Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:31

amber15 schreef:
Ik denk dat Joaltijd de vlieguren van een vliegtuig met volle tank bedoelt? :+

O daar heb ik geen idee van :+

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:31

Anne___ schreef:
Joaltijd schreef:
Hopen dat ze het vliegtuig dan kunnen vinden, en de juiste info door komt..

Weet iemand hoeveel ie intotaal kon vliegen aan uren?

Citaat:
Gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah werkt al 33 jaar voor Malaysia Airlines. Hij heeft 18.365 vlieguren op zijn naam staan en geldt als een 'zeer ervaren' piloot.

ik denk dat ze bedoeld hoelang het vliegtuig nog door kon vliegen ;)
ik las iets van nog 7 uur aan brandstof? of 4 1 v/d 2

Batlow

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:53

7,5 uren geloof ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:03

Ik bedoelde inderdaad hoelang hij nog kon vliegen :P

Idd 7 a 7.5 uur, uit jullie reacties op te maken :P
Dan klopt het wel met de 'nieuwe info' wanneer er geen signalen meer waren..

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:11

Misschien een beetje te drama film achtig gedacht...maar de piloot waar ze een huiszoeking aan het doen zijn, was echt bijna geobserdeerd door vliegtuigen(techniek). Wie weet zag hij het leven niet meer zitten en wilde zo aan zijn einde komen ofiets. Ik vind het heel apart dat zo iets groots als een vliegtuig ineens verdwijnt en nergens terug te vinden is.... Het lijkt mij toch ook dat er meerdere vliegtuigen in het luchtruim vliegen? Als er dan wat gebeurd zou zijn in de zee moet iemand dat toch gezien hebben?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:16

En al die passagiers dan? Wat zou hij dan gedaan hebben om die andere piloten 'mee te krijgen'? Het lijkt me niet aannemelijk.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:20

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de piloot bij het 'complot' (als het inderdaad een kaping is) betrokken is geweest. Hij had immers een boeing simulator thuis, en zou dan misschien kunnen hebben geoefend met het maken van een landing op een korte baan.
Verder kan ik me niet voorstellen dat de piloot ook maar iets met de verdwijning te maken heeft. Ja, misschien als het om een fout blijkt te gaan, maar ik kan me niet voorstellen dat een piloot aan een kaping meewerkt. Ik denk dat de beste man hier zelf ook slachtoffer is.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:28

Het lijkt mij dan eerder dat de co-piloot dat heeft gedaan. De piloot heeft een familie, vrouw kinderen.. De co-piloot was streng gelovig, maar vroeg wel vrouwen mee de cockpit in? Dat klinkt wel wat vreemd in mijn oren.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:36

Volgens mij moeten we het niet bij de piloten zoeken... Er waren niet voor niets twee personen met gestolen paspoorten aan boord, wat ik ook al een raar gegeven vind. Een gestolen paspoort is toch geregistreerd? Dan moet er toch gelijk een belletje gaan rinkelen?

N0a, wat heeft streng gelovig er mee te maken of je vrouwen in de cockpit vraagt?? Ik denk dat ik je gedachtegang begrijp, maar ik ben het niet helemaal met je eens ;)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:39

het is en blijft een vreemd verhaal, ik ben erg benieuwd of we er ooit achter zullen komen...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:40

Er is al bevestigd dat die twee op doorreis naar Europa waren, om hier asiel aan te vragen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:56

Maar, de paspoorten zijn toch op hele andere data's gestolen? Wie weet kenden ze elkaar niet.. En is t puur toeval?

Ben nu wel heel benieuwd naar het hele verhaal. Hopen dat ze de zwarte doos snel hebben!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:01

Joaltijd schreef:
Maar, de paspoorten zijn toch op hele andere data's gestolen? Wie weet kenden ze elkaar niet.. En is t puur toeval?

Ben nu wel heel benieuwd naar het hele verhaal. Hopen dat ze de zwarte doos snel hebben!

Ze hebben wel op dezelfde dag, via dezelfde weg tickets gekocht. Dus ik denk wel dat ze elkaar kenden.
Maar idd, ze waren op weg om asiel aan te vragen. Ik denk niet dat we het in die richting moeten zoeken. Sowieso, waarom zou je als terrorist met een gestolen paspoort aan boord gaan? Je staat heus niet geregisteerd als 'terrorist-in-spé'. Met andermans paspoort aan boord gaan, maakt alleen maar dat er meer mis kan gaan. Lijkt mij dan, in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:11

xSwanHeart schreef:
Joaltijd schreef:

Ze hebben wel op dezelfde dag, via dezelfde weg tickets gekocht. Dus ik denk wel dat ze elkaar kenden.
Maar idd, ze waren op weg om asiel aan te vragen. Ik denk niet dat we het in die richting moeten zoeken. Sowieso, waarom zou je als terrorist met een gestolen paspoort aan boord gaan? Je staat heus niet geregisteerd als 'terrorist-in-spé'. Met andermans paspoort aan boord gaan, maakt alleen maar dat er meer mis kan gaan.
Lijkt mij dan, in ieder geval.

Je maakt je dan wel verdacht inderdaad als je wordt gezien met een verkeerd paspoort d er nk ik dat je niet zo t vliegtuig in komt :P

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:38

amber15 schreef:
Bedoel je mijn eerdere post?
Als iemand een aanslag pleegt of, in dit geval, een vliegtuig kaapt, doet diegene dat om macht uit te oefenen. Dat kan pas als de wereld weet dat hij dat vliegtuig gekaapt heeft.
De aanslag 9/11 werd bijvoorbeeld opgeëist door Al Quaida.

In geval van een aanslag klopt je theorie. In geval van kaping kan het motief anders zijn, namelijk dat de betreffende figuur ergens anders wou zijn dan waar hij op een gewone manier heen kon.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:43

Dit lijkt wel de film De Langoliers,vliegtuig verdween ook spoorloos,maar was door de tijdscheur gevlogen. :D
Maar dat is maar een film.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:47

joostvangestel schreef:
amber15 schreef:
Bedoel je mijn eerdere post?
Als iemand een aanslag pleegt of, in dit geval, een vliegtuig kaapt, doet diegene dat om macht uit te oefenen. Dat kan pas als de wereld weet dat hij dat vliegtuig gekaapt heeft.
De aanslag 9/11 werd bijvoorbeeld opgeëist door Al Quaida.

In geval van een aanslag klopt je theorie. In geval van kaping kan het motief anders zijn, namelijk dat de betreffende figuur ergens anders wou zijn dan waar hij op een gewone manier heen kon.

Ik snap je! Daar had ik nog niet aan gedacht. Al lijkt dat laatste niet heel logisch..? Misschien kunnen jullie er theorieën voor bedenken, maar het enige wat ik kan bedenken is dat diegene de oceaanbodem wilde zien of een onbewoond eiland (zit 'ie daar opgescheept met al die passagiers :+ ) Een kaping kan toch ook zijn in de trant van: Als jullie dit of dat niet doen, gebeurt er wat met deze passagiers? Dan zou het wel weer vreemd zijn dat het vliegtuig niet wordt opgeëist...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:07

xSwanHeart schreef:
Joaltijd schreef:

Maar idd, ze waren op weg om asiel aan te vragen. Ik denk niet dat we het in die richting moeten zoeken. Sowieso, waarom zou je als terrorist met een gestolen paspoort aan boord gaan? Je staat heus niet geregisteerd als 'terrorist-in-spé'. Met andermans paspoort aan boord gaan, maakt alleen maar dat er meer mis kan gaan. Lijkt mij dan, in ieder geval.

maar is er een paar weken terug niet ook een vliegtuig wat gekaapt was in zwitserland geland? de kapers hadden als eis toen asiel ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:39

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:40

Misschien wordt de kaping nog opgeëist? Er gaat nu zo ontzettend veel aandacht naar,en dat willen ze bereiken.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:29

amber15 schreef:
Volgens mij moeten we het niet bij de piloten zoeken... Er waren niet voor niets twee personen met gestolen paspoorten aan boord, wat ik ook al een raar gegeven vind. Een gestolen paspoort is toch geregistreerd? Dan moet er toch gelijk een belletje gaan rinkelen?

N0a, wat heeft streng gelovig er mee te maken of je vrouwen in de cockpit vraagt?? Ik denk dat ik je gedachtegang begrijp, maar ik ben het niet helemaal met je eens ;)

De twee Iraniërs konden, volgens zeggen, niet met de Iraanse paspoorten Europa binnen komen zonder al te veel gedoe met visums en de mogelijke asiel aanvraag. De paspoorten boden hen een weg aan naar Europa. Echter zou ik persoonlijk wel wat meer de ogen richten naar de gebruikers van de valse paspoorten, zeker nu men denkt dat het om een kaping gaat/ging.

Citaat:
Do these two really believe they could pass through European immigration on passports that are on the Interpol list? I think they already know they were not going to Europe.

.. :=

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:23

is nu iets op ned 2 op tv er over

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:10

Ik ben benieuwd wat er uit de huiszoeking komt van de piloot..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:11

Ik denk eerlijk gezegd niet veel..

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:30

Laatste nieuws, 16 maart. schreef:
On Mar 16th 2014 Malaysia's Minister of Transport said, that the search has become much more difficult now including 25 instead of so far 14 countries including diplomatic efforts. Areas of land in 11 countries are being searched. Satellite data, primary and secondary radar data as well as search aircraft and ships are being requested. The aircraft took off with the fuel planned according to flight plan, there was no additional fuel loaded. The investigation refocussed on crew, all passengers as well as all ground personnel handling the aircraft. The crew homes have been searched, the captain's flight simulator equipment was dismantled and re-assembled at police premises for further investigation. The crew members had not requested to fly together. The team of Inmarsat have arrived in Malaysia supporting the investigation. Priority is still on the search and rescue operation. There have been no attempts to contact Malaysia, the airline or any other party in order to seek ransom or other compensation in exchange for occupants or the aircraft. There was no hazardeous cargo on board, the cargo has been checked according to standard operating procedures. The satellite signals could also have been sent while the aircraft was on the ground as long as there was electrical power available.