Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:55

tita schreef:
russel schreef:
Je wilders stemmers zullen het het hardst gaan voelen in hun portemonee en do buitenlanders waar ze zo zat van hebben, die blijven zitten hoor ;) ik denk dat die groep zich het hardst gepakt voelt

:=

elke buitenlander voelt zich aangesproken als we het woordje wilders laten vallen

ik denk dat een normaal werkende,moderne,zich aanpassende buitenlander niets te vrezen heeft hoor.
Ze moeten alleen hun normen van 500 jaar oud niet op ons van toepassing moeten laten zijn.
Maar....daar gaan we het hier niet over hebben.

Ik ben allochtoon in frankrijk,profiteer niet van de franse staat,spreek de taal en hou van frankrijk.
Sommige allochtonen in Nederland hoor je alleen maar afgeven....ga dan terug.Wel profiteren en afgeven strookt niet.

tita

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:57

Ik geef niet af :D ik vraag me alleen af waarom het allemaal zo moeilijk moet in de 2e kamer het lijkt verdorie wel een kleuterklas vol boze kleuters die elkaar licht in ogen niet gunnen

Als ik rationeel naar begrotingsplan en bezuiningingsplan kijkt lijkt me het wel mogelijk om een en ander aan te passen.
De simpelste dingen, dat moeten zij ook zien...maar waarom dan niet uitvoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:58

Het is een bepaalde groep....en die veroorzaken in elk land problemen, die gaan niet terug, een oplossing is er niet, maar ik zou als Nederlander daar mjn leven niet door laten vergallen.

Tita omdat het ongestudeerde mensen zijn, die gewoon niet kunnen relativeren en zelf tot een oplossing te komen door hun eisen aan te passen op een vlak dat meer in elkaars richting komt....voor het belang van het volk komen ze al lang niet meer op....is gewoon een spelletje Stratego

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:02

Nee mijn leven laat ik niet vergallen en gaat mij ook helemaal niet om een bepaalde groep mensen.. ben al lang blij dat ik rotterdam vaarwel heb gezegd kom er alleen nog maar om te shoppen :D

Gaat mij om de schulden van Nederland, die zijn nergens voor nodig. Weg met die zooi, en bouw het land weer fatsoenlijk op en gaat niet elke PIGS uit de grond trekken ... nouja kan nog wel zo doorgaan.

Tis ook niet enkel dit vb hoor maar over de gezondheidszorg kan ik ook wel even over praten, wil best meer betalen :j kan iedereen gewoon voor sparen maar dat sommige mensen het onderste uit de kan willen hebben omdat ze een bepaald persoon in huis hebben of voor moeten zorgen..tja.....

School ook een onderwerp :D

*verkeerde studie gekozen*

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:13

tita schreef:
Nee mijn leven laat ik niet vergallen en gaat mij ook helemaal niet om een bepaalde groep mensen.. ben al lang blij dat ik rotterdam vaarwel heb gezegd kom er alleen nog maar om te shoppen :D

Gaat mij om de schulden van Nederland, die zijn nergens voor nodig. Weg met die zooi, en bouw het land weer fatsoenlijk op en gaat niet elke PIGS uit de grond trekken ... nouja kan nog wel zo doorgaan.

Tis ook niet enkel dit vb hoor maar over de gezondheidszorg kan ik ook wel even over praten, wil best meer betalen :j kan iedereen gewoon voor sparen maar dat sommige mensen het onderste uit de kan willen hebben omdat ze een bepaald persoon in huis hebben of voor moeten zorgen..tja.....

School ook een onderwerp :D

Wat een rare opmerkingen?

*verkeerde studie gekozen*

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:15

Electra63 schreef:
mika11 schreef:
Ik hoop in ieder geval dat 12 september niet te veel linkse partijen stemmen krijgen.
VVD, CDA en groen links of zo, dat lijkt me wel een goede combinatie.

Waarom Cda, tot nu toe verliezen zij veel stemmen. Ik ga voor paars, dat had de vorige keer Imo ook al gemoeten. Vvd en Pvda waren toen bijna even groot.

De CDA moet nog een partijleider hebben, het is nu een beetje een rommeltje.
Maar hun standpunten op zich, daarom.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:33

griebels schreef:
Je kunt het nooit overal mee eens zijn helaas...

Nee, eens, maar als je zegt te walen van zijn moslimbeleid, begrijp ik niet dat je het wél gedoogt.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:34

Heino schreef:
griebels schreef:

Nee, eens, maar als je zegt te walen van zijn moslimbeleid, begrijp ik niet dat je het wél gedoogt.

Mee eens.
:j

om dit standpunt alleen al zal ik nooit PVV kunnen stemmen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:54

Heino schreef:
griebels schreef:

Hij krijgt het toch niet voor elkaar, al zou hij de meeste stemmen krijgen...
De andere partijen gaan nooit akkoord :n

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:03

Ik vind het opvallend, dat ik Wilders nu (weken) niet meer hoor over de Islam en moslims. Nu is het ineens: gepensioneerde Henk en Ingrid en Brussel. Eén ding kan ik hem meegeven: hij weet hoe hij kiezers moet trekken. :D Ik ben benieuwd naar de meningen en vooral de kennis over zijn nieuwe issues van zijn mede-kamergenoten. ;)

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:10

Ik word helemaal gek van dat gehenk en geingrid

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:11

Electra63 schreef:
Ik vind het opvallend, dat ik Wilders nu (weken) niet meer hoor over de Islam en moslims. Nu is het ineens: gepensioneerde Henk en Ingrid en Brussel. Eén ding kan ik hem meegeven: hij weet hoe hij kiezers moet trekken. :D Ik ben benieuwd naar de meningen en vooral de kennis over zijn nieuwe issues van zijn mede-kamergenoten. ;)

Bedoel je zijn fractie, die heeft weinig in te brengen. Geert krijgt de teksten en issues van de partij ideoloog en gaat die dan als een marionet eindeloos herhalen. Gisteren was zijn woordje Zwarte Piet, dat was hij niet zei hij, nee anders had hij zijn haar wel een andere kleur laten verven :D , en die speelde hij ook niet.

De rest van de kamer schijnt besloten te hebben om hem te negeren, dat lijkt mij een prima houding, laat hem maar in de rondte trappen als hij niets kan raken is de lol daar snel van af.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:11

griebels schreef:
Heino schreef:
aar als je zegt te walen van zijn moslimbeleid, begrijp ik niet dat je het wél gedoogt.

Hij krijgt het toch niet voor elkaar, al zou hij de meeste stemmen krijgen...
De andere partijen gaan nooit akkoord :n

dat hoop ik :D

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:33

weet iemand eigenlijk wanneer de nieuwe bezuinigingsplannen in gaan?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:49

Zaken die teruggedraaid zijn gaan al vrij snel in, ik denk dat het individueel per onderdeel op te zoeken is

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:54

Ik kijk nu naar P&W, ik heb toch een rare smaak in mijn mond van deze "coalitie". Er wordt aardig gedraaid. :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:56

Electra63 schreef:
Ik kijk nu naar P&W, ik heb toch een rare smaak in mijn mond van deze "coalitie". Er wordt aardig gedraaid. :D

Ja, ik zit ook al te kijken, je zegt het precies goed :')

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:56

Ik kijk er niet eens naar, nare achterbakse politiek

Vond het wel opmerkelijk dar Rutte zich in het wekelijkse praatje met de MP volledig op de vlakte hield, die weet dat er nog wat boven tafel gaat komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 00:12

Wat mij opvalt in de discussies en reacties her en der op internet is dat iedereen de BTW met name weet te noemen als lastenverzwaring, maar het afschaffen van de onbelaste reiskostenvergoeding kijken veel mensen overheen terwijl die wel een daadwerkelijke impact gaat hebben op de maandelijkse loonstrook van de werkende mensen (zoals ik).

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 00:24

De overeenkomst gaat echt iedereen pijn doen, daar ontkom je gewoon niet aan.
Ik hoop alleen dat de sterkste schouders de zwaarste lasten gaan dragen, zoals het hoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 00:29

NIet via de reiskostenvergoeding, want die hebben mensen met een gewone baan, dus zonder auto-met-chauffeur en ook zonder lease-auto, alhoewel die laatste ook steeds minder gunstig wordt. De reiskosten vergoeding gaat van onbelast naar belast en dat betekent dat die ongeveer door de helft gaat of misschien de helft en een beetje. Zeg dat je 10 km van huis werkt dan krijg je ongeveer 80 euro per maand vergoed, vanaf het ingaan van deze maatregel gaat daar dus nog belasting overheen. Je hebt hier dus geen keuze te maken, zoals je dat bijvoorbeeld wel hebt bij het aanschaffen van spullen die in het hoge BTW tarief vallen, koop ik de televisie die 15 euro duurder wordt of neem ik toch die van een slagje goedkoper?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 00:48

Je hebt helemaal gelijk Lovely, sterker nog, naar mijn mening wordt de armoedeval (= werken vanuit een uitkering loont niet) alleen maar groter.
Erg slecht.

Kleine aanvulling: die 21% geldt niet alleen voor luxe goederen als een tv, maar 21% belasting is op alles wat bijv. geen voedsel is.
Dus ook: kleding, theedoeken, servetten, bier, kaarsen, whatever.. Alles wat buiten de 6% valt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 07:54

Ik ben benieuwd wat voor een gevolgen de verhoging van de hoogste belastingsschaal gaat betekenen.
Ik denk dat dat een vrij onzinnige maatregel is daar je dan volgens mij ook weer meer hypotheek rente mag aftrekken. Ik kan mis zitten.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 08:50

De woningmarkt wordt nu in ieder geval nog even extra de nek omgedraaid.... Starters zijn de banketstaaf. Kunnen geen fatsoenlijke hypotheek meer krijgen. Koopwoning van 200.000 euro zal nu qua maandelijkse lasten die nu 680 euro zijn, 780 euro worden, met uiteindelijk een stijging tot boven de 1000 euro. Nog meer mensen die het niet kunnen betalen dus.

Precies wat je niet wil.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 08:56

Gaan de reiskosten echt belast worden? Lekker dan, ik krijg maar € 57 per maand voor 160km/dag.