2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:18

Als die man de kids mee mocht, hoe is dat amber alert onstaan dan? na die man zijn dood?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:22

Ja, man heeft maandag de kids meegenomen (voor zover wij weten legaal en volgens afspraak) en is dinsdagochtend dood gevonden, politie licht de nabestaanden in en hoort toen dat de kinderen bij hem waren en nu dus weg zijn. Toen is de amber alert eruit gegaan.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:44

XFiemoX schreef:
Vinos:
Al die vragen denk ik dus ook constant aan waarom laat de politie niet ietsje meer los. Ik begrijp dat ze in kader van het onderzoek niet alles nog los mogen en kunnen laten maar kom op zeg iets meer mag wel want het is vooralsnog te onduidelijk gewoon.
Wie weet heeft hij zijn kinderen wel laten vermommen en andere namen gegeven. Met een heel andere look zijn kinderen vast niet zo snel meer te herkennen :o.

Als hij zoiets zou hebben gedaan dan had hij toch geen zelfmoord gepleegd?
Ik denk dat hij dan wel met de kinderen was ondergedoken.....

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:47

Tsja misschien wilde ie wraak nemen op zijn ex vrouw. Na zijn versoberde omgangsregeling. Anders zou ik het niet weten maar alles kan natuurlijk.
justdiesel schreef:
XFiemoX schreef:
Vinos:
Al die vragen denk ik dus ook constant aan waarom laat de politie niet ietsje meer los. Ik begrijp dat ze in kader van het onderzoek niet alles nog los mogen en kunnen laten maar kom op zeg iets meer mag wel want het is vooralsnog te onduidelijk gewoon.
Wie weet heeft hij zijn kinderen wel laten vermommen en andere namen gegeven. Met een heel andere look zijn kinderen vast niet zo snel meer te herkennen :o.

Als hij zoiets zou hebben gedaan dan had hij toch geen zelfmoord gepleegd?
Ik denk dat hij dan wel met de kinderen was ondergedoken.....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:58

Hoe zeker is het eigk dat de kinderen met vader meegegaan zijn?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:59

Bij het tanken in neerbeek zaten ze nog bij hun vader in de auto dacht ik. Daarna is het niet bekend of ze meegereden zijn tot rhenen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:04

Maar ik weet niet of ze zijn huis in vleuten ook hebben doorzocht...
En woonde hij daar alleen of met een vriendin?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:22

Ik lees reacties van anderen in de LIVEBLOG. En stuitte oa. op een aantal.

Op weg naar Rotterdam, vandaag tweemaal van Rhenen naar- en van de A15 gereden. Ga eens zoeken in de dichtbegroeide taluds van die N233. Dat is meer voor de hand liggend dan te zoeken langs de N225 dunkt me. Dan praat je over de directe verbindingsweg van die A15 naar Rhenen.

Weet de politie met wie er een paar x gsm waarneming was die persoon weet misschien meer over hoe de vader praatte of iets aan ze stem hoorde.

Is er al gekeken bij het voormalig Vogelenzang terrein? Dat is een stil afgelegen gebied met een groot meer en veel grond verzet.

Misschien de Blauwe kamer bij Rhenen ook is afzoeken. Staat vol met restanten van oude steenfabriek en kasteel. Ligt tegen de Rijnbrug aan je bent er zo vanaf de doorgaande weg naar Leersum. ff rechtsaf bij de stoplichten en dan weer terug over Rhenen richting Doorn.

Ben benieuwd naar de route van de vader. In Neerbeek getankt om 22.15 en hij is bij Rhenen gezien om 01.40. Dat is 3.5 uur later waar je normaal gesproken 1.5 uur over rijdt. Dat is een gat van 2 uur. Hij heeft getankt vlakbij de Belgische grens en vlakbij de N314 die richting veel vakantieparken gaat (Hengelhoef, Molenheide) en tevens nationaal park de Hoge Kempen passeert. "Vader Jeroen zou hen willen meenemen voor een vakantie" schrijft het AD.Waarheen dan? Ik neem aan dat de moeder of de vriendin van de vader dat gevraagd hebben? Je tankt meestal als je reis verder gaat, niet als hij al beëindigd is. ALS het zo is gegaan en de kindjes zijn ergens in een huisje/ camper zou het park dat niet eerder dan maandag 13-5 signaleren aangezien er met de Hemelvaart andere vertrek en aankomstdagen waren. Dat betekent dat een eventueel huisje pas maandag wordt schoongemaakt en wordt bezocht door een personeelslid van het park. Er staan daar ook heel veel stacaravans op lege terreinen. Van Neerbeek naar Houthalen is een half uur rijden, dan zouden ze er rond 23 uur zijn. Receptie is dan dicht, dus sleutel via een medewerker horeca of technische dienst. (Dat heb ik nagevraagd bij het park) Daarna is er nog een gat van een uur (waarin van alles kan gebeuren) voordat hij weer na 1.45 uur en 143 km gesignaleerd wordt in Rhenen. Het lijkt mij een goede mogelijkheid (niet de enige), maar zeker één die moet worden uitgezocht (IIG door de belgische politie en de medewerkers van vakantieparken in die omgeving) als blijkt dat de kinderen niet in de auto zaten in Rhenen. Ik heb alleen geen idee of en hoe ik hier iets mee moet doen...misschien zie ik wel spoken?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:41

verootjoo schreef:
Maar ik weet niet of ze zijn huis in vleuten ook hebben doorzocht...
En woonde hij daar alleen of met een vriendin?

Hij woonde samen met zijn vriendin..
Ik vraag me ook af waarom die niet meeging als ze "op vakantie" zouden gaan..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:56

EliseBrouwer: Hoe weet jij dat precies dat ie samen woonde in Vleuten? Ken jij ze of heb je ze wel eens gezien samen gezien ik Vleuten bij jou woonplaats zie staan?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:58

XFiemoX schreef:
EliseBrouwer: Hoe weet jij dat precies dat ie samen woonde in Vleuten? Ken jij ze of heb je ze wel eens gezien samen gezien ik Vleuten bij jou woonplaats zie staan?

Ik heb ze inderdaad wel eens gezien (ook de kinderen) maar ken ze zelf niet heel goed. In het dorp is het gespreksonderwerp nummero 1
en mijn hospita kende ze ook.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:00

XFiemoX schreef:
Weet de politie met wie er een paar x gsm waarneming was die persoon weet misschien meer over hoe de vader praatte of iets aan ze stem hoorde.

Is er al gekeken bij het voormalig Vogelenzang terrein? Dat is een stil afgelegen gebied met een groot meer en veel grond verzet.

Hij heeft toch niet gebeld met iemand? Die signalen zijn opgepikt door ze zendmast waar elke mobiele telefoon om de zoveel tijd signalen naar zend.

Vogelenzangterrein is toch de zandafgraving bij maarn? Heb ik ook al aangedacht ja, maar ik neem aan de politie ook? Is officieel geen toegankelijk terrein voor publiek en lijkt me ook erg moeilijk in het donker maar wie weet, het ligt wel naast het doornse gat.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:02

Ongeveer 30 vrijwilligers zijn in het Kelmonderbos bij Beek op zoek gegaan naar sporen van de vermiste broertjes Julian en Ruben uit Zeist.

Het initiatief voor de zoektocht is genomen door inwoners van Beek en omgeving, nadat er zaterdagmorgen een schepje en een doek zijn gevonden bij het bos. Initiatiefnemer Bjorn de Hoog zegt dat er het gevoel heerst dat de vondst mogelijk iets te maken heeft met de verdwijning van de jongens van 7 en 9 jaar oud.

Geen hoop
De Hoog zegt zelf geen hoop meer te hebben dat de jongens levend worden teruggevonden, maar dat hij duidelijkheid wil voor de moeder. De particuliere zoekactie is aangemeld bij de politie. Ook is er een facebookpagina aangemaakt om vrijwilligers voor de zoektocht te werven.

Eerdere zoekacties
Naar de broertjes is donderdag en vrijdag al vergeefs gezocht in het Bunderbos tussen Elsloo en Geulle. Zaterdag hielden vrijwilligers een zoekactie in de provincie Utrecht, eveneens zonder resultaat. De kinderen zijn maandagavond het laatst gezien bij hun vader in de auto, bij het Tinq-tankstation in Neerbeek.

De vader werd de volgende ochtend dood gevonden in Doorn in Utrecht. Hij had zelf een einde aan zijn leven gemaakt.

Het onderzoek van de politie richt zich vooral op de weg die de vader heeft afgelegd tussen Neerbeek en Doorn. Van de mogelijke route is een kaart gemaakt.

Bron: http://www.l1.nl/nieuws/214685-dertig-v ... Y-DecrGsmM

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:30

Is het niet mogelijk dat het in een boom is gestopt zodat het moeilijk vindbaar is? een holle boom ofzo van bovenaf.

Er bestaan oude bomen die breed zijn en van ergens bovenin een soort opening naar de stam toe.

Ik ken die bossen en of parken niet dus ik weet niet of er zulke bomen staan. Maar het is toch ongelooflijk dat ondanks vele mensen die zoeken nog niets kunnen vinden.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:36

brr ik vind dit zo verschrikkelijk :(

maar zoals meerdere hier zeggen is de route die de politie denkt maar niet de definitieve route, ik neem aan dat ze hier ook nooit achter zullen komen..
misschien is het gebied nog wel groter.
ik neem aan dat de politie alle mogelijke opties zal na gaan en er zo goed als niks over het hoofd gezien word.

vreemd is het ook dat er vrijwel geen spoor of aanwijzing is van de jongetjes..
is er op de camerabeelden van de terugweg al duidelijk of de jongens nog in de auto zitten?

ik hoop voor de nabestaande dat er snel duidelijkheid komt en dat de jongens nog leven!

_makemyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:00

Ik vind dit zo verschrikkelijk. Ik sta er mee op en ik ga er mee naar bed. Elke keer check ik even of er al nieuws is en de hoop dat ze gevonden zijn. Ik blijf er een heel naar gevoel aan overhouden en vraag me af of ze ooit gevonden gaan worden. Ik hoop dat ze ergens onder gebracht zijn, maar mijn onderbuik gevoel verteld dat ze niet meer in leven zijn.

Het zullen je kids maar zijn die ineens van de aardbodem verdwenen zijn :(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:03

Maar hij heeft dus blijkbaar een vriendin, wat zegt die erover? Hij gaat toch niet zonder uitleg met de kids er zo vandoor en blijft dan een hele nacht weg? Dan ga je toch bellen als vriendin zijnde? Of neem je eerder contact op met de politie dan pas als hij dood is :?
Neem aan dat die wel gehoord is door de politie? Dat is nog niet naar buiten gebracht?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:14

Waarom zou een man niet alleen een paar daagjes met zijn kids op vakantie kunnen?

_makemyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:21

Updates:

16.01 uur: De politie heeft nieuwe informatie binnengekregen en gaat met onder meer een heli naar de broertjes zoeken bij Geulle in Limburg.

14.28 uur: Update van de politie: er zijn tot nu toe nog helemaal geen aanwijzingen dat de broertjes Ruben en Julian mogelijk zijn gevonden.

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:26

_makemyday schreef:
Updates:

16.01 uur: De politie heeft nieuwe informatie binnengekregen en gaat met onder meer een heli naar de broertjes zoeken bij Geulle in Limburg.

14.28 uur: Update van de politie: er zijn tot nu toe nog helemaal geen aanwijzingen dat de broertjes Ruben en Julian mogelijk zijn gevonden.

Goed nieuws!!

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:26

wat is de Geulle? google maps is niet mn grootste vriend op dit moment namelijk '-_-

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:28

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:29

Waar vinden jullie trouwens die updates?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:30

Geulle is een dorpje in het nederlandse limburg, wel tegen de grens.

_makemyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:32