebs zoals jij en ik....ff een lijntje coke voor heel de boot, dure champagne, dure prutsmuts.en etc....

En Ceriadwen vergeet even voor het gemak dat al dat geld oneigenlijk is verkregen? Dat wil zeggen: diefstal. Daar stapt ze nu blijkbaar met gemak overheen, terwijl als een Marokkaan iets steelt...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:26

russel schreef:
Wilders predikt naar mijn weten niet anti Moslim, maar anti radicalisering....een hedendaagse Moslim, die van de vooruitgang gebruik heeft gemaakt, moedigt hij juist aan....

Volgens mij zijn alle politieke partijen tegen radicalisering? Of weet jij een pp die terrorisme promoot?

Het gaat om het generaliseren en discrimineren wat Wilders doet, hij suggereert dat elke moslim radicaal is enz

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:32

http://www.youtube.com/watch?v=VeK759FF84s

voor degene die er nog nooit van gehoord hebben: heb even een link geplaatst naar een experiment uit 1970. Op youtube zijn diverse van dit soort experimenten te vinden bij mijn weten.
De vergelijking Wilders- Hitler raakt voor mij kant nog wal trouwens.

Maar iemand riep dat en de rest begon dat ook te roepen?
In Den Haag was een demonstratie op het Malieveld. Voor het behoud van zwarte piet.

Op dat veld was 1 donkere vrouw en zij had een vlag mee uit haar geboorteland (Papua zo even uit mijn hoofd). MEN ging er gelijk vanuit dat zij het niet eens zou zijn met de demonstratie omdat zij zwart is.
De vrouw echter wilde steun zoeken voor haar eigen doel tegelijk en ook gehoord worden.

De confrontatie was onaangenaam en beschamend.