Robert M wil meer begrip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 13:42

Daarom begrijp ik die coulantie voor hem hier niet
De man is ziek en kan en wil zijn drang niet opzij zetten, dat is goed te zien aan de doortrapte manier waarop hij alles organiseerde.
Zodra hij buiten de poort staat gaat hij linea recta op zijn doel af, en hij kan dus heel aardig doen, de mensen vertrouwden hem, daar voelen ze zich ook schuldig over tegenover hun kinderen |(

ashley1

Re: Robert M wil meer begrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:48

Maar komt hij, als de 'geleerden' het er over eens zijn dat hij niet te genezen is, niet op de long-stay afdeling te zitten bij de TBS behandeling?

Dan is de kans toch aannemelijk dat hij ècht nooit meer buiten komt?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:50

en wij maar betalen voor zo'n persoon, dat vind ik dus nog kromste eraan!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:51

Ja, dat is toch wat er gezegd werd naar aanleiding van de uitspraak door de reporters, dat de kans groot was dat hij nooit meer buiten kwam. Hopelijk zit er niet één of andere geitenwollensok in die commissie die dat moet beoordelen die vind dat iedereen een nieuwe kans verdient....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:51

De doodstraf is duurder

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:52

Is dat echt zo Vjestagirl, dan zeg ik vierendelen, heel goedkoop. ik heb al 2 paarden......

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:54

Roselie schreef:

Ik ben ook voorstander van de doodstraf, maar geloof mij... mensen die hun handen bevuild hebben aan kinderen hebben het héél zwaar in de bajes ;)
En ik betaal gráág voor zijn straf!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 13:55

Vjestagirl schreef:
De doodstraf is duurder

Er is helemaal geen doodstraf in Nederland dus waar heb je het eigenlijk over

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:55

Ik snap niet zo goed dat er mensen zeuren over een te lage straf. Hoe oud is die vent? 40?? Dan is hij 58 als hij de gevangenis uit komt. Daarna naar de TBS-kliniek, waar hij waarsschijnlijk flink wat jaren zal zitten en áls hij daar al ooit uit komt is die man hoogbejaard. Die heeft niks meer aan de rest van zijn leven hoor!! Dus zo verkeerd vind ik de straf nog niet.

En de doodstraf vind ik maar niks. Stel nou (ik weet zeker dat het niet in deze zaak gebeurd, maar stel) dat achteraf nieuwe feiten aan het ligt komen en de dader ineens geen dader meer blijkt te zijn. Dan ligt ie toch al mooi in zijn graf. Niks is dan meer terug te draaien, dat kan je je als land écht niet veroorloven.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 13:56

Quellian schreef:
Roselie schreef:

Ik ben ook voorstander van de doodstraf, maar geloof mij... mensen die hun handen bevuild hebben aan kinderen hebben het héél zwaar in de bajes ;)

Hij gaat naar een speciale afdeling voor pedo's ze zetten die helaas niet tussen gewone boeven.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:58

sarabande schreef:
Hij gaat naar een speciale afdeling voor pedo's ze zetten die helaas niet tussen gewone boeven.

Jámmer... anders hadden ze hem rauw opgevreten.

Char_elle, wake up! Hij is 28 :+ Buiten dat... een hoogbejaarde (iemand van 58 hoogbejaard? :+ ) kan ook nog kindjes bepotelen.
En hij heeft bekend, er is bewijs, dus eh... dat ie niet schuldig zou zijn ga je nooit horen :+

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:59

Dat geloof ik graag dat ze geen leven hebben als pedo in het gevang.....
Hij is idd 28...

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:00

OMG is die gast echt 28 :') ok dan neem ik het terug, dacht echt dat hij véél ouder was!! Maargoed, dan geloof ik best dan hij de rest van z'n leven in TBS door gaat brengen.

En ik zeg toch ook dat ik het niet over deze zaak het wat betreft de doodstraf, maar ik ben daar gewoon sowieso op tegen. Ben blij dat we dat in Nederland niet kennen.

Edit: ik zei toch dat hij dan 58 zou zijn als hij uit de gevangenis komt, wel even lezen :7 Hij kan nog goed 20 jaar in die TBS kliniek doorbrengen.
Laatst bijgewerkt door Char_elle op 23-05-12 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:02

Ik ben in sommige gevallen ook tegen de doodstraf*zeker als het niet echt bewezen is dat diegene schuldig is*maar in dit geval.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:02

Roselie schreef:
Ik hoop het voor de rest van zijn leven tbs......!

en dan wordt hij behandeld voor iets wat niet te behandelen is....voor 500 euro per dag.
De belastingbetaler betaalt dat :j

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:03

geerke schreef:
Roselie schreef:

en dan wordt hij behandeld voor iets wat niet te behandelen is....voor 500 euro per dag.

Hmmm...daar heb je een punt.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:03

klopt, in zo'n geval zou ik het niet erg vinden. Maar je kan niet voor zo'n geval even de doodstraf invoeren en hem daarna weer afschaffen. Dan liever helemaal niet en het zo maar oplossen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:04

geerke schreef:
Roselie schreef:

Dat is zonde ja :j :j
Misschien gaat ie wel dood voor die tijd :+

Roselie

OF naar het gevang in Peru oid tussen de ratten

geerke

Roselie schreef:

En ik betaal gráág voor zijn straf![/quote]

Hij gaat naar een speciale afdeling voor pedo's ze zetten die helaas niet tussen gewone boeven.[/quote]

inderdaad helaas....want dan lost de 'natuur' het wel op

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:43

Ja, de belastingbetaler betaalt. Maar ik vind dat een zinloos argument, want er is geen enkele oplossing waarbij die belastingbetaler níet -of minder- hoeft te betalen. Zelfs doodmaken kost veel geld, in de V.S. zijn doodstraffen duurder dan levenslange celstraffen. In een land als Iran of China vast niet, daar word je zonder pardon opgehangen als je pech hebt. Niks hoger beroep of hoge raad. Maar moeten we dát dan willen? Lijkt me toch ook niet..

Of gevangenissen zoals in Peru, waar het overvol is en de kans op rehabilitatie ongeveer 0%, want je wordt gedwongen je aan te sluiten bij bende X of Y om te overleven, en eenmaal terug op straat kan je daar heus niet zomaar meer uit stappen. Dan is de celstraf weliswaar voordeliger, maar zit je met een achterlijke hoeveelheid 'draaideurmisdadigers.' Ook niet echt optimaal.

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:06

van mij mogen ze er soms minder opzitten qua camera`s enz laten ze elkaar [het schorriemorrie] het leven maar goed zuur maken misschien is er dan wel een kans dat robert zichzelf van het leven beroofd dan kunnen we er nog op een goedkope manier van af komen Als ik lees dat tbs 500 euro per dag kost , dat vind ik hem echt niet waard hoor

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:15

Quellian schreef:
Roselie schreef:

Dan hoop ik ook dat hij niet een speciale "beschermende" behandeling krijgt, maar bewust losgelaten wordt tussen de pedo-haters. }>

Aanvul: Ik lees nu dat er al iets dergelijks is gezegd + uitleg dat dat niet zal gebeuren (helaas).

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:56

Maar hij is toch geen eens een nederlander toch? ik begrijp niet dat ze hem dan niet naar zijn thuis land terug zetten??

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 07:35

Hij heeft hier zijn fout begaan dus wordt hier berecht..En idd hij is geen 100%kaaskop