Wie heeft er SGP gestemd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie heeft er SGP gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:25

Hij zal heus wel bestaan hebben als persoon. Maar dat ze hem vervolgden en gekruisigd hebben tjah... destijds waren ze nog niet zo beschaafd als nu. Toen werd je daar gekruisigd, later ging je hier op de brandstapel en tegenwoordig ga je in een psychiatrische kliniek.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:32

Tja, er zou van alles...
Jezus en Maria (magdalena) zouden ook gevlucht zijn naar Frankrijk en daar een gezin hebben gesticht. (nee, dit komt niet (enkel) van de davinci code :) )

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:47

Bijna alle reeds bestaande ''puntjes'' zijn in de davinci code samengevat, vind ik zelf wel heel knap. Het is een samenhangend verhaal, goed... beetje gesensationeerd voor boek/film, maar de kern wel geloofwaardig. En het feit (idee) dat Jezus gewoon mens was en niet goddelijk of onderdeel van de drie-eenheid komt in meerdere boeken voor. Sterker nog de halve koran is er opgebaseerd. Moslims zien in Jezus slechts een profeet, maar ook niet meer :D
Laatst bijgewerkt door Sammie op 18-09-12 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:50

Anoniem schreef:
anneliesdj schreef:

Ja dus? Dat zal vast een reden hebben.
Ik snap niet wat daar mis mee is?

Daar gaat de theorie "mannetje en vrouwtje past precies".
Het kan ook zonder mannetje en dus zou adam overbodig zijn geweest...waaruit je dan weer zou kunnen opmaken dat vrouwtjes de belangrijkste schakel zijn en je je het dan af kunt vragen waarom als eerste mens een man werd gemaakt terwijl die in feite overbodig had kunnen zijn.... beetje vergezocht maar toch...

Waarom wordt god eigenlijk altijd als een mannelijk iets neergezet/uitgebeeld? De vader enzo.. ??

Dat is wel een goede vraag ja, dat zal wel weer te maken hebben met de positie van man en vrouw vroeger.

Bij sommige dieren kan het maar God heeft bij mensen gekozen voor man en vrouw, waarschijnlijk omdat hij wil dat we elkaar liefhebben en elkaar helpen en nodig zijn. Als je alles alleen kunt heb je ook niemand meer nodig natuurlijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:57

Sammie, ik ben momenteel in het tweede boek bezig dat zich in de regio carcasonne af speelt en daar zitten steeds weer verwijzingen in. Imo hetzelfde als het geloof. Je gelooft het.... Of niet...
Als je bewijzen wíl zien, zie je ze ook, anders niet

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:59

Ik denk dat God niet specifiek mannelijk of vrouwelijk is. Ik denk dat Hij beide in zich heeft, maar dat wij geen woorden hebben voor iets in die trant. Is ook niet nodig, want alleen God is zo, dus gewoon die naam is genoeg :+
In Genesis lees je dat God de mens schiep naar zijn beeld, mannelijk en vrouwelijk. Ik denk dat het niet zo bedoeld is dat Adam nou specifiek echt een man was en dat er toen een vrouw gemaakt werd van zijn rib, ik denk dat het idee is van het verhaal, dat mannelijk en vrouwelijk daar uit elkaar gehaald worden en twee verschillende 'soorten' vormen.

@Stef: for those who believe, no proof is necessary. For those who don't, no proof is possible.
En met die woorden neem ik definitief afscheid van dit topic. Er gaat me veel te veel tijd in zitten, die ik beter anders kan besteden. :wave:

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:07

gummie schreef:
Tis bijna te triest voor woorden dat ik het erbij moet zeggen, maar mochten mensen aanstoot nemen aan bovenstaand grapje: het is NIET beledigend bedoeld. Het is een GRAPJE.

:')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:43

He ik kan het hier niet echt bijhouden...ik meld mij af, daahaag :wave:

Vrede en alle goeds verder Y;(

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:51

En in HK bij BM wel?? :')

Ik reageer gewoon hier en daar op, houd het verder ook niet bij hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:56

Ik houd het nergens bij ik hobbel overal achter de feiten aan :')

Wat wil je als iedereen mobiel bokt...ik zit enkel een paar uur achter de pc :o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:00

Op bokt mobiel zou ik nooit zulke lange teksten typen.. :P reageer gewoon waar je op wil reageren :) :j

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:06

Ik trek me terug uit het topic ik heb de laatste tijd zo weinig puf en energie. Daarnaast erg misselijk.
Breng nu liever tijd met me gezin door of in me bed :+

Daarnaast loop ik al giga achter!