amber15 schreef:Ik denk dat Joaltijd de vlieguren van een vliegtuig met volle tank bedoelt?
O daar heb ik geen idee van

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anne___ schreef:Joaltijd schreef:Hopen dat ze het vliegtuig dan kunnen vinden, en de juiste info door komt..
Weet iemand hoeveel ie intotaal kon vliegen aan uren?Citaat:Gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah werkt al 33 jaar voor Malaysia Airlines. Hij heeft 18.365 vlieguren op zijn naam staan en geldt als een 'zeer ervaren' piloot.
Joaltijd schreef:Maar, de paspoorten zijn toch op hele andere data's gestolen? Wie weet kenden ze elkaar niet.. En is t puur toeval?
Ben nu wel heel benieuwd naar het hele verhaal. Hopen dat ze de zwarte doos snel hebben!
xSwanHeart schreef:Joaltijd schreef:Maar, de paspoorten zijn toch op hele andere data's gestolen? Wie weet kenden ze elkaar niet.. En is t puur toeval?
Ben nu wel heel benieuwd naar het hele verhaal. Hopen dat ze de zwarte doos snel hebben!
Ze hebben wel op dezelfde dag, via dezelfde weg tickets gekocht. Dus ik denk wel dat ze elkaar kenden.
Maar idd, ze waren op weg om asiel aan te vragen. Ik denk niet dat we het in die richting moeten zoeken. Sowieso, waarom zou je als terrorist met een gestolen paspoort aan boord gaan? Je staat heus niet geregisteerd als 'terrorist-in-spé'. Met andermans paspoort aan boord gaan, maakt alleen maar dat er meer mis kan gaan.
Lijkt mij dan, in ieder geval.
amber15 schreef:Bedoel je mijn eerdere post?
Als iemand een aanslag pleegt of, in dit geval, een vliegtuig kaapt, doet diegene dat om macht uit te oefenen. Dat kan pas als de wereld weet dat hij dat vliegtuig gekaapt heeft.
De aanslag 9/11 werd bijvoorbeeld opgeëist door Al Quaida.
joostvangestel schreef:amber15 schreef:Bedoel je mijn eerdere post?
Als iemand een aanslag pleegt of, in dit geval, een vliegtuig kaapt, doet diegene dat om macht uit te oefenen. Dat kan pas als de wereld weet dat hij dat vliegtuig gekaapt heeft.
De aanslag 9/11 werd bijvoorbeeld opgeëist door Al Quaida.
In geval van een aanslag klopt je theorie. In geval van kaping kan het motief anders zijn, namelijk dat de betreffende figuur ergens anders wou zijn dan waar hij op een gewone manier heen kon.
xSwanHeart schreef:Joaltijd schreef:Maar, de paspoorten zijn toch op hele andere data's gestolen? Wie weet kenden ze elkaar niet.. En is t puur toeval?
Ben nu wel heel benieuwd naar het hele verhaal. Hopen dat ze de zwarte doos snel hebben!
Ze hebben wel op dezelfde dag, via dezelfde weg tickets gekocht. Dus ik denk wel dat ze elkaar kenden.
Maar idd, ze waren op weg om asiel aan te vragen. Ik denk niet dat we het in die richting moeten zoeken. Sowieso, waarom zou je als terrorist met een gestolen paspoort aan boord gaan? Je staat heus niet geregisteerd als 'terrorist-in-spé'. Met andermans paspoort aan boord gaan, maakt alleen maar dat er meer mis kan gaan. Lijkt mij dan, in ieder geval.
amber15 schreef:Volgens mij moeten we het niet bij de piloten zoeken... Er waren niet voor niets twee personen met gestolen paspoorten aan boord, wat ik ook al een raar gegeven vind. Een gestolen paspoort is toch geregistreerd? Dan moet er toch gelijk een belletje gaan rinkelen?
N0a, wat heeft streng gelovig er mee te maken of je vrouwen in de cockpit vraagt?? Ik denk dat ik je gedachtegang begrijp, maar ik ben het niet helemaal met je eens
Citaat:Do these two really believe they could pass through European immigration on passports that are on the Interpol list? I think they already know they were not going to Europe.
Laatste nieuws, 16 maart. schreef:On Mar 16th 2014 Malaysia's Minister of Transport said, that the search has become much more difficult now including 25 instead of so far 14 countries including diplomatic efforts. Areas of land in 11 countries are being searched. Satellite data, primary and secondary radar data as well as search aircraft and ships are being requested. The aircraft took off with the fuel planned according to flight plan, there was no additional fuel loaded. The investigation refocussed on crew, all passengers as well as all ground personnel handling the aircraft. The crew homes have been searched, the captain's flight simulator equipment was dismantled and re-assembled at police premises for further investigation. The crew members had not requested to fly together. The team of Inmarsat have arrived in Malaysia supporting the investigation. Priority is still on the search and rescue operation. There have been no attempts to contact Malaysia, the airline or any other party in order to seek ransom or other compensation in exchange for occupants or the aircraft. There was no hazardeous cargo on board, the cargo has been checked according to standard operating procedures. The satellite signals could also have been sent while the aircraft was on the ground as long as there was electrical power available.